Gå till innehåll

PLO8 - Trn, 13/3, Online, post-game snack!

Recommended Posts

Postad

Vinner 3/4 av en fin pott första handen.

Andra har jag KKxx, raisar pott pre, en syn. KJx floppen, betar pott, får omslag, re-raisar pott. Tia på turn, fi har bara 1000 kvar o potten skulle bli 6k så jag ställer in han, han hade klonkat hålstege. GAH!

* Lite RP då :) - QoS *

Postad
Typ A2346 är det lägsta handen eller?

Nej, 5432A är den lägsta handen.

Tänk på låghänderna som ett tal. Börja med det högsta kortet och sortera nedåt. Lägst tal är bäst.

Postad
Lärde mig nyss en sak.

Att ställa in med Q-hög färg utan låg när det ligger par på bordet är inte bra.

Dra inte förhastade slutsatser nu, bäst att du prövar några gånger till innan du bestämmer dig för att det är dåligt.

Postad
ser fram emot att spela några roligare turneringar med Holdem No Limit.

Booh! Hiss!

Hold'em är ju ett tråkspel. Ska vara potlimit 7 card draw eller något spel med lite mer strategisk förfining.

Postad

Hold'em är ju ett tråkspel. Ska vara potlimit 7 card draw eller något spel med lite mer strategisk förfining.

Jag kan sträcka mig ända till Omaha HI. Detta med Omaha HI/LO fungerade ju inte alls.

Postad

Då var det slut, ställer inte med A6s23o eller liknande mot en vilt slakande parre som sitter och trycker på QQ55, jag får ingen hjälp alls och parre plockar mina sista marker med sina damer då det inte blir någon låg.

Postad

chiplead, tittar på floppen med nötterna(nötset) i handen, bettar ett halvt potbet, får omslag av lfx varpå jag sätter honom allin... han visar upp en tusenoutare som bara för att jävlas klonkar stegen på turn och färgen på river...

fråga: skall man lägga floppat nötset utan vidare drag vid omslag från fi, om stora möjligeter till draghänder ligger ute?...

Postad

haha, fan vad det slaskades vilt på slutet...

flopp kommer 269-spader, jag drar in stacken med ett lo-hand-drag(A3) :D ...

grimreaper synar med färgen samt A3... det blir inte ens en splittad lo-hand... gone... lycka till med slasket alla