Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

skiter i utgång, blev för sent ändå. tog just på mej mjukisarna och direkt när jag fått byta bord (till ett med större stacks) så hittar jag 55 på CO, stänker in mina 30k (bb=4k, M=14k) och får snapcall av 100kstack med AQ, ser Q på flop och tänker jaha men ser även en 5a på flop och tänker ahaa! han plockat stegdraget på turn men missar och nu har jag 93k efter diverse spel :)

 

spelet slutar tydigen 01.40, undrar om bubblan ens e spräckt då :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

290k marker, 113 kvar eller nåt i sm, jag ligger väl 30-ish.

 

tappa en fet pot näst sista handen men jag tycker det vore klent att vika AJs här ändå så, jaja

 

***** Hand 871510744 *****

3500.00/7000.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 30 november 2008 01:53:10

POKER SM (Vanlig/Turnering)

Plats 1: NickeVass (12498.00)

Plats 2: Panchone (149638.00)

Plats 3: Wien96Bure (423402.00)

Plats 4: st6ne (100762.00)

Plats 5: midde747 (225174.00)

Plats 6: CapnDobro (475140.00)

Plats 7: Pokergirl (183108.00)

Plats 8: NALLEFIA (90745.00)

Plats 9: accola (78412.00)

Plats 10: Unknown (0.00)

Wien96Bure lägg LM 3500.00

st6ne lägg SM 7000.00

** Giv **

jag fick AcJc

*** Bet Runda 1 ***

midde747 Lägg

CapnDobro Lägg

Pokergirl Lägg

NALLEFIA Lägg

accola Lägg

NickeVass All-in 12498.00

Panchone Höj till 43845.00

Wien96Bure All-in 423402.00

st6ne Lägg

Panchone All-in 149638.00

*** Flop(Board): *** : [2h, 10k, 9r]

*** Turn(Board): *** : [2h, 10k, 9r, 5h]

*** River(Board): *** : [2h, 10k, 9r, 5h, 10r]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 325074.00

NickeVass [9k, Knk] Två par, tior och nior Vinst: 0.00

Panchone [Kr, Ks] Två par, kungar och tior Vinst: 325074.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand 871510744 *****

3500.00/7000.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 30 november 2008 01:53:10

POKER SM (Vanlig/Turnering)

Plats 1: NickeVass (12498.00)

Plats 2: Panchone (149638.00)

Plats 3: Wien96Bure (423402.00)

Plats 4: st6ne (100762.00)

Plats 5: midde747 (225174.00)

Plats 6: CapnDobro (475140.00)

Plats 7: Pokergirl (183108.00)

Plats 8: NALLEFIA (90745.00)

Plats 9: accola (78412.00)

Plats 10: Unknown (0.00)

 

Om du bustar honom imorrn, förutsatt ni hamnar på samma bord, bjuder jag på en bulle. Nice resultat :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shahin spelar du 1/2 och har sånna där swings hela tiden? från 1400+ till 800- eller vad det var är ju sjukt om du inte spelar 9bord och ganska många timmar?

 

Hade stora swings tidigare, men de senaste 3-4 månderna så har jag haft mycket mindre swingiga sessioner. Jag spelar ju 22/19/4 över runt 40k händer(NL200) och lyckas ändå får sjuka image mot mina regs vilket är nice då det måste betyda att jag balanserar eller något sånt skit.

 

Igår dock.. spelade 19/15.. jag spelar inte så tajt. Och det beror inte på att jag spelade flera bord, utan jag spelade tightare än normalt för att se vad det har för effekt. Fick samma typ av action av mina motståndare, bara att utdragningarna och setupsen var kvar :-P. Just pga jag fick samma typ av action så ökade jag borden från mina standard 9 till 12.

 

Sedan blir det ju lite svängingare när man spelar i några timmar och rensat fisk, så sitter det liksom 2-3 regs på bordet samtliga 200-300bb djupa. Då räcker det med en utdragning så hoppas det två steg ner. Sist fick jag in degen med AKh på KJ på JhThx, mot en reg som synade min stora 4bet pre:-D. Har coin på den brädan, 3 handed tom. Så där rök 200b. GG,WP,RE.

 

Men det är löncht. Ska dra igång en session nu och gå plus:mrgreen:.

 

Har redan accepterat min första backmånad.. spelade alldeles för lite för att kunna påverka det. Det svider verkligen, men sånt som händer.

 

Om dagens session går illa så provar jag på vattnet i NL100 för att få tillbaka självförtroendet.

 

Shipit holla'r

 

Edit: GG MÅRTEN! GLGLGLGLGLGLGGLGLLGLGLG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SICK!

 

GAME #1296983850: Texas Hold'em NL $1/$2 2008-11-30 07:29:41

Table Annaka (No DP 50 bb min)

Seat 1: WildFire23 ($252.05 in chips)

Seat 3: ValueTowningYou ($200.00 in chips)

Seat 5: IRLisOMG ($197.00 in chips)

Seat 6: neTbKa ($413.45 in chips)

Seat 8: aveflip ($659.70 in chips) DEALER

Seat 10: sfegurva ($198.00 in chips)

sfegurva: Post SB $1.00

WildFire23: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IRLisOMG 7 of Hearts5 of Diamonds

ValueTowningYou: Raise (NF) $7.00

IRLisOMG: Fold

neTbKa: Fold

aveflip: Raise (NF) $21.00

sfegurva: Call $20.00

WildFire23: Fold

ValueTowningYou: Raise (NF) $60.00

aveflip: Raise (NF) $659.70

sfegurva: Allin $177.00

ValueTowningYou: Allin $140.00

*** FLOP *** Ace of Clubs9 of Diamonds10 of Hearts

*** TURN *** Jack of Spades

*** RIVER *** King of Spades

*** SUMMARY ***

Total pot $1,056.70 Rake $3.00

ValueTowningYou: Shows Jack of ClubsJack of Hearts

aveflip: Shows King of DiamondsKing of Clubs

sfegurva: Shows Queen of HeartsQueen of Diamonds

aveflip: wins $463.70

sfegurva: wins $593.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+ 112 efter 1812 händer

 

Stänger av nu pga jag ser spöken överallt. Jag spelar så värdelöst att det är pinsamt. Tidigare hade jag alltid en plan... jag visste vad jag ska skulle göra beroende på hur olika FI agerar. Nu har jag inga planera alls.. hänger inte med gameflowet.. utan spelar bara efter min egen hand.

 

Det här märker man tydligt då min röda "non showdown" linje var över +-0 fram till jag började plussa. Lite pinsamt då det är då jag ska ånga på, vilket jag normalt gör. Men istället lyckas jag bli rädd och blir ju inte bättre när jag åker in i triss två gånger om med tvåpar/överpar och får triss utdraget av färg :-(.

 

Äh.. det är en tråkig period, gäller bara att grinda sig ur den:mrgreen:.

 

Ska ut och gå snabbt så att jag får lite luft, ta en ordentlig lunch, se deuces cracked videos för att sen återvända till grindet.

 

Livet är alltid gott när man väljer att se den från den positiva sidan.

 

shipit holla'r telephone caller

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, ja något speciellt måste du ju göra om du har 22/19/4 i stats och ändå får fetaction :) Jag hade också en röd månad denna sjukt tråkigt.

 

Vad ska du se för videos? Jag tänkte nämligen också ägna dagen åt några sånna filmer men har ingen aning vilka jag ska se..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, ja något speciellt måste du ju göra om du har 22/19/4 i stats och ändå får fetaction :) Jag hade också en röd månad denna sjukt tråkigt.

 

Vad ska du se för videos? Jag tänkte nämligen också ägna dagen åt några sånna filmer men har ingen aning vilka jag ska se..

 

Ja du.. jag har absolut ingen anning. Jag försöker bara att balansera så mycket som möjligt känns det som. Ibland kan jag vara ute med spekulativa händer som jag spelar precis som jag hade spelat med nuts. När en reg väl synar ner mig och ser att jag haft skit. Då får jag så vidrigt lighta syn att det är sick. Häromdagen fick jag århundrades herocall av en reg om synade ner 22 på 5-9-J-K-4 bräda eller liknande. Jag bombade på varje gata. Fattar inte vad han satte mig på egentligen :shock:

 

Kan lägga upp några händer så får folk smutkasta mig och kalla mig för idiot senare:mrgreen:. Har på sistone börjat lägga större fokus på att spela efter FE och implicita odds. Men men.. jag är väl ingen större spelteoretiker.. försöker bara att följa gameflowet och anpassa mitt spel efter alla spelare.

 

Vet faktiskt inte vilka jag ska se på... ska bara kolla upp en midstakes video och låta datorn(läs:hjärnan) uppdatera hårdvaran(rätt?) så att jag faller tillbaka i grindet igen. Men om om du(folk överhuvudtaget) har tips så är det bara att holla!

 

 

Vilken nätverk lirar du på? Vilka stakes?

 

 

glglglgl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du.. jag har absolut ingen anning. Jag försöker bara att balansera så mycket som möjligt känns det som. Ibland kan jag vara ute med spekulativa händer som jag spelar precis som jag hade spelat med nuts. När en reg väl synar ner mig och ser att jag haft skit. Då får jag så vidrigt lighta syn att det är sick. Häromdagen fick jag århundrades herocall av en reg om synade ner 22 på 5-9-J-K-4 bräda eller liknande. Jag bombade på varje gata. Fattar inte vad han satte mig på egentligen :shock:

 

Kan lägga upp några händer så får folk smutkasta mig och kalla mig för idiot senare:mrgreen:. Har på sistone börjat lägga större fokus på att spela efter FE och implicita odds. Men men.. jag är väl ingen större spelteoretiker.. försöker bara att följa gameflowet och anpassa mitt spel efter alla spelare.

 

Vet faktiskt inte vilka jag ska se på... ska bara kolla upp en midstakes video och låta datorn(läs:hjärnan) uppdatera hårdvaran(rätt?) så att jag faller tillbaka i grindet igen. Men om om du(folk överhuvudtaget) har tips så är det bara att holla!

 

 

Vilken nätverk lirar du på? Vilka stakes?

 

 

glglglgl

 

 

Jag har ganska saftiga swings jag med och efter en tung dip förförra helgen så är jag tvungen att lira lite 1/2 samtidigt med 2.5/5 där jag egentligen anser att jag spelar :D(svs alltså). Men mina swings kan väl förklaras ganska mycket med mina stats, 28/24/4 antar jag. Har dock kommit på att jag är waaaaayy to tight på turn, när jag raisar preflop så mycket och är såpass aggresiv på flop så måste jag följa upp det på turn mycket mer, kommer nog kunna göra det väldigt bra nu också efter att jag har börjat köra med "Fold to continuationbet" på borden. Väldigt effektiv stat faktiskt. Vad har du för 3bet siffra? Jag blir ganska hårt nersynad ibland och har provat precis som du att köra tightare någon session och får ändå bra med action så ska nog börja mixxa lite mer med det.

 

Glgl 2u2 :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL i sm mårten. Om ni stöter på Niklas, eller om Niklas läser här, så har jag mailat en grej till honom som det skulle vara guld om ni kunde svara på, typ ikväll :F Om han inte är där kan jag kanske maila det till någon av er andra istället.

 

Spelar ni partys 2m btw?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL i sm mårten. Om ni stöter på Niklas, eller om Niklas läser här, så har jag mailat en grej till honom som det skulle vara guld om ni kunde svara på, typ ikväll :F Om han inte är där kan jag kanske maila det till någon av er andra istället.

 

Spelar ni partys 2m btw?

 

jag, johan och emil spelar den skulle jag gissa, mårten vill bara koncentreara på sm och niklas vetta fan var han e

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

00-800-0000-8282

 

jag måste ringa det numret tydligen till Party Poker supporten, men det går på röven. Säger ogiltigt nummer o.s.v. Hur slår jag numret? lite brådis!!

 

Fattade inte heller, men dra iväg ett mail med ditt nummer och säg att de ska ringa dig, de gjorde det ganska snabbt. Du har ju det osm backup iaf om ingen hinner hjälpa dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...