Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Turnering: 5+0.5$ Rebuy med Add on

Stack: 11,1K

Blinds:300/600

Hand: JJ

Position: Mitten

Bord: 10-Seated

Site: expekt

Utg limpar och så gör även de två personerna efter, nu ligger potten på 2700.

Våran tur nu och vi har som sagt JJ, vad gör vi? Höjning är väl självklart men till vad? Och hur agerar vi mot omslag?

• Svars 62
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Potten är knappt 1/4 av din stack.

Om limparna synar en bit lösare om man höjer än om man pushar kan jag tänka mig att en höjning är bättre. Höjning till kanske 2200-2400 för att garantera att dom synar med allt.

Postad
Potten är knappt 1/4 av din stack.

Om limparna synar en bit lösare om man höjer än om man pushar kan jag tänka mig att en höjning är bättre. Höjning till kanske 2200-2400 för att garantera att dom synar med allt.

Du vill inte ha 4 synare här och riskera överkort på flop och tufft beslut, du vill ha pengarna nu alternativt en synare med PP under JJ eller överkort.

Postad

Jag gillar oxå spelet med att höja till ~2500.

Att ställa pre med nästan 20BB tycker jag verkar vara overkill.

Sen saknas det ju iofs lite info om hur djupa stackar de olika Fi har plus att du inte skrivit något om ev reads så det utgår jag från att du inte har några.

Postad

möjligtvis möjligtvis kaaanske skulle man kunna vilja höja till 2500 i en liten annorlunda turnering som sunday million.

i en 5$ rebuy+addon mtt så är risken överhängande att du får 5-6 syner (vilket betyder check-fold på många floppar) samtidigt som du garanterat får syn av mycket skit vid push. Summa summarum, push...

Postad

I en low-limit slaskturre så funkar väl ställ okej men det är ju sjukt skrämmande att så fort de får en hand som är svårspelad preflop (som JJ och även AQ i den andra tråden) så verkar alla villa ställa allt under 20bb. Fear of flopping anyone?

Postad

Dassigt att kasta in 2500 när du "vet" att alla som limpat synar, det är en 5$ turre. JJ är inte stark multihanded. Du vill ha typ 1 max 2 synare.

Dessutom finns det annat som talar för att dega, folk kommer ha svårt att kasta 22-1010 pre däremot kommer de ha bra mycket enklare att vika efter flop, överpar är såklart omöjliga att få att vika, samma sak gäller AK,AQ som möjligen viker tom flop. Dega in medans du är favorit, du kommer bara få in pengar av händer som leder efter flop om inte fler än en får överpar.

Postad
Dassigt att kasta in 2500 när du "vet" att alla som limpat synar, det är en 5$ turre. JJ är inte stark multihanded. Du vill ha typ 1 max 2 synare.

Dessutom finns det annat som talar för att dega, folk kommer ha svårt att kasta 22-1010 pre däremot kommer de ha bra mycket enklare att vika efter flop, överpar är såklart omöjliga att få att vika, samma sak gäller AK,AQ som möjligen viker tom flop. Dega in medans du är favorit, du kommer bara få in pengar av händer som leder efter flop om inte fler än en får överpar.

JJ är en mycket stark "multihand". Vi höjer ju väldigt lite för att så många som möjligt ska syna och spela uselt efter floppen. Den kan nog till och med vara en halvidé att typ minihöja om det gör att folket bakom synar med mycket mer. Men jag tror 2400 är bäst ofta för att få limparna att lägga in så mycket som möjligt i potten och samtidigt lägga sig väldigt sällan.

Du vill ha så många synare som möjligt med JJ.

Dom kan nog ofta lägga sämre händer som små par och ett överkort- ett underkort eller två underkort om vi trycker, samt kan dom absolut spela små par efter floppen för stack på vissa sällsyna floppar. Det skiljer väl en del på hur dom spelar på låga nivåer, så det kan tänkas spela stor roll vad man har för bord.

AK limpsynar väl nästan aldrig, AQ en del, KQ nästan alltid. Det är alla överkortskombos, och ca hälften går bort. Det är bra att dom synar med enkortsöverkort, samt underkort lär dom ofta ha också.

Att dom inte kommer ge oss några marker med något vi leder mot efter floppen är ju absurt. Då skulle det nog kunna vara värde att höja 23 till 2400 och bluffa 1000-3000 beroende flopp på floppen.

Mot tre spelare med TT-22,AJs-A5s,K9s+,Q9s+,J9s+,T8s+,98s,87s,AQo-A9o,KTo+,QTo+,JTo,

99-22,AJs-A4s,K8s+,Q8s+,J8s+,T8s+,98s,87s,AQo-A8o,KTo+,QTo+,JTo och

99-22,AJs-A2s,K8s+,Q9s+,J8s+,T8s+,97s+,87s,76s,AQo-A9o,K9o+,QTo+,JTo,T9o

har vi 43% preflop, dom har 19 var.

På en Q85r flopp har vi 32% att vinna till rivern och dom spelar dåligt och antagligen blir det rättså lätt att spela handen mot så dåligt och ofta förutsägbart motstånd som dom är på micronivåerna.

På en T85r har vi 51% att vinna till rivern och dom betalar av med åttor ibland, tior, stegdrag, underpar ibland.

Många motståndare gör helt enkelt mycket spewdrag på många floppar

Jag tror att det kan vara bäst värde i att höja till 2400 om man spelar bra efter floppen, för en random femdollars turneringsspelare är det nog bäst att pusha.

Postad

När ni höjer så lite som 2400 är det typ samma sak som en minhöjning vilket kommer att resultera i flera calls och det värsta är att det knappt är ett misstag från deras sida att syna. Om man vill vinna pengar i längden måste man tvinga folk att göra misstag hela tiden, det gör man inte med en sån liten höjning.

Personligen degar jag oftast här då jag tror man får lösast calls då men höjning till 3300-3900 är inte fel om man tror sig få lösare calls den vägen.

EDIT: edsf är så duktig efter flopen att han kan få folk att folda triss/tvåpar, ja till och med färg!!!!

Postad

5$ på expekt=generellt dåliga spelare

När vill vi få in pengarna? När vi leder

Vill vi bjuda på billiga kort? Nej

Vill vi spela multipott med en så marginell hand som JJ?

Räknar du med att A,K el Q kommer på floppen vilket det ofta gör(typ 70% av gångerna), hur spelar du då vidare, att sätta ranges blir lite fel här då du sällan tydligt vet om du leder eller inte på flopp. Hur gör du tex om nån bettar ut med ett överkort på flopp? Viker du rätt av?

Alltså, ranges och de % du sätter är för händer till showdown, problemet är att om du investerat minimalt pre vet du inte alls vilken HD de kan tänkas ha och alla som bettar ut på flopp han ha vad som, ligger överkort kommer du dega då?

Postad
Väldigt mycket är väldigt fel här

jaha

När ni höjer så lite som 2400 är det typ samma sak som en minhöjning vilket kommer att resultera i flera calls och det värsta är att det knappt är ett misstag från deras sida att syna. Om man vill vinna pengar i längden måste man tvinga folk att göra misstag hela tiden, det gör man inte med en sån liten höjning.

Personligen degar jag oftast här då jag tror man får lösast calls då men höjning till 3300-3900 är inte fel om man tror sig få lösare calls den vägen.

EDIT: edsf är så duktig efter flopen att han kan få folk att folda triss/tvåpar, ja till och med färg!!!!

Det är ett stort misstag för dom att syna.

Man kan få massor värde efter floppen.

Redan här är det raka motsatsen.

43% och dom tre motståndarna har 19% var. Utveckla gärna.

5$ på expekt=generellt dåliga spelare

När vill vi få in pengarna? När vi leder

Vill vi bjuda på billiga kort? Nej

Vill vi spela multipott med en så marginell hand som JJ?

Räknar du med att A,K el Q kommer på floppen vilket det ofta gör(typ 70% av gångerna), hur spelar du då vidare, att sätta ranges blir lite fel här då du sällan tydligt vet om du leder eller inte på flopp. Hur gör du tex om nån bettar ut med ett överkort på flopp? Viker du rätt av?

Alltså, ranges och de % du sätter är för händer till showdown, problemet är att om du investerat minimalt pre vet du inte alls vilken HD de kan tänkas ha och alla som bettar ut på flopp han ha vad som, ligger överkort kommer du dega då?

Vi får in pengarna när vi leder. Vad tror du randommotståndarna synar med när vi pushar?

Bjuda på billiga kort är inga problem.

Ofta är det inte viktigt om man tydligt vet om man leder när det kommer överkort, folk bluffar sällan med 4 pers i potten där vi är korta i marker. Man kan lägga oftast när det kommer överkort.

Klart jag inte kommer lägga om dom som betar ut kan ha vad som. Jag tror inte folk bluffar så ofta alls. Vi vet ungefär vilken HD dom har då folk tenderar att nästan aldrig lägga mot så liten höjning på den här nivån (tror jag, poängen med min strategi är att limparna nästan aldrig lägger sig mot 4x).