Gå till innehåll

Hur faan spelar vi här?


sulla

Recommended Posts

Är det instadega som gäller eller har jag bara färgouts?

 

 

PokerStars Game #18260279796: Omaha Pot Limit ($0.50/$1.00) - 2008/06/20 - 09:43:52 (ET)

Table 'Beyer' 6-max Seat #1 is the button

Seat 1: rHyL ($45.70 in chips)

Seat 2: lipari7 ($143.50 in chips)

Seat 3: golfball25 ($84.80 in chips)

Seat 4: Giftpil$ ($132.30 in chips)

Seat 5: tuosevink ($112.85 in chips)

Seat 6: bachelor_80 ($252.90 in chips)

lipari7: posts small blind $0.50

golfball25: posts big blind $1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to bachelor_80 Ace of DiamondsKing of DiamondsKing of Clubs4 of Diamonds

Giftpil$: folds

tuosevink: raises $2.50 to $3.50

bachelor_80: calls $3.50

rHyL: calls $3.50

lipari7: calls $3

golfball25: calls $2.50

*** FLOP *** 3 of Diamonds5 of Diamonds2 of Spades

lipari7: bets $16.65

golfball25: calls $16.65

tuosevink: raises $66.60 to $83.25

 

 

????????????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3betpre plz nu får du köra mot färgen!!!

 

URK på 3bet.

 

Med en bet och en syn innan raisen får du nog odds på nötfärgdraget (I think - när vi räknar med att nån av dem synar), men jag gillar det inte. Tror nog jag foldar, setmining/floppad färg/dra billigt till färg var det jag letade efter preflop.

 

Edit: Ställ upp lite ranges http://www.propokertools.com så får du se din EV. T.ex. floppad stege på första, antagligen kasst FD på andra killen och då får han nog vika för AI, och floppad stege/set på AI killen samt kanske någon Qxxx FD hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inte hur man kan släppa här? Vi floppar alltså näst nöten med drag mot nöt färg. Har han ett set leder vi, har han 64xx ligger vi inte särskillt långt efter. Värsta är om han har bägge men jag tror han ställer med ganska vid range här. Jag synar alla dagar i veckan, känns på tok för vekt att vika. Och eftersom bordet nu är så pass tajt känns det bara mera rätt.

 

Hur gjorde du? Tippar han hade AA64 :P

 

Såg nu först efter att vi har ytterligare en spelare bakom oss. Dock så ändras inte situationen allt för mkt. Andra spelaren sitter nog mest troligt också på drag, eller ett set. Ställ du med säger jag fortfarande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
3bet pre standard, instadeg på flopp.

 

Så vi ska stoppa in slantarna med GARANTERAT 5,5 outs? Vi har tre ruter en fi sitter förmodligen med 2 ruter + 2 på bordet + att vi kan iaf nästan räkna med att en fi sitter med en ruter så kalla den en halv då = 7,5 ruter vilket ger oss 5,5 outs till nötfärgen. Jag har svårt att se att det skulle vara EV+ i längden att stoppa in slantarna här iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.......5,5 outs är absolut worst case scenario.....

 

+1

 

Ifs 8-manna men ändå.....Svårt att förstå hur någon kan argumentera för annat än att inst-dega här. Förutsatt att FI har koll (vilket inte alltid är fallet) så kan de ändå ha en flora av händer vi ligger ok till emot. Fd+set, A4+set, topp-set etc etc. Oavsett vilket hittar man ju nästan oddsen mot 64xx, speciellt om det blir en 3-vägare.

 

Ställ 100 ggr av 100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va?

Han synar väl den största delen av sin openraiserange där?

AAxx lär han ju 4betta, och den är mindre trolig eftersom du har ett A också.

 

Mmm, och jag vill inte trebetta för att syncheckvika mot ett fyrbet med mitt stackdjup om han har AA.

 

Om han har en annan hand lär jag få syn såklart, men spelar ut dessa killar normalt på floppen och vill inte dra en coinflip pre mot typ en doublesuited connector eller liknande. Han får dessutom bra mycket enklare att läsa vart han står på floppen med en sån hand om jag inte väljer att dega/checkdega oavsett flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur dåligt vi än ligger till får vi typ odds:

Hand Pot equity Wins Ties

AdKdKc4d 23.43% 140,560 0

64** 45.60% 273,578 7

5h5cQdJd 30.98% 185,855 7

 

Hade jag haft dessa oddsen i huvudet hade jag naturligtvis degat, kändes bara som att om jag visste att jag var uppe mot det jag trodde och faktsikt var så skulle jag ligga under bra mycket mer.

 

Vinner ju typ bara om ruter kommer o bordet inte parar sig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...