Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

Det här och liknande händelser har fått mig att tänka till. Man säger ju; "jag kommer aldrig begå självmord" men det är fan läskigt att man en dag kan hamna så djupt ner i sina tankar/skitet att man inte ser någon annan utväg än att ta livet av sig :shock:. Efter han tyska målvakten tog livet av sig så har ju flera andra klivit fram. Var en engelsk fotbollsspelare som sa att han en dag meckade ihop ett rep som han skulle använda för att hänga sig själv. Han sa även att han inte var hysterisk eller så.. utan att han var i ett vanligt tillstånd. Finns även andra fall som en riktigt duktig argentinare som vid 19-20 års åldern hade intressen från alla världens hörn. Tror att det var aktuellt med en övergång till Barcelona innan han hängde sig själv. Man tänker ju; "hur kan en person som har det så bra(är en extrem fotbollstalang och på g att bli europapro) ta livet av sig. vad mer vill han ha?"... men men.. antar att jag aldrig ens varit i närheten av den känslan dom upplevt.

 

Läskigt att det kan gå så illa.. tänk om man själv hamnar där :shock:. Får hålla tummarna för att det inte blir så.

 

Tänkvärt absolut. Problemet är att depression faktiskt är en sjukdom och inte behöver ha några egentliga konkreta skäl. Så man kan ha exakt allt och ändå drabbas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SÅJA!

 

Behövde verkligen den här dagen mtp monsterbacket häromsistens. Upp 31k sek, och då sprang man ändå 700€ under ev. Tagit igen storhålet nu. Tillbaka på be för månaden nu :) Trist att man är 5k€ under ev bara, men o andra sidan var det mycket länge sedan jag sprang riktigt dåligt. Det ska man väl också göra ibland antar jag...

 

Edit: fiskigt att snacka ev...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

men som stash skriver så visste jag inte heller att lax var så dyrt :shock:. tror inte heller det är per kg då det är i en liten förpackning (kan lägga upp bild sen) och det står "310.00" under den. paketet är riktigt baller så förvånar mig inte... men men... nice hand gg är ju totalboller då imo.. för dom två laxbitarna som jag köpte kunde jag ha ätit på en fin restaurang... känns inte så aktuellt i framtiden att äta en maträtt för sammanlagt 400 kr hemma.. tillagad av mig dessutom

 

Trodde en lax = 1000 men tydligen inte

 

Ang tillagningen så kan du ju alltid slänga in den i nickevegas micro han brukar tjatar om ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbaka på be för månaden nu. Trist att man är 5k€ under ev bara, men o andra sidan var det mycket länge sedan jag sprang riktigt dåligt. Det ska man väl också göra ibland antar jag...

 

sticker det i ögonen för IRL och frisoren här? :lol:

 

gg hämtning. kan ju inte vara så kul att monsterbacka när man spenderat typ 2,5 millar på 1 månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SÅJA!

 

Behövde verkligen den här dagen mtp monsterbacket häromsistens. Upp 31k sek, och då sprang man ändå 700€ under ev. Tagit igen storhålet nu. Tillbaka på be för månaden nu :) Trist att man är 5k€ under ev bara, men o andra sidan var det mycket länge sedan jag sprang riktigt dåligt. Det ska man väl också göra ibland antar jag...

 

Edit: fiskigt att snacka ev...

 

Riktigt fiskigt att du ens kollar på det.

Antar att din genomsnittliga vinst om dagen inte ligger på (31k + 700e) så du har sprungit över ditt EV idag.

Är du even för månaden så springer du din genomsnittliga vinst hitills för månaden under EV. Inga 5k euro.

 

 

sticker det i ögonen för IRL och frisoren här? :lol:

 

gg hämtning. kan ju inte vara så kul att monsterbacka när man spenderat typ 2,5 millar på 1 månad.

 

Klivit ner idag. kört 5/10 som höstanivå. $19k +

Förra gången jag gjorde det var i fredags. då plussade jag 35k hehe.

Ska nog hålla mig i skinnet ett tag och inte kliva upp tills jag börjar plussa iaf.

 

edit. Jag har hört rykten om att frisören också springer bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sticker det i ögonen för IRL och frisoren här? :lol:

 

gg hämtning. kan ju inte vara så kul att monsterbacka när man spenderat typ 2,5 millar på 1 månad.

 

Räknar det inte riktigt som att jag spenderat 2.5m då större delen är via lån. Betalade ju av 230k i handpenning, och sedan har jag lagt ca70k på möbler etc. Så 300k sek på en månad blir det. Inte läge för downswing mao. Hursomhelst stämplar jag ut för dagen på finfina 37 tuss. Bland mina bättre dagar någonsin, micro som man är. Är nu lillplus för månaden och kan ta nya tag igen...

 

F.ö ett jävla jippo det här med supercupfinal. AIK och Göteborg lär inte direkt gå för fullt, med allsvenskan så nära inpå. Dessutom ser Råsundas gräs ut som sibirisk tundra. Allsvenskans grisfotboll lär nå sin kulm under Mars månad...

 

Edit: Men ack så kul att det drar igång. Heja heja...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så om man lägger ihop två dagars spel, 5/10 och mindre stakes, så har du plussat 54k?

 

det är sjukt... det är ju totalkross. synd bara att man av naturliga skäl vill kliva upp o lira högre. sen e ju frågan om det är pengar som driver en eller om man vill bli störst bäst och vackrast. antar att du faller in på det senare.

 

krävs mkt till för att jag ska göra 50+ inköp på nl100/nl200 på två dagar anyway. mkt högvarianslir ska nog till från min sida om jag ska försöka lyckas med det

 

brukar man inte behöva lägga som minst 10% i handpenning? speciellt mtp att du "inte" har en inkomst.

 

hans bankkvinna älskade ju honom typ och beundrade hans inkomstkälla. sen är väl såvitt jag vet 230k just tio procent på 2,3mille som han köpte lägenheten för?

 

Räknar det inte riktigt som att jag spenderat 2.5m då större delen är via lån. Betalade ju av 230k i handpenning, och sedan har jag lagt ca70k på möbler etc. Så 300k sek på en månad blir det. Inte läge för downswing mao. Hursomhelst stämplar jag ut för dagen på finfina 37 tuss. Bland mina bättre dagar någonsin, micro som man är. Är nu lillplus för månaden och kan ta nya tag igen...

 

förstog det, bara skojade lite... fan vad man e micro i denna dagboken jämfört med er. blir bara sugen på att skotta hela tiden, håller fan inte. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

brukar man inte behöva lägga som minst 10% i handpenning? speciellt mtp att du "inte" har en inkomst.

 

Jo, och jag la 10% i handpenning. Motsvarande 227k sek. Funderar även på att lasta av topplånet på 113500kr så att jag betalat av 15% tot. Det är 3% ränta på topplånet, kontra bottenlånet som jag har 1.3% ränta på. Går allt som det ska betalar jag nog av topplånet i april-maj...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, och jag la 10% i handpenning. Motsvarande 227k sek. Funderar även på att lasta av topplånet på 113500 så att jag betalat av 15% tot. Det är 3% ränta på topplånet kontra bottenlånet som jag har 1.3% ränta på. Går allt som det ska betalar jag nog av topplånet i april-maj...

 

ah, ni lura mig när ni båda börja skriva 2.5m, men några hundra lax hit lr dit verkar ju kvitta 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så om man lägger ihop två dagars spel, 5/10 och mindre stakes, så har du plussat 54k?

 

det är sjukt... det är ju totalkross. synd bara att man av naturliga skäl vill kliva upp o lira högre. sen e ju frågan om det är pengar som driver en eller om man vill bli störst bäst och vackrast. antar att du faller in på det senare.

 

krävs mkt till för att jag ska göra 50+ inköp på nl100/nl200 på två dagar anyway. mkt högvarianslir ska nog till från min sida om jag ska försöka lyckas med det

 

Är ner över millen för året och en hel del är från lägre nivåer. Största orsaken är väll iofs att jag inte har vunnit en hand på 10/20 + men ändå.

 

För övrigt obv pengar som driver, och det finns det mer av på högre nivåer.

Kunde inte byr mig mindre om att vara stor och vacker tbh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ner över millen för året och en hel del är från lägre nivåer. Största orsaken är väll iofs att jag inte har vunnit en hand på 10/20 + men ändå.

 

För övrigt obv pengar som driver, och det finns det mer av på högre nivåer.

Kunde inte byr mig mindre om att vara stor och vacker tbh

 

 

Helt ärligt, jag har nåt år mer än dig på nacken och tro mig, pengar är inte allt, så länge du umgås med positiva personer och har en bra relation till familj och mår bra etc så kommer det lösa sig, GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...