Gå till innehåll

Kaffedopp


Zumsar

Recommended Posts

Skönt med 3h sömn efter förra nattens 5h, nu är man taggad på lite liveslask!:lol:

 

Ska iväg till Västerås och lira på klubben, 1100kr fo och förhoppningsvis mycket fisk! Har väldigt bra facit där de två tidigare gångerna med en andraplats och en femteplats så hoppas på lika trevligt resultat ikväll!

 

Inte omöjligt att jag slaskar någon timme cg efter det också men ikväll ska jag försöka fokusera på att hitta reads på folk och dölja alla mina 1000 tells. Skönt att få värma upp lite innan Sydafrika.:-)

 

 

Skön självinsikt där. Själv har jag förmodligen ännu fler :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Först vill jag ge dig mängder med credz. För att du tar dig tid att besvara _alla_ inlägg. Och du gör det seriöst och eftertänksamt, alltså du visar en stor respekt gentemot de personer som tittar in och/eller skriver något i din dagbok. Och detta gör mig faktiskt riktigt glad, nästan lycklig, det är tyvärr inte ofta jag personligen får ta del av det.

 

Sen tänkte jag komma med några musik klipp samt några tips på filmer. Vet ej vad du sett/hört men tror inte det postats i tråden förut. Håll till godo =)

 

http://www.youtube.com/watch?v=_7OQSl4FdJE

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=KiR838VOCrA

 

 

 

 

 

Lite filmer också.

 

Har du inte Into The Wild är det ett måste. I mina ögon ett mästerverk.

http://www.imdb.com/title/tt0758758/

 

Farväl Falkenberg är också en film jag vill slå ett slag för. Också en film som jag anser att alla borde se.

http://www.imdb.com/title/tt0855805/

 

Järn 3:an är en fantastisk japansk film som måste ses ifall man missat den.

http://www.svd.se/kulturnoje/film/artikel_23732.svd

 

Anser du att det går för mycket off topic så säg till så tar jag bort det.

 

/ RuchYa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är nu hemkommen från semester utan en tanke av poker, jobb eller plugg, vilket har varit underbart. Du verkar även ha haft en grym sommar och inte spenderat alltför mycket tid framför skärmen och det glädjer mig.

 

Jag har läst ikapp i dagboken och kan inte göra annat än gratulera till resultaten och hur bra självinsikt du trots allt har utvecklat. När det kommer till personlighetsutveckling är du självlärd eller har du läst till dig? Jag personligen tog ett liknande val som dig för några år sedan och bestämde mig för att utvecklas mitt självförtroende och socialakompetens. Detta är genuint det är det bästa jag gjort, då det öppnat upp så mycket nya dörrar. Jag nöjde mig dock inte vid att bara utveckla mig själv utan jag har det numera som hobby att försöka förstå grundpelarna i människors beteende och har läst upp mig och praktiserat mina kunskaper, med ibland häpnadsväckande resultat.

 

Om du har tid idag eller i helgen helgen tjoa gärna till på msn. Jag kommer ta det lugnt nu i helgen då hela nästa och nästnästa vecka kommer bestå av inskolning/nollning av de nya ekonomerna, samt att jetlagen fortfarande spökar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort tack för att du tog dig tid att svara på mitt inlägg.

Tog tag i mig själv och kontaktade en kompis som jag alltid trivts grymt bra, men inte träffar så ofta, och föreslog en trip till Köpenhamns tivoli. Blev en grymt lyckad liten resa med massa öl och åkningar. Var nära att vi hamnade på kastrups flygplats för en impulsresa till något varmt ställe efter alla öl men passen hade vi inte med oss som nog tur var. Är rätt bakis idag...hehe.

Det du säger att man måste fråga sig själv när man tvekar för att ta tag i saker och komma iväg är väldigt viktigt: "Vad är det värsta som kan hända?" Ska jobba med det och se till att jag inte tvekar om jag egentligen tror att jag hade tyckt något vara roligt.

Det finns många inom nätpoker som nog är rätt lika. Överbegåvade och kanske inte så jättesociala men egentligen trevliga och lugna. Att få skriva av sig och peppa varandra här känns bra.

Vann ett paket till Unibet Open (19 september) i söndags och blev glad för det men började sen tveka om jag verkligen skulle åka. Kändes lite jobbigt att åka ner ensam och den där "spärren" inom mig började växa mer och mer. Kollade sen med Unibet om man kunde ta pengar som ersättning istället men det gick inte.

Nu har jag bestämt mig för att åka ner och jag ska banne mig ha roligt och försöka träffa lite nya kompisar inom pokern. Kommer bli min första liveturnering.

 

Finns kanske fler här som ska ner???

 

Lycka till med turneringarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymt bra dagbok, keep it up kaffet!

 

edit: into the wild btw, fyfan så tråkig, film jag skulle rekommendera som sovmaterial zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

 

Äntligen någon som är med mig. Blev mest deprimerad av att se den, och fick sätta mig vid datorn sista timmen för att ens orka se klart den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kaffe, du råkar inte bo i stockholm?

Nope, men har inte speciellt långt för att ta mig dit. Bor i Enköping och det är väl typ 7 mil ifrån. Why? =)

 

Skön självinsikt där. Själv har jag förmodligen ännu fler :mrgreen:

;-)

 

Tyvärr lyckades jag inte hålla mig till målet. När jag sitter vid bordet snackas det mest och när jag väl spelar en hand fokuserar jag enbart på spelteoretiska biten utan att öht titta på motståndarens reaktioner bortsett från dennes spel. Håller när det är så mycket fisk vid borden men i tuffare sammanhang blir jag nog ordentligt mosad.:-)

 

 

finns en guide på deucescracked.com.

Är det något seriöst material eller är det någon typ av parodi? Hursom får du gärna länka, jag hittade inte efter att ha sökt på "live tells" och liknande.

 

Hoppas att du tar dig ur din down swing ska jag passa på att säga också, ha tålamod!

 

 

Stort tack för att du tog dig tid att svara på mitt inlägg.

Tog tag i mig själv och kontaktade en kompis som jag alltid trivts grymt bra, men inte träffar så ofta, och föreslog en trip till Köpenhamns tivoli. Blev en grymt lyckad liten resa med massa öl och åkningar. Var nära att vi hamnade på kastrups flygplats för en impulsresa till något varmt ställe efter alla öl men passen hade vi inte med oss som nog tur var. Är rätt bakis idag...hehe.

Det du säger att man måste fråga sig själv när man tvekar för att ta tag i saker och komma iväg är väldigt viktigt: "Vad är det värsta som kan hända?" Ska jobba med det och se till att jag inte tvekar om jag egentligen tror att jag hade tyckt något vara roligt.

Det finns många inom nätpoker som nog är rätt lika. Överbegåvade och kanske inte så jättesociala men egentligen trevliga och lugna. Att få skriva av sig och peppa varandra här känns bra.

Vann ett paket till Unibet Open (19 september) i söndags och blev glad för det men började sen tveka om jag verkligen skulle åka. Kändes lite jobbigt att åka ner ensam och den där "spärren" inom mig började växa mer och mer. Kollade sen med Unibet om man kunde ta pengar som ersättning istället men det gick inte.

Nu har jag bestämt mig för att åka ner och jag ska banne mig ha roligt och försöka träffa lite nya kompisar inom pokern. Kommer bli min första liveturnering.

 

Finns kanske fler här som ska ner???

 

Lycka till med turneringarna!

 

Jättekul att höra att du direkt börjar styra upp saker, fortsätt så!:-D

 

Grattis till paketet! Glädjer mig att höra att du beslutat dig för att åka ner, tror garanterat att du inte kommer ångra dig i efterhand bara du, precis som du skriver, bestämmer dig för att släppa lös och åka dit med inställningen att ha kul!

 

Kan tyvärr inte åka dit då jag har lovat att vara barnvakt åt lillebrorsan en vecka just när det går men tror säkert att många andra ska ner. Kanske starta en tråd och höra efter så kanske ett gäng pfare kan sammanstråla där nere och hitta på lite roligheter? =)

 

Tack detsamma, kom gärna tillbaka med fler updates om du får lust!

 

Är nu hemkommen från semester utan en tanke av poker, jobb eller plugg, vilket har varit underbart. Du verkar även ha haft en grym sommar och inte spenderat alltför mycket tid framför skärmen och det glädjer mig.

 

Jag har läst ikapp i dagboken och kan inte göra annat än gratulera till resultaten och hur bra självinsikt du trots allt har utvecklat. När det kommer till personlighetsutveckling är du självlärd eller har du läst till dig? Jag personligen tog ett liknande val som dig för några år sedan och bestämde mig för att utvecklas mitt självförtroende och socialakompetens. Detta är genuint det är det bästa jag gjort, då det öppnat upp så mycket nya dörrar. Jag nöjde mig dock inte vid att bara utveckla mig själv utan jag har det numera som hobby att försöka förstå grundpelarna i människors beteende och har läst upp mig och praktiserat mina kunskaper, med ibland häpnadsväckande resultat.

 

Om du har tid idag eller i helgen helgen tjoa gärna till på msn. Jag kommer ta det lugnt nu i helgen då hela nästa och nästnästa vecka kommer bestå av inskolning/nollning av de nya ekonomerna, samt att jetlagen fortfarande spökar.

Välkommen hem!

 

Får tacka för gratulationen, tyvärr är jag nog lite bortskämd på turneringsfronten av all medvind men förhoppningsvis får jag rida på vågen ett tag till.

 

Jag nämnde lite snabbt att jag har fått upp min studiemotivation eftersom jag har hittat ett område som jag verkligen har blivit mer och mer intresserad av på senare tid. Nämnde inte ämnet men det är nämligen psykologi. Jag är nyfiken på att lära mig mer om hur människan fungerar och agerar i olika situationer och samtidigt som jag fördjupar mig inom ämnet så utvecklas personligheten otroligt mycket.

På grund av detta intresse för psykologi så har jag nog omedvetet läst mig till en hel del samt, precis som du, praktiserat det i diverse situationer (ibland mer, ibland mindre medvetet). Så kan väl knappast säga att jag är självlärd direkt men har nog varit en kombination av läsning och praktik.

 

Väldigt intressant ämne som sagt, även om jag skulle vinna en miljard på lotto imorgon så skulle jag förmodligen fortfarande vilja studera psykologi och utbilda mig inom det ämnet eftersom det tilltalar så mycket mer än något yrkesmässigt eller vad man ska säga.

 

Kul att du också är intresserad av ämnet, ska försöka plocka dig på msn någon gång om jag ser dig inne! =)

 

 

Grymt bra dagbok, keep it up kaffet!

 

edit: into the wild btw, fyfan så tråkig, film jag skulle rekommendera som sovmaterial zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Thanks! Följer givetvis eran dagbok så gott det går och jag säger detsamma, keep it up och softa gärnet i USA!:-P

 

Först vill jag ge dig mängder med credz. För att du tar dig tid att besvara _alla_ inlägg. Och du gör det seriöst och eftertänksamt, alltså du visar en stor respekt gentemot de personer som tittar in och/eller skriver något i din dagbok. Och detta gör mig faktiskt riktigt glad, nästan lycklig, det är tyvärr inte ofta jag personligen får ta del av det.

 

Sen tänkte jag komma med några musik klipp samt några tips på filmer. Vet ej vad du sett/hört men tror inte det postats i tråden förut. Håll till godo =)

 

http://www.youtube.com/watch?v=_7OQSl4FdJE

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=KiR838VOCrA

 

 

 

 

 

Lite filmer också.

 

Har du inte Into The Wild är det ett måste. I mina ögon ett mästerverk.

http://www.imdb.com/title/tt0758758/

 

Farväl Falkenberg är också en film jag vill slå ett slag för. Också en film som jag anser att alla borde se.

http://www.imdb.com/title/tt0855805/

 

Järn 3:an är en fantastisk japansk film som måste ses ifall man missat den.

http://www.svd.se/kulturnoje/film/artikel_23732.svd

 

Anser du att det går för mycket off topic så säg till så tar jag bort det.

 

/ RuchYa

Får tacka så mycket för dina vänliga ord, och jag måste ge dig credz för fantastisk musiksmak!:-D

 

Skönt att höra lite live då jag inte hört dem tidigare. Har faktiskt aldrig hört flertalet av låtarna och tycker Vitas och Paramore var otroligt härliga, får passa mig så att jag inte råkar nöta sönder dem.

 

Rolig kommentar till Vitas:

"when he started, russians asked how he sings(that started rumors about castrations, computerization and etc.)"

 

Som filmälskare skäms jag nästan lite över att säga att jag inte har sett någon av filmerna. Varit nära på att ta hem Into the Wild flertalet gånger men alltid glömt eller hittat någon annan intressant. Med tanke på din fina musiksmak så har jag tankat hem alla tre filmerna och ska sätta mig och titta på dem så fort jag har lite tid över, återkommer om vad jag tycker om dem! =)

 

 

 

Åkte med två vänner till klubben igår men var kallt för oss alla. Jag och en till kom till finalbordet men jag åkte först som short och den andra polaren bubblade. Den tredje åkte lite tidigare och satte sig ner för att nöta cash men efter att ha tappat två inköp på fyra händer så lade han ner. Hade det rätt okej och alltid kul att nöta lite live. Förmodligen var detta det sista jag spelar innan det blir dags för Sydafrika nu i slutet av augusti, börjar känna mig taggad.:-)

 

 

Somnade till pingisen vid 5-tiden imorse och tänkte sova ut till 13-14-tiden men det var verkligen omöjligt. Tror mobilen ringde 5 gånger inom loppet av en timme vid 12-tiden samtidigt som flugor gjorde allt i sin makt för att hindra mig från att somna om mellan samtalen. Det sjukaste var nog ändå när en person jag knappt ens träffat ringer och frågar om jag kunde ställa upp som målvakt i morgondagens fotbollsmatch, jag har inte spelat på 2,5 år!?:shock:

 

 

Ska nöta turneringar ikväll är det tänkt. Får se om en kompis kikar förbi och gör mig sällskap, kanske drar jag dit om han lyckas stabilisera sin lina.

 

 

Hoppas på fortsatt medvind och klonk ikväll, take care!:-D

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=Q2oU7bV1Cq8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa turneringsspelare är bara för mycket!

 

Full Tilt Poker Game #7768592370: $90,000 Guarantee (58033273), Table 43 - 10/20 - No Limit Hold'em - 15:10:12 ET - 2008/08/23

Seat 2: Dannypigs (2,630)

Seat 3: Anabooola (3,070)

Seat 4: Chillikongen (1,910)

Seat 5: pressthebet (3,110)

Seat 6: HAIDOUKEN (4,280)

Dannypigs posts the small blind of 10

Anabooola posts the big blind of 20

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Anabooola 2 of Clubs2 of Hearts

Chillikongen folds

pressthebet raises to 70

HAIDOUKEN folds

Dannypigs calls 60

Anabooola calls 50

*** FLOP *** Ace of DiamondsKing of Diamonds2 of Diamonds

Dannypigs checks

Anabooola bets 180

pressthebet calls 180

Dannypigs calls 180

*** TURN *** Ace of DiamondsKing of Diamonds2 of Diamonds3 of Spades

Dannypigs checks

Anabooola bets 660

pressthebet has 15 seconds left to act

pressthebet calls 660

Dannypigs folds

*** RIVER *** Ace of DiamondsKing of Diamonds2 of Diamonds3 of Spades10 of Hearts

Anabooola bets 1,260

pressthebet has 15 seconds left to act

pressthebet raises to 2,200, and is all in

Anabooola calls 900, and is all in

Uncalled bet of 40 returned to pressthebet

*** SHOW DOWN ***

pressthebet shows 9 of ClubsAce of Clubs a pair of Aces

Anabooola shows 2 of Clubs2 of Hearts three of a kind, Twos

Anabooola wins the pot (6,390) with three of a kind, Twos

*** SUMMARY ***

Total pot 6,390 | Rake 0

Board: Ace of DiamondsKing of Diamonds2 of Diamonds3 of Spades10 of Hearts

Seat 2: Dannypigs (small blind) folded on the Turn

Seat 3: Anabooola (big blind) showed 2 of Clubs2 of Hearts and won (6,390) with three of a kind, Twos

Seat 4: Chillikongen didn't bet (folded)

Seat 5: pressthebet showed 9 of ClubsAce of Clubs and lost with a pair of Aces

Seat 6: HAIDOUKEN (button) didn't bet (folded)

 

 

 

 

Tilt! Bustade som 13e i FTPs 90k 6-max (typ 120k i prispott) för $1,2k med AJ vs KQ där ettan fick 26k. Dock har jag ingen rätt att klaga, handen precis innan inträffar detta.;-)

 

Full Tilt Poker Game #7771940446: $90,000 Guarantee (58033273), Table 57 - 1200/2400 Ante 300 - No Limit Hold'em - 19:43:47 ET - 2008/08/23

Seat 2: frestochango (24,257)

Seat 3: Anabooola (18,743)

Seat 4: CapTinBisKuiT (46,361)

Seat 6: tictac95 (151,290)

frestochango antes 300

Anabooola antes 300

CapTinBisKuiT antes 300

tictac95 antes 300

CapTinBisKuiT posts the small blind of 1,200

tictac95 posts the big blind of 2,400

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Anabooola 2 of Clubs7 of Clubs

frestochango folds

Anabooola raises to 18,443, and is all in

CapTinBisKuiT raises to 46,061, and is all in

tictac95 folds

CapTinBisKuiT shows Ace of Diamonds8 of Clubs

Anabooola shows 2 of Clubs7 of Clubs

Uncalled bet of 27,618 returned to CapTinBisKuiT

*** FLOP *** 7 of Diamonds7 of Hearts9 of Spades

*** TURN *** 7 of Diamonds7 of Hearts9 of Spades2 of Diamonds

*** RIVER *** 7 of Diamonds7 of Hearts9 of Spades2 of DiamondsQueen of Hearts

CapTinBisKuiT shows a pair of Sevens

Anabooola shows a full house, Sevens full of Twos

Anabooola wins the pot (40,486) with a full house, Sevens full of Twos

*** SUMMARY ***

Total pot 40,486 | Rake 0

Board: 7 of Diamonds7 of Hearts9 of Spades2 of DiamondsQueen of Hearts

Seat 2: frestochango folded before the Flop

Seat 3: Anabooola (button) showed 2 of Clubs7 of Clubs and won (40,486) with a full house, Sevens full of Twos

Seat 4: CapTinBisKuiT (small blind) showed Ace of Diamonds8 of Clubs and lost with a pair of Sevens

Seat 6: tictac95 (big blind) folded before the Flop

 

 

 

 

 

Har fått ett gäng småvinster också så ligger nog ungefär +-0 för kvällen, möjligtvis lite back fortfarande men har en del turrar kvar. För en gångs skull har jag haft AA svårt att stå och tror jag torskat 3-4 stycken all in pre, men fick dra ut KK med QQ i en turnering så är ganska nöjd ändå.:-)

 

 

Imorgon är det tänkt att köra hårdgrinden men en kompis ringde inatt och undrade om jag ville hänga med på någon typ av trolleriföreställning/magishow eller något liknande. Vet varken var, när eller hur men om det blir av så missar jag förmodligen de flesta tidiga turneringarna iaf.

 

Ska nog se en film till de sista turneringarna, ska försöka hitta någon kort så att det inte blir den som håller mig uppe när jag vunnit alla resterande turrar!;-)

 

Har avbrutit reggandet nu så att jag kommer lite tidigare i säng iaf. Får hoppas på lite klonk i de sista turneringarna nu, annars säger jag god natt!

 

 

 

 

 

 

Slänger in en sista hand!

 

Full Tilt Poker Game #7772819811: $65,000 Guarantee (58153116), Table 16 - 30/60 - No Limit Hold'em - 20:58:34 ET - 2008/08/23

Seat 1: aceskingsqueens (3,377)

Seat 2: rini123 (10,140)

Seat 3: YoungSupremacy (6,335)

Seat 4: donkeybrane (2,629)

Seat 5: msmatrix (6,102)

Seat 6: Anabooola (5,580)

Seat 7: wow22777 (5,292)

Seat 8: okstate345 (2,940)

Seat 9: Jack Straww (8,955)

okstate345 posts the small blind of 30

Jack Straww posts the big blind of 60

The button is in seat #7

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Anabooola King of Diamonds9 of Hearts

aceskingsqueens folds

rini123 folds

YoungSupremacy folds

donkeybrane folds

msmatrix folds

Anabooola has 15 seconds left to act

Anabooola raises to 180

wow22777 calls 180

okstate345 calls 150

Jack Straww folds

*** FLOP *** 2 of Diamonds4 of Clubs9 of Spades

okstate345 has 15 seconds left to act

okstate345 has timed out

okstate345 checks

Anabooola bets 420

okstate345 is sitting out

wow22777 calls 420

okstate345 folds

*** TURN *** 2 of Diamonds4 of Clubs9 of Spades8 of Hearts

Anabooola checks

wow22777 checks

*** RIVER *** 2 of Diamonds4 of Clubs9 of Spades8 of Hearts2 of Spades

okstate345 has been disconnected

Anabooola bets 720

wow22777 calls 720

*** SHOW DOWN ***

Anabooola shows King of Diamonds9 of Hearts two pair, Nines and Twos

wow22777 mucks

Anabooola wins the pot (2,880) with two pair, Nines and Twos

*** SUMMARY ***

Total pot 2,880 | Rake 0

Board: 2 of Diamonds4 of Clubs9 of Spades8 of Hearts2 of Spades

Seat 1: aceskingsqueens didn't bet (folded)

Seat 2: rini123 didn't bet (folded)

Seat 3: YoungSupremacy didn't bet (folded)

Seat 4: donkeybrane didn't bet (folded)

Seat 5: msmatrix didn't bet (folded)

Seat 6: Anabooola showed King of Diamonds9 of Hearts and won (2,880) with two pair, Nines and Twos

Seat 7: wow22777 (button) mucked 5 of Diamonds4 of Diamonds - two pair, Fours and Twos

Seat 8: okstate345 (small blind) folded on the Flop

Seat 9: Jack Straww (big blind) folded before the Flop

 

wow22777: lol

wow22777: soooooooooooooooooooooo pathetic

wow22777: hey guys bet with K 9 and git miracle flop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med billiga rebuys ibland (upptäcker inte guldgruvan direkt då jag lirade en del andra bord och fokuserade inte så mycket på en liten rebuyturnering), dessa händer utspelar sig i en följd! :lol:

 

Full Tilt Poker Game #7773016337: $22,000 Guarantee (Rebuy) (58396171), Table 24 - 30/60 - No Limit Hold'em - 21:15:02 ET - 2008/08/23

Seat 1: Anabooola (5,665)

Seat 2: test456789 (3,000)

Seat 3: realestateguru (14,495)

Seat 4: Barby Anne 18 (1,888)

Seat 5: MACH302 (6,565)

Seat 6: Nesby (3,955)

Seat 7: r777t (9,240)

Seat 8: Karleken (13,445)

Seat 9: forzauno13 (1,410)

test456789 posts the small blind of 30

realestateguru posts the big blind of 60

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Anabooola Ace of ClubsJack of Diamonds

Barby Anne 18 folds

MACH302 calls 60

Nesby calls 60

r777t folds

Karleken calls 60

forzauno13 folds

Anabooola calls 60

test456789 raises to 3,000, and is all in

realestateguru folds

MACH302 folds

Nesby calls 2,940

Karleken folds

Anabooola raises to 5,665, and is all in

Nesby calls 955, and is all in

Anabooola shows Ace of ClubsJack of Diamonds

test456789 shows 8 of DiamondsQueen of Spades

Nesby shows King of ClubsJack of Clubs

Uncalled bet of 1,710 returned to Anabooola

realestateguru: lol

*** FLOP *** 7 of Hearts6 of DiamondsKing of Spades

*** TURN *** 7 of Hearts6 of DiamondsKing of SpadesQueen of Diamonds

*** RIVER *** 7 of Hearts6 of DiamondsKing of SpadesQueen of DiamondsAce of Diamonds

Anabooola shows a pair of Aces

Nesby shows a pair of Kings

Anabooola wins the side pot (1,910) with a pair of Aces

test456789 shows a pair of Queens

Anabooola wins the main pot (9,180) with a pair of Aces

test456789 adds 3,000

Nesby stands up

*** SUMMARY ***

Total pot 11,090 Main pot 9,180. Side pot 1,910. | Rake 0

Board: 7 of Hearts6 of DiamondsKing of SpadesQueen of DiamondsAce of Diamonds

Seat 1: Anabooola (button) showed Ace of ClubsJack of Diamonds and won (11,090) with a pair of Aces

Seat 2: test456789 (small blind) showed 8 of DiamondsQueen of Spades and lost with a pair of Queens

Seat 3: realestateguru (big blind) folded before the Flop

Seat 4: Barby Anne 18 didn't bet (folded)

Seat 5: MACH302 folded before the Flop

Seat 6: Nesby showed King of ClubsJack of Clubs and lost with a pair of Kings

Seat 7: r777t didn't bet (folded)

Seat 8: Karleken folded before the Flop

Seat 9: forzauno13 didn't bet (folded)

 

Full Tilt Poker Game #7773029535: $22,000 Guarantee (Rebuy) (58396171), Table 24 - 30/60 - No Limit Hold'em - 21:16:07 ET - 2008/08/23

Seat 1: Anabooola (12,800)

Seat 2: test456789 (3,000)

Seat 3: realestateguru (14,435)

Seat 4: Barby Anne 18 (1,888)

Seat 5: MACH302 (6,505)

Seat 7: r777t (9,240)

Seat 8: Karleken (13,385)

Seat 9: forzauno13 (1,410)

realestateguru posts the small blind of 30

Barby Anne 18 posts the big blind of 60

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Anabooola Ace of ClubsQueen of Clubs

MACH302 folds

r777t folds

Karleken folds

forzauno13 folds

Anabooola calls 60

test456789 raises to 3,000, and is all in

realestateguru folds

Barby Anne 18 folds

Anabooola calls 2,940

test456789 shows 10 of Spades3 of Spades

Anabooola shows Ace of ClubsQueen of Clubs

realestateguru: lol

*** FLOP *** King of Hearts8 of Spades3 of Hearts

*** TURN *** King of Hearts8 of Spades3 of Hearts10 of Diamonds

*** RIVER *** King of Hearts8 of Spades3 of Hearts10 of DiamondsAce of Spades

test456789 shows two pair, Tens and Threes

Anabooola shows a pair of Aces

test456789 wins the pot (6,090) with two pair, Tens and Threes

*** SUMMARY ***

Total pot 6,090 | Rake 0

Board: King of Hearts8 of Spades3 of Hearts10 of DiamondsAce of Spades

Seat 1: Anabooola showed Ace of ClubsQueen of Clubs and lost with a pair of Aces

Seat 2: test456789 (button) showed 10 of Spades3 of Spades and won (6,090) with two pair, Tens and Threes

Seat 3: realestateguru (small blind) folded before the Flop

Seat 4: Barby Anne 18 (big blind) folded before the Flop

Seat 5: MACH302 didn't bet (folded)

Seat 7: r777t didn't bet (folded)

Seat 8: Karleken didn't bet (folded)

Seat 9: forzauno13 didn't bet (folded)

 

Full Tilt Poker Game #7773035170: $22,000 Guarantee (Rebuy) (58396171), Table 24 - 30/60 - No Limit Hold'em - 21:16:36 ET - 2008/08/23

Seat 1: Anabooola (9,800)

Seat 2: test456789 (6,090)

Seat 3: realestateguru (14,405)

Seat 4: Barby Anne 18 (1,828)

Seat 5: MACH302 (6,505)

Seat 7: r777t (9,240)

Seat 8: Karleken (13,385)

Seat 9: forzauno13 (1,410)

Barby Anne 18 posts the small blind of 30

MACH302 posts the big blind of 60

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Anabooola 5 of Diamonds7 of Hearts

realestateguru: gotcha

r777t calls 60

Karleken folds

forzauno13 calls 60

Anabooola calls 60

test456789 raises to 6,090, and is all in

realestateguru has 15 seconds left to act

realestateguru calls 6,090

Barby Anne 18 folds

MACH302 folds

r777t folds

forzauno13 calls 1,350, and is all in

Anabooola folds

test456789 shows 9 of Diamonds8 of Clubs

realestateguru shows Queen of DiamondsQueen of Spades

forzauno13 shows King of Hearts8 of Hearts

*** FLOP *** Queen of Hearts7 of Diamonds10 of Clubs

*** TURN *** Queen of Hearts7 of Diamonds10 of Clubs5 of Spades

*** RIVER *** Queen of Hearts7 of Diamonds10 of Clubs5 of Spades4 of Diamonds

test456789 shows Queen Ten high

realestateguru shows three of a kind, Queens

realestateguru wins the side pot (9,360) with three of a kind, Queens

forzauno13 shows King Queen high

realestateguru wins the main pot (4,440) with three of a kind, Queens

test456789 adds 3,000

forzauno13 adds 1,500

*** SUMMARY ***

Total pot 13,800 Main pot 4,440. Side pot 9,360. | Rake 0

Board: Queen of Hearts7 of Diamonds10 of Clubs5 of Spades4 of Diamonds

Seat 1: Anabooola folded before the Flop

Seat 2: test456789 showed 9 of Diamonds8 of Clubs and lost with Queen Ten high

Seat 3: realestateguru (button) showed Queen of DiamondsQueen of Spades and won (13,800) with three of a kind, Queens

Seat 4: Barby Anne 18 (small blind) folded before the Flop

Seat 5: MACH302 (big blind) folded before the Flop

Seat 7: r777t folded before the Flop

Seat 8: Karleken didn't bet (folded)

Seat 9: forzauno13 showed King of Hearts8 of Hearts and lost with King Queen high

 

 

 

Full Tilt Poker Game #7773045736: $22,000 Guarantee (Rebuy) (58396171), Table 24 - 30/60 - No Limit Hold'em - 21:17:29 ET - 2008/08/23

Seat 1: Anabooola (9,740)

Seat 2: test456789 (3,000)

Seat 3: realestateguru (22,115)

Seat 4: Barby Anne 18 (1,798)

Seat 5: MACH302 (6,445)

Seat 7: r777t (9,180)

Seat 8: Karleken (13,385)

Seat 9: forzauno13 (1,500)

MACH302 posts the small blind of 30

r777t posts the big blind of 60

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Anabooola 9 of HeartsQueen of Diamonds

Karleken folds

realestateguru: thanks TEST...if i win i owe u

forzauno13 folds

Anabooola calls 60

test456789 has 15 seconds left to act

test456789 raises to 3,000, and is all in

realestateguru folds

Barby Anne 18 folds

MACH302 folds

r777t folds

Anabooola calls 2,940

test456789 shows 5 of Clubs4 of Spades

Anabooola shows 9 of HeartsQueen of Diamonds

*** FLOP *** Ace of ClubsKing of DiamondsAce of Spades

*** TURN *** Ace of ClubsKing of DiamondsAce of SpadesJack of Diamonds

*** RIVER *** Ace of ClubsKing of DiamondsAce of SpadesJack of Diamonds2 of Diamonds

test456789 shows a pair of Aces

Anabooola shows a pair of Aces

Anabooola wins the pot (6,090) with a pair of Aces

forzauno13 adds 1,500

test456789 adds 3,000

*** SUMMARY ***

Total pot 6,090 | Rake 0

Board: Ace of ClubsKing of DiamondsAce of SpadesJack of Diamonds2 of Diamonds

Seat 1: Anabooola showed 9 of HeartsQueen of Diamonds and won (6,090) with a pair of Aces

Seat 2: test456789 showed 5 of Clubs4 of Spades and lost with a pair of Aces

Seat 3: realestateguru didn't bet (folded)

Seat 4: Barby Anne 18 (button) didn't bet (folded)

Seat 5: MACH302 (small blind) folded before the Flop

Seat 7: r777t (big blind) folded before the Flop

Seat 8: Karleken didn't bet (folded)

Seat 9: forzauno13 didn't bet (folded)

 

 

Full Tilt Poker Game #7773055493: $22,000 Guarantee (Rebuy) (58396171), Table 24 - 30/60 - No Limit Hold'em - 21:18:18 ET - 2008/08/23

Seat 1: Anabooola (12,830)

Seat 2: test456789 (3,000)

Seat 3: realestateguru (22,115)

Seat 4: Barby Anne 18 (1,798)

Seat 5: MACH302 (6,415)

Seat 7: r777t (9,120)

Seat 8: Karleken (13,385)

Seat 9: forzauno13 (3,000)

r777t posts the small blind of 30

Karleken posts the big blind of 60

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Anabooola 9 of Diamonds9 of Clubs

forzauno13 folds

Anabooola calls 60

test456789 raises to 3,000, and is all in

realestateguru folds

Barby Anne 18 folds

MACH302 folds

r777t folds

Karleken folds

Anabooola calls 2,940

test456789 shows 2 of Clubs3 of Clubs

Anabooola shows 9 of Diamonds9 of Clubs

*** FLOP *** 3 of Diamonds8 of Clubs10 of Hearts

*** TURN *** 3 of Diamonds8 of Clubs10 of Hearts6 of Diamonds

*** RIVER *** 3 of Diamonds8 of Clubs10 of Hearts6 of Diamonds7 of Spades

test456789 shows a pair of Threes

Anabooola shows a straight, Ten high

Anabooola wins the pot (6,090) with a straight, Ten high

test456789 adds 1,500

*** SUMMARY ***

Total pot 6,090 | Rake 0

Board: 3 of Diamonds8 of Clubs10 of Hearts6 of Diamonds7 of Spades

Seat 1: Anabooola showed 9 of Diamonds9 of Clubs and won (6,090) with a straight, Ten high

Seat 2: test456789 showed 2 of Clubs3 of Clubs and lost with a pair of Threes

Seat 3: realestateguru didn't bet (folded)

Seat 4: Barby Anne 18 didn't bet (folded)

Seat 5: MACH302 (button) didn't bet (folded)

Seat 7: r777t (small blind) folded before the Flop

Seat 8: Karleken (big blind) folded before the Flop

Seat 9: forzauno13 didn't bet (folded)

 

 

Full Tilt Poker Game #7773062042: $22,000 Guarantee (Rebuy) (58396171), Table 24 - 30/60 - No Limit Hold'em - 21:18:50 ET - 2008/08/23

Seat 1: Anabooola (15,920)

Seat 2: test456789 (1,500)

Seat 3: realestateguru (22,115)

Seat 4: Barby Anne 18 (1,798)

Seat 5: MACH302 (6,415)

Seat 7: r777t (9,090)

Seat 8: Karleken (13,325)

Seat 9: forzauno13 (3,000)

Karleken posts the small blind of 30

forzauno13 posts the big blind of 60

The button is in seat #7

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Anabooola Jack of HeartsKing of Clubs

Anabooola calls 60

test456789 folds

realestateguru folds

Barby Anne 18 folds

MACH302 calls 60

r777t folds

Karleken has 15 seconds left to act

Karleken folds

forzauno13 checks

*** FLOP *** King of Spades8 of SpadesAce of Spades

forzauno13 checks

Anabooola checks

MACH302 checks

*** TURN *** King of Spades8 of SpadesAce of Spades2 of Spades

forzauno13 checks

Anabooola checks

MACH302 checks

*** RIVER *** King of Spades8 of SpadesAce of Spades2 of Spades8 of Clubs

forzauno13 bets 210

Anabooola folds

MACH302 folds

Uncalled bet of 210 returned to forzauno13

forzauno13 mucks

forzauno13 wins the pot (210)

The blinds are now 40/80

*** SUMMARY ***

Total pot 210 | Rake 0

Board: King of Spades8 of SpadesAce of Spades2 of Spades8 of Clubs

Seat 1: Anabooola folded on the River

Seat 2: test456789 didn't bet (folded)

Seat 3: realestateguru didn't bet (folded)

Seat 4: Barby Anne 18 didn't bet (folded)

Seat 5: MACH302 folded on the River

Seat 7: r777t (button) didn't bet (folded)

Seat 8: Karleken (small blind) folded before the Flop

Seat 9: forzauno13 (big blind) collected (210), mucked

 

 

Full Tilt Poker Game #7773075254: $22,000 Guarantee (Rebuy) (58396171), Table 24 - 40/80 - No Limit Hold'em - 21:19:57 ET - 2008/08/23

Seat 1: Anabooola (15,860)

Seat 2: test456789 (1,500)

Seat 3: realestateguru (22,115)

Seat 4: Barby Anne 18 (1,798)

Seat 5: MACH302 (6,355)

Seat 7: r777t (9,090)

Seat 8: Karleken (13,295)

Seat 9: forzauno13 (3,150)

forzauno13 posts the small blind of 40

Anabooola posts the big blind of 80

The button is in seat #8

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Anabooola 10 of HeartsAce of Clubs

test456789 raises to 1,500, and is all in

realestateguru folds

Barby Anne 18 folds

MACH302 folds

r777t folds

Karleken folds

forzauno13 folds

Anabooola calls 1,420

test456789 shows 4 of DiamondsQueen of Diamonds

Anabooola shows 10 of HeartsAce of Clubs

*** FLOP *** Ace of Spades9 of Hearts5 of Hearts

*** TURN *** Ace of Spades9 of Hearts5 of Hearts7 of Clubs

*** RIVER *** Ace of Spades9 of Hearts5 of Hearts7 of Clubs6 of Spades

test456789 shows Ace Queen high

Anabooola shows a pair of Aces

Anabooola wins the pot (3,040) with a pair of Aces

test456789 is sitting out

test456789 stands up

*** SUMMARY ***

Total pot 3,040 | Rake 0

Board: Ace of Spades9 of Hearts5 of Hearts7 of Clubs6 of Spades

Seat 1: Anabooola (big blind) showed 10 of HeartsAce of Clubs and won (3,040) with a pair of Aces

Seat 2: test456789 showed 4 of DiamondsQueen of Diamonds and lost with Ace Queen high

Seat 3: realestateguru didn't bet (folded)

Seat 4: Barby Anne 18 didn't bet (folded)

Seat 5: MACH302 didn't bet (folded)

Seat 7: r777t didn't bet (folded)

Seat 8: Karleken (button) didn't bet (folded)

Seat 9: forzauno13 (small blind) folded before the Flop

 

 

 

Han hade auto-rebuy på då han köpte in sig igen inom loppet av 1 sekund typ och plockades bort från bordet 1 sekund efter sista handen, första gången jag gular någon i en turre tror jag!:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Älska hans comments.

Kan inte förstå hur man frivilligt plockar bort chatten när man kan få sig ett gott skratt från och till.;-)

Bara MTT nuförtiden? du spelar inte NL1k längre?

I stort sett ja. Sprang otroligt dåligt på NL1k ett tag så allt intresse för cg har försvunnit, speciellt nu när det klonkas ganska friskt i turneringarna och jag känner att jag verkligen utvecklas igen. Kommer förmodligen börja nöta lite cash nu till allt resande då det kan vara svårt att hinna med turneringsspel öht men det får tiden utvisa. =)

 

 

 

Hann regga mig till de tidigaste turrarna som började vid 18.00 men pga strul med allt från uppkoppling, byte av datorer, frysta bord med mera så har kvällens turneringsgrind inlett otroligt dåligt då jag lyckats folda KK, JJ, floppad nötstege och säkert mer som jag missat. Ska lägga det bakom mig nu och fokusera på alla andra turneringar då allt flyter på felfritt från och med nu.

 

 

Ikväll ska det klooooooonkas!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inleder verkligen jättekallt. En mix av coolers, bad beats och marginella spel. Funderar starkt på att avbryta nu och sätta mig med någon film och försöka komma i säng tidigt. Då skulle jag kunna pallra mig iväg till frisören och gymmet i någorlunda tid imorgon.

 

 

Bestämde mig för att lägga ner nu, ska slaska de sista medan jag börjar titta lite film. =)

 

 

Lycka till alla andra!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag mest chillat och tagit det i allmänhet lugnt. Drog med ett par kompisar och plockade lite svamp framåt kvällen men annars har det bara varit lugn och ro, ingen poker.

 

Imorgon ska jag kika förbi tandläkaren och tänkte ta frisören och gymmet i samma veva tror jag. Om jag orkar ska jag försöka springa in i någon butik och köpa ett minne till kameran inflör Sydafrika samt andra småärenden. På kvällen är det handbollsträning och har i nuläget inget pokersug så preliminärt säger jag pokerfritt imorgon också. På sin höjd kanske jag testar någon timmes cg-grind framåt natten.

 

 

Dagens konstaterande: Gratis-sms är djävulens påfund, speciellt i händerna på det motsatta könet!:evil:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härlig dagbok rasmus!...Smygläser den så ofta jag kan fortfarande.

 

På tal om sms och din senaste youtubelänk (fantastisk prestation) så tänkte jag bara flika in med en annan liten fin prestation.

Killen jag e assistent för kan ju inte använda sina armar till något så han skriver sina sms på sin lilla mobiltelefon med nästippen!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:mrgreen: Svamp är gott !

Så att det inte blir några missförstånd, vi höll oss enbart till rumsren svamp såsom kantarell och karljohan.;-)

Härlig dagbok rasmus!...Smygläser den så ofta jag kan fortfarande.

 

På tal om sms och din senaste youtubelänk (fantastisk prestation) så tänkte jag bara flika in med en annan liten fin prestation.

Killen jag e assistent för kan ju inte använda sina armar till något så han skriver sina sms på sin lilla mobiltelefon med nästippen!:-D

Kul att du kikade in igen, trodde att du hade övergett mig för en stund.

 

Haha, imponerande men är det inte lättare att skriva med tårna? Jag gjorde ett försök nu på morgonen att skriva lite med näsan men den var alldeles för fet så det blev inget vidare resultat.:-)

 

Påminner mig om när en barndomskompis och jag satt och spelade Super Mario till Supernintendo (:h:). Han föddes med bara en arm och använder protes till vardags så när han lirade så använde han ena foten till att styra med. Väldigt imponerande och jag skäms inte över att säga att han stundtals var bra mycket skickligare än vad jag var på spelet. =)

 

 

 

 

Har inte varit mycket poker den här veckan. Spelade en natt för ett par dagar sedan men kom enbart ITM i 30k turbo på FTP men annars kall kväll så blev en backdag.

 

Igår blev det utgång på lokala stället och det var rätt schysst faktiskt, alltid trevligt att träffa lite folk man känner. Var en lyckad kväll i sin helhet och det var skönt att få komma ut en sista gång innan första resan.

 

 

Ikväll ska jag försöka packa ner allting och fixa mig inför Sydafrika. Har handbollsmatch imorgon och drar därefter direkt till Salan. Slaggar där sedan så flyger vi ner på måndag, börjar känna mig taggad!:-D Ska försöka komma ihåg att köpa minne till kameran så kanske jag kan slaska upp lite bilder här, kommer iaf försöka komma med lite updates väl där nere.

 

 

Stället vi ska bo på:

intro.jpeg

 

 

Aja, dags att packa!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...