Gå till innehåll

Går det vinna på FTP? Jag tror inte det, upp till bevis!


PokerLeffe

Recommended Posts

Jag vet att detta inlägg kan verka en aning åt "riggen kommer" hållet men jag vill ändå ha en egen tråd för denna, då det specifikt gäller FTP, och det är inte riggen som är det centrala utan om någon faktiskt vinner stabilt, eller om fler har samma erfarenheter som jag, så snälla flytta inte tråden.

 

Jag har på allvar aldrig varit med om fler utdragningar än på FTP, dessutom misstänker jag stundtals att folk kan se mina hålkort ibland, för folk kan syna ner med helt sjuka händer, händer som vilken normal spelare hade kastat ögonblickligen om ens motståndare bettar eller för den delen reraisar. Jag menar tredjeparet med 2 som kicker är ju inte en stark hand om du åker på hårt motstånd.... Men synar gör dom och träffar det med...

Eller om man själv lyckas hitta klonken på river så är det som fi kan se ens kort och kastar i helt sjuka lägen, någon som känner igen sig?

(Jag är dock väldigt säker på att min dator är "ren", har en dator som är specifikt för poker, uppdaterat virusskydd och sitter bakom fysisk brandvägg, surfar inte runt på några konstiga siter, endast typ PF, aftonblaskan och Sveriges radio för musik, inget nedladdat eller så. Äkta uppdaterat XP och den enda programmen utöver XP standard som är installerat är virusskyddet FTP och PT3, gjorde en ominstallation nyligen)

 

Det verkar som om det inte spelar någon roll, in med pengarna i mitten när du leder och bli utdragen. Om någon fi får för sig att syna när du höjer med AA/KK så har de oundvikligen ett lägre pocket par eller iof kan de ha vilken radom hand som helst för de kommer med största säkerhet att träffa, minst ett två par som du omöjligen kan förutse, gärna på turn eller river.

 

Har man TT-QQ kan jag garantera att minst 2 överkort kommer på floppen (fi har ju även ett av dem som det aldrig släpper) alternativt så kommer floppen regnbåge 259 när du sitter med ovanstående han men då har fi alltid 22,55,99 alternativt så drar den in en runner runner färg eller stege.:cry:

 

För att återknyta till rubriken, jag har varit vinnande på FTP, men nu på senaste tiden så spelar det ingen roll, jag kan spela hur "bra" (få pengarna i mitten som favvo) som helst men jag träffar aldrig och fi träffar alltid. De senaste 3 dagarna (ca 7000 händer) har jag förlorat ungefär vad kan ta en månad att "spela in". Jag är snart tillbaka på +-0, för det verkar som om så fort FTP ser att en BR ökar för mycket över vad man satt in så väljer FTP's pokergudar att döda dig.

 

Ibland vill jag tom vika riktigt bra händer bara för att jag känner på mig att "någon" är ute efter mig.. Själklart övertalar jag mig själv att fi kan inte vara så dum så att den synar tungt bet efter bet med skräp, och när sedan turn och river kommer 33 så är det ju självklart att fi synat ner ditt AA med K3 (fi har ju självklart inte träffar ngt på flop, ens ett drag, och synat ner din 4 ggr BB raise och pot bet efter pot bet.)

Detta är ju mer regel än undantag på FTP, håller ni med eller säger ni emot?

 

Är det någon har på forumet som är "stabil" på FTP, eller håller ni med om att det är något speciellt med just FTP?

Jag väntar med glädje på att få höra om någon som vinner på FTP månad in och ut, för trots att det är något av en favvo site när det kommer till mjukvara, tillgång på spel och att PT3 funkar så funderar jag starkt på att lämna den, om man över de senaste 80 AA/KK har en stabilt nedåtgående graf i PT3 då är det något fel, jag har gått och detalj studerat och det sjukligt mycket utdragningar och träffar för fi, ska jag sluta spela AA/KK, det kan ju knappast vara lönande i verkligheten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med dig fullständigt att jag har oxå käslan att det inte går att vinna större pengar på sng på FT. I perioder går det bra och man vinner bra, man gör nån utdragning, blir utdragen, vinner en flipp, förlorar en flipp. Allt känns bra. Sen kommer det perioder där det inte spelar nån roll var man har det känns som det är bestämt att man skall förlora. Man lyckas bara komma ITM 1-2 av 10.

 

Men antagligen är det den beryktade variansen, i sina bra perioder reflekterar man inte på att man drar ut 1 extra gång och vinner 1 extra flipp. Men i en dålig period är det så uppenbart att sajt jävlen är riggad för man inte skall få en ROI över 6-7%. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kände det lite som du ett tag, gulade alla pengar jag satte in. Men givetvis trodde - och tror - jag inte på någon rigg.

 

Sedan strax före jul har jag nämligen plussat rakt ut på FT i såväl CG som turrar/SnG, NLT som HORSE och Omaha. Mina AA och KK är de händer jag vunnit överlägset mest på.

 

Däremot blir jag utdragen hela tiden på SS och förlorar t ex nästan alltid med KK där.

 

Varians? Ja. Rigg? Finns inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...