Gå till innehåll

TV: World Poker Tour säsong 3 *SPOILERVARNING*


svensk

Recommended Posts

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja, Juandas lay down med AQ (vs AK) är smått fantastiskt.

 

Vanligt standardspel. Busenkel fold om man inte har en extremt säker read på motståndaren.

 

Busenkelt kan jag väl inte säga.....iallafall inte när det är 6 pers kvar. Personligen hade jag inte foldat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men vad sysslar Scotty med ??? A9 ???

 

Har sett Juanda spela en hel del, han brukar vara väldigt aggressiv och kan göra såna moves med lite vad som helst när han tror att någon är på steal mode från SB, det var väl det Scotty trodde (dem har nog spelat en hel del tillsammans. Dock borde han vetat att Juanda förmodligen inte skulle göra detta mot chip leadearn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Scotty spelade väll inte värst imponerande i turneringen, är väldigt förvånad över hans spel speciellt med A9 men håller med Hector. Så det var ju absolut inget jättedumt beslut (jo ok så här i efterhand kanske). Annars tycker jag att Juanda var ganska bra i början synd att han inte fick vinna sin all in, det hade kunnat bli intressant. Men jag är mycket imponerad över Elezras spel, spelade ruskigt bra HU och spelade säkert fram tills dess, inga onödiga misstag.

 

Ang. Juandas laydown med AQ, ingen OTROLIG lay down, men ABSOLUT INTE så lätt som Big Less skriver, men vi alla har ju olika spelstil. Jag hade förmodligen inte foldat i det läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, Juandas lay down med AQ (vs AK) är smått fantastiskt.

 

Vanligt standardspel. Busenkel fold om man inte har en extremt säker read på motståndaren.

 

Busenkelt kan jag väl inte säga.....iallafall inte när det är 6 pers kvar. Personligen hade jag inte foldat.

 

Sex pers hit och sex pers dit. Om inte motståndaren är en galning har han rimligen inget annat än ett högt pocketpar eller AK i det läget. Även om vi sätter fi på en så lös handdistribution som AA-22, AKs, AKo har Juanda mindre än 40 % av potten. Fi ska spela äss ända ner till A8 för att Juanda ska vara minst 50/50 på spelet och det gör han knappast. Det enda han slår är en ren bluff. Jag hade foldat utan problem och jag är inte det minsta fantastisk på poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. Juandas laydown med AQ, ingen OTROLIG lay down, men ABSOLUT INTE så lätt som Big Less skriver, men vi alla har ju olika spelstil. Jag hade förmodligen inte foldat i det läget.

 

Vad räknar du med att få se när han vänder upp korten då? A3s? But they where soooooted! ;-) Inte på den nivån va? I det läget slår AQo en ren bluff, inget annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Sex pers hit och sex pers dit. Om inte motståndaren är en galning har han rimligen inget annat än ett högt pocketpar eller AK i det läget. Även om vi sätter fi på en så lös handdistribution som AA-22, AKs, AKo har Juanda mindre än 40 % av potten. Fi ska spela äss ända ner till A8 för att Juanda ska vara minst 50/50 på spelet och det gör han knappast. Det enda han slår är en ren bluff. Jag hade foldat utan problem och jag är inte det minsta fantastisk på poker.

 

Nu minns jag faktiskt inte hur mycket pengar som låg i potten, och då det är turneringsspel så finns annat än rena potodds för enskilda händer att ta med i beräkningen, såsom prisstruktur t ex. Men mot den handdistributionen du nämner, har han inte odds att syna? Specifikt är det ju bara fel att syna QQ, KK, AA och AK, men om man tar med hela handdistributionen i beräkningen så är det väl ändå korrekt att syna om det är stora pengar i potten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Sex pers hit och sex pers dit. Om inte motståndaren är en galning har han rimligen inget annat än ett högt pocketpar eller AK i det läget. Även om vi sätter fi på en så lös handdistribution som AA-22, AKs, AKo har Juanda mindre än 40 % av potten. Fi ska spela äss ända ner till A8 för att Juanda ska vara minst 50/50 på spelet och det gör han knappast. Det enda han slår är en ren bluff. Jag hade foldat utan problem och jag är inte det minsta fantastisk på poker.

 

Nu minns jag faktiskt inte hur mycket pengar som låg i potten, och då det är turneringsspel så finns annat än rena potodds för enskilda händer att ta med i beräkningen, såsom prisstruktur t ex. Men mot den handdistributionen du nämner, har han inte odds att syna? Specifikt är det ju bara fel att syna QQ, KK, AA och AK, men om man tar med hela handdistributionen i beräkningen så är det väl ändå korrekt att syna om det är stora pengar i potten?

 

Minns inte exakt hur mycket pengar som låg i potten och hur prisstrukturen såg ut, men det hade säkerligen Juanda koll på. En sak är i alla fall helt säker: Han kommer ALDRIG vara favorit i handen om han synar där. Mot distributionen AA-TT, AKs, AKo har han bara 30 %. Tar man bort TT är han bara 28 %. Rent pottoddsmässigt ska han Juanda alltså ha runt 2,4 gånger pengarna på synen för att den ska vara motiverad. Sedan tillkommer det du säger, storleken på stackarna, blinds, prisstruktur o s v.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3: Alldeles enormt bra spelare på final table, tänker då på de 4: Phil Ivey, Daniel Negreanu, Josh Arieh och David Williams (coolt att 2 av dem som placerade sig bland de 3 bästa satt på detta final table, plus att de slutade på samma placeringar som i WSOP :P) Väldigt underhållande att se sånt löst spel på ett final table, men det var väll ganska väntat. Negreanu spelade grymt bra och var den som kunde hålla kylan bäst, Ariehs sista blufförsök var en riktig flop, vet inte riktigt vad han tänkte på (eller jo, men han borde inte tänkt så)... Ett av de mest underhållande WPT avsnitten hittills.

 

4: Gillar inte Paris tävlingen egentligen, tycker att den ser så amatörmässig ut och jag hatar fransmän. Men vilken komedi, TonyG må vara dålig för pokervärlden men det är såå kul att se hur en vuxen människa kan sjunka så lågt och vara så irreterande. Kul att se när han förlorar potter, hur tyst han blir, kul att se att han fick tillbaka lite mothugg i detta avsnitt. Ganska underhållande avsnitt i helhet :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad säger ni om Phams syn med TT? Det är ju precis det som diskuteras när folk snackar om det finns diskussioner där det är berättigat att folda AA preflop.

 

Jag upplevde en liknande sak i en SnG häromdagen. Tre pers kvar, blinds på 300/600, knappen har 700 i stacken. Jag sitter i SB med KTo och knappen foldar. Jag har dubbelt så stor stack som BB och har varit ganska aggro. Miniraisar för att ta blinden. Får re-raise tillbaka. Trycker in då jag är bombsäker på att han foldar allt utom AA eller möjligen KK. Han synar dock med AJs, och jag köper ut med en kung på rivern, vilket shortstacken tackar för.

 

Handen på hjärtat, hur många av er skulle synat i Phams situation? TT är 75% mot en slumpmässig hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte minns fel så var det också Pham som släppte TT i ett tidigare skede i turneringen. Ca 5 pers kvar, Mortensen höjer till 4xbb, tror det var från knappen, och Pham släpper TT(!!). Det visade sig att Mortsensen totalbluffade, kanske efter att ha torskat det som såg ut att vara föregående hand.

 

Hur som helst, jag tycker det är dåligt spel som fan av Pham att syna där.

Om man tänker sig att det ser ut något enligt följande...

 

1:a pris 1M

2:a pris .5M

3:e pris .25M

 

Mortensen 5M

Pham 1M

Dragon .15M

 

Så kan man ganska snart räkna ut Dragon som inte kan betala bb+ante ens en gång.

 

Om vi jämför att gå till HU med 1:5 underläge med att ha 25% på 3:e pris och ha 75% att gå till HU med 1:2 underläge...

 

Folda TT ger:

 

I 5/6 av fallen .5M och i 1/6 av fallen 1M.

EV ca 583k

 

Syna med TT ger:

 

I 1/4 av fallen 250k

 

I 3/4 * 2/3 av fallen 500k

 

I 3/4 * 1/3 av fallen 1M

 

EV 562,5k

 

Uträkningen är naturligtvis idealiserad och förenklad, samt så är prispengarna något avrundade och stackstorlekarna kanske något mer än något avrundade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade aldrig synat där med TT när det handlar om 250k och han är trots allt amatör vilket bör betyda att 250k är en stor summa pengar för honom.

 

Ni som såg Juandas move med K3 förstår nu vad jag menade i mitt tidigare inlägg när jag sa att jag förstår Scotty när han synade Jundas AJ med A9 i episode 2. Juanda är känd för att göra såna moves med nästan vad som helst om han känner att nån försöker stjäla hans blinds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att inte tala om h2h matchen, kul att vinna på en utdragning 9:1.

 

99 mot 22 är ungefär 4:1. Och ja, det var var alldeles säkert JÄVLIGT kul. För kom inte och påstå att du skulle tycka att det var trist att ro hem en miljon dollar, bara för att du gjorde det på en utdragning. ;-)

 

Så jävla löjlig Mike M är.. gör en brutal utdragning mot Layne och gnäller som fan när han själv blir utdragen av Erick.

 

Mike har mina fullaste sympatier. Har man haft tre år av otur från helvetet har man rätt att få bete sig lite grann.

 

Skönt att den där Flacken åkte på däng. Tyckte han verkade väldigt osympatisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

99 mot 22 är ungefär 4:1. Och ja, det var var alldeles säkert JÄVLIGT kul. För kom inte och påstå att du skulle tycka att det var trist att ro hem en miljon dollar, bara för att du gjorde det på en utdragning. ;-)

 

 

99 mot 22 ÄR 4:1 preflop. Fast inför rivern hade han knappt 5% och det var ju där det kom. Klart MAN blir glad om man drar ut, skit samma HUR pengarna kommer, bara att det kommer. Såg så misslyckat ut bara, h2h, all in all in. 4:1. End. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg nyligen lite av avsnitt 7.

Riktigt dåligt spel, celeb pokerklass. Faktiskt. Syna 300 K med 86 h2h osv. Raise utg 2 gånger i rad med Ax osv tyvärr belönas Asiaten med flax.

 

Jepp, som Celeb Poker. Hur kan Temp tänka så länge och komma fram till att A7 nog är den bästa handen mot en pre flop all in från bordets tightaste spelare? Patetiskt spel av både Temp och Tuan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad jag hade svårt för Temps utseende. Tror det var något med ögonen.

 

Vad säger ni om avsnitt åtta då?

Humberto var tillbaka igen och showade ganska duktigt.

Men det fanns ju inget att göra mot Danny som var i äcklig form i vintras.

Intressant också att se ännu en brödrakomb, då Tuan Les brorsa spelade det här finalbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...