Gå till innehåll

Föremål lever farligt


3lendil

Recommended Posts

Hejsan,

 

Jag har spelat poker i ca 2 år och har sammanlagt spelat in ganska många tusenlappar. Brukar ofta spela stabilt med ett fåtal tiltinstick. Här till mitt problem:

När jag spelat ca 1h och mitt spel börjar bli lite mer ofokuserat så kan jag känna stark aggression, vilket har lett till att jag slår på saker.

 

för två månader sen avrättade jag min laptop vilket hade ett värde på över 10k, för att inte tala om värdet på all information som lyckades gå förlorad från datorn (PT osv). Smällde då upp flickvännens stationära dator istället, tiltade ett par veckor senare vilket resulterade i ännu en casualty, denna gång tangentbordet(hennes...).

 

Bytte sedan dator till en laptop igen, denna gång min flickväns laptop som hon använder till skolan. Då lyckades jag, min dumme fan, tilta lite igår och slängde min mus allt vad jag pallade i hennes laptops skärm vilket resulterade i en stor spricka i skärmen. Här är hon schysst och lånar ut sin dator till mig och så slår jag sönder den. Sjukt patetiskt. Sjukt sorgligt och jag skämdes som en hund. Att tillägga är att jag verkligen inte är aggressiv när jag pysslar med andra saker.

 

Min ilska har alltså känts ganska normal innan, men när jag nu slår hål på min andra laptop inom 2 månader så börjar jag undra; är det fler där ute som lider av samma problem? Hur brukar ni göra för att lugna ner er? Anger management?

 

Att sluta spela poker känns inte som ett rimligt alternativ med tanke på de pengar som jag faktiskt spelar in. Vill bara få lite mer normalt beteende i motgång.

 

Mvh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 63
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har för mig att det var djens (eller möjligvis Hata) som köpte möss i storpack...

 

haha..nostalgitrippar nu, på min tid då jag var qw-gamer(quakeworld).. då var det 2 killar som var ganska arga av sig som spelade mycket. De hade dessa 'matsumi' möss eller något... enkla 2knappars möss.. som hade en tendens att gå sönder ganska lätt, och snabbt.. till och med jag hade sönder dom rätt snabbt och jag var relativt lugn mot för dem.

Dom var sköna som fan dock... Nu till det roliga, vi hade en lokal man tog sig till för att kunna spela med bra ping mot nätet, och när det vankades "LAN" för dessa grabbar, dök de alltid upp med riggen och en hockeytrunk full med matsumi-möss... gick alltid åt ett bra gäng varje helg =)

 

minns än idag då jag frågade varför de bränner så mkt pengar på de där mössen då de kunde köpa typ en bättre logitech ...

 

'nä fan, smidmöss!' var det enda han sa om sin hockeytrunk full av sina älskade 79kronors matsumi möss...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att någon metod för att få bort ilskan är det bästa sättet. Att ge utlopp för den tror jag faktiskt bara förvärrar saken i längden även om det kan kännas skönt precis efteråt.

 

Har själv ett fruktansvärt humör och en laptop och ett flertal möss har fått sätta livet till, som tur är lider inte spelet utav det då jag oftast blir lite passivare och lugnare i mitt spel under tilten, men någon dum syn då och då händer.

 

Hur ska man då få bort dom plötsliga utbrotten? Svårt att säga, ofta kommer de ju smygande med små gruff och fnys här och var innan den slutliga explosionen. För mig känns det värst ifall jag själv spelat fel men också ibland när jag åkt på flera beats på kort tid kan det gå illa. Så länge man spelar väl och tar bra beslut så känns det som att man ska kunna tygla sina utbrott, men det är tufft, särksilt ifall man är i en downswing.

 

Om man själv spelar fel så har jag märkt att ilskan kan gå över snabbare ifall man snabbt börjar tänka på och analysera vad man gjort och hur man ska agera annorlunda i framtiden. Men bäst kan nog vara att resa sig upp och gå ifrån borden en sväng, om så bara för 5-10 minuter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1139.jpg

 

Upplåsbar hammare. 85 cm hög. Dotterns version har dessutom nån slags funktion som ger ett squeaky-ljud ifrån sig när hon slår den i huvudet på mig. Svårt att tilta länge om man slår ett par slag i väggen med en sådan.

 

Enjoy!

 

Hehe, men man vill faktiskt se och KÄNNA att något går sönder.

Det jag föreställer mig är en fullträff av ett basebollträ mot en präktig vas. Splittret måste flyga för att adrenalinhalten skall sjunka.

 

En fjant-hammare mot en vägg?

... Ge dig. :shock:

 

En billig variant vore kanske en riktig hammare modell slägga mot ett fint lego-slott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...