Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

Varför han skulle syna med en tvåa? För att han är en löspassiv fisk kanske :D Självklart är det ingen märkbar del av hans range men sådär djupt skulle det inte förvåna mig ett dugg om han synar in sig med 32s.

 

Jag har sett såna där nissar dyka upp med KK, AA och AK preflop också, så QQ är knappast uteslutet.

Skulle jag nämna en hand som är den troligaste du ligger efter mot är 33 det självklara valet, men det är egentligen inte relevant.

Vad jag vill komma till är att det är svårt att sätta en löspassiv fisk på en specifik hand bara för att han synat två gånger om pre. Att utesluta händer bara för att det inte verkar vettigt för honom att ha dem går helt enkelt inte. Hade fi varit vettig hade han inte varit en fisk från början!

 

Fi donkar turn för att dra billigt till FD?! Fi donkar ut en dam, typ KQ? Två scenarion som verkar fullkomligt orimliga. Du kan ju inte ge reads på folk som löspassiva fiskar och sen skriva sådär, lite CDS-nivå på det resonemanget. Antingen är fi löspassiv eller inte. Nu säger du att fi är löspassiv, då får jag väl anta det.

Och jag tycker verkligen ärligt talat inte att det är någon slags cooler att förlora 320BB med AA här när fi visar maximal styrka. Det är helt enkelt inte speciellt bra spelat. IMHO då obv :)

 

För att vara cool och avsluta med coola 2+2-tecken: Pottkontroll <<<<<<<<<<<<<<<<kontroll över potten :mrgreen: Vid 100-150BB är det uppenbarligen helt annorlunda.

 

 

 

Jag tycker inte heller att det här är en direkt cooler, saker jag skrev som sux ass ( :) ) var mer menat åt hela min dag, framför allt irl, som helhet.

 

Jag har inte skrivit någonstanns att FI är fisk, jag har sagt att han är loose / ganska passiv. Det här var 5 manna och då är loose på CO inget ovanligt.

Med ganska passiv menar jag (begränsade reads pga ingen PT) att jag har spelat emot honom kanske en timme. Han har varit ganska aktiv men inte gjort något out of line eller exeptionellt vad jag har kunnat se. Tror inte ens jag hade notes på honom när handen utspelade sig.

Men, aktiv, har fått honom att folda ganska enkelt tidigare.

 

Angående att han visar maximal styrka håller jag inte med om. När du vill potcontrola så är det på turn, och fram tills turn så tycker jag inte att han visar speciellt mycket styrka alls. Visa maximal styrka gör han först när han pushar min re raise på turn.

 

2x, 33, QQ, 22 är förstås inte orimliga. Men det känns som att dem händerna borde han inte ha i den situationen ofta. (blir förstås mycket mer troligt när han pushar )

 

Det jag vill göra här är ju att kunna folda emot dem händerna som slår mig, 2x, 33, QQ, 22. och få betalt av de händerna som jag slår. Qx, färgdrag, (44-KK). för på turn tycker jag absolut att dem händerna ingår i hans range.

 

Skulle jag spelat den igen så hade jag velat göra en mindre RR, kanske 2,5x hans raise.

 

då pushar han förmodligen/ höjer de händer som slår mig för att jag inte ska checka bakom och jag kan folda mycket lättare.

Om jag väljer att syna där så kommer synen jag få göra på river emot händer som slå mig bli dyrare än vad min RR på turn kostar mig.

 

tror inte heller FI pushar FD / tom på turn där för 320BB

 

Färgdrag borde syna turn eftersom dem får bra potods, tar jag syn där och draget missar så checkar FI förmodligen river. jag får förmodligen mer betalt med lite raise turn mot draget än call.

 

44-KK + Qx foldar emot en raise där. Och checkfoldar / checksynar river om vi callar. Frågan är om FI checksynar med 44-JJ / Qx, jag tror inte det.

Resultatet emot 44-KK/Qx borde bli ungefär samma EV med en raise som med syn.

 

2,5x är potcontroll jämför med min för stora turnbet som spelad, kanske till och med ett bättre sätt att potcontrola än synen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handen går inte att komma ifrån. Lyckas sätta motståndaren på 33 eller en 2a i de läget visar bara på en lucka i ditt egna spel. Slut tjafsat. Pengarna ska in på turn.

 

Vad ska man sätta honom på då? Folk dundrar ju inte in 3000$ med luft

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjuk grej föresten, och jag vill passa på att påpeka att jag är ett geni som har lisat ut varför mitt pokertracker inte fungerar.

 

Jag har ett nytt nick, och det innehöll ett fult ord.

Då har sidan gått in och ändrat mitt nick så att det makes no sense.

Upptäckte det nu när jag spelade, mystiskt är det

 

gött att jag vet varför iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också lite problem. Ska byta till noiqpoker nu och när jag ska sätta in får jag bara felmeddelanden. När jag frågar supporten vad som är fel får jag detta svar.

 

NoiQPoker säger:

går inte att göra deposit från det ip då det är blacklistat av banken men jag ska kolla upp mer kring detta återkommer direkt jag vet mer men som sagt kan ta ett tag att få svar från dem ska försöka ha svar senast imorgon

 

 

ngn som varit med om ngt liknade. förstår inte riktigt vad han menar och innan jag han fråga vad det betydde var han snabbt offline. jag kan ju sätta in på andra sidor också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det tror jag inte. DU vill ju bara förödmjuka mig och därför flytta diskussionen hit ;) Jag tror att du har väldigt svårt att ta en enda av hans servar även fast han spelar relativt safe och spelar han safe missar han inte 6 i rad (15-30-40) som du behöver för att vinna.

 

Ni får gärna motbevisa mig ;>

 

Han sncka med mig lite om att det finns en chans, och finns det en chans så händer det ju till slut omdet pågår i oändligheten, men kan det inte vara så att chansen i det där fallet är obefintlig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite förtydligande av förutsättningarna bara...

 

Federer ska alltså förlora 3 set och göra så pass många fel...Nej, det händer inte även fast det är i oändligheten...Visst, kanske om du är en semibra spelare, men som jag som är en hobbyspelare - aldrig är min åsikt.

 

Jag suger på tennis, det spelar ingen roll om det är 10 000 set. Han gör alltid sitt bästa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså om irl så bara vinner 0,00000000001% av alla bollar kommer han vinna efter oändligt många matcher. Tror inte ni förstår hur stor en oändlighet är. Dessutom är federer äldre och borde lida av ålderskrämpor tidigare än irl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså om irl så bara vinner 0,00000000001% av alla bollar kommer han vinna efter oändligt många matcher. Tror inte ni förstår hur stor en oändlighet är. Dessutom är federer äldre och borde lida av ålderskrämpor tidigare än irl.

 

Haha vi får ju bortse ifrån att vi åldras :D annars är det väll bara för mig att passa på när han är död.

Samma förutsättningar inför varje boll, då federer är 100% frisk har 100% fokus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men federer skulle ha perfekta förutsättningar och vi får anta att han spelar i det skick som han spelar i just nu. I poker kan vi absolut säga att han någonsin skulle vinna, men männskligafaktorn - nej.

 

Jag förstå inte vad mänskliga faktorn spelar för roll här.

Säg att vi inför varje boll har samma förutsättningar. Säg att jag vinner 1/10 000 bollar ( spelar ingen roll hur många jag vinner ).

 

Chansen att jag vinner x bollar är

 

1: 1/ 10 000

2: 1/ 100 000 000

3: 1/ 1000 000 000 000

 

osv

spelar ingen roll hur lite chansen är att jag vinner X bollar är, i oändligheten så ä det omöjligt att jag inte vinner en match emot federer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite förtydligande av förutsättningarna bara...

 

Federer ska alltså förlora 3 set och göra så pass många fel...Nej, det händer inte även fast det är i oändligheten...Visst, kanske om du är en semibra spelare, men som jag som är en hobbyspelare - aldrig är min åsikt.

 

Haha!

Hur kommer man ens in på en sån här diskussion? Det är väl helt befängt att tro att en vanlig Svensson skall ha någon som helst chans att ta ens ett game av Federer. Jag tror inte på allt det där med oändlighet och att han måste göra misstag. Å andra sidan är jag heller inget fan av såna hära tankegångar som liksom inte riktigt existerar. Det är liksom över min nivå :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...