Gå till innehåll

Varför?


Crappy

Recommended Posts

***** Hand 731610681 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Saturday, June 28, 2008 12:15:14 AM

Britta 5 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: LILU (505.35)

Plats 2: Oscari (331.00)

Plats 3: nanlirare (587.05)

Plats 4: crappy (386.02)

Plats 5: teton (328.29)

teton lägg LM 1.00

LILU lägg SM 2.00

** Giv **

LILU [N/A, N/A]

Oscari [N/A, N/A]

nanlirare [N/A, N/A]

crappy [Er, Eh]

teton [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Oscari Lägg

nanlirare Lägg

crappy Höj till 6.00

teton Syna 6.00

LILU Lägg

*** Flop(Board): *** : [Kns, Ek, Es]

*** Bet Runda 2 ***

teton Lägg

*** Showdown *** : Rake: 0.34 Totalpott: 13.66

LILU Lägger mig Vinst: 0.00

Oscari Lägger mig Vinst: 0.00

nanlirare Lägger mig Vinst: 0.00

crappy Vinner potten Vinst: 13.66

teton Lägger mig Vinst: 0.00

 

WTF !!!! Ser han mina kort eller?

Helt dj ofattbart, varför lägga sig?

Inte ens checka?

Efter en fråga från mig, om han såg mina kort, stängde han ner.

 

Dags o kolla datorn, några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade "Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit" tidigare, men sen fick jag för mig att byta livsstil. Gick iofs inte så bra.

 

Skål!

 

Ja, ska jag vara ärlig. Så har jag inte det blekaste aning om vad ovanstående betyder.

 

Men

Memento vivere ! (eller?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt svar:

 

Med din preflop raise till 6 kronor finns det bara en hand du kan ha, AA. Och därmed openfoldar din motståndare helt korrekt mot ditt floppade fyrtal.

 

// Dan G

 

Jag bettar 6:- med minst ett halv dussin händer!!

Om man bara höjer 3 bb med AA kan man nog bli lite väl förutsägbar.

 

Vad gör man med ex QQ?

Lägger sig pre?

 

 

edit: Underbart såg inte underskriften Roflol Roligast ikväll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första, bättre rubrik nästa gång, tack. Vill inte vara otrevlig men det känns som att du dels får bättre svar om fler orkar läsa vilket de gör om de vet vad tråden handlar om och dels kan vi "forumrävar" som läser mycket sålla bättre.

 

För det andra hade jag synat 6 kr preflop med alla händer. Hell, jag hade slagit om med alla händer. Vill absolut inte låta dryg och jag spelar knappast hajstejks själv, det jag menar är att vi inte har en aning om vad det är för en spelare vi möter. Han kan ju vara en slasktomte på tilt (som jag är 98% av tiden) som har synat med vad skit som helst (som jag gör 98% av tiden) och därför lägger han. Om du dessutom är tight så är det väl troligt att du har träffat brädan. Alla händer som han inte har drag med kan han ju kasta direkt då. Om han inte ens slår high card är det ju bara slöseri med tid att checka ner.

 

Annars var det bra med standardraise. Inte mycket positivt men handen gick ju i princip inte längre än så. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Openfold rinner väl aldrig rakt igenom på nån klient? iaf inte på SvS

 

Helt korrekt. Autofold på SvS ( i likhet med de flesta klienter ) innebär ju check vid no bet och fold vid bet.

Håller med om att man på SvS ser mycket fler openfolds än på t.ex Stars och andra ställen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första, bättre rubrik nästa gång, tack. Vill inte vara otrevlig men det känns som att du dels får bättre svar om fler orkar läsa vilket de gör om de vet vad tråden handlar om och dels kan vi "forumrävar" som läser mycket sålla bättre. Vill ju inte ta upp er tid i onödan, men å andra sidan kanske rubriken väckte lite nyfikenhet. och det var ju det jag ville?

 

För det andra hade jag synat 6 kr preflop med alla händer. Hell, jag hade slagit om med alla händer.Ja, det var ju dej jag ville möta :twisted: . Ett omslag hade varit perfekt. Btw varierar jag betten lite för att inte bli för genomskinlig 3-5 bb är standard när jag är först in Vill absolut inte låta dryg och jag spelar knappast hajstejks själv, det jag menar är att vi inte har en aning om vad det är för en spelare vi möter. Han kan ju vara en slasktomte på tilt (som jag är 98% av tiden) som har synat med vad skit som helst (som jag gör 98% av tiden) och därför lägger han.???? Du menar att slasktomten vaknade till? och insåg att han inte hade i handen att göra? Om du dessutom är tight så är det väl troligt att du har träffat brädan. Alla händer som han inte har drag med kan han ju kasta direkt då. Om han inte ens slår high card är det ju bara slöseri med tid att checka ner.Nja på 1-2 nivån finns det många som hoppas på runner runner trissen :)

 

Annars var det bra med standardraise. tack tackInte mycket positivt men handen gick ju i princip inte längre än så. :-D

 

Ber egentligen om ursäkt, Var lite tiltad redan innan den här handen (läs: lätt berusad och tiltad)

Jag skulle inte postat den överhuvud taget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...