Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

"Fotbollsderby på Råsunda ikväll. Ja kunde inte bry mig mindre..."

 

Missa inte när jag, Kimtowninho, kliver ut på planen med Stryktipslaget precis innan DIF och Gnägget kliver ut. 19:52 är det tydligen dags för min entré...

Kanske lämnar jag över matchbollen också, ligger fortfarande i förhandligar på den fronten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att vara sån, men förstår faktiskt inte hur man närmast maniskt kan följa ett lag i en liga där spelkvaliteten är riktigt lågt, ja närmast kasst.

 

Vad är behållningen liksom, när man vet att det finns spanska, italienska och engelska ligan där det spelas mkt bättre fotboll.

 

Litegrann som att följa VM i fotboll för damer... varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att vara sån, men förstår faktiskt inte hur man närmast maniskt kan följa ett lag i en liga där spelkvaliteten är riktigt lågt, ja närmast kasst.

 

Vad är behållningen liksom, när man vet att det finns spanska, italienska och engelska ligan där det spelas mkt bättre fotboll.

 

Litegrann som att följa VM i fotboll för damer... varför?

 

Kommer från barndomen, kärlek är ju sånt som inte går att radera på beställning. Love is not love which alters when it alteration finds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att vara sån, men förstår faktiskt inte hur man närmast maniskt kan följa ett lag i en liga där spelkvaliteten är riktigt lågt, ja närmast kasst.

 

Vad är behållningen liksom, när man vet att det finns spanska, italienska och engelska ligan där det spelas mkt bättre fotboll.

 

Litegrann som att följa VM i fotboll för damer... varför?

 

Varför älska en kvinna när det finns så många snyggare?

 

Varför strida för sitt land när det finns andra länder som har en anrikare historia eller vackrare flagga?

 

Varför släktforska om sin egen släkt istället för en nobel släkt när förfäderna bara var bönder och hantverkare?

 

Varför kolla på lillebrorsans fotbollsmatch på en grusplan när Borussia Dortmund - Bayern München sänds på tv samtidigt?

 

Edit: Det jag menar är väl det som Shahin Sr ovan skriver om, kärlek och band till det som ligger en nära går ofta före kvalitet. Fotboll är inte bara konsumtion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missa inte när jag, Kimtowninho, kliver ut på planen med Stryktipslaget precis innan DIF och Gnägget kliver ut. 19:52 är det tydligen dags för min entré...

Kanske lämnar jag över matchbollen också, ligger fortfarande i förhandligar på den fronten.

 

Vann åsneflippen mot min kollega om matchbollen. Han är dock helt säker på att den är riggad och säger "det hela kommer sluta med att jag lämnar över bollfan ändå".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför älska en kvinna när det finns så många snyggare?

 

Varför strida för sitt land när det finns andra länder som har en anrikare historia eller vackrare flagga?

 

Varför släktforska om sin egen släkt istället för en nobel släkt när förfäderna bara var bönder och hantverkare?

 

Varför kolla på lillebrorsans fotbollsmatch på en grusplan när Borussia Dortmund - Bayern München sänds på tv samtidigt?

 

Edit: Det jag menar är väl det som Shahin Sr ovan skriver om, kärlek och band till det som ligger en nära går ofta före kvalitet. Fotboll är inte bara konsumtion.

 

Det är skillnad mellan en personlig relation och t ex vilja dö för IFK Gbg som har noll relation till mig (förutom att vi råkar befinna oss i samma stad) och som inte ens känner till min existens.

 

Det är för övrigt till stor del det här territoriella tänkandet som leder till mkt elände i världen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allsvenskan är lokal och den berör många. De flesta växer upp med att hålla på ett lag, oftast från området/staden man kommer ifrån. Man påminns ständigt om den klubb eller liga man följer maniskt. Av polarna, arbetskamraterna, av media, you name it. Man får följa ett lag på nära håll, mer eller mindre vare sig man vill eller inte. Det är dålig fotboll, dåliga spelare, dåliga tränare, och dåliga planer. Nånstans är det ändå det som gör det charmigt. Att ena året vinna guld, för att året efter sälja av hela laget och vara på gränsen att åka ut(AIK 2010/2011). Dramatik på ett helt annat sätt. Väldigt svårtippad liga överlag. Det känns som att man vinner ungefär var tionde år. Bucklan byter klubb hela tiden. Finns inga Barcelona eller Real Madrid som år efter år kämpar om titeln. Inga allsvenska lag är tillräckligt bra för att dominera. Alla slår alla. Jag följer Liverpool med samma mani, men samtidigt är det två helt olika världar. Det jag får uppleva med AIK på plats, och det jag får uppleva med Liverpool på distans är ändå två helt olika grejer. Ni som fattar, fattar...

 

Mvh,

Support your local team89

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allsvenskan är lokal och den berör många. De flesta växer upp med att hålla på ett lag, oftast från området/staden man kommer ifrån. Man påminns ständigt om den klubb eller liga man följer maniskt. Av polarna, arbetskamraterna, av media, you name it. Man får följa ett lag på nära håll, mer eller mindre vare sig man vill eller inte. Det är dålig fotboll, dåliga spelare, dåliga tränare, och dåliga planer. Nånstans är det ändå det som gör det charmigt. Att ena året vinna guld, för att året efter sälja av hela laget och vara på gränsen att åka ut(AIK 2010/2011). Dramatik på ett helt annat sätt. Väldigt svårtippad liga överlag. Det känns som att man vinner ungefär var tionde år. Bucklan byter klubb hela tiden. Finns inga Barcelona eller Real Madrid som år efter år kämpar om titeln. Inga allsvenska lag är tillräckligt bra för att dominera. Alla slår alla. Jag följer Liverpool med samma mani, men samtidigt är det två helt olika världar. Det jag får uppleva med AIK på plats, och det jag får uppleva med Liverpool på distans är ändå två helt olika grejer. Ni som fattar, fattar...

 

Mvh,

Support your local team89

 

verkligen.. två helt olika världar om man jämför AIK med Juventus som jag hållit på sedan barnsben och det kan ha varit en ren slump att jag började hålla på gnaget och det sjuka är att jag sa EXAKT samma sak som det du skrev nu ST för ett par år sedan till mina vänner som tyckte om allsvensk fotboll. jag förstod inte hur man kunde hålla på ett svenskt fotbollslag när det fanns en massa andra lag ute i europa med bättre kvalitet på fotbollen. men sen började jag följa AIK smått efter att ha varit dom på fm. tog dom obv till semin av CL och vann ligan i princip varje år. har en livlig fantasi så kunde bara föreställa mig hur fansen kände sig när okände Shahin kom in som tränare och ledde laget in i stora tider.

 

sen följde jag dom utan att gå på matcherna fram till då jag träffade kungen av alla loldogs som ylar högt om nätterna; niklasvegas. han tog mig på aik-bajen (hade tidigare bara sett AIK-Valencia) och det var något magiskt bara. något speciellt med AIK och norra stå. fansen. när folk skrek: "alla hatar oss, men vad fan gör det? vi är gnaget!".. det var riktig passion.

 

aik vann obv ligan och cupen.. hade ett bra lag med som tilltalade mig. har alltid tyckt om m9:an och bojan. nu spelade båda i samma lag.. dom var loldogs. fansen på norra stå var alla olika, från olika områden i sthlm.. men på norra stå är man gnagare från sthlm och alla är välkomna. allt annat är oviktigt under dom där 90 minuterna... jadu... vad ska jag säga? jag känner innerligt ett behov att gå på matcherna. det är ett behov nu. fotboll är mer än bara en sport. gnaget är mer än bara ett lag. man måste uppleva det för att verkligen förstå. när du har vägarna förbi sthlm ska jag ta med dig på en match så ska du få uppleva gnaget. svårt att beskriva det på ett annat sätt än att jag verkligen tycker om att följa gnaget. men det är inte maniskt eller så...går bara på fotboll- och hockeymatcherna :-P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att vara sån, men förstår faktiskt inte hur man närmast maniskt kan följa ett lag i en liga där spelkvaliteten är riktigt lågt, ja närmast kasst.

 

Vad är behållningen liksom, när man vet att det finns spanska, italienska och engelska ligan där det spelas mkt bättre fotboll.

 

Litegrann som att följa VM i fotboll för damer... varför?

 

Omfg wtf. Men liksom, varför följa ett lag som Milan när man kan följa Manchester United?

 

Funderade att skriva en novell med 80% onda ord, men detta får räcka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att vara sån, men förstår faktiskt inte hur man närmast maniskt kan följa ett lag i en liga där spelkvaliteten är riktigt lågt, ja närmast kasst.

 

Vad är behållningen liksom, när man vet att det finns spanska, italienska och engelska ligan där det spelas mkt bättre fotboll.

 

Litegrann som att följa VM i fotboll för damer... varför?

 

Det är skillnad mellan en personlig relation och t ex vilja dö för IFK Gbg som har noll relation till mig (förutom att vi råkar befinna oss i samma stad) och som inte ens känner till min existens.

 

Det är för övrigt till stor del det här territoriella tänkandet som leder till mkt elände i världen.

 

 

 

Antalet personer som hejar på laget o är villiga o dö för det är ju 0,001% typ om ens det så känns ju ganska irrelevant. Dö sparar man till familjen o ingen annan typ. Vågar nästan tala för 89an o Niklas där också.

 

 

Man hejar på ett lag sen får man känslor för det laget, sen spelar det ingen roll ifall tysk fotboll går förbi italiensk fotboll, har man kärlek för Juventus så fortsätter man ha det. Ska man ha en årlig scoutrapport o bara följa 4 bästa ligorna?

 

Jag personligen följer ju inte Allsvenskan för det suger ju på alla sätt o vis, främst tv-rättigheterna o hur dom sänder skiten. Men tycker inte det är så svårt o förstå folk som sen barnsben haft känslor för ett lag o att dom blir starkare ju längre tid det går.

 

Du har lite robot-tänk där om det ens är ett uttryck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

well well... jag antar att fotbollsfanatismen fyller ett hål i det emotionella livet; Ett hål som jag inte har.

 

På annat plan är det intressant att se hur viktig känslan av samhörighet med en (passionerad) grupp är för en del människor.

 

Det känns som det ligger nära företeelsen "religion". Känner ni själva nån typ av "religiös uppenbarelse" när ni är på matcherna?

 

Btw... jag skriver inte det här för o levla eller vara dryg, utan helt ärligt har jag aldrig förstått de starka känslorna folk har för olika sportslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ST fortsätter att ha fel på PF.

 

Inte för att vara sån, men förstår faktiskt inte hur man närmast maniskt kan följa ett lag i en liga där spelkvaliteten är riktigt lågt, ja närmast kasst.

 

Vad är behållningen liksom, när man vet att det finns spanska, italienska och engelska ligan där det spelas mkt bättre fotboll.

 

Litegrann som att följa VM i fotboll för damer... varför?

 

tänker precis tvärt om ibland, hur man kan heja på lag som inte kommer därifrån man själv kommer? ställer mej den frågan trots att jag själv har ett gott öga till många lag fårn städer jag aldrig ens besökt.

 

+1 det el kryddo sa.

 

 

omg ST sluta trolla nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ST fortsätter att ha fel på PF.

 

 

 

tänker precis tvärt om ibland, hur man kan heja på lag som inte kommer därifrån man själv kommer? ställer mej den frågan trots att jag själv har ett gott öga till många lag fårn städer jag aldrig ens besökt.

 

+1 det el kryddo sa.

 

 

omg ST sluta trolla nu

 

Har också haft de tankarna. Låter lite illa i mina öron när man hör: vi...om fotbollslag från suppotrar som aldrig åkt till staden och sett ens en enda match (live). Har en kompis som säkert sett över 100 Man City matcher live och där tycker jag det finns mer fog för att snacka vi-snacket. Jag dömer inte dessa supportrar (som om de skulle bry sig), men har kanske lite svårt att förstå att man inte gör större ansträngningar för att faktiskt åka och se sitt favoritlag live.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänker precis tvärt om ibland, hur man kan heja på lag som inte kommer därifrån man själv kommer? ställer mej den frågan trots att jag själv har ett gott öga till många lag fårn städer jag aldrig ens besökt.

 

löjligaste jag hört.

 

Fotboll är skicklighetsutövande. Man vill se de bästa.

 

Det vore som att man hellre sätter sig och kollar på 5 randomkillar fr Gbg spela poker än att titta på Durrrr, Ivey, Antonius, Isildur.

 

Men vem vet... om hejarklacken kring 5 randomkillar fr Gbg, som varken känner mig eller bryr sig om mig, är tillräckligt passionerade, kanske det kompenserar vissa brister i mitt eget känsloliv, så jag finner en "mening" med att heja på dem så jag får tillhöra hejarklacken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...