Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

Jag rösta på check/syn här.

 

Motivering

Han checkar bakom flopp

Han väljer att bara syna turn

Han visar inte styrka nån gång i handen

Vad vill du ha syn av på river som inte slår dig?

 

EDIT: jag är slö på att läsa å missa 3beten pre, tror bet/fold kan va nice. Men som sagt en väldigt snäv range han kan syna med på river som vi slår och dom händerna är typ mkt konstigt spelade av honom isf. Har han ens 88-99 i en 3betsrange om han är så nittig? Uteslöt dom här iaf pga att du inte lagt ut hans 3bet% :)

 

Jag vill ha syn av överpar väljer att checka flop eftersom han vet att shahin kommer stjuta turn väldigt ofta med mycket svagare händer, inte så troligt dock men man kan inte utesluta det. Dessutom är river ett mycket bra bluffkort och det vet FI om, kan tänka mig att shahin stjuter river ganska ofta tom också. Jag vill ha syn av 66 kanske tom 44 som han gått crazy med preflop även 88-99. Vi vet ju ingenting om hans 3bet%, han kanske har 1%3bet då funkar ju inte mitt resonemang men har han 5 eller något så funkar det. Sen lär inte FI reraisa river med något annat än färg och är han nit lär han göra det väldigt sällan på bluff!

Så jag röstar fortfarande för raise och fold vid omslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill ha syn av överpar väljer att checka flop eftersom han vet att shahin kommer stjuta turn väldigt ofta med mycket svagare händer, inte så troligt dock men man kan inte utesluta det. Dessutom är river ett mycket bra bluffkort och det vet FI om, kan tänka mig att shahin stjuter river ganska ofta tom också. Jag vill ha syn av 66 kanske tom 44 som han gått crazy med preflop även 88-99. Vi vet ju ingenting om hans 3bet%, han kanske har 1%3bet då funkar ju inte mitt resonemang men har han 5 eller något så funkar det. Sen lär inte FI reraisa river med något annat än färg och är han nit lär han göra det väldigt sällan på bluff!

Så jag röstar fortfarande för raise och fold vid omslag.

 

läs min edit :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, försöker igen.

 

Jag tycker du ska bet/fold för att:

1. Han kommer få väldigt svårt att bluff-raisa dig här då du lika gärna kan ha betat på drag.

2. Du låter honom inte checka ner en hand med showdownvärde och får betalt.

 

nackdelar: Du eliminerar hans tomma bluffar.

 

Sen tycker jag det är en dålig vana att checka för att jaga bluffar. Men som jag ser det har han inga 5or i sin 3betsrange och det du får betalt av är antagligen dåligt spelade hålpar som 88-99 och JJ-AA som av nån anledning valt att checka bakom på flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill jättegärna svara på det ni skrivit bigdwarf och magico..

...

...

 

men just nu ska jag hitta ett rep och hänga mig själv..

 

hade garderat migs jälv med två internet.. 3g och vanliga nätet... otroligt nog slocknar båda.. daotrn hänger sig.. och jag missar ut på allt..

 

hade momentum som fan.. var på g..

 

sen dör internet så perfekt att jag inte kan reconnecta igen.....

 

.....

 

varför gud? varför?:roll:

 

nu får ni ursäkta mig.. jag ska ta på mig mina boxningshandskar och gå "doubble jam" på min säng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, försöker igen.

 

Jag tycker du ska bet/fold för att:

1. Han kommer få väldigt svårt att bluff-raisa dig här då du lika gärna kan ha betat på drag.

2. Du låter honom inte checka ner en hand med showdownvärde och får betalt.

 

nackdelar: Du eliminerar hans tomma bluffar.

 

Sen tycker jag det är en dålig vana att checka för att jaga bluffar. Men som jag ser det har han inga 5or i sin 3betsrange och det du får betalt av är antagligen dåligt spelade hålpar som 88-99 och JJ-AA som av nån anledning valt att checka bakom på flopp.

 

Aha, läste inte den riktigt :) Det betyder alltså att vi argumenterar mot varann fast har samma åsikt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill ha syn av överpar väljer att checka flop eftersom han vet att shahin kommer stjuta turn väldigt ofta med mycket svagare händer, inte så troligt dock men man kan inte utesluta det. Dessutom är river ett mycket bra bluffkort och det vet FI om, kan tänka mig att shahin stjuter river ganska ofta tom också. Jag vill ha syn av 66 kanske tom 44 som han gått crazy med preflop även 88-99. Vi vet ju ingenting om hans 3bet%, han kanske har 1%3bet då funkar ju inte mitt resonemang men har han 5 eller något så funkar det. Sen lär inte FI reraisa river med något annat än färg och är han nit lär han göra det väldigt sällan på bluff!

Så jag röstar fortfarande för raise och fold vid omslag.

 

Kan börja med att säga att FI tiltade sen och började ställa varje hand vilket var trevligt då min AQ fick stå mot hans 9To. Men innan han gick crazy så spelade han väldigt nitigt. Hans 3bet låg på en 5-6 så din teori kan stämma.

 

Jag håller med dig helt och hållet om att jag i den situationen mot den typen av fi ska betta och folda vid omslag. För om det ligger en 140 i mitten så känner jag mig nästan tvungen att syna en bet på river. Som du säger kan han ha gått galen med många händer och jag tror faktiskt att en sån nitig fi synar river vid en bett och checkar ner händer med showdown value efter att jag checkat. Sedan kan jag kontrollera valuen lite bättre om jag själv bettar, så om han färgen och jag checkar, då kan han dunka på en 140 och det känns nästan som att jag måset syna. Däremot, slänger jag ut en 70-80 så sparar jag en massa pengar på att bett / folda.

 

Tack för input!

 

Ok, försöker igen.

 

Jag tycker du ska bet/fold för att:

1. Han kommer få väldigt svårt att bluff-raisa dig här då du lika gärna kan ha betat på drag.

2. Du låter honom inte checka ner en hand med showdownvärde och får betalt.

 

nackdelar: Du eliminerar hans tomma bluffar.

 

Sen tycker jag det är en dålig vana att checka för att jaga bluffar. Men som jag ser det har han inga 5or i sin 3betsrange och det du får betalt av är antagligen dåligt spelade hålpar som 88-99 och JJ-AA som av nån anledning valt att checka bakom på flopp.

 

Yes tror också på det du skriver. Men tror däremot INTE att han checkar JJ-AA bakom mig. Det här var verkligen en ABC nit. Han kommer ALLTID att cbetta sin JJ+, speciellt med tanke på att vi är tre som ser floppen. Han är åtminstone nit nog för att cbetta och folda vid omslag. Men då har vi åtminstone nått maximal värde.

 

 

Handen slutar iaf:

För att vara ärlig så är jag lite chockad över att han tog en syn där med AQs. Han tänkte väl nog att han även hade outs i sin A och Q. Synen på river av mig är bara dålig. Jag checkar för jag ser inte honom spela likadant med en annan hand än två spader på turn. Ifall han hade haft överpockets så hade han cbettat mot tre andra i handen. Det enda som kan få honom att bli misstänksam är min check då jag tycker om att blanda check/raise med donkningar med nästan allt i min range. Så min check säger egentligen inte så mycket. Men tror att han nästan alltid cbettar överpar. Jag tyckte in om min riversyn alls. När han bettade 120 så tänket jag; "fan da.. hade han bettat 100 så hade foldknappen sett större ut"... känns som att han vill få sin hand att se ut som en bluff genom att panga på 120 in i 140. Det första jag tänkte på när han bettade 120 in i 140 var; "AKs.. utan tvekan". Sen tänkte jag at han var en ABC fisk och kanske förvandlar sin AA-QQ in till en bluff. Men vad checkar han egentligen flopp med för att syna turn och bomba på river?

 

Hur ofta synar jag egentligen ner en AA-JJ där? Och hur ofta synar jag ner en hand som AKs. Synade av ren nyfikenhet då hans bet var så jävla konstig.

 

Dålig syn.. men men.. fin erfarenhet.

GAME #1291771914: Texas Hold'em NL $1/$2 2008-11-27 09:35:38

Table Curtis (No DP)

Seat 1: gilsi ($230.05 in chips)

Seat 3: SlicedThroat ($389.07 in chips)

Seat 5: PrayingMantis1980 ($332.20 in chips) DEALER

Seat 6: IRLisOMG ($678.45 in chips)

Seat 8: Bluetulip ($202.75 in chips)

IRLisOMG: Post SB $1.00

Bluetulip: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IRLisOMG 7 of Clubs7 of Spades

gilsi: Raise (NF) $5.00

SlicedThroat: Raise (NF) $18.00

PrayingMantis1980: Fold

IRLisOMG: Call $17.00

Bluetulip: Fold

gilsi: Call $13.00

*** FLOP *** 7 of Hearts10 of Spades4 of Clubs

IRLisOMG: Check

gilsi: Check

SlicedThroat: Check

*** TURN *** 6 of Spades

IRLisOMG: Bet $44.00

gilsi: Fold

SlicedThroat: Call $44.00

*** RIVER *** 3 of Spades

IRLisOMG: Check

SlicedThroat: Bet $120.00

IRLisOMG: Call $120.00

*** SUMMARY ***

Total pot $381.00 Rake $3.00

SlicedThroat: Shows Queen of SpadesAce of Spades

SlicedThroat: wins $381.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

btw Vegas köpte precis ett par nötskor som kanske skulle falla dig i smaken också. Du är också en conversedude irl va? Dom här är lite schysstare å ha typ när man ska ut på krogen osv men fortf lite street....fick hem dom idag å måste säga att jag är mkt nöjd. REA FFS, och det följer även med svarta skosnören å en cool nyckelring......ev+

 

http://se.streetoutlet.com/store/productdetail.asp?CategoryID=0|0&BrandID=302&DisplayItemID=36575&Position=1&ListType=1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

btw Vegas köpte precis ett par nötskor som kanske skulle falla dig i smaken också. Du är också en conversedude irl va? Dom här är lite schysstare å ha typ när man ska ut på krogen osv men fortf lite street....fick hem dom idag å måste säga att jag är mkt nöjd. REA FFS, och det följer även med svarta skosnören å en cool nyckelring......ev+

 

http://se.streetoutlet.com/store/productdetail.asp?CategoryID=0|0&BrandID=302&DisplayItemID=36575&Position=1&ListType=1

 

Fan den kommer inte fram :-(

 

Vad heter skorna? Är sjukt lat och städar rummet samtidigt så orkar inte leta:oops:.

 

converse is nuts

acen-tretorn är också sjukt fina.. vegas köpte ett par snygga acne skor, själv hittar jag inga acen-tretorn någonstans i stan :shock:. Får hitta en webshop.. zoovillage och streetoutlet är ju nice, men tycker om att prova på kläder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan den kommer inte fram :-(

 

Vad heter skorna? Är sjukt lat och städar rummet samtidigt så orkar inte leta:oops:.

 

converse is nuts

acen-tretorn är också sjukt fina.. vegas köpte ett par snygga acne skor, själv hittar jag inga acen-tretorn någonstans i stan :shock:. Får hitta en webshop.. zoovillage och streetoutlet är ju nice, men tycker om att prova på kläder.

 

Mmm gillar också att pröva, tror jag skickat tillbaks alla grejer förutom skorna nu då.

Ja dom där acne-tretorn verkar sjukt svåra att få tag på. Dom är fräscha dom med blixtlås på sidan typ, sen dom låga med blixlås mitt över. Skorna heter schmoove på streetoutlet, dom svarta med lila skosnören.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska inte gå in för mkt på att analysera handen men rent allmänt tycker jag hans range till typ 95% AJs/AQs/AKs, QJs som sämst, alltså typ 95ggr av 100. tror knappast att ngn nånsin foldar turn med AJs+, men om du tror att han gör det, vad isf ska han ha på river? QQ-AA omvandlad till bluff sa du men då hade han spelat de händerna på sjukast möjliga sätt imo.

 

säger inte att jag hade foldat dock :D gameflow ftw

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina acne tretorn är de snyggaste och skönaste skorna jag haft. Gick precis med dom hit till kontoret, trots slasket. Funderar på att köpa ett par exakt likadana. Ett par som jag kan slita sönder totalt, och ett par som jag kan ha på hatthyllan för syns skull, bara använda dom vid special occasions.....

 

Äntligen på kontoret, ska precis dra igång grindet, blir lite nl100 då jag är sjukt ringrositg. Har ju ett nytt pokerprojekt på g, men det får vänta tills senare. Frissan e här medans sexy ligger hemma och sover. Snusarn är on his way, hoppas sexy tar sig i kragen och kommer hit innan dess.

 

Ni som briljerat på ipokers nl100 under November kan nu byta nätverk, here I come...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska inte gå in för mkt på att analysera handen men rent allmänt tycker jag hans range till typ 95% AJs/AQs/AKs, QJs som sämst, alltså typ 95ggr av 100. tror knappast att ngn nånsin foldar turn med AJs+, men om du tror att han gör det, vad isf ska han ha på river? QQ-AA omvandlad till bluff sa du men då hade han spelat de händerna på sjukast möjliga sätt imo.

 

säger inte att jag hade foldat dock :D gameflow ftw

 

Aa. Tror inte heller att han hade QQ-AA.

 

Tycker inte om min syn alls. Men sånt som händer. Big tasty är tillbaka.. alltid något..:roll:

 

--

 

Btw. Om någon som läser den här dagboken känner till någon som hyr ut lägenhet i Stockholm (helst så centralt som möjligt) så holla'r. Letar nämligen efter något... :mrgreen:.. holla'r at ya boi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina acne tretorn är de snyggaste och skönaste skorna jag haft. Gick precis med dom hit till kontoret, trots slasket. Funderar på att köpa ett par exakt likadana. Ett par som jag kan slita sönder totalt, och ett par som jag kan ha på hatthyllan för syns skull, bara använda dom vid special occasions.....

 

Äntligen på kontoret, ska precis dra igång grindet, blir lite nl100 då jag är sjukt ringrositg. Har ju ett nytt pokerprojekt på g, men det får vänta tills senare. Frissan e här medans sexy ligger hemma och sover. Snusarn är on his way, hoppas sexy tar sig i kragen och kommer hit innan dess.

 

Ni som briljerat på ipokers nl100 under November kan nu byta nätverk, here I come...

 

Vilken modell är det du har, pic or link plz.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska inte gå in för mkt på att analysera handen men rent allmänt tycker jag hans range till typ 95% AJs/AQs/AKs, QJs som sämst, alltså typ 95ggr av 100. tror knappast att ngn nånsin foldar turn med AJs+, men om du tror att han gör det, vad isf ska han ha på river? QQ-AA omvandlad till bluff sa du men då hade han spelat de händerna på sjukast möjliga sätt imo.

 

säger inte att jag hade foldat dock :D gameflow ftw

 

Fast checksyn river är horribelt hur mycket gameflow du än vill trolla fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:mrgreen:

 

Har Max kvar Nachogrejen? Hann aldrig prova den innan jag drog och min polare sa att den var asgod!

 

Vettefan. Jag vågar inte prova på nya burgare. Så fort jag kliver in i Max hör jag en max deluxeburgare skrika: "Shahiiiiin... välj mig.. ät mig.. älska mig". Känns svårt att säga nej då :roll:

 

Btw hur är thailand? Är du där på grindresa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vettefan. Jag vågar inte prova på nya burgare. Så fort jag kliver in i Max hör jag en max deluxeburgare skrika: "Shahiiiiin... välj mig.. ät mig.. älska mig". Känns svårt att säga nej då :roll:

 

Btw hur är thailand? Är du där på grindresa?

 

Haha man går väl inte in där för att säga nej heller? :D

 

Lol nä, jag är på motsatsen till grindresa!! Åker hit och är med flickvännen för att ha en ursäkt att slippa grinda :mrgreen: Åker snart tillbaka till Sverige och grindar mig igenom mörkret och kylan tills nästa semester.

 

Förutom demonstrationer, bomber och ockuperade flygplatser är här väl fint i Bangkok...gäller att hålla koll på var man absolut ska hålla sig borta ifrån bara, annars kan det bli farligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...