MikeTime Postad 10 Juli , 2008 Rapport Postad 10 Juli , 2008 Eftersom jag tror att det finns fler wackos därute som har lite udda matvanor och idéer kan vi väl samla våra tips i denna tråd. Själv brukar jag skiva rödlök tunt, rosta lite mackor och bre dessa med Bregott. Mal svartpeppar på smöret och lägg på rödlöken. Ovanpå detta ringlar man kaviar! Smaskens! Något som också är jäkligt gott är en soppa som heter Flaki. Tyvärr går den inte att få tag på i Sverige men däremot är den vanlig i bl.a Polen & Sydtyskland. Den är kryddstark, salt och full med... ...hackade kotarmar! Låter helt sjukt men är helt suverän ihop med en ostmacka och en kall öl. Fler tips? Citera
LazarusS Postad 11 Juli , 2008 Rapport Postad 11 Juli , 2008 Jag är inne på kaviarspåret också så Jennez kan sluta läsa den här posten nu:-) . Ingen större skillnad på mitt förslag: Valfritt knäcke, valfri lök, favvokaviar. Det intressanta är dryckesvalet. Till denna anrättning dricks med fördel Whisky. Det blir en smakupplevelse som är hur smarrig som helst. Vanligtvis tar jag nån enklare blended. Har inte prövat med någon tjärig Islay men ska nog kolla upp detta under semestern. Återkommer. Till Estrellas Pepparchips dricker vi mjölk! //P Citera
TotalFarsa Postad 11 Juli , 2008 Rapport Postad 11 Juli , 2008 Är 33 år och äter fortfarande Nötcremé som om det inte fanns någon morrondag. Står på förpackningen att det är gott som pålägg and whatnot men jag äter den som den är. Och som plåster på såren: Jim Gaffigan - Cake Jim Gaffigan - Hotpocket Jim Gaffigan - Vegetarian Jim Gaffigan - Xmas and easter Citera
gdaily Postad 11 Juli , 2008 Rapport Postad 11 Juli , 2008 Diös kör(de) jordnötssmör och karamellströssel... Citera
LappRoffe Postad 11 Juli , 2008 Rapport Postad 11 Juli , 2008 Morsan brukade köra knäckebröd med skivad banan och ketchup... Syrrans fattigdomsmackor var knäcke, gurka och aromat... Själv kör jag havreknäcke, makrill(i tomatsås) och Greve'ost. Citera
Drunken_Penguin Postad 12 Juli , 2008 Rapport Postad 12 Juli , 2008 Banan tillsammans med kokt skinka är guld. Antingen kan man ha det som pålägg om man skivar banan på skinkan på mackan, eller så kan man helt sonika rulla in en banan i en skinkskiva och äta som en...tja...skinkbanan? Ett annat tips är att testa att blanda potatismos med sylt. Det krävs en ganska rinnande sylt, men har man väl det så krävs det inte mycket sylt för att hela moset ska smaka jordgubb eller vad man nu väljer att använda för smak. Citera
MikeTime Postad 13 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 13 Juli , 2008 Morsan brukade köra knäckebröd med skivad banan och ketchup... Har ett par grannar som skivar rå vitlök på knäckemacka och ringlar ketchup över eländet... Citera
Erna113 Postad 13 Juli , 2008 Rapport Postad 13 Juli , 2008 Mitt tips är att prova lingonsylt till lasagne eller köttfärspaj Mjölkchoklad och öl är oxå kanon! Citera
TotalFarsa Postad 13 Juli , 2008 Rapport Postad 13 Juli , 2008 Eller ett glas hallonkräm/mjölk för att skölja ner en vetekrans Citera
overmuch Postad 13 Juli , 2008 Rapport Postad 13 Juli , 2008 Sardiner som man doppar i majonäs är ett shysst tilltugg... Citera
MikeTime Postad 13 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 13 Juli , 2008 Sardiner som man doppar i majonäs är ett shysst tilltugg... ...till vadå...?! Citera
krippe69 Postad 29 Juli , 2008 Rapport Postad 29 Juli , 2008 Pommes Frites och vaniljglass.... Citera
Dead-Inside Postad 29 Juli , 2008 Rapport Postad 29 Juli , 2008 Pommes Frites och vaniljglass.... I can see this working Citera
Hoit Postad 29 Juli , 2008 Rapport Postad 29 Juli , 2008 Min bror äter senap på pannkakor. Jag har alltid undrat hur jävla äckligt det måste vara. Citera
ANGRYKOREAMAN Postad 29 Juli , 2008 Rapport Postad 29 Juli , 2008 bump... Instaban IMO! Jag brukar köra tonfisk, svartpeppar och majonäs i en mixer. Smaskens! Citera
KingCosmoKramer Postad 29 Juli , 2008 Rapport Postad 29 Juli , 2008 Instaban IMO! Jag brukar köra tonfisk, svartpeppar och majonäs i en mixer. Smaskens! Det där är väl inte det minsta udda? Jättestandard ju. Citera
sandis84 Postad 30 Juli , 2008 Rapport Postad 30 Juli , 2008 Jag brukar koka seg gröt på morgonen. 1dl havregrynsgröt, 1dl vatten, 3 minuter i micron. Denna blir så trögflytande att jag kan ha den som pålägg på mina mackor. Smaskens och nyttigt! Citera
ANGRYKOREAMAN Postad 31 Juli , 2008 Rapport Postad 31 Juli , 2008 Det där är väl inte det minsta udda? Jättestandard ju. På andra forum ja. På pf nej. Jag har iaf blivit varnad för att bumpa här, men då kanske moderatorn var cp bara. Citera
Jennez Postad 1 Augusti , 2008 Rapport Postad 1 Augusti , 2008 Jag kör in min klassiker: Bregott på 5-6 skorpor som man hivar ner i en skål. Häll över iskall lättmjölk, låt stå i 3-5 min - sleva i dig! Jag har dock tyvärr fått Bregott-förbud av flickvännen så jag kör med Lätta eller Becel i dessa magra dagar men med lite fantasi så funkar det också! Citera
MikeTime Postad 1 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2008 På andra forum ja. På pf nej. Jag har iaf blivit varnad för att bumpa här, men då kanske moderatorn var cp bara. Finns det någon annan sorts mod? (Waiting for my first warning... ) Jag kör in min klassiker: Bregott på 5-6 skorpor som man hivar ner i en skål. Häll över iskall lättmjölk, låt stå i 3-5 min - sleva i dig! Jag har dock tyvärr fått Bregott-förbud av flickvännen så jag kör med Lätta eller Becel i dessa magra dagar men med lite fantasi så funkar det också! Lätta och Becel kan ALDRIG ersätta Bregott x-saltat imo! Så mycket fantasi finns inte. Insåg btw att mjuk pepparkaka, fikonmarmelad och ädelost är en höjdare som måste upplevas! Citera
Jennez Postad 1 Augusti , 2008 Rapport Postad 1 Augusti , 2008 Lätta och Becel kan ALDRIG ersätta Bregott x-saltat imo! Så mycket fantasi finns inte. Sparka inte på den som ligger... Citera
Recommended Posts