Gå till innehåll

The Office SE - bump

sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

1. 1. Gammal omröstning rensad

• 1
      1
    • 2
      1

Recommended Posts

• Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

• NikLasVegas

4201

• sexyterran

2591

• pastan

2237

• FriSoren

1535

Top Posters In This Topic

Kommer du göra videos där du lirar HU?

Det kommer jag absolut att göra. Förhoppningsvis mot lite andra spelare som pokerforumare känner till. Är det någon som vill spela så är det bara att säga till.

Jag kan egentligen spela in vad som hellst beroende på vad folk vill se. Jag kan lira omaha om de är så :P:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha idag har varit ännu en epicdag på alla sätt och vis.

Det började med att herr.Okocha var framme i centralen runt klockan 17.15 som planerat. Jag stärkte fördommen av oss Iranier om att vi alltid är sena med att komma 10 minuter sent vilket får klassas som semi-sent.

När jag mötte upp honom så såg jag DESIREE!!!!!! i centralen. Efter att ha träffat henne så lämnade vi Okochas väskor i centralen och drog vidare mot medborgarplatsen där vi skulle träffa snöret och terran. På vägen dit såg vi terribleturk... redan där sa jag till Okocha som föresten har ett IRL namn vilket är Daniel att den här dagen skulle bli epic.

Efter att ha mött upp terran och frisören så drog vi oss vidare till en restaurang som serverade nötig stake. Tror stället hette (mr?)Jimmys och efter grillad entrecote som var väldigt god och en bira drog vi oss vidare mot östermalmstorg där vi skulle lira en 2200 kr turnering som Unibet arrangerar.

Vid östermalmstorg tog herr flugan fram sin iphone som har en gps som skulle hitta oss dit, men obv gick vi åt två olika håll innan flugan förde oss till rätt plats. Det första vi såg var Dilba som stod utanför lokalen och rökte. Vi drog in och där såg vi Micke Norinder och Mats Rahm vilket var trevlig då trots att dem bara är pokerspelare, så känns det alltid lika skumt att se en peron som man sett på tv IRL. Ingen av oss kontorsnissar hade pengar med oss så vi cashade ut pengar, drog till lokalen för att betala och då hände något som jag aldrig kommer glömma. Med självsäkra steg och en "Las Vegas Horseshoe"-jacka klev gudfadern av Svensk poker in i lokalen. Hela rummet stannade till... Dan Glimne steg in i rummet.. han gick förbi oss och hälsade på folk och minglade.

Turneringen drog igång och jag tog ganska fort tag i det hela då jag synade JTo på co mot robinson Micke och floppen kommer Q9A. Han cbet, jag syn. Turn K.. c/c.. river Q.. han bet 200, jag slog 700. Han synade och muckade sin hand. Sedan fick jag JJ som jag squezade, han synade och floppen komer KQx där vi checkade ner. Visste att jag hade bäst hand på river men frågade dealern ifall jag fick se hans kort men han bara muckade.. :shock:

Till slut tiltade han sig ut ur turneingne då han postade blint utg, jag höjde upp med AJs.. fick syn av AKs.. och han slog jättestort. Av hans sammanlagt 4k slog han 2750 typ. AKs synade?? och flopp kom 225ss. Han instaställde och AKs (ss i hans suit) började steka och hittade till slut syn. Micke hade KTo och bustade. Efter den här handne synade jag 44 från en utg+1 raise, två andra synade och floppen komm 9s74s.. han som började raise check.. jag slår 1000 med en pott som har 1,5k. En synar, sen slår en kille som var berusad(?) all in och jag obv blixtsynade. Till min förvåna satt han på större monster än vad jag förväntade mig. J8s och river kommer Ts. :-(. Shit happens... dubblade upp mig där jag gjorde en svår syn med KJ på J846... låtter nittigt men det var mot en nitdam där jag kom fram till att hon inte hade något och jag hittade syn. Sa btw; "Du har nog QJ"... och otroligt nog satt den. Börjar bli liveproffs :mrgreen:

Sedan tappadejag marker och med 10bb hamnade jag all in med AT från sb mot en kille som suckade ögonen, sa; kallt och till slut hittade syn med AJs :-(. Turn gav mig lite fler outs för split med AKxK bräda.. men turnen gav honom färgdrag så drog mot få outs. Tyvärr tog turneringen slut för mig där och eftersom att Okocha skulle sova hos mig så vart jag tvungen att stanna kvar och railbirda resten av nissarna.

Okocha hade tydligen varit nere på 4k men lyckades hitta epicriggen och var uppe på 25k typ samtidigt som Mårten hade förlorat stor pott och Sören låg bra till.

Vid brejken så drog vi vid ingången där jag bl.a sa "Hej Dilba.. hur mår du?" och fick ett trevligt svar. Hörde dock inte vad hon sa så jag kläckte ur mig; "Vet du vad? Jag har utmanat dig HU"... hon stannade kvar och vi pratade en del faktiskt om epictråden, hur hennes poker går och så. Hon var väldigt trevlig och sa att jag var charmig 8-):mrgreen:.

Vi drog tillbaka in spellokalen efter rasten och en efter en åkte folk ut ner till 10 pers kvar. 9 pers var ITM och vem åkte ut på 10e plats som bubbelpojke om inte Daniel Okocha Flugan. Rutinerat!!

Snöret var btw vid det här laget chiplead och inför finalbordet tog dem en till rast och då var jag med om världens mest epic moment. Vi drog ut och där var en forumit som jag tyvärr inte frågade vad han nickade. Han frågade mig om jag var office-Shahin och jag sa bara "aaa" utan att fråga vad han nickade. Sorry m8.. du får gärna skriva här om du läser det här :-). Hursomhelst så stod jag, han jag nämnde nu, Okocha, sorensoren och Dilba utanför då vi skojade lite om att jag skulle säga till Dan att han nämnde mig i sin blogg som en fans. Då kliver han ut och jag kan ju inte hålla mig så jag frågade om KK mot QQ handen. För att vara HELT ärlig så hade jag en konstig bild av Dan Glimne. Inget personligt.. utan jag tyckte det var konstigt att en person som var tight och ingen överdrivet speciellt bra pokerspelare kunde vara så stor i Sverige och få åka runt på alla turneringar utan otroliga resultat. Men under den här turneringen visade han varför..

Vilken gentleman. En väldigt trevlig man som såg till att alla hade det trevligt och han berättade lite historier till oss. Allt ifrån KK på KQQ brädan folden till hans bungyjump hopp i macau och annat som jag är för trött för att komma ihåg. Jag fick ett otroligt bra intryck av honom och har ändrat uppfattning helt och hållet. Han är verkligen en otroligt bra pokerambassadör och det var trevligt att tala med honom. Det jag tyckte var roligt var att han sa; "Ibland så foldar man bäst hand", då skojade jag och sa; "min taktik är att aldrig folda". Då skojade han och sa; "Det är därför du inte kom till finalbordet". Han tog sig dit obv... jag förstod inte riktigt vad han menade och jag sa; "Ähh jag är för ung för Vegas.. nästa år kanske jag final tablar?" varav han tog fram sin hand och sa; "Jaha du är en av dessa youngguns.. Jag hoppas verkligen det (han menar finaltejblingen). Stort lycka till".... aja.. jag kanske överdriver men kul som fan iaf. Dan Glimne är verkligen en man man kan tänka sig ta en bira med och lyssna på gamla pokerhistorier.

Medan Sören spelade finalbordet satt jag och Okocha tillsamans med Micke Norinder som spelade poker på en laptop. När jag först såg honom i lokalen så hade jag inte en så bra bild av honom efter hans brutala påhopp mot hatten. Känner inte hatten... men tyckte obv att det var oskönt med personliga påhopp. Men även han var väldigt trevlig och rolig.

De som hamnade HU vann Unibet Open paket och tyvärr så åkte frisören ut på plats tre :-(. Han klev in på finalbordet som chippie och förlorade två flips mot samma person och till slut åkte degen in med 92s mot Dilbas A9. Den här turneringen hade ingen ante, så frågan är om han kanske inte kunde folda och pusha knapp? Det här var btw sb vs bb. Jag hade nog spelat exakt likadant.. men jag vill inte bara säga "meeh standard".. utan vore kul att vkerligen lära sig.

I slutet när Dilba, Sören och en annan tjej var i finalen så var det väldigt bra stämning där. Alla skojade och hade väldigt kul. Jag och Okocha var två riktiga railbirds som hejade på den som gick bra... förutom Sören da :mrgreen:. I sann office-anda klankade vi ner på allt han gjorde. Dilba sa tom att hon ville ha railbirds som oss haha.

Slutsatsen är väl att det här må vara standard för många. Men för en isolerad onlinenisse som mig själv är det kul som fan att träffa andra pokerspelare och pokerprofiler som dessutom visar sig vara väldigt trevliga och ödmjuka.

Jag vann även sten-sax-påse mot Okocha där jag epicläste honom och tog papper två gånger mot hans sten. Så han betalade för taxin hem.. och nu ligger jag i sängen och skriver det här medan herr Okocha snorkar vidare på bäddsoffan.

Klockan är 06:12 och jag börjar känna mig väldigt trött.. det är sent så sorry för stavfel och dylikt.

Är trött och ska nog upp och grinda lite med Okocha innan vi drar vidare och lirar 5000kr turneringen imorogn. Sedan är det väl CC SM om några dagar. Mycket kul på gång.

Bestämde även med Antisk att dra på en u21 EM match och lovat kussen sedan tidigare att dra på Em finalen med honom. Försöker styra upp det nu så att jag kan se kvartsfinalen i götet och grinda med Supertequila, Legheliel, SKSK(prostakers teamet) och Gratte. Kan bli jävligt awesome och Juni ser ut att bli en fin månad. Maj slutade några bra k:n upp.

NU ska jag ta och slagga... eller fan får se IRLsucks video först.. sen slagga

ngngngng

Länk till kommentar

Vid brejken så drog vi vid ingången där jag bl.a sa "Hej Dilba.. hur mår du?" och fick ett trevligt svar. Hörde dock inte vad hon sa så jag kläckte ur mig; "Vet du vad? Jag har utmanat dig HU"... hon stannade kvar och vi pratade en del faktiskt om epictråden, hur hennes poker går och så. Hon var väldigt trevlig och sa att jag var charmig 8-):mrgreen:.

Låter som ni har nått pågång!! :-)

Länk till kommentar

Kom 3a för 19k. Lite tråkigt att ´semibubbla unibetopenpaket menmen. Skulle lira 5k turren idag också men har en massa släkt från smålan här så får se hur det blir med det.

Unlucky där Sören:-(

Du måste haft en ganska bra rush om du var chippie på FT då du inte såg ut att ha så stor stack när jag drog, det var väl en 30 kvar då.

Standard att det gick bra för dilba, har aldrig spelat en turre där hon inte går bra:mrgreen:

Länk till kommentar

50-årsfest igår. Silvertema obv. Hade stora problem att hitta en outfit, men på beyond retro hittade jag iaf ett par schyssta hängslen i silver som gjorde succé. Hade inga större förväntningar på festen men det var fan riktigt kul...

Var det någon från kontoret som spelade unibet-turren? 5k...

Ska äta god mat denna vecka. Är tydligen någon restaurangvecka i kungsträdgården. Serveras mat från alla möjliga ställen på jorden. Mums...

Hade ingen aning om att det var mors dag. Morsan ringde och gav mig en dumstrut. Som present gav jag henne 150kr varje vecka att köra trav för. Hon spelar redan något system för 144kr, så tänkte att jag går in med samma summa så splittar vi "vinsten" 50/50 varje vecka fr.o.m nu. Obv förlustaffär, men kul o vara med i gejmet trots allt.

Efter en sväng i stan tog jag och izy årets första dopp när vi kom hem. Vår närmsta lokala insjö Glasbrukssjön blev valet. Ganska kallt, men fortfarande rätt behagligt. Badar ganska sällan, tror jag ska ändra på det i år.

Vill passa på att hylla Figo. Ännu en hjälte som avslutar karriären i år. Obrigado...

Var fixar man biljetter till Sverige-Danmark? Rätt bra match imo.

ÖIS-dif 0-0. Vi vill ha Zoran kvar...

Supertönten Ellenor vann Robinson. gaygaygay...

Länk till kommentar

Spela 5kturren igår trots allt. Kom 16e plats typ. Åkte mot dilba igen på ett litet tveksamt spel. Hon slår upp den till 3k med 1k big blind från co, vi sitter båda med 35k. Jag synar på big blind med Q3s Floppen kommer 247. Hon betar 5k och jag pushar, hon hittar synen med AQ. hmm. Ska nog lira sm på cosmopol senare i veckan. live e ju rätt kul. mtt då, cash suger.

Hjälpte precis sexy att hinna i tid till sin mtt på cosmopol. Tydligen hade han typ glömt bort den plus att den börjat några timmar tidigare. Hjälpte han med skjuts in. Sedan glömmer han dock id/pengar/mobil i bilen. Inte mkt jag kunde göra.

Mors dag nu. Hjälper till med allt möjligt här hemma, gör typ allt hon ber mig om. jobbigt. Rengjorde precis en massa verktyg, vilket aldrig hade hänt på en vanlig dag. typ vfr ska verktyg rengöras, känns onödigt, men e det mors dag så e det. en gång per år klara man.

Länk till kommentar

En ganska ball hand igår när vi spelade Live. Tänkte visa för lite utlänningar så skriver på engelska :D

8 players. about 25 out of 38 is left in the tournament with about $700 buy ni. All players got between 10k and 20k chips. I am the tables CL with 22k. I've been playing pretty loose but have never had to show my hands at showdown. BB is 200

Utg: Limp

EP: Call

MP Call

CO Call

Btn(hero): Call 8:club: 6:diamond:

SB call

BB checks.

Flopp is 9:club: J:diamond: Q:club: ($1400)

It goes check to me on button. I bet $1100, MP calls, CO calls.

MP has been playing very loose limping his trash and raising strong hands. about 40 years old. talks alot and loud.

CO has been playing tight. Silent old guy from Norway.

Turn is 9:club: J:diamond: Q:club: K:club: ($4700)

MP bets $2800, CO calls, I raise to $7800

MP Folds ( showed 4:club: 2:club: after the hand )

CO are about to trow his cards. Thinks for a while and then pushes. I fold obv and he mucks

Flop: Bra läge att betta? Planen är att kunna multibarrela till mig en stor pott förstås mot ganska svaga spelare deepstack.

Turn: Är min RR bra? Foldar folk någonsin live?

Muckade kort: vad hade norrmannen?

Länk till kommentar

Sååååja nu är vi igång! Turresöndaaaag

Party Poker, $30/$60 NL Hold'em Cash Game, 9 Players

SB: $5,870

BB: $2,600

UTG: $3,210

Hero (UTG+1): $1,993

UTG+2: $3,200

MP1: $2,550

MP2: $4,517

CO: $2,850

BTN: $2,990

Pre-Flop: 2:club: 2:diamond: dealt to Hero (UTG+1)

UTG folds, Hero calls $60, 2 folds, MP2 raises to $180, 2 folds, SB calls $150, BB calls $120, Hero calls $120

Flop: ($720) K:heart: 2:spade: 3:heart: (4 Players)

SB checks, BB bets $440, Hero calls $440, MP2 calls $440, SB raises to $1,460, BB raises to $2,420 and is All-In, Hero calls $1,373 and is All-In, MP2 folds, SB calls $960

Turn: ($7,813) 3:club: (3 Players - 1 is All-In)

River: ($7,813) 3:diamond: (3 Players - 1 is All-In)

Results: $7,813 Pot

SB showed K:spade: Q:heart: and WON $3,907 (+$1,307 NET)

BB showed K:diamond: 9:heart: and WON $3,906 (+$1,306 NET)

Hero showed 2:club: 2:diamond: and LOST (-$1,993 NET)

Länk till kommentar

• Skapa nytt...