Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
hej har spelat 1-2 dollar cash i 6 månader innan dess enbart sitand go och turneringar med hyfsat resultat . vilket betyder att sitandgon betalade mina inköp till turneringarna som var lite för dyra för min bankrulle. men jag har svårt att få till cashspelet jag slutar oftast +-0 eller tom efter ha varit uppe 2-3 gånger inköpet per bord spelar 2. kännns som jag vandrar in i en utdragning varje kväll där jag måste lämna ifrån mig kvällens slit. vad gör jag för fel . jag vet att min lös aggresiva stil ändras till en lite mer tajt när jag ligger fett plus. ska jag ta pengarna och gå tidigare .

.

Postad
hej har spelat 1-2 dollar cash i 6 månader innan dess enbart sitand go och turneringar med hyfsat resultat . vilket betyder att sitandgon betalade mina inköp till turneringarna som var lite för dyra för min bankrulle. men jag har svårt att få till cashspelet jag slutar oftast +-0 eller tom efter ha varit uppe 2-3 gånger inköpet per bord spelar 2. kännns som jag vandrar in i en utdragning varje kväll där jag måste lämna ifrån mig kvällens slit. vad gör jag för fel . jag vet att min lös aggresiva stil ändras till en lite mer tajt när jag ligger fett plus. ska jag ta pengarna och gå tidigare .

jA,,, du Harr väl hörtt att man ska sluta när man e på tåpp?

Postad

Pröva sluta när du är 2-3 inköp upp då. "Sluta när man är på topp" är vettigare än man kan tro. Det svåra är bara att veta när man är på topp, men du kan ju pröva att sätta 2-3 inköp som "topp".

Postad

Du kanske spelar för långa sessioner så att du tappar fokus. Bestäm redan innan att du ska spela högst 90 minuter, sen slutar du (eller tar en lång rast)oavsettt om du ligger plus eller minus.

Sen ska du nog snarare spela lösare när du får en stor stack, då får du ju bättre odds att smacka på med alla SC och låga PP.

Postad

Att sluta när man är på topp är ju det dummaste jag hört. Du spelar som bäst när du vinner, därför finns det ingen anledning till att sluta så fort du vunnit ihop 2-3 inköp. Fortsätt spela tills du känner att du är på väg ner från toppen istället.

Är du jätterädd om pengarna kan du ju rejoina bordet med det inköp du vill.

Postad

Okej jag svarar seriöst. Men man tror nästan att det är ett skämt...

Du ska fortsätta spela när du känner att du är bättre än spelarna runt borden. Har du en så kallad fisk vid bordet och du känner att du snart kommer få hans pengar ska du självklart fortsätta spela även om du förlorat eller vunnit.

Har du förlorat en massa och spelar sämre, så kallad tilt, kan det dock vara ett argument till att sluta även fast dåliga spelare sitter runt borden.

Det sjuka i ditt inlägg är att du skriver i nybörjardelen en fråga som de flesta förstår sig på. Sen spelar du 1-2 dollar. Du är antagligen fisken folk sitter kvar för att råna. Gå ner i nivå och försök lär dig innan du spelar så högt.

Det finns alltså inga riktmärken när man ska sluta spela. Spelar du bra och äger motståndet - fortsätt. Spelar du dåligt eller helt enkelt inte ser att spelarna är sämre än du - sluta.

Postad
Att sluta när man är på topp är ju det dummaste jag hört. Du spelar som bäst när du vinner, därför finns det ingen anledning till att sluta så fort du vunnit ihop 2-3 inköp. Fortsätt spela tills du känner att du är på väg ner från toppen istället.

Är du jätterädd om pengarna kan du ju rejoina bordet med det inköp du vill.

Det är sant, men det finns en viktigare sak: De flesta av dina motståndare spelar sämre när de har förlorat.

Att sluta för att man är plus är ju idiotiskt. Ett exempel:

Du och jag singlar slant. Varje gång jag vinner får jag 10 kr och varje gång du vinner får du 100 kr. Första omgången vinner du och jag ger dig hundra kronor samtidigt som jag frågar ifall du vill spela igen på samma villkor. Gillar du pengar säger du ja. Vad spelar det för roll att du vann första gången? Det är ju fortfaranade +$EV.

Postad

Sorry för trollningen, lite ur balans efter Sveriges EM-bravader. Som någon annan sa, bestäm att du spelar tex 90 min, sen paus. Sen om du känner dig fräsch kör du 90 min till på nytt/nya bord. Om du inte är bekväm när du vunnit för att du får fel tänk så kan du ju välja att alltid sluta på ett bord när du har 2 eller 3 startstackar. Börja då på ett nytt bord. Även om detta bara är nåt som sitter i ditt huvud.

Kuriosa är att hjärnan presterar väl bara på topp i 45 minuter har jag för mig, även om det självklart är individuellt. En polare kör iaf stenhårt på att ställa en äggklocka på 50 min och sen pausa om det inte är grymma värden vid bordet.