Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

alla generationer har sin egen syn på den bästa genom tiderna, 50/60-talisterna har pele/garrincha, 70-talisterna har maradona/van basten och för oss 80-talisterna är det zidane/ronaldo(den feta) som är bäst. (diskriminerar 90-talisterna obv). Det är i princip omöjligt att jämföra spelare över så stora mellanrum, alla var överlägsna på sin tid...

 

Notera att du kan inte vara bäst genom tiderna förren du slutat spela så Messi får vänta ;) Och Cristina Ronaldo kommer aldrig ses som nått annat än en flickscout så mkt som han gnäller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag gick ifrån teknikmagasinets 200 kr hörlurar till boseqc15. jag fick första gången samma känsla som judarna fick när moses satte ner käppen i vattnet och delade havet. > :shock::-)> :-D > :mrgreen: > :roffe:

 

Då förstår jag att du är i himlen ;-) Hur lyssnar du med lurarna? Genom utgången på laptopen eller genom någon form av förstärkare? Är sick stor skillnad på ljudet om jag växlar mellan t.ex. iphonen och hörlursutgången på stereon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då förstår jag att du är i himlen ;-) Hur lyssnar du med lurarna? Genom utgången på laptopen eller genom någon form av förstärkare? Är sick stor skillnad på ljudet om jag växlar mellan t.ex. iphonen och hörlursutgången på stereon.

 

Alla bra lurar är gjorda för att ha bra steg.

 

Vilket ingen telefon, eller portabel musikspelare oavsett typ har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nämen?! Du måste ju vara minst 20 bast med dem skillsen! Wow liksom.

 

Sluta vaska dina hjärnceller. Det gör dig inget gott lille pojk.

 

Skiter egentligen fullständigt i dina hi-fi diskussioner, det helt fantastiskt humoristiska i det hela är väl att du känner kissie. Bosss playaa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då förstår jag att du är i himlen ;-) Hur lyssnar du med lurarna? Genom utgången på laptopen eller genom någon form av förstärkare? Är sick stor skillnad på ljudet om jag växlar mellan t.ex. iphonen och hörlursutgången på stereon.

 

haha ja.. med evig lycka och så. men saknar mina 40 virgin biatches.

 

kör direkt i speldatorn och iphonen. men låter som att ljudet tom kan bli ÄNNU bättre vilket obv låter fäntäshtik. det kanske är så man får oskulderna :rolleyes:

 

---

 

angående vilken fotbollsspelare som är bäst genom tiderna så är det en diskussion som aldrig kommer leda någonvart. jag har sett videoklipp av när pele gör en vanlig överstegsfint och 10 spelare slänger sig åt det hållet han fintar (lite krydd).. medan maradona TOG SÖNDER allt och alla då fotbollen började bli svårare. nu är fotbollen ATH. spelare får dvd-skivor med instruktioner på hur enskilda spelare spelar, deras tendenser, styrkor, svagheter osv osv.. det fanns inte inte under maradona och peles tid.

 

är messi bäst igenom tiderna? det återstår att se. men spelar han i barca livet igenom är han absolut inte bäst. det är enkelt att spela på hemmaplan, jag vill se honom prestera i engelska eller italienska.

 

ronaldo däremot hade sex med engelska ligan och fortsatte den orgien spanska. så oavsett om han gråter eller ej... är det en otrolig idrottsman och fotbollsspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/article13675243.ab

 

sååå sick!

 

för några dagar sedan var jag på polares födelsedagsfirande när två personer hamnade i en diskussion om hiphop och house. den ena menade att hiphop likt alla andra genrer kommer fade away till en 20 år till då alla tröttnar på house. dvs, han tror att house kommer bli det alla lyssnar på inom ett par år.

 

house vart stort i usa för typ ett halvår-1 år sedan och det har lavinartat blivit mer och mer populärt. det är bara att se mänsklighetens historia egentligen. vem under antikens grekland trodde att de skulle busta i slutändan?

 

allt som haft sin storhetsperiod har även haft ett slut. varför skulle just hiphop vara undantaget?

 

notera att jag inte vet exakt vad jag ska tycka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

house vart stort i usa för typ ett halvår-1 år sedan och det har lavinartat blivit mer och mer populärt. det är bara att se mänsklighetens historia egentligen. vem under antikens grekland trodde att de skulle busta i slutändan?

 

allt som haft sin storhetsperiod har även haft ett slut. varför skulle just hiphop vara undantaget?

 

notera att jag inte vet exakt vad jag ska tycka.

 

Handlar det inte om vart genren kommer ifrån? Jag kan inte se hur vi i Sverige NÅNSIN kommer bli av med dansband, trots att det i mina öron är fullständig katastrof.

 

Lite samma med country i USA. När jag bodde där så hängde till och jag med till saddle-rack och dansade square dance, men nu, ge mig en country låt och jag kräks. Men i USA så frodas det.

 

Jag tror som sagt att storhetsperioderna definieras av andra saker än HUR det låter. Eller snarare; om det faktiskt låter bra, så tilltalar det de flesta. Om det låter "okej" så tilltalar det några. Låter det not-so-good, så är det troligen skit world-wide.

 

My take.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/article13675243.ab

 

sååå sick!

 

för några dagar sedan var jag på polares födelsedagsfirande när två personer hamnade i en diskussion om hiphop och house. den ena menade att hiphop likt alla andra genrer kommer fade away till en 20 år till då alla tröttnar på house. dvs, han tror att house kommer bli det alla lyssnar på inom ett par år.

 

house vart stort i usa för typ ett halvår-1 år sedan och det har lavinartat blivit mer och mer populärt. det är bara att se mänsklighetens historia egentligen. vem under antikens grekland trodde att de skulle busta i slutändan?

 

allt som haft sin storhetsperiod har även haft ett slut. varför skulle just hiphop vara undantaget?

 

notera att jag inte vet exakt vad jag ska tycka.

 

Elektronisk musik och speciellt house har varit stort i USA och i andra delar av världen iallafall en 4-5 år Shahin. Men det är nu på senare år det slagit ut kommersiellt då flera DJ:s har ändrats en del och gjorts sina produktioner mer "lyssnarvänliga" och anpassade för "normala" klubbar och radio (med vocals tex)

 

Det märker du bara om du söker på tex Ingrossos och Angellos tidigare produktioner jämfört med hur dom låter idag (lyssna tex på Guettas nya skiva på Spoti , del 1 och 2 så kommer du fatta vad jag menar.) Sedan ska man ha i åtanke att house bara är en betäckning för flera olika genrer. Det som är populärt idag är ju progressive house eller big room house medans det om några år kanske ändras till nåt annat.

 

Men elektronisk musik har oftast en kortare livsperiod tror jag , just för att det är elektroniskt och intensivt utan några direkta texter som berör som hiphop eller rock tex. Vem lyssnade inte på den sortens techno som spelades på 90-talet och tröttnade inte?

 

Bjuder på en go remix också : http://soundcloud.com/gumool/rhcp-otherside-third-party-rmx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Elektronisk musik och speciellt house har varit stort i USA och i andra delar av världen iallafall en 4-5 år Shahin. Men det är nu på senare år det slagit ut kommersiellt då flera DJ:s har ändrats en del och gjorts sina produktioner mer "lyssnarvänliga" och anpassade för "normala" klubbar och radio (med vocals tex)

 

Det märker du bara om du söker på tex Ingrossos och Angellos tidigare produktioner jämfört med hur dom låter idag (lyssna tex på Guettas nya skiva på Spoti , del 1 och 2 så kommer du fatta vad jag menar.) Sedan ska man ha i åtanke att house bara är en betäckning för flera olika genrer. Det som är populärt idag är ju progressive house eller big room house medans det om några år kanske ändras till nåt annat.

 

Men elektronisk musik har oftast en kortare livsperiod tror jag , just för att det är elektroniskt och intensivt utan några direkta texter som berör som hiphop eller rock tex. Vem lyssnade inte på den sortens techno som spelades på 90-talet och tröttnade inte?

 

Bjuder på en go remix också : http://soundcloud.com/gumool/rhcp-otherside-third-party-rmx

 

 

 

Konstig diskussion

 

jo men det här poängterade jag för honom då jag dagen innan festen hade sett en intervju med avicii där han sa att elektronisk musik hade en tung historia i miami osv osv.

 

det den andra menade däremot var att elektronisk musik nu på senare år slagit igenom just kommersiellt och att det kommer ta över hiphops huvudroll i rampljuset. han menade att det var ett generationsskifte och att dagens barn/ungdomar lyssnar på elektronisk musik.

 

sen om folk har ändrat deras stil för att anpassa den till fler personer (läs: lyssnarvänligt) är ju bara positivt. är man en hipster som han som tidigare skrev i dagboken är, och vill ha sin musik för sig, suger det obv. men så länge dom gör elektronisk musik stort och själva blir stjärnor på vägen.. det är ju egentligen allas mål inom allt.

 

jag var för övrigt inte delaktig i diskussionen utan valde att raila då mina argument isåfall hade baserat sig på det jag tror, vilket obv inte räcker på långa vägar :mrgreen: men det han som argumenterade för att house skulle äta upp hiphop var väl sammanfattat att elektronisk musik kommer ha sin storhetsperiod i en 10 år till innan man börjar lyssna på hiphop eller annat igen.

 

 

fan på tal om hiphop. när jag var mycket yngre och gick på ung08, då var det std att gå bakifrån en tjej och börja grinda med henne :lol:. las vegas var också så. jag försökte tex öppna en tjej som var en set av 2, och fick rådissen. kollade dock runt omkring och insåg att man inte snackar så mycket i vegas. så provade samma tjej men bakifrån och ding ding ding :lol:

 

men det var för att de spelade hiphop.. går ju inte dansa så när det är house

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstig diskussion

 

varför är det en konstig diskussion för?

 

jag är tex född 1989. det är först nu efter 22 år som jag kan se tillbaka på de olika tiderna jag varit med om. och det är ju helt otroligt hur saker och ting förändras. när de tar upp något och jag tänker tillbaka på de äldre bara: "shiiaat nuggah elvis presley var grejer. han kom ut och vickade på höften och sjöng om blåa skor. total baller" medan de yngre skrattar åt det.

 

tänk er när man själv är gammal och säger till chidsen att det dom inte lyssnar på riktig musik. att vi haft michael jackson, 2pac, big o, shm osv osv. då kanske dom säger: "haha mm.. dom var bra ;-)... speciellt michael, han vill man ju inte möta i en mörk gränd. jävlar vilken bad boy han var"

 

(med tanke på att alla bara letar efter misstag att rätta på pf kan jag även poängtera att jag vet att 22 år inte är någonting och det finns så mycket mer att uppleva och se. jag menar bara att under den korta tiden på jorden, har man fått se stora förändringar.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...