Gå till innehåll

Varför inget stöd för Linux och Mac?


filur

Recommended Posts

Då klienten är skriven i Java borde det vara lätt att bygga versioner för Linux och Mac också. Varför görs inte detta? Speciellt konstigt är det då en sådan enkel sak snabbt betalar igen sig och visar vinst då Linux- och Mac-användarna börjar spela på 24hPoker (finns inte så mycket att välja på idag annat än Betsson).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag mailade också dem om detta för ett bra tag sedan men fick aldrig något svar. Jag antar att dom gör några fula systemanrop eller något som ställer till det så att det inte räcker med att bara länka om (som det normalt gör för att flytta ett java-program mellan windows och linux).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Få igång klienten i Linux är inte så knivigt alls faktiskt.

 

Tanka hem zip arkivet från deras sida, packa upp och gå in i katalogen sen kör du:

java -classpath pokerclient.jar:resources.jar:resources.jar:updater.jar ui.PokerClientApp

 

Enklast är väl att skriva ett litet script som heter 24h.sh eller liknande innehållander:

#!/bin/bash

cd /opt/24h

java -classpath pokerclient.jar:resources.jar:resources.jar:updater.jar ui.PokerClientApp

 

Eller nått i den stilen?

 

Glöm inte ha java installerad. Själv kör jag:

java version "1.4.2-01"

Java 2 Runtime Environment, Standard Edition (build Blackdown-1.4.2-01)

Java HotSpot Client VM (build Blackdown-1.4.2-01, mixed mode)

 

Dock kan klienten hänga sig ibland när man startar (init lobby) och kan för köra killall -9 java och starta om. Men när klienten väl är uppe så funkar det finfint :)

 

Den kommer klaga lite på NativeMethods library (NativeMethods.dll), förmodligen är det den i windows som handhar fönsterhantering så fönstret kommer till toppen o.s.v. Men i KDE blinkar taskbaren rätt bra så det spelar ingen roll.. Jag personligen la in i KDE att alla fönster tillhörande klienten hamnar på en speciell virituell desktop.

 

Det finns en sak till som inte funkar och det är när man sitter på ett bord så skall man kunna klicka på en spelare och skriva notes och sånt. Det kan man inte.. kommer upp ett grått fönster som bara blir mindre och mindre.. häftig effekt dock :)

 

/OlleH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Få igång klienten i Linux är inte så knivigt alls faktiskt.

...

/OlleH

Snyggt! Tyvärr så stötte jag på ett problem, den visar inte alla cash game-bord. Bara 7-Stud 7-Stud H/L 5-Draw 2-7-3-Draw. Den börjar dock på Holdem-tabben, så det fungerar ju om man bara vill spela Holdem, men jag spelar inte det i cash games på nätet :( Vill komma åt Omaha-tabben.

 

Jag samma version av java som dig, så det borde inte bero på den:

java version "1.4.2-01"

Java 2 Runtime Environment, Standard Edition (build Blackdown-1.4.2-01)

Java HotSpot 64-Bit Server VM (build Blackdown-1.4.2-01, mixed mode)

 

Fast du kanske har samma problem och glömde nämna det?

Jag får föresten felmeddelandet "Configuration file was not specified or does not exist." när jag startar också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem faktiskt.. är nånting nytt problem vilket är märkligt. Testade även Suns egna JDK och ingen skillnad. Märkligt värre. Verkar ha inträffat i senaste versionen för föregående version funkade.

 

Configuration file saken kan du strunta i. Är windows specifik fil som han NativeMethods.dll använder skulle jag tippa.

 

Skall testa äldre JDK iomd klienten i windows använder nån gammal 1.2* JDK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, någon speciell anledning till att du har med resources.jar två gånger i kommandoraden? Verkar fungera med bara en, och jag kan inte komma på någon anledning till att den ska stå med två gånger. Sen tog du inte med ext-resources.jar, fast jag märker ingen skillnad om jag lägger in den också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu testat JRE 1.2.2_12 som används i windows för 24h och den funkar inte nånstans faktiskt.. total krash.

 

Jag testade oxo 1.5.an och den funkar faktiskt hyfsat.. massa nyya färger och såg allmänt snyggare ut. Dock med vissa problem så jag återgår till 1.4.2 istället.

 

Fan vet vad dom gjort i klienten för att kunna få den buggen i Linux. Kanske skulle stoppa in 1.4.2 JRE i windows och supa upp den JREn som medföljer 24h klienten och se om man får samma bugg i Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och nu till dagens skojjighet.. i Windows blir det EXAKT samma bugg såvida man inte kör med den JREn som följer med (1.2.2_014) och i Linux med exakt samma version funkar det inte.. skojjigt verre. Installerade 1.2.2_014 i windows och testade och tamefan om inte KRASHAR.. får massa finfina felmeddelanden. Efter lite undersökningar hitta jag lite i ext\ katalogen i JREn som medföjde klienten så jag kopierade dom och pang.. då funka allt.

 

Stoppa in JRE 1.2.2_014 i Linux oxo.. med dom ext filerna och klienten startade.. nu kan man välja SOKO oxo!! :) Asså, vafan har dom gjort?

 

testade 1.2.2_017 oxo.. lika kasst resultat där. Nått kul och hemligt är det. Kollar mer när jag orkar och det inte är Hockey hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stoppa in JRE 1.2.2_014 i Linux oxo.. med dom ext filerna och klienten startade.. nu kan man välja SOKO oxo!! :) Asså, vafan har dom gjort?

Men inte omaha och holdem? Jag noterade också att det fanns fler filer när man har kört installationsprogrammet under windows istället för filerna i zippen. Jag testade att köra med den katalogen istället, men fick inte fart på det alls då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...