Zarec Postad 12 Juni , 2008 Rapport Postad 12 Juni , 2008 ** Game ID 2050092121 starting - 2008-06-11 22:19:07 ** Amber Transformer [Hold 'em] (0.10|0.20 NL - $ Cash Game) Real Money - pablo_eskoba sitting in seat 1 with $17.19 Stats: 18/6/1,74 - Martinex sitting in seat 2 with $19.80 - kr310 sitting in seat 3 with $21.94 - keoch sitting in seat 4 with $19.35 - FishyDishy sitting in seat 5 with $5.79 - Zarec sitting in seat 6 with $19.90 [Dealer] pablo_eskoba posted the small blind - $0.10 Martinex posted the big blind - $0.20 ** Dealing card to Zarec: Q of h, Q of s kr310 folded keoch folded FishyDishy called - $0.20 Zarec raised - $1.00 pablo_eskoba raised - $3.50 Martinex folded FishyDishy folded Zarec called - $3.50 ** Dealing the flop: 10 of h, 5 of h, 10 of c pablo_eskoba bet - $3.70 Zarec went all-in - $16.40 Värt? Ovärt? Ev+, Ev- ? Langa så mycket kommentarer om för och nackdelar som ni kan... Kan man lägga? Är det bättre att calla? osv... pablo_eskoba went all-in - $10.09 ** Dealing the turn: 5 of d ** Dealing the river: 7 of c pablo_eskoba shows: K of d, K of h Zarec mucks: Q of h, Q of s pablo_eskoba wins $33.24 from the main pot End of game 2050092121 Citera
Carebunny Postad 12 Juni , 2008 Rapport Postad 12 Juni , 2008 Posta aldrig resultatet... +1 Har du ingen read på fi vad han kan tänkas 3beta med osv. så är det bara att bestämma sig för det ena eller det andra, go broke eller fold på den floppen. Citera
Ezkash Postad 12 Juni , 2008 Rapport Postad 12 Juni , 2008 Känns att på den nivån är en trebett stål väääldigt ofta men att slänga QQ går ju inte iaf.. Citera
bananuz Postad 12 Juni , 2008 Rapport Postad 12 Juni , 2008 Allin-höjningen på floppen är fruktansvärd... Citera
Zarec Postad 12 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 12 Juni , 2008 Allin-höjningen på floppen är fruktansvärd... Ifall man ska ge kritik e man lite intelligentare (och snällare) ifall man förklarar... "därför att" Citera
Zarec Postad 12 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 12 Juni , 2008 Posta aldrig resultatet... opps, missade det i den här handen Citera
Hjort Postad 12 Juni , 2008 Rapport Postad 12 Juni , 2008 Ifall man ska ge kritik e man lite intelligentare (och snällare) ifall man förklarar... "därför att"Det är för att han antar att motståndare typ bara kan ha KK+ och AK. Vilket kanske stämmer, men troligen är fel. Mot bra motstånd är det inte alls ett dåligt spel. Citera
bossbaver Postad 12 Juni , 2008 Rapport Postad 12 Juni , 2008 ** Dealing the flop: 10 of h, 5 of h, 10 of cpablo_eskoba bet - $3.70 Zarec went all-in - $16.40 3.70 beten känns väl som att det skriker: Fisk-mjölk-våga-inte-beta-ut-hårt-med-risk-för-att-fi-lägger-sig-bet. Frågan är väl iofs vad alternativen är: syn? känns väl muppigt, fold? neeee rejs? till vad? dubbling? nee inte mycket kvar av stacken all in? typ enda alternativet väl? Visst? Eller har jag otur när jag tänker? Citera
bananuz Postad 12 Juni , 2008 Rapport Postad 12 Juni , 2008 Vi får väl anta att fi på NL20 utan reads har en rätt snäv 3betsrange preflop. Han gör knappast det spelet med 22-99 och ännu mindre sannolikt med typ 78s. Med ditt spel gör du i princip om handen till en bluff, vilket är anledningen till att jag tycker det är dåligt. Du lär ju aldrig få AA och KK att vika och får inte syn av något du slår. En riktigt bra fi har nog en bredare synrange här och kan syna med 88 och liknande eftersom raisen ser så tom ut men knappast standardfi på NL20. Jag synar och omvärderar turn. Citera
lundburgerr Postad 12 Juni , 2008 Rapport Postad 12 Juni , 2008 Vi får väl anta att fi på NL20 utan reads har en rätt snäv 3betsrange preflop. Han gör knappast det spelet med 22-99 och ännu mindre sannolikt med typ 78s. Med ditt spel gör du i princip om handen till en bluff, vilket är anledningen till att jag tycker det är dåligt. Du lär ju aldrig få AA och KK att vika och får inte syn av något du slår. En riktigt bra fi har nog en bredare synrange här och kan syna med 88 och liknande eftersom raisen ser så tom ut men knappast standardfi på NL20. Jag synar och omvärderar turn. Jag skulle inte bli förvånad om FI viker upp något värdelöst som 52o här. grejen är den att på den här nivån så impuls agerar dom flesta bara och att överanalysera som du nyss gjort är värdelöst. Citera
Hume Postad 12 Juni , 2008 Rapport Postad 12 Juni , 2008 Jag skulle inte bli förvånad om FI viker upp något värdelöst som 52o här. grejen är den att på den här nivån så impuls agerar dom flesta bara och att överanalysera som du nyss gjort är värdelöst. Folk med 18/6-stats på nl20 sitter inte och balanserar sin 3bets-range med skräp. Citera
Zarec Postad 12 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 12 Juni , 2008 3.70 beten känns väl som att det skriker: Fisk-mjölk-våga-inte-beta-ut-hårt-med-risk-för-att-fi-lägger-sig-bet. Frågan är väl iofs vad alternativen är: syn? känns väl muppigt, fold? neeee rejs? till vad? dubbling? nee inte mycket kvar av stacken all in? typ enda alternativet väl? Visst? Eller har jag otur när jag tänker? Jag tänkte väl ungefär likadant. Jag 'kan väl inte' folda, syna å sen lägga på nästa gata? nja... men... nåja Citera
Zarec Postad 12 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 12 Juni , 2008 Vi får väl anta att fi på NL20 utan reads har en rätt snäv 3betsrange preflop. Han gör knappast det spelet med 22-99 och ännu mindre sannolikt med typ 78s. Med ditt spel gör du i princip om handen till en bluff, vilket är anledningen till att jag tycker det är dåligt. Du lär ju aldrig få AA och KK att vika och får inte syn av något du slår. En riktigt bra fi har nog en bredare synrange här och kan syna med 88 och liknande eftersom raisen ser så tom ut men knappast standardfi på NL20. Jag synar och omvärderar turn. Där kan jag hålla med dig. Att omvandla handen till en bluff e ju inte direkt bra Men vad gör man på turn? Han lär ju betta igen, ska man då trycka ai, bara calla igen eller blir det inte ai oavsett (såvida inte ett överkort kommer då, isf kanske man kan komma ifrån?) Upplys mig Citera
bananuz Postad 13 Juni , 2008 Rapport Postad 13 Juni , 2008 Jag skulle inte bli förvånad om FI viker upp något värdelöst som 52o här. grejen är den att på den här nivån så impuls agerar dom flesta bara och att överanalysera som du nyss gjort är värdelöst.Att tro att fi på NL20 utan reads sitter på 52o när han 3betar är lysande. Varför analysera överhuvudtaget, fi kan ha vad som helst, bättre att bara slumpmässigt klicka över skärmen. Citera
bananuz Postad 13 Juni , 2008 Rapport Postad 13 Juni , 2008 Där kan jag hålla med dig. Att omvandla handen till en bluff e ju inte direkt bra Men vad gör man på turn? Han lär ju betta igen, ska man då trycka ai, bara calla igen eller blir det inte ai oavsett (såvida inte ett överkort kommer då, isf kanske man kan komma ifrån?) Upplys mig Checkfold. Citera
bananuz Postad 13 Juni , 2008 Rapport Postad 13 Juni , 2008 QQ är alldeles för stark på den här nivån nästan oavsett.analysera är bra, överanalysera är inte nödvändigt. Okej, du gör grundläggande tankefel men det verkar utsiktslöst att du ska förstå det. Citera
Tottyville Postad 13 Juni , 2008 Rapport Postad 13 Juni , 2008 Vi får väl anta att fi på NL20 utan reads har en rätt snäv 3betsrange preflop. Han gör knappast det spelet med 22-99 och ännu mindre sannolikt med typ 78s. Med ditt spel gör du i princip om handen till en bluff, vilket är anledningen till att jag tycker det är dåligt. Du lär ju aldrig få AA och KK att vika och får inte syn av något du slår. En riktigt bra fi har nog en bredare synrange här och kan syna med 88 och liknande eftersom raisen ser så tom ut men knappast standardfi på NL20. Jag synar och omvärderar turn. Behövs inte sägas mer än såhär. Citera
Tottyville Postad 13 Juni , 2008 Rapport Postad 13 Juni , 2008 må så vara, min åsikt är iaf att pengarna ska in på flop. Ja det är ju värdelöst att anpassa sig efter sitt motstånd? Citera
lundburgerr Postad 13 Juni , 2008 Rapport Postad 13 Juni , 2008 Ja det är ju värdelöst att anpassa sig efter sitt motstånd? missuppfatta mig med flit? EDIT: irrelevant... Citera
lundburgerr Postad 13 Juni , 2008 Rapport Postad 13 Juni , 2008 överanalysera betyder förresten att man gör situationen svårare än den är. Citera
lundburgerr Postad 13 Juni , 2008 Rapport Postad 13 Juni , 2008 En riktigt bra fi har nog en bredare synrange här och kan syna med 88 och liknande eftersom raisen ser så tom ut men knappast standardfi på NL20. Fiskar synar generellt mer än bra spelare. en tight preflop spelare behöver ju knappast vara jättetight postflop. over and out. Citera
Dead-Inside Postad 13 Juni , 2008 Rapport Postad 13 Juni , 2008 Fiskar synar generellt mer än bra spelare. en tight preflop spelare behöver ju knappast vara jättetight postflop. over and out. Fast om hans prefloprange är QQ+ så förändras det inte direkt av hans postflop tendenser? Citera
Recommended Posts