Gå till innehåll

tt hu oop


pokerfacket

Recommended Posts

Fi är en LAG (40/20/1,75) som jag har över 1100 händer på. Jag hade gett upp på turn ett par gånger strax innan och kände mig övertygad att han skulle beta oavsett hand och tyckte det var dags att visa att göra ett "screwplay" (finns svenskt ord för detta?) på turn. I efterhand tycker jag att det kanske var ett dåligt tillfälle, men samtidigt så betar han antagligen alla drag och par här samt en hel del Ax. Har inte gjort någon djupare analys så kommentarer uppskattas.

 

Limit: 15/30 SEK

4 players

 

Pre-flop: (4 players) Hero is SB with :Td::Th:

UTG folds, Button raises, Hero 3-bets, BB folds, Button calls.

 

Flop: :6d::4h::7h: (7SB, 2 players)

Hero bets, Button calls.

 

Turn: :6s: (4.5BB, 2 players)

Hero checks...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte på den linjen på den här brädan.

 

Visst finns det spelare (läs maniacs) som betar allt eftar att man checkat till dom oavsett pre flop action och oavsett bräda. Men en 40/20/1.75 spelare (som har överlevt minst 1100 händer) har nog flera turn checks kvar i sitt miserabla liv och på denna bräda mot denna pre flop action är Fi (i det här fallet du) inte benägen att ge upp bara för att du checkar något Fi (i det här fallet han) lätt borde kunna räkna ut/förutse. Jag kan till och med se Fi checka efter 4x och bättre här. 5x eller FD och han kan nog inte låta bli att beta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker precis tvärtom mot Nemesis.

 

Om vi cbetar flop och check-foldar turn ibland måste vi variera det med check-raise turn när vi har en bra hand för att inte bli lättlästa.

 

Tycker det är prefekt tillfälle när brädan paras. Många fi bettar alla drag och par och även A hög här när man visar svaghet på turn.

 

Dessutom om fi checkar bakom kan vi få en lös call på river av totalt skräp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker precis tvärtom mot Nemesis.

 

nej, inte riktigt

 

Om vi cbetar flop och check-foldar turn ibland måste vi variera det med check-raise turn när vi har en bra hand för att inte bli lättlästa.

 

detta håller jag med om till 100%

 

Tycker det är prefekt tillfälle när brädan paras. Många fi bettar alla drag och par och även A hög här när man visar svaghet på turn.

 

detta håller jag inte med om.

 

ville bara reda ut det, fortsätt... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga Cmart... Vilka händer 3betar du en steal med, betar flopp och check/foldar (ger upp) på 6476?

 

Ja, det är väl inga men det hindrar ju oss inte från att check-raisa ändå. Förutsättning är ju bara att vi har en FI som inte tänker så långt. Kanske säger emot mig lite själv då med att variera sitt spel vilket i så fall inte är nödvändigt.

 

På de nivåer jag spelar($2/4) så har jag ännu inte mött en 40/20/1.75 spelare som inte bettar i detta läget, däremot är det ovanligare att man blir raisad. Min image/stats lär ju skilja sig avsevärt från pokerfacket och det kanske påverkar fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror jag förstår vad Cmart menar och det stämmer rätt bra att fi i den här handen är mycket mer benägen att beta än att raisa. Han ser mig antagligen som tight/weak vilket passar mig bra. Tror inte heller att han tänker så långt att han sätter mig på en range och därmed inser att jag knappast viker något ur denna range på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror jag förstår vad Cmart menar och det stämmer rätt bra att fi i den här handen är mycket mer benägen att beta än att raisa. Han ser mig antagligen som tight/weak vilket passar mig bra. Tror inte heller att han tänker så långt att han sätter mig på en range och därmed inser att jag knappast viker något ur denna range på turn.

 

Då låter det snarare som om detta spel är bra i ett vakuum. För utanför sitt vakuum är det inte det inte det då det inte är balanserat med händer som vi check/foldar i detta läge. Något som är lätt att utnyttja. (åtminstone för tänkande spelare) Och ska ni göra detta spel på denna bräda så gör det mot en LAG du har en read på som otroligt trigger happy och inte mot en med LAG stats i största allmänhet och absolut inte mot en LAG/TAG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...