Gå till innehåll

Kaffedopp


Zumsar

Recommended Posts

Han har ju i stort sett en oslagbar hand varför trycka o missa value om FI har t.ex flush draw, steg drag osv...

 

AI är väl kanske att ta in men det måste väl vara en bet och sen få in smeten på river? Om han nu har ett drag så får vi ju ändå inget om han missar river och har han ett överpar så kan han gå AI turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Han har ju i stort sett en oslagbar hand varför trycka o missa value om FI har t.ex flush draw, steg drag osv...

 

All in var kanske att ta i men med tanke på att FI både reraisar samt synar en rereraise så tolkar jag att han har nåt bra. Har han monster färgdraget så kommer han ju syna en bet på turn. Har han AA/KK verkar det som att han inte kan släppa det och då kan man lika gärna försöka få han commited på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska köra en ordentlig uppdatering senare, men spelat rekordlite på senaste tiden.:oops: Ska börja med ordentlig resultatbokföring efter varje session som på gamla goda tiden (med start i november, dvs nästa session) och lite andra småändringar så att jag får skämmas om jag bara spelar en gång i veckan.

 

Imorgon är det en stor fest med hela idrottsklubben och innan den tänkte vi i handbollslaget köra en liten pokerturnering. Vi är typ 10-20 pers som ska spela, det får ta 2h ungefär och tänk på att det kommer gå väääldigt långsamt eftersom vi inte har några dealers.

 

Hur mycket i startmarker?

 

Blinds?

 

Blindsperioder?

 

 

Det är enbart för att ha kul, insatserna är minimala och alla vill hinna supa i bastun innan vi drar vidare så behöver inget jätteseriöst men ber ödmjukast om lite riktlinjer för att inte dra ut på tiden. Hellre att det går för fort än att vi blir sittandes 3,5h.

 

 

Tack! :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du som har läst så mycket matte borde väl kunna räkna ut det sj8-) . Hur lång tid det tar beror ju på hur mycket marker det är i spel, hur blindsnivåerna ser ut och hur långa de är. Headsupen borde vara klar senast när BB är 5% av alla marker i spel, alltså bara 20 BB i spel då.

 

Ta exempel att alla börjar med 2000 i marker med 15 min nivåer.

1. 50-50

2. 50-100

3. 100-200

4. 200-400

5. 300-600

6. 400-800

7. 600-1200

8. 800-1500

9. 1000-2000

Mycket aggresiv turnering med 40BB startstackar. Är ni 20 pers så är det 40k i spel och spelat borde ta slut efter senast 2h å 15 min. Ge alla 4st 50marker 9st 200marker. Kanske lite att börja med 13 marker var, men skönt att slippa berg med marker och att det tar sån tid när folk ska raisa a la WPT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska köra seriös uppdatering senare inatt alternativt imorgon!

 

Tänkte bara säga att nu påbörjar jag en ny och seriösare pokermånad där jag kommer att köra med exklusiv resultatrapportering för enbart de som läser här.:-P

 

Har verkligen ingen koll på hur oktober slutade men med tanke på dollarkursen och slaskandet på SvS så är jag ganska säker på att jag står på nytt totalekonomiskt ATH vilket naturligtvis känns riktigt bra!

 

Trevligt att inleda månaden med turneringssöndag, hoppas givetvis på storklonk och att alla ni andra också springer fint!:-D

 

1/11: -

2/11: ?

 

Totalt:

 

 

 

Spelar de flesta större utom Stars och SM, here we go (för weddies skull ska jag försöka komma in och säga om jag kommer djupt i något större;-))!

 

 

Denna går på repeat inatt: http://uk.youtube.com/watch?v=1D2Mbd2NKSE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med lite snack om händerna, tycker alla kom med vettiga åsikter men avstår från att kommentera dem enskilt. =)

 

svs? :o

 

tråkigt endå om det var du som drog ut mig :(

Har börjat slaska lite SvS 25/50 med uppbackning av 10/20 och 50/100 vid bordsbrist. Minns faktiskt inte om jag drog ut dig men nickade han Kaffedopp och spelade som en fisk så var det nog jag.;-)

 

Javisst, du fick mig att signa upp eftersom jag är så egenkär att jag ville se vad whitelime tyckte om mig. Skönt att han drar ut mig med A6 vs QQ så alla får se vilken otursfågel jag egentligen är.:-P

 

Tycker han gör ett sinnessjukt spel i videon. CO slår upp, whitelime synar med lågt pocket. Floppen TJ2, check check. Turn 9, check check. River kommer A så nu är brädan TJ29A utan möjlig färg och whitelime sitter med lågt pocket som inte har setat. Han checkar igen och Fi avfyrar $60 i potten på $75. Whitelime säger då "Im thinking of pushing here, not many hands he can call me with, he should have bet the turn with KQ". Notera att de båda sitter med 200bb, dvs $2000. Trodde han skämtade först men till min stora förvåning skeppar han in $2k i potten på $135, någon som kan förklara!?:shock:

hade typ bara kollat på Krantz, danzasmack och foxwood och fyfaan va mkt tråkigare whitelime var att lyssna på. är iofs ganska sent :)

Har bara tittat på två videos genom tiderna (båda gångerna när jag medverkat) och tycker verkligen inte det är speciellt underhållande och tycker mig hitta små brister i instruktörernas spel här och där (tror att jag är bättre än vad jag egentligen är:roll:).

 

Eller förresten, jag har sett en till. Wheelinhos instruktionsvideo på engelska!:mrgreen: Någon som har den liggande får gärna lägga upp den här, skulle vilja se den igen.

kör en liten madtilt turre , 20 startande. Får ta max 2 timmar , 2000 i marker. Start på 25-50. Gl ;D

 

Du som har läst så mycket matte borde väl kunna räkna ut det sj8-) . Hur lång tid det tar beror ju på hur mycket marker det är i spel, hur blindsnivåerna ser ut och hur långa de är. Headsupen borde vara klar senast när BB är 5% av alla marker i spel, alltså bara 20 BB i spel då.

 

Ta exempel att alla börjar med 2000 i marker med 15 min nivåer.

1. 50-50

2. 50-100

3. 100-200

4. 200-400

5. 300-600

6. 400-800

7. 600-1200

8. 800-1500

9. 1000-2000

Mycket aggresiv turnering med 40BB startstackar. Är ni 20 pers så är det 40k i spel och spelat borde ta slut efter senast 2h å 15 min. Ge alla 4st 50marker 9st 200marker. Kanske lite att börja med 13 marker var, men skönt att slippa berg med marker och att det tar sån tid när folk ska raisa a la WPT.

Jag bockar och bugar för era tips, blev en helt okej turnering där jag besviket semibubblade itm på en femteplats när kvällens första coin flip inte kunde vinnas.:-)

Wonderful! Men se för guds skull till att fixa ditt pokerstarskonto också :D

Lycka till ikväll

Jag ska!:oops: Det värsta är bara att en misärsöndag utan itm kommer bli dyrare när jag fixar starskontot. Då kommer en söndag kosta cirka 7k istället för 4,5k-5k.

Kul att du är tillbaka efter din lilla "paus".:-) Din dagbok är trots allt ett av de få ämnen jag faktiskt läser regelbundet. Gl tonight!

Tack! Hoppas att du klonkade bättre än vad jag gjorde igår, misär nämligen.

Update!:lol:

 

Väntar med spänning:-P

Grattis till SM-platsen, se till att klonka hem den! (alternativt komma tvåa om jag spelar den;-) )

 

 

 

 

Söndagen var en riktig besvikelse, köpte in mig för cirka $5k och småcashade i ett par event för totalt $500. Var inte min dag helt enkelt, tror jag förlorade 15/18 coins (kan ha missat några) men det är bara att ta nya tag nästa söndag.:-)

 

Har grindat lite på SvS 25/50 och gjorde månaden grön tack vare fint flyt. Slutade dagen på +45k till sist vilket känns helt okej, hade oförskämt mycket flyt mot forumiten okocha (Flugan) men det kompenserades på andra håll.

 

Har ett par händer jag skulle vilja visa men HHs krånglar på SvS, får försöka spara dem efterhand nästa session.

 

1/11: -

2/11: -$4.500 (ungefärligt resultat, har exakt på bärbara)

3/11: +45.000kr

 

Totalt: -$4.500 / +45.000kr

 

 

 

Träning imorgon, kommer nog grinda under eftermiddag/kväll om jag inte är lite social istället.

 

Är grymt trött och väldigt seg, därav den korta uppdateringen. Ska se lite på The Lost Room nu innan jag lägger mig för att få några timmars sömn.:-)

 

 

 

Tittade på det här under dagens grind, intressant även om jag har läst mycket om liknande grejer tidigare: http://video.google.com/videoplay?docid=4913196365903075662&ei=SWYLSdnyGoKw2gKC-uimCg&q=savants

 

 

https://www.flashback.info/showthread.php?t=688322

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick upp 10.30 imorse efter 5 stabila timmars sömn för att få lite solljus såhär i hösttider. Satte mig och lirade en morgonssession på SvS som varade i 2h, +30kkr. Inte mycket märkvärdigt utan grindade på och spelade så bra jag bara kunde, lirade 2-4 bord 25/50 och täckte upp med 10/20 för att hela tiden ha 5 bord igång samtidigt.

 

1/11: -

2/11: -$4.500 (ungefärligt resultat, har exakt på bärbara)

3/11: +45.000kr

4/11: +30.000kr

 

Totalt: -$4.500 / +75.000kr

 

 

Sessionens största pott, Bareev är väl regularernas regular (tror han alltid har varit vid borden sedan jag börjat slaska 25/50, helt seriöst) och vi battlar väl ganska mycket. Han sa att han satt med 28o, jag tror han hade 88-QQ med en klöver.

 

***** Hand 847620246 *****

25.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 4 november 2008 13:17:03

Julia 3 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Kaffedopp (17234.71)

Plats 2: Hejamej (4633.45)

Plats 3: Bareev (13048.14)

Plats 4: Horror (3529.50)

Plats 5: MrFair (4551.62)

Horror lägg LM 25.00

MrFair lägg SM 50.00

** Giv **

Kaffedopp [:Kb:, :Kh:]

Hejamej [N/A, N/A]

Bareev [N/A, N/A]

Horror [N/A, N/A]

MrFair [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Kaffedopp Höj till 175.00

Hejamej Lägg

Bareev Höj till 493.75

Horror Lägg

MrFair Lägg

Kaffedopp Höj till 1556.25

Bareev Syna 1556.25

*** Flop(Board): *** : [:7g:, :4g:, :5g:]

*** Bet Runda 2 ***

Kaffedopp Satsa 1593.75

Bareev Syna 1593.75

*** Turn(Board): *** : [:7g:, :4g:, :5g::3h:]

*** Bet Runda 3 ***

Kaffedopp Satsa 3187.50

Bareev Syna 3187.50

*** River(Board): *** : [:7g:, :4g:, :5g::3h::Jh:]

*** Bet Runda 4 ***

Kaffedopp All-in 10897.21

Bareev All-in 6710.64

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 26156.28

Kaffedopp [Kr, Kh] Par i kungar Vinst: 26156.28

Hejamej Lägger mig Vinst: 0.00

Bareev Lägger mig Vinst: 0.00

Horror Lägger mig Vinst: 0.00

MrFair Lägger mig Vinst: 0.00

 

 

 

 

Blir kanske mer lir senare, skönt att få vara lite medriggad på SvS iaf!:-D

 

Nu ska jag göra något så manligt som att ta en promenad ute i friska luften, måste känna om min stukade fot har återhämtat sig efter en veckas vila inför kvällens träning. Därefter tänkte jag sätta mig framför klassikern Rounders, myskänsla i kroppen bara jag nämner filmen.:-)

 

Ruskigt skön låt som jag hittade i forumets enda klistrade dagbok: http://uk.youtube.com/watch?v=cVU8rS7JKNM

 

 

Never Back Down är en blandning av Fight Club, American Pie och Rocky och jag uppskattade filmen! Klipp från filmen: http://se.youtube.com/watch?v=o2VwnBU1-iU&feature=related

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenna!

 

undrar vad du har för bankrulle/krav?

Tja!

 

Först tänkte jag att frågan skulle vara ganska enkel att besvara men kom på mig själv att den inte är speciellt enkel trots allt. Har ingen speciell summa avsatt för pokern, och ser inte direkt som alla pengarna på vissa siter till min rulle heller (låter skumt men beror på att jag inte har hunnit casha ut än).

 

Har inte direkt räknat men skulle väl säga att min rulle lägger sig omkring $100k, även om jag skulle kunna ta mer pengar och spela för (men hamnar jag i en 100k-downswitch så har jag förhoppningsvis slutat spela, även om jag inte tror att jag skulle kunna backa 100k i dagens läge eftersom jag skulle kliva ner efter bra mycket mindre än det).

 

Har börjat smaka lite på NL2k från och till men känner mig inte ens helt bekväm på NL1k stundtals så jag har nått en nivå där jag måste jobba med att inte bry mig om pengarnas värde utan att fokusera på att spela bra poker. Trots att jag har 100 inköp för NL1k i rullen kan jag inte helt koppla bort ett back på 10k, något jag måste jobba på. =) Saken är också den att jag nu har kommit till ett steg då rullen inte har speciellt stor betydelse för vilka stakes jag spelar. Skulle jag klonka 300k i en turre skulle jag inte genast sätta mig och försöka bli reg på NL5k utan fortsätta nöta NL1k/NL2k tills jag var bekväm och kände mig vinnande (även om något litet skott kanske skulle förekomma ;-)).

 

Hoppas att det stillade din undran.:-)

ingen vidare film imo, men väldigt fin tjej. kolla in
för att se mer av henne.

Får väl sätta mig med den filmen, även om jag inte tillhör dem som höjer vissa kvinnors utseende till skyarna (hade en kille i klassen som var besatt av jessica alba, not my cup of tea).:-)

 

 

 

Grindat tre till sessioner, ingen av dem speciellt lång. Första slutade +7k, andra +10k och sista +6k. Gjorde en onödig push pre med AK i slutet av sista sessionen när vi var 12k djupa som gjorde att jag förlorade stor del av plusset (Fi satt på AA).

 

 

Här är en hand jag funderade huruvida jag skulle beta river eller inte. Fi är lite speciell, han skulle verkligen inte bluffa på river om jag checkade till honom och han är hyfsat tight så vet inte hur light han är villig att syna ner. Han är även hyfsat nittig så tror inte att han skulle pusha typ K8 men bättre skeppar han nog med. Så värdebet på river standard mot denna Fi?

 

***** Hand 848396169 *****

25.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 5 november 2008 01:13:11

Julia 4 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: massage (2500.00)

Plats 2: metspoe (4475.00)

Plats 3: Mr.Face (9975.00)

Plats 4: Partyboat (16056.33)

Plats 5: Kaffedopp (18073.02)

Kaffedopp lägg LM 25.00

massage lägg SM 50.00

** Giv **

massage [N/A, N/A]

metspoe [N/A, N/A]

Mr.Face [N/A, N/A]

Partyboat [N/A, N/A]

Kaffedopp [:Kh:, :Ab:]

*** Bet Runda 1 ***

metspoe Höj till 175.00

Mr.Face Lägg

Partyboat Syna 175.00

Kaffedopp Höj till 750.00

massage Lägg

metspoe Lägg

Partyboat Syna 750.00

*** Flop(Board): *** : [:3s:, :Ts:, :8b:]

*** Bet Runda 2 ***

Kaffedopp Satsa 862.50

Partyboat Syna 862.50

*** Turn(Board): *** : [:3s:, :Ts:, :8b::Kb:]

*** Bet Runda 3 ***

Kaffedopp Satsa 1725.00

Partyboat Syna 1725.00

*** River(Board): *** : [:3s:, :Ts:, :8b::Kb::5b:]

*** Bet Runda 4 ***

Kaffedopp Satsa 3450.00 ?

 

 

Skönt att man är så run good att Fi inte ens tar fullt betalt när man är översetad.:-)

 

***** Hand 848404849 *****

25.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 5 november 2008 01:26:42

Julia 5 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: metspoe (5822.56)

Plats 2: Kaffedopp (9941.26)

Plats 3: Hacka9 (10891.89)

Plats 4: VAKT (20213.28)

Plats 5: Mr.Face (17663.49)

Hacka9 lägg LM 25.00

VAKT lägg SM 50.00

** Giv **

Kaffedopp [:7c:, :7b:]

Hacka9 [N/A, N/A]

VAKT [N/A, N/A]

Mr.Face [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Mr.Face Höj till 200.00

Kaffedopp Syna 200.00

Hacka9 Lägg

VAKT Syna 200.00

*** Flop(Board): *** : [:Jc:, :8h:, :7s:]

*** Bet Runda 2 ***

VAKT Passa

Mr.Face Satsa 500.00

Kaffedopp Höj till 1560.00

VAKT Syna 1560.00

Mr.Face Lägg

*** Turn(Board): *** : [:Jc:, :8h:, :7s::4b:]

*** Bet Runda 3 ***

VAKT Passa

Kaffedopp Satsa 2720.00

VAKT Syna 2720.00

*** River(Board): *** : [:Jc:, :8h:, :7s::4b::Tg:]

*** Bet Runda 4 ***

VAKT Passa

Kaffedopp Passa

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 9670.00

metspoe [N/A, N/A] Högsta kort knekt Vinst: 0.00

Kaffedopp Lägger mig Vinst: 0.00

Hacka9 Lägger mig Vinst: 0.00

VAKT [:8s:, :8b:] Triss i åttor Vinst: 9670.00

Mr.Face Lägger mig Vinst: 0.00

 

1/11: -

2/11: -$4.500 (ungefärligt resultat, har exakt på bärbara)

3/11: +45.000kr

4/11: +53.000kr

 

Totalt: -$4.500 / +98.000kr

 

 

 

Dagens sjukaste: Ett FTP-pro sitter på play money och nöter, Gabriela Hill.:ola:

 

 

Troligtvis slutspelat för idag. Foten kändes inte alls speciellt bra under träningen och fick mest springa småhaltandes, vilket har väldigt stor inverkan på ens skottstyrka.:-( Hoppas att den hinner bli bättre till söndag, viktig match då.

 

Inget speciellt på schemat imorgon, ska nog träffa lite vänner på kvällen (två av dem ska lämna blod/plasma för första gången så de vill väl bragga lite) men kommer med stor sannolikhet bli lite grind också. Blir extra taggad på att grinda nu när jag faktiskt ser resultatet framför mig!:-D

 

 

http://uk.youtube.com/watch?v=NT05o-k2WVI

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket fina resultat zums :)

 

sitter och ropar på dig på räcket ibland, fniss

 

WP

 

/Rob

Tackar, jättekul när någon säger hej och minskar min tristess med att chatta lite (gör så att jag inte slaskar för mycket, lätt hänt när jag bara lirar 5 bord).:-)

100K sek på 25/50 på två dagar är riktigt vasst! WP (gillar din db).

Tack så mycket, men man får inte glömma att jag och många andra lirar med 200bb vid bordet så det är "bara" 10 fulla inköp.

WP!

Thanks! Fast det är inte bara välspelat, har även turat en del!;-)

Jajjamen, fick svar på frågan! :)

Har 2 till :P.... Hur brukar du ta dina backdagar? och hur tar du dig ur en tung period?

 

Ser rikitgt bra ut. Lycka till i fortsatt spel!

Ska besvara dessa frågor utförligt senare när jag har lite mer tid, tänkte dra igång turneringar nu. =)

 

Tack!:-D

 

 

 

Donkey_xing_thumb_640.jpg

Har precis dragit igång kvällens första turneringar, kommer spela en hel del mindre turrar för att fylla ut men har faktiskt påbörjat verifieringen av mitt Starskonto så det är förhoppningsvis good to go tills söndag! =)

 

Kvällens stora fokus ligger givetvis på FTOPS Event#1 där jag även stejkat en polare, hur kan inte någon av oss klonka liksom?:roll:

 

 

Men nu ska jag fokusera på att försöka faktiskt vinna lite den här turneringskvällen så att den inte slutar som förra, återkommer givetvis om det hettar till i något spännande!

 

 

Hehehe: https://www.flashback.info/showthread.php?t=763362

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...