Gå till innehåll

Teh_MoUsE - NL100, lägger undan poker ett tag.


Teh_MoUsE

Vart tror du jag spelar vid slutet av året ?  

77 medlemmar har röstat

  1. 1. Vart tror du jag spelar vid slutet av året ?

    • Du spelar NL100
    • Du spelar NL200
    • Du spelar NL400
    • Du spelar NL600 eller högre
    • Du är bust.


Recommended Posts

  • Svars 393
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spelat ca 1000 händer idag och hade jag inte fått Fru Fortuna igår hade jag säkert vart 2-300 back. Men nu så spelade jag ganska bra det sista och det gick mellan 50-200 dollar ganska länge för att till sist landa på +$14. Var inte tillräckligt disciplinerad till slut och ville hellre sluta dagen med gröna siffror för att inte spräcka min streak 8-)

 

Besviken på dagen iaf då jag tycker att jag borde spelat mycket bättre :oops:

 

Sista potten blev KQ som jag höjer upp, 3 syn. flop QT2 , jag cbetar , får en syn av en ganska lös snubbe. turn 2. Jag checkar för att hålla potten nere och låta han valuetowna sig själv lite med en svag dam eller tia. Han betar $13 i en pott på på $33. Jag synar. river 3. Jag checkar för att låta han bluffa vidare. Han betar $47 i en $59 pot. Kändes som jag var slagen men eftersom jag spelade handen som jag gjorde måste jag ju syna tänkte jag. Han showa TT och tyckte han spela handen bra eftersom han lura mig till en syn.

 

Tror det blir turneringar imorgon kväll faktiskt för att ta ett litet break från cashgamet. Måste komma på ngt så jag blir lite mer taggad då jag ofta tröttnar efter 3-400 händer eller om det är lite action. Då blir det ju att min vill skapa action själv :-)

 

1/9: +$272

2/9: +$306

3/9: +$112

4/9: +$118

5/9: +$321

6/9: +$14

 

Sep tot. +$1,145/7085händer

 

Riktigt fina resultat musen, tycker du utvecklats väldigt mycket faktiskt om man tänker tillbaka några månader bara.

 

Hur länge hade du lirat innan du gjorde DB:n? fortsätt såhär, lite synd att du har skola bara så du inte kan dunka in fler händer :roll: men om du snittar som du gör nu har du en härlig inkomstkälla om vi säger så ;).

 

Min uppfattning: spelmässigt känns det som du har mer kunskap än motståndarna, dock kan det bli lite överdrivet ibland om man tar din förra downswing som exempel. Då du blev för aggresiv och spelade dina drag som monster etc.

 

Men du verkar ha hittat ett mellanläge med bra kontroll på ditt spel och det som hindrar dig från att ta klivet upp är nog bara tidsbrist/bankrulle och inte motståndet. Ska bli kul att se om du kan fortsätta behålla detta mellanläge, då folk med liknande spelstil får det tufft när dem hamnar i downswings.

 

Önskar dig all lycka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Månadsresultatet ser ju grymt vackert ut, det var exakt det här som jag drömde om när jag starta dagboken. Nu känns det som jag har nått mitt stora mål som jag satte upp och kommer blicka framåt nu. Men ska inte ta vatten över huvudet och tro jag är kung. Jag har varit rungood och det vet jag. Gäller att gå in med inställningen att spela bra poker varje gång man sätter sig, annars går det inte bra helt enkelt. Fokus och disciplin är det viktigaste för mig. klarar jag det så vinner jag. Its simple.

 

Ska kolla Filip och Fredriks nya program nu, sen har jag en redovisning som jag måste fixa tills imorn med. Får inte komma efter i skolan. Kommer alltid tebax har jag lärt mig

+400$ och bli serverad tacos... kan det bli bättre? :D

Helt rätt inställning! Ett sånt inlägg man ska gå tillbaks och läsa när man har en tilt-period.

 

Det kanske skulle vara en idé, måste fixa inställningar då också så att inte filmen blir 600mb

Ja det är inga problem, följ bara den här guiden noga: http://pokerforum.nu/forum/videoanalyser/34248-guide-goer-din-egen-film.html

Blir riktigt bra kvalité. Och min 40 min film blev på 140mb med lite högre kvalité än i guiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imo spela aldirg A9o i trebetad pott, skulle hellre 3beta 89o osv. Just sånna här situationer som är så himla jobbiga när man får synen.

 

Skulle också checkat turn i JT-handen iom att FI får chansen att bluffa river.

 

edit: läste fel i JT-handen, gillar nog check ändå eftersom potten är så pass stor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...