Tomte Postad 10 Augusti , 2008 Rapport Postad 10 Augusti , 2008 Vi snackar alltså om jämnvikt, så det där med fler än två spelare är inte relevant. Går det att bevisa att det inte finns någon multi-playerstrategi som är oexploaterbar mot >1 motspelare i NL holdem? Även om matten blir sjukekomplex, så borde en sådan strategi finnas. Citera
honest99 Postad 12 Augusti , 2008 Rapport Postad 12 Augusti , 2008 Går det att bevisa att det inte finns någon multi-playerstrategi som är oexploaterbar mot >1 motspelare i NL holdem? Även om matten blir sjukekomplex, så borde en sådan strategi finnas. Att samarbeta i poker är lönsamt, dvs alla strategier av spelare C kan exploateras av spelare A och B, om spelare A's och B's strategier råkar samarbeta. Enligt mig måste man införa ett gäng rimliga begränsningar, och eventuellt därefter bevisa att det finns en optimal strategi för det "nya" spelet. Citera
sulla Postad 12 Augusti , 2008 Rapport Postad 12 Augusti , 2008 Att samarbeta i poker är lönsamt, dvs alla strategier av spelare C kan exploateras av spelare A och B, om spelare A's och B's strategier råkar samarbeta. . Vad du säger är om vi bara lär oss collusion så kommer botsen komma att bli den nya tidens kassakor/fiskar. Citera
Matfrid Postad 12 Augusti , 2008 Rapport Postad 12 Augusti , 2008 Att samarbeta i poker är lönsamt, dvs alla strategier av spelare C kan exploateras av spelare A och B, om spelare A's och B's strategier råkar samarbeta. Enligt mig måste man införa ett gäng rimliga begränsningar, och eventuellt därefter bevisa att det finns en optimal strategi för det "nya" spelet. Den jämvikt man talar om, t ex Nash jämvikt, får man oftast (tror jag) fram genom att se vilka fluktuationer det blir i exploaterande spel. Så om man kan se att det kan fluktuera mellan vilka två spelare som exploaterar den tredje, så har man också möjligheten att beräkna en jämvikt där. Nu har jag ingen som helst aning om hur den skulle se ut, så jag kan bara dra till med lite struntprat och påstå att denna jämvikt i så fall skulle vara dynamisk och fluktuera: det skulle vara en taktik för att växla mellan olika allianser. Citera
JoeFalk Postad 12 Augusti , 2008 Rapport Postad 12 Augusti , 2008 Den jämvikt man talar om, t ex Nash jämvikt, får man oftast (tror jag) fram genom att se vilka fluktuationer det blir i exploaterande spel. Så om man kan se att det kan fluktuera mellan vilka två spelare som exploaterar den tredje, så har man också möjligheten att beräkna en jämvikt där. Nu har jag ingen som helst aning om hur den skulle se ut, så jag kan bara dra till med lite struntprat och påstå att denna jämvikt i så fall skulle vara dynamisk och fluktuera: det skulle vara en taktik för att växla mellan olika allianser. Fluktuationer i nashjmv? Citera
Recommended Posts