Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

MoonKenny, tror det är dags att sluta leva under illusionen om att löparna väljer sina skor för de är "bäst". Nike/Adidas/Reebook är alla bra mycket mer likvida än Vibram.

 

Och som du säger det sitter inte alltid i skorna, det är ju trotts allt ett löpsteg man skall ta. Kolla t ex skillnaden här, hur Mustafa sätter i foten i jämförelse med personen bakom.

 

ericsjoqvist_stm.jpg

 

 

Det enda vi ser på denna bild är hur benen ser ut när båda löparna har 1,5 decimeter kvar till isättning. Det hinner hända mycket med knäets vinkel fram till isättning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

jag svarade faktiskt på det här inlägget tidigare men klickade aldrig på posta då polare var här. kewllll

 

hursomhelst är det svårt för mig att tycka något om den artikeln då jag inte är kunnig nog för att argumentera emot något som han skrivit. det enda jag kan argumentera mot/för är mina egna erfarenheter som liknar många av träningsslackersen idag.

 

jag har sedan barnsben antigen tränat tae kwon do eller/och fotboll. så efter 18 års ålder la jag ner allt vad träning heter och en ny värld uppenbarade sig för mig. en hint är att träna inte var en del av den världen. när jag ville dra igång med träna igen köpte jag alltid nya träningskläder, allt för att motivera mig själv att träna, men det höll aldrig i en över 1 månad. jag var ett praktexempel på ”en sån” som min förra pt sa. men crossfiten har gjort träningen kul och givande igen. istället för att dra till gymmet med polare och träna på halvfart i 1.5-2h, tränade jag nu istället med en grupp av människor som alla är där för samma anledning vilket är att träna stenhårt. och jag vet hur ni gymnissar tänker nu; ”han shahin ska fan träna med mig.. där snackar vi tempo.. då kommer han glömma crossfit”.. men min kusin som gymmat i fem år och är vältränad är nu helt såld på crossfit. han var också skeptisk till en början.. nu är han dock helt såld.

 

utan att spåra kan jag säga att crossfit tagit mig förbi gränser jag inte visste existerade. varje träning är sjukt intensiv och att träna med andra är en helt annan grej. det är inte som aerobics eller bodypump. här blir det lite av en tävling och vetskapen att man kommer vara helt slut efter träningen… det är en underbar känsla som jag aldrig fick uppleva i gymmet. crossfit har gjort träningen till något väldigt positivt för mig. nu när jag tränar ser jag fram emot att nå den punkten där man tror att man är helt slut för att sen kriga vidare.

 

men det är inte huvudlöst köttande som folk verkar tro. utan terminen inleds med en 2h introduktion till crossfit där man går igenom alla övningar, skaderiskerna och jobbar på tekniken. de första månaderna av CF1(teknikgruppen/nybörjargruppen) tränar man mer på tekniken än styrka. under varje WOD (Workout of the Day) går även instruktörerna runt och ser till att alla kör med rätt teknik samt peppar oss. låter löjligt att dom peppar.. men när du nått den gränsen den hjärnan säger, ”barf..good hustle buddy men det här gränsen”.. så ser du hur flera andra är i samma situation och att dom krigar vidare.. det motiverar dig och gör så att du tränar på ÄNNU HÅRDARE. sen när det inte räcker.. ja då kommer instruktörerna och peppar dig.

 

att det finns en skaderisk i det… det finns det i allt. jag råder verkligen folk att dra igång crossfiten med utbildade instruktörer. de bankar verkligen in i huvudet hur viktigt det är med tekniken och frågar inför varje träning om någon är skadad eller har känningar

 

mer än så kan man inte göra.. sen att jag inte kan argumentera mot det du skickade.. sorry men jag är inte kunnig nog inom det ämnet. men det crossfiten gett mig och övriga gruppen, samt folk som tränat crossfit, är ovärderligt… vi har haft det här snackat flera gånger i gruppen.. hur det bästa som kan ha hänt vår träning är att vi slutade med gymmet. samma skitiga övningar.. inget flås. Crossfit får man allt i ett paket.

 

så ni som inte vet hur ni ska dra igång träningen, försökt, misslyckats, hittat på ursäkter osv osv. jag var också en sån!! men crossfiten ändrade min inställning och attityd. jag har aldrig mått bättre i mitt liv. fysiskt och psykiskt. råder er VERKLIGEN att träna crossfit.. men lär er alla tekniker ORDENTLIGT hos utbildade instruktörer. då kan ni göra som jag gör om jag inte kan träna eller ska träna extra. man får en random träningsschema varje dag på nätet.. sen drar jag ut och använder det jag hittar som redskap.

 

Crossfit is the shit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer träffa en fd landslagslöpare(marathon) i morgon på ett dop. Intressant att höra vad han tycker om VFF.

 

nice! du får gärna dela med dig av det han sagt :)

 

VFFs är också the shit. jag har varit väldigt skadebenägen och aldrig kunnat löpa kontinuerligt just pga mina knän säger ifrån. med VFFs har jag aldrig haft det problemet. istället springer jag snabbare, längre och det är äntligen kul att jogga igen.

 

men samtidigt är väl allt personligt. crossfit och VFFs kanske fungerar perfekt för mig medan andra tycker det suger.

 

edit: fick det att låta som att jag kontinuerligt joggat i VFFsen.. det har jag inte gjort. är fortfarande löpfisk så tro inget annat :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nice! du får gärna dela med dig av det han sagt :)

 

VFFs är också the shit. jag har varit väldigt skadebenägen och aldrig kunnat löpa kontinuerligt just pga mina knän säger ifrån. med VFFs har jag aldrig haft det problemet. istället springer jag snabbare, längre och det är äntligen kul att jogga igen.

 

men samtidigt är väl allt personligt. crossfit och VFFs kanske fungerar perfekt för mig medan andra tycker det suger.

 

edit: fick det att låta som att jag kontinuerligt joggat i VFFsen.. det har jag inte gjort. är fortfarande löpfisk så tro inget annat :)

 

Här kommer lite synvinklar från en sämre löpare (men ändå mycket bra), min lillebror:

-han ser VFF som komplement till vanliga skor. För känslans skull mest. Bra nu under sommaren tex.

-Mycket viktigare att starta lugnt när man börjar med VFF.

- Visst spring i dina VFF och träna upp din löpteknik. Sedan springer du dina seriösa pass i dina vanliga skor.

- Tyckte att konspirationsteorierna här var lite lustiga och undrade varför man gått från skor förr utan dämpning till dämpning? Det handlar inte om att lura kunden på något sätt. Forskning.

- Kör man med vanliga skor är det viktigt att inte köpa fel skor vilket kan leda till skador. Kör man med VFF slipper man den oron, för man kör i princip med inga skor.

- Han ställer sig lite frågande till hur mycket det kommer hjälpa folk att springa "rätt". Kanske är en aning overkill att gå in på det när man kanske borde tänka på andra saker i sin träning först.

- Han upplever inte att det är de vassaste löparna direkt som är VFF anhängare utan att det handlar om "prylbögar".

- Han upplever ett "sektbeteende" från de som kör bara VFF

 

Ryktesvägen hade han hört att den fd landslagslöparen var sugen på att börja köra lite med VFF. För känslans skull. Ska höra mer med den killen imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Scroll på vff surret

 

Niklas har gett oss i FC Nacka alkoholförbus ikväll då vi har match imorgon, men jag e lite småsugen på att bryta det. Nån som e sugen?

 

Ett glas finwhiskey är okej 8-)

 

Efter morgondagen är det dock fritt fram hela sommaren då det är sista matchen innan uppehållet...

 

Mvh,

Hata Viking Södermalm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

såja... tackade precis ja till att vara vikarie och hjälpa till personer med asperger. för 8-9 månader sedan hade jag, utan att blinka, tackat nej. nu ser jag istället fram emot det och tror att det kan bli en väldigt givande erfarenhet trots att det max blir en 4-5 ggr i månaden.

 

man har fått en 70 år på jorden. gäller att göra det man vill och kan :-D

 

det här blir för övrigt min femte raka träningsdag och nu är det två dagars vila till på måndag. mår sjukt bra och det har varit väldigt intensiv träning. var för övrigt DJ på crossfiten idag och körde med min träningslista som jag meckade ihop för någon dag sedan.

 

än så länge har jag följande låtar på listan ->

Alors on Dance, We no speak americano, Party Rock Anthem, One(your name), MIami 2 Ibiza, Riverside, Blur- Song 2 och The reward is cheese.

 

ni forumnissar får gärna spamma en massa bra träningslåtar. det ska vara tempo i dom och helst under 4 minuter. har en massa fina houselåtar som jag ditchat just pga dom varit 7 minuter och det varit för lång inledning till det riktiga kommer.

 

ty på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ni forumnissar får gärna spamma en massa bra träningslåtar. det ska vara tempo i dom och helst under 4 minuter. har en massa fina houselåtar som jag ditchat just pga dom varit 7 minuter och det varit för lång inledning till det riktiga kommer.

 

ty på förhand

 

Obv:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...