Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Halloj!

Jag har ett litet problem, kanske inte så litet, kanske inte så stort? Jag vet inte riktigt.

Problemet är att jag fokuserar väldigt mycket på mitt resultat i enskilda sessioner UNDER enskilda sessioner. Dvs jag flaxar som en stolle mellan pokerborden och mitt account för att ständigt kontrollera mina tillfälliga resultat.

Jag sätter dessutom mer eller mindre omedvetet upp små enskilda mål under sessionerna som tex: Nu skall jag upp i $700 om jag har typ $660 osv...

Känns som om detta är en belastning då jag naturligtvis fokusera mindre på att spela optimal poker (efter mina mått mätt;-)) när jag velar på detta viset.

Är det någon som känner igen sej och/eller har några råd om hur jag kan "finta" mej själv lite och släppa fokuset på resultatet och istället koncentrera mej 100% på spelet?

Tackar på förhand...

Postad

Måste säga att jag funkar lite likadant. Jag brukar helt enkelt bara bestämma mig i att skita i och kolla hur det går, typ.

Svårt att säga hur du kan finta dig själv, när det är så lätt att få upp rutan och kolla liksom, men känns som det bara är att gå in med viljan att skita i att kolla så fixar du det. =)

Postad

Fungerar också lite likadant. Men det kan vara bra ibland. Om man är lite småtiltad förlorar man ofta småpott på småpott utan att tänka på det. Om man då kollar hur man ligger till och man blir förvånad över hur mycket back det är, är det kanske dags att sluta.

Postad

Det är samma med mig. Om det rent resultatmässigt börjar gå dåligt för mig under en session och jag backar hänger jag lätt upp mig på det,istället för att fokusera på spelet.

Postad

Brukar inte kolla pokerkontot så ofta, men känner igen mig i att när jag kommer upp till 2x inköp eller nåt så ska jag sluta den session. Brukar ofta sluta att man tappar hela inköpet känns det som... :(

Vet inte om jag har några råd eg. mer än det som sagt. BESTÄM DIG! Man kan göra mkt om man väl bestämmer sig... Därmed inte sagt att det är lätt :-/

Postad

Sluta kolla! Du vet väl ungefär hur du ligger till, strunt samma om det skiljer 50bb hit eller dit. Sätt upp ett tidsmål istället, t.ex. att du ska spela 45 minuter till eller 200 raked hands.

Funkar inte det tror jag starkt på att öppna fler bord och koncentrera dig på spelet, då har du inte lika mycket dötid över att kontrollera din status hela tiden.

Postad

Mmm. Jag brukar spela 4 bord...samt att jag brukar spela in 500 vip-poäng som tidsgräns för varje session. Tyvärr flaxar jag till kontot ändå.

Är troligtvis en ren karaktärs fråga. Jag får ju en pop-up vid varje 500 vip-poängs gräns så jag skall till en början försöka sluta att ha kontofönstret öppet. Sen är det väl bara att bestämma sej. Tyvärr har jag ganska dålig karraktär, men jag skall försöka :-).

Tack för svar....so far.

Postad

kollar konstant hur det går i sessionen under sessionen... Och ofta blir det ju kortsiktiga mål som "ta igen de här 3-4 inköpen back" och liknande... Svårt att låta bli känns det som