Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

På tal om testamente. När man dör så blir man ju oftast begraven. Såg idag på vetenskapens värld att man i framtiden antagligen kan få möjligheten att bli begravd på månen. Och va någorlunda bevarad där, i all evighet.

 

Något som ni hade kunnat tänka er om ni hade fått möjligheten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om testamente. När man dör så blir man ju oftast begraven. Såg idag på vetenskapens värld att man i framtiden antagligen kan få möjligheten att bli begravd på månen. Och va någorlunda bevarad där, i all evighet.

 

Något som ni hade kunnat tänka er om ni hade fått möjligheten?

 

Känns för spewigt tbh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker hela grejen att dra nånstans för att hedra någon är lite sådär, tända ett ljus och sitta en stund med sina minnen en kväll vid köksbordet räcker väl om man vill att sina efterlevande ska grina en skvätt för en? Kremering blir för mig de givna valet , slipper anhöriga känna stress och tvång om de flyttar någonstans att besöka några benbitar nån gång eller gånger om året(tillfix av blomrabatt?)

 

ser ju helst att de minns mig med ett leende på läpparna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nerfrysning, någon?

 

gravplats känns som slöseri med pengar. inte för att jag vet vad det kostar per år men något säger mig att de pengarna hade kunnat göra mer nytta någon annanstans. jag känner inte mer närhet till mina döda släktingar vid deras gravplatser än vad jag gör om jag tittar på bilder av dem. tvärtom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lille Martinnuts gick på småskolan när läraren frågade eleverna vad deras pappor jobbade med. De vanliga svaren dök upp: Polis, advokat, brandman, osv. Men Martinnuts som vanligtvis var den som höll låda och var klassens mest aktive kille, satt för sig själv i ett hörn. Läraren tyckte detta var konstigt och frågade Martinnuts om han inte skulle berätta för klassen vad hans pappa jobbade med. Martinnuts sa:

 

- Min farsa är erotisk dansare på en homo-bar. Där han tar av sig alla kläderna och dansar näck framför en massa andra kåta män som betalar honom för det. Och de som betalar riktigt bra följer han med hem och blir påsatt av...

 

Läraren blev mycket förskräckt över denna förklaring, Han drog lille Martinnuts åt sidan medan de andra i klassen satt å ritade:

 

- Är detta sanningen Martinnuts?

 

- Näääe svarade Martinnuts skamsen, men farsan spelar fotboll i Djurgårdens IF, och det är så jävla pinsamt.

 

Mvh,

Dubbelderby, Dubblish och Kurder från Dalarna 1891-1989

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående arv och testamente så delas ena tillgångar enligt en givet mall om man inte gett uttryck för något annat (testamente).

 

Förutom i vissa undantagsfall så finns det krav på att testamente ska vara skriftligt och underskrivet av testatorn. Två vittnen, som ej direkt eller indirekt påverkas av innehållet i testamentet, ska bevittna underskriften men måste inte ta del av innehållet av testamentet.

 

Vad ett testamente ska innehålla avgör man själv eftersom, som nämnts ovan, det annars finns regler om hur arv fördelas. Testamente kan alltså användas för att frångå den ordningen (förutom vad gäller vissa undantag).

 

Om man har mycket av sina tillgångar på pokersiter, internetplånböcker eller utländska banker som dödsbosdelägarna eller boutredningsmannen kanske inte känner till så är det lämpligt att se till att denna kunskap finns tillgänglig på något sätt. Det kan, men behöver inte, stå i testamentet hur man får tillgång till dessa pengar. Att ge en advokat eller nära vän denna info funkar också.

 

Har man tillgångar man vill fördela på något lite mer knepigt sätt än att bara ge till barn/syskon/föräldrar så är det lämpligt att kontakta en familjerättslig byrå som kan ge rådgivning och även hjälpa till att upprätta ett testamente.

 

Annars kan man ganska lätt läsa sig till vad man får och inte får göra genom lite googling. Som sagt, de två enda formkraven är upprättat skriftligt och undertecknat med två vittnen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lille Martinnuts gick på småskolan när läraren frågade eleverna vad deras pappor jobbade med. De vanliga svaren dök upp: Polis, advokat, brandman, osv. Men Martinnuts som vanligtvis var den som höll låda och var klassens mest aktive kille, satt för sig själv i ett hörn. Läraren tyckte detta var konstigt och frågade Martinnuts om han inte skulle berätta för klassen vad hans pappa jobbade med. Martinnuts sa:

 

- Min farsa är erotisk dansare på en homo-bar. Där han tar av sig alla kläderna och dansar näck framför en massa andra kåta män som betalar honom för det. Och de som betalar riktigt bra följer han med hem och blir påsatt av...

 

Läraren blev mycket förskräckt över denna förklaring, Han drog lille Martinnuts åt sidan medan de andra i klassen satt å ritade:

 

- Är detta sanningen Martinnuts?

 

- Näääe svarade Martinnuts skamsen, men farsan spelar fotboll i Djurgårdens IF, och det är så jävla pinsamt.

 

Mvh,

Dubbelderby, Dubblish och Kurder från Dalarna 1891-1989

 

:o .....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bettingdjävulen i mig gjorde precis sitt. Allin på dif. Slängde in singlar på fotbollen och hockeyn imorgon, samt en dubbel. Tyvärr blir man nog rik på cupen...

 

Mvh,

Snälla låt detta bli det sista fotbollsderbyt på Råsunda sedan 1889

 

Väntad och rättvis förlust. Folk måste ryggat dif idag. AIK presterade precis lika lame fotboll som dom hittils gjort utan banguras. Tiden efter Banguras kan bli sådär. Bara hoppas att man lyckas tura in tredjeplatsen och europaspel nästa år. Skillnaden från "tiden efter Obolo" är att man nu har ett rejält tillskott i kassan som förhoppningsvis kan innebära en värvning eller två...

 

Hockeyn ser däremot rekordljus ut. Även om jag tror dif blir för tunga imorrn kommer det bli ett mycket bra år. När MacNevin, McDonell, Carlsson(padrinos irlpolare) och Salmonsson kommer tillbaka blir det alla tiders konkurrens...

 

Megalol på den där artikeln och grattis till SM-guldet Meta. Helsingborgs tur nu helt enkelt...

 

Edit: Om någon hittar bild på bengalkillarna iklädda Lagrellmasker så får dom gärna posta. Made me lol sas...

 

Mvh,

Har man sagt A får man säga IK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...