Gå till innehåll

Nstradamus drar in kulor åt bror


Nstradamus

Recommended Posts

Tjena

Har spelat poker ett par år och dragit in en del pengar men alltid plockat ut allt.

Mitt stora problem inom pokern är mitt kassa moneymanagement,

Jag kan sätta in 10$ och spela upp dom några 1000$ på en månad för att sedan sitta på 25-50 och donka bort tusenlapp efter tusenlapp.

Nu ska jag och brorsan köra ett gemensamt projekt där han sätter in 500 kr på mitt konto som jag ska förvalta.

 

Skulle jag lyckas få rullning på dessa är dealen att han har 50% av vinsten upp till 20 000, 45% upp till 40 000, 40% upp till 60 000, 30% upp till 100 000 och 20% för allt över 100 000.

 

I princip tjänar han inget mellan 40 000 och 100 000 men å andra sidan har han inte investerat mycket, behöver inte lyfta ett finger och dessutom är inte sannolikheten stor att vi kommer så långt.

 

Det jag vinner på detta är förhoppningsvis att få bättre ordning på mitt moneymanagement då jag är en otrolig tävlingsmänniska och ser stor prestige i detta.

Jag kommer spela Svs.

Kommer troligtvis köra 100bb och minimum på 10 inköp på nivåer upp till 2.5-5. Därifrån kommer jag köra 15 inköp som minimum.

Har denna dagboken i stort sett för att redovisa resultat för bror.

Kör igång på måndag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 65
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

jag kommer köra med 10 inköp vilket bör räcka på så låga nivåer.. Förstår inte hur du får det till att vara 1/5-1/10 av vad man behöver ha... Är ju inte 5-10$ direkt utan 0.5-1 kr som jag börjar på.. Tackar för inlägget men utveckla gärna hur du menar.. :)

 

Varför sätter du inte in 500 kr själv o spelar för 100% vinst?

 

500 kr på 0,5-1kr är för övrigt typ 5 inköp o bara 2,5 inköp om man köper in fullt :roll:

 

Om du absolut inte har en endaste krona själv så kan jag förstå stake'ningen men inte annars och isåfall borde du väl avsluta samarbetet efter att du har typ 30 inköp till 0,5-1...det är ju en väldig skillnad om han hade petat in 10 tusen eller mer som startrulle..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pengarnsa spelar ingen roll..

Har et jobb där jag har ut >25 000 så går ingen nöd på mig.

Jag gör detta enbart för att jag tror det får mig att hålla mig till bra management med rullen när det inte enbart är mina pengar jag spelar med.. Sedan är jag en sådan godhjärtad människa att jag ger bort viss del av vinsten till bror om projektet skulle lyckas.

Fattar inte varför alla räknar inköp i 200 bb. bara för att man kan köpa in sig för det har det ingenting att göra med rullen då jag kommer köpa in mig för 100 bb.

Lite klent nu i början men nu köper jag alltså in mig för 60 bb tills jag vunnit resten som behövs..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev 1h spel igår innan matchen och lyckades plussa ett par inköp så rullen ligger nu på 790 kr.

Spelade lite tightare än normalt vilket kändes bra mot alla synstationer.

Borde egentligen legat på >1000 men gjorde ett par marginella syner med triss när jag var 90% säker att han drog in färgen på turn och även en färg mot högre färg för en pott runt 400 kr. Tror inte jag kan komma ifrån färgen ändå då fi var en riktig maniac som jag bara väntade på att få en hand mot.. Tyvärr räckte inte mina 67s mot hans 93s..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en timmas spel förut där jag springer på något bättre händer hela tiden och tappar till 1250 så backar 250 kr.

 

Jag går ner i hur mycket jag köper in mig för..

nu har jag 1250 kr.. Köper in mig för 120.. tappar jag till 1000 köper jag in mig för 100 osv..

Vad är problemet dead inside?

Har jag vunnit några monsterpotter mot dina fiskspel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han får ta ut sina 50% när han vill.. Tar han ut dom är vår deal över och han får ingen del av vinsten framöver..

 

Försvinner inte hela upplägget då?

 

Du skrev innan:

Jag gör detta enbart för att jag tror det får mig att hålla mig till bra management med rullen när det inte enbart är mina pengar jag spelar med..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo då försvinner hela upplägget...

Upplägget har funkat hittills iaf..

Har hållit mig på 0.5-1 de senaste sessionerna så är nöjd med upplägget, men kan ju inte hindra honom att ta ut sin andel när han anser att dealen inte längre är +EV längre.

Vi får se vad som händer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...