Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

regs på tilt:

 

Poker Stars $5/$10 No Limit Hold'em - 2 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

Hero (BTN/SB): $1469.50

BB: $2047.50

 

Pre Flop: ($15.00) Hero is BTN/SB with 7 :diamond: Q :diamond:

Hero raises to $30, BB raises to $100, Hero calls $70

 

Flop: ($200.00) 9 :diamond: J :club: J :diamond:(2 players)

BB bets $140, Hero raises to $300, BB calls $160

 

Turn: ($800.00) 2 :heart:(2 players)

BB checks, Hero checks

 

River: ($800.00) 6 :diamond:(2 players)

BB bets $270, Hero raises to $1069.50 all in, BB calls $799.50

 

Final Pot: $2939.00

Hero shows 7 :diamond: Q :diamond: (a flush, Queen high)

BB mucks K :diamond: T :club:

Hero wins $2938.50

(Rake: $0.50)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev klart två dagars reserapport och känner mig för trött just nu så sammanfattar resan bara.

 

- Träffade en gammal ultras vid namnet Paulo som hade styrt upp hela resan(Niklas vet vem jag snackar om). Vi snackade en massa skit och han berättade en hel del historier om Di Canio, nya stjärnskottet Di Silvestri och att han skulle ta ett snack med Lotito :mrgreen:. Han visste även vem Niklasvegas var och sa att han fortfarande väntade på "DVDn". Kanske det Niklas "nya plan" är? Att gå med i Italienska maffian.:shock::mrgreen:

- Stämningen var helt störd under matchen. Man hörde knappt Romafansen och de var jävligt snåla med att vifta deras flaggor medan Lazioklacken var helt bombad av vitt och blått. Det var jävligt sick och mäktigt när alla skrek att De Rossi var en figlio di puttana.

- Vi såg MARCUS BIRRO i Lazioklacken. WTF? Jag hade aldrig någonsin suttit i Torino klacken om de lirat mot Juve :shock:

- Paulo som tyckte om mina korttricks bad mig att visa upp några för hans polare som satt några säten ifrån oss. Det slutade med att minst 30 pers stod och kollade då flera lämnade deras platser(de som var långt ifrån) för att komma nära mig. Det här gjorde CPnervös ch jag kände hur mina bena och händer skakade. Men höll mig som fan... visade några grejer och slutade med att han jag visade allt för sa "vaffan colou" och såg helt chockad ut när jag bytte mitt och hans kort på ett sexigt sätt. En annan jobbig Italienare som stod bakom axeln på mig avslöjade nästan ett var mina tricks men jag var snabbt framme och räddade situationen. Då applåderade han ch sa att jag skulle ställa mig på hans plats så att fler kunde se. Men jag tackade för mig och alla applåderade vilket var nice. :mrgreen:. Inte många som kan säga att de visade upp korttricks för Curva Nord och kom ut levande:-P

- Träffade en sjukt söt servetris som jag snackade en hel del med. Korttricksen fungerar på allt och alla, det märkte jag i Grekland då ja... de funkade :mrgreen: :mrgreen:... men visade henne vid slutet av dag två och i slutet av dag tre fick jag veta en hel del om henne som att hennes namn var Catarina, 21 år och hon pluggade till "interpeter". Översättare typ. Hon var sicken söt, flera nivåer över mig men klonkade fint. Hon var gullig som fan, så kändes osannolikt att jag kunde släpa hem henne, speciellt med take på att jag hade två kusiner i samma rum och då hon slutar klockan 05:00(då baren stängde) och vi var tvugna att vakna 05:30. Gjorde det rätta, sa hej då och drog iväg. Hade jag började snacka med henne redan dag 1 så jag nog säkrat telefonnummer inför nästa besök.:mrgreen:

 

 

--

 

Det var det.

 

Under resan har jag fått tid att tänka en hel del på pokern, min framtid och så. Vill verkligen bli en jurist och vill klonka en plats på en bra byrå. Så drar iväg till frankrike efter sommaren möjligtvis för att plugga språk där i ett halvår. Sen börjar jag min utbildning. Om jag inte spelar 5/10+ till dess(vilket jag hoppas att jag kommer göra), annars går jag över till poker på deltid. Lite mer än ett år kvar alltså...

 

Vet inte hur jag ska säga. Känns inte som att pengar är allt i livet längre... jag vill bara bli riktigt bra Poker.. sen känns det som att annat är mer aktuellt. Som att plugga... givetvis efter pokern

 

Min dröm förut var att flytta till Italien och plugga språk. Det här samtidigt som man jobbade(:ola: :ola: :ola:) in nog med stålar för att resa runt Italien och njuta av fotboll. Och då behöver det nödvändigtvis inte bara vara Juventus matcher, utan en massa derbyn, Catanzaros matcher osv. Nu när jag lirar poker har jag den chansen, så om jag eventuellt lirar 5/10 vid slutet av Januari drar jag nog till Italien och försöker fullfölja den drömmen.

 

 

Imorgon fram till den 24e måste jag plugga på muntliga delen av historia A sen är allt finito. Då börjar grinden på allvar. Min kusse och farsa drar iväg till Iran under hela december vilket betyder grind. Hoppa bara det blir lite mer office då jag har en liten hund som jag måste ta hand om. Om intresset finns kan jag hämta till min hund till kontoret någon dag? Det är en liten blyg yorkshireterrier som inte kommer att störa er eller äckla ner kontoret.

 

Men blir mycket poker iaf och hoppas att jag kan spela 100k händer på en månad vilket då blir rekord. Rekordet på en månad ligger på typ 40k vilket är svagt som fan. Men ska bli en ändring på det.

 

Jaja.. en massa tjat om mina framtidsplaner.

 

Läste btw någonstans, kanske firstpoker... en intervju där en spelare säger; "Umgås med med framgångsrika personer så smittar det av sig". Måste säga att det stämmer i det här fallet. Har blivit en bättre pokerspelare bara av att umgås med folket på kontoret...

 

Har med mig souvenier från Rom och två nya tricks :mrgreen:.

 

shipitholla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev klart två dagars reserapport och känner mig för trött just nu så sammanfattar resan bara.

 

- Träffade en gammal ultras vid namnet Paulo som hade styrt upp hela resan(Niklas vet vem jag snackar om). Vi snackade en massa skit och han berättade en hel del historier om Di Canio, nya stjärnskottet Di Silvestri och att han skulle ta ett snack med Lotito :mrgreen:. Han visste även vem Niklasvegas var och sa att han fortfarande väntade på "DVDn". Kanske det Niklas "nya plan" är? Att gå med i Italienska maffian.

 

Men blir mycket poker iaf och hoppas att jag kan spela 100k händer på en månad vilket då blir rekord. Rekordet på en månad ligger på typ 40k vilket är svagt som fan. Men ska bli en ändring på det.

 

 

shipitholla!

 

wtf, jag har skickat dvdn till paolo. Italien och deras korrupta system, måste credda dem för att de obv valde att skita i att framföra posten från sverige till min gode vän paolo. (gjorde som projektarbete en dokumentärfilm om Lazio och dess koppling till fascismen)

 

Curva Nord var även ganska så "nuts" 2007, när jag tillsammans med bl a paolo såg Lazio krossa Roma (3-0).

 

För er som gillar fotboll och supporterkultur o så, rekommenderar jag btw starkt Foreign Fields. Bland de bättre dokumentärer jag sett, väldigt vinklad men skildrar ändå det korrupta systemet hos Lazio och dess starka supporterkärna IRR. Handlar även om Boca Juniors.

 

40k händer, bland de patetiskaste jag hört. den dagen du drar över 180k som jag gjorde förra månaden är korttricks utanför curva nord inte längre särskilt imponerande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här hände tidigare idag. Jag är som alltid en stjärt i chatten och klankar gärna ner på folk som det går dåligt för. Kanske är osportsligt men jag känner att det överlag gynnar mig så wtf. Är inte i gemet för att vara hygglig.

Till en början vad det standard kul att tracka en fisk som torskar.

Jag började mer och mer inse att det faktiskt var lite synd om den här gubben, och först efteråt att jag var lite mer taskig och dryg än nödvändigt.

Jag har lite ångest, döm själva. Semikul var det iaf, speciellt då :)

 

globalhero: what is this

IRLsucks: Your cards As Qd

globalhero: 4th time today

globalhero: no reaction?

globalhero: standard?

globalhero: ffs

globalhero: please

IRLsucks: standard

LFCfan: what shall i say, sorry

globalhero: something

globalhero: u think i'm joking?

IRLsucks: Your cards 8s 3c

globalhero: u just push like u know u are gonna hit

globalhero: how do u do that? really

globalhero: 99 can't be good very often there

IRLsucks: standard

IRLsucks: 57o is not good there often

globalhero: standard?

globalhero: o askdghasldfg

IRLsucks: Your cards 8d 9d

globalhero: worst night ever

IRLsucks: Your cards 7s 6d

globalhero: oh hand the little luckbox leaves

IRLsucks: du har inte förlorat förens du slutar spela

globalhero: käften nu ditt as

globalhero: så jävla sjukt ju

globalhero: ha en trevlig kväll

IRLsucks: ty

globalhero: hur fan kan du säga sådär

IRLsucks: vadå

globalhero: du har inte förlorat förrän du slutat spela?

IRLsucks: sant ju

globalhero: som om jag gjorde nåt dåligt?

globalhero: och du vill uppmana en spelberoende att fortsätta

IRLsucks: hörnstenen i alla motargument mot spelberoende

dhaaaK: english :D

globalhero: men vad var fel med att få en degen med JJ?

globalhero: shut it

IRLsucks: haha inget, inte 99 heller

globalhero: hur får du mig till spelberoende av det?

globalhero: behöver inte höra sånt skit

IRLsucks: jag var mest nöjd med min klyscha

globalhero: skitkul

IRLsucks: sluta spela då, looser

globalhero: stava rätt, loser

IRLsucks: :)

globalhero: och ja.. jag ska lämna den här siten.. det var sista tusingen här

globalhero: kul och passande slut

IRLsucks: :(

IRLsucks: var lite dum nu, sorry för det

IRLsucks: gl

globalhero: ja ge fan i det

globalhero: så jävla onödigt

IRLsucks: enes död den andres bröd som det heter

globalhero: 18-åringar som tror de äger värdlden för att ni vinner några tusen på poker

IRLsucks: kan vara lite stjärtig

IRLsucks: jag är 20!!!

globalhero: men det var ju bara en jävla beat.. så risigt att retas efter det

globalhero: ja exat

globalhero: exakt

IRLsucks: jag har ju onekligen fått dig tiltad

IRLsucks: sucess

globalhero: jo det kan man säga

IRLsucks: synd att du är gul bara

globalhero: trevligt sätt

globalhero: har du några vänner?

IRLsucks: inte många

globalhero: kunde tänka mig det

globalhero: värsta skit jag sett ikväll som sagt.. sjuka grejer.. ville bara säga att jag tyckte du betedde dig som skit

globalhero: hej hej, och hej då ipoker

IRLsucks: tack tack, hej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

riktigt skönt inlägg shahin, gillar det där med korttricksen på läktaren haha :)

 

Hehe ty :-)

 

Ja det var helt stört. Lekte hur cool som helst och när jag väl satt mig ner försökte jag hålla mig lugn. Men var fan omöjligt :-P... har ju hänt förut att flera kollar på när jag gör tricks... men när SÅ MÅNGA kollar.. ställer sig upp och går och ställer sig så att jag kan se att de tittar. Ja du.. då fan är det nervöst :-P

 

40k händer, bland de patetiskaste jag hört. den dagen du drar över 180k som jag gjorde förra månaden är korttricks utanför curva nord inte längre särskilt imponerande.

 

Grymt som fan att få se 3-0 match. Synd att den här matchen slutade 1-0. Lazio vaknade till efter röda kortet och Pandevevs miss.. herregud.. hade han satt den hade varit derby igen.

 

lol 180k... inte många här på PF som kan slå det :-P

 

--

 

Såg nyss senaste Entourage och Gomorra. Entourage avsnittet var helt ok, deprimerande men okej.

 

Gomorra var lite långtråkig. Intressant som fan, men vettefan.. kan bero på att det är kväll och så. Men tycker att Le Haine och Cidade de deus är mycket bättre om man ska jämföra.

 

Aja...

Klockan är 05:10, jag är SJUKT TRÖTT. Men för lat för att sova.. sick

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte sängen som du tipsade om, och det är bäst för dig att den här e AWESOME, annars du, då kommer du inte va nån vinnare längre!!!

 

Jag sa det här till Niklas just i samma stund som jag skriver det:

 

Johan säger:

jag köper den där sängen som e postad i dagboken

NikLasVegas-ny säng o grejer... säger:

neeeeej!

Johan säger:

jo

NikLasVegas-ny säng o grejer... säger:

du e dum i huvet om du gör de

Johan säger:

redan gjort

NikLasVegas-ny säng o grejer... säger:

jävla idiot

Johan säger:

inte

Johan säger:

geni

NikLasVegas-ny säng o grejer... säger:

blockar dig nu

 

 

Du borde känna dig under stor press vinnaren ( ? )

 

Hmmmm.... undra om han sover gott nu ;-) Glömde nämna att sängen är inte jätte mjuk så att man sjunker in i den. Jag gillar lite hårdare sängar så jag hoppas du hade sunt förnuft och iallafall provade sängen med just den bäddmarassen innan du köpte den hehe.

 

Aja hoppas du blir nöjd iallafall! Jag sovar kanongott i min :)8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahaja.... Nu är jag klar med dagens alla sysslor ¨på jobbet. Blir svårt att spela poker dock, men det vore awesome..

 

Hur gick det att sova i nya sängen?? :P Eller du hämtade inte den igår?

 

Hehe jag beställde på internet. Alla våra nya grejjer kommer nästa onsdag. Blir trevligt :)

 

Garden state... Jag har svårt att se zack i nåt annat än scrubs tror jag, men hon e så snygg så jag ger den ett försök.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahaja.... Nu är jag klar med dagens alla sysslor ¨på jobbet. Blir svårt att spela poker dock, men det vore awesome..

 

 

 

Hehe jag beställde på internet. Alla våra nya grejjer kommer nästa onsdag. Blir trevligt :)

 

Garden state... Jag har svårt att se zack i nåt annat än scrubs tror jag, men hon e så snygg så jag ger den ett försök.

 

Ruggigt bra film som Zach skrivit, regisserat och spelar huvudrollen i. Klart man väljer Portman som motspelerska då =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

osannt att han lägger denna

 

ABC_BCA_CAB: God what a bluff

IRLsucks: 72 got there

ABC_BCA_CAB: yea guessed so

ABC_BCA_CAB: folded set

IRLsucks: ok :(

 

 

 

IPoker, $5/$10 NL Hold'em Cash Game, 6 Players

 

CO: $915

BTN: $1,187

SB: $2,858

BB: $1,000

UTG: $2,162

Hero (MP): $1,155

 

Pre-Flop: K:club: Q:club: dealt to Hero (MP)

UTG folds, Hero raises to $33, 2 folds, SB calls $28, BB folds

 

Flop: ($76) 3:spade: 8:heart: 9:diamond: (2 Players)

SB checks, Hero bets $55, SB calls $55

 

Turn: ($186) 3:spade: 8:heart: 9:diamond: [ 5:heart: ] (2 Players)

SB checks, Hero bets $155, SB calls $155

 

River: ($496) 3:spade: 8:heart: 9:diamond: 5:heart: [ 6:spade: ] (2 Players)

SB checks, Hero bets $912 and is All-In, SB folds

 

Results: $496 Pot

Hero showed K:club: Q:club: and WON $1,405 (+$1,162 NET)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

osannt att han lägger denna

 

ABC_BCA_CAB: God what a bluff

IRLsucks: 72 got there

ABC_BCA_CAB: yea guessed so

ABC_BCA_CAB: folded set

IRLsucks: ok :(

 

 

 

IPoker, $5/$10 NL Hold'em Cash Game, 6 Players

 

CO: $915

BTN: $1,187

SB: $2,858

BB: $1,000

UTG: $2,162

Hero (MP): $1,155

 

Pre-Flop: K:club: Q:club: dealt to Hero (MP)

UTG folds, Hero raises to $33, 2 folds, SB calls $28, BB folds

 

Flop: ($76) 3:spade: 8:heart: 9:diamond: (2 Players)

SB checks, Hero bets $55, SB calls $55

 

Turn: ($186) 3:spade: 8:heart: 9:diamond: [ 5:heart: ] (2 Players)

SB checks, Hero bets $155, SB calls $155

 

River: ($496) 3:spade: 8:heart: 9:diamond: 5:heart: [ 6:spade: ] (2 Players)

SB checks, Hero bets $912 and is All-In, SB folds

 

Results: $496 Pot

Hero showed K:club: Q:club: and WON $1,405 (+$1,162 NET)

 

Hans checksyn checksyn känns väl inte direkt optimalt spelat med set heller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...