Gå till innehåll

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

1. 1. Gammal omröstning rensad

• 1
      1
    • 2
      1

Recommended Posts

Postad
Kan inte tänka mig att Stockholm är en bättre studentstad än Lund. Så föreslår att du ar Lund och prövar på studentlivet några år. Stockholm finns kvar, brukar även gå att byta universitet mitt i utbildningen om man pratar snällt med folk, har jag hört.

För mig var studenttiden fem fantastiska år och jag har svårt att det skulle ha känts likadant om jag bott i en större stad.

Stockholm är en huvudstad, inte en studentstad.

Lund är mitt råd.

• Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

• NikLasVegas

4201

• sexyterran

2591

• pastan

2237

• FriSoren

1535

Top Posters In This Topic

Postad

Hejar på dig shahin!

Bra att du funderar över din framtid, tror en paus kan vara bra och se om du hittar någon annan passion som i längden kommer ge så mycket mer. Vet inte hur mycket du har vunnit på poker, men om du är osäker på om du kommer lyckas få det värt att lägga ner den energi som krävs så gör nog en paus gott. Det har det gjort för mig! Jag ska absolut bara tala för mig själv, men jag klängde mig fast vid drömmen allt för länge, men jag var turneringsåsna å andra sidan.

Kämpa på, du kommer lyckas i livet

Postad
ok, nu pallar jag inte att firefox laggar mer. hej då firefox, hej google chrome.

välkommen

(som att jag representerar google chrome...) (men det är bra)

(var bara skrivsugen)

Postad

@shahin; Tror du kan må bra av lite miljöombyte, men du kommer snabbt, inom 6 månader och inse att du saknar alla valmöjligheter du hade i Sthlm dygnet runt.

Har man inte bott i en liten ort fattar man inte hur begränsat allt är, t ex en vardag kl 23 så är allt stängt.

Men men... omväxling förnöjer heter det ju.

(Håller för övrigt inte med om att Lund har bättre juristutbildning än Gbg).

Postad

tack för alla lyckönskningar gott folk :-)

snackade med företaget idag och det verkade lösa sig. jag ville dock bumhunta till en början så att jag kan bygga en rulle så fort som möjligt så att jag kan börja lira med egen rulle asap. dom skulle kolla upp det.. så får de hur det blir exakt imorgon.

annars så tar jag mig tillbaka, dock mycket mer erfaren och smartare den här gången. anledningen till varför jag ens skrev från början och ville skriva sammanfattningen om hur jag tog mig dit var för att jag vet att många varit i min situation och lika många förr eller senare kanske hamnar där. så se det som en varning. jag är ett levande exempel på hur det kan gå om man inte sköter allt ordentligt i poker.

om jag verkligen hade gett allt, fått in mycket volym och jobbat på spelet och det fortsatt gå dåligt så hade jag slutat.. utan att blinka. men det finns fortfarande mycket mer att ge och pengar att tjäna. så får väl hålla mig kvar.

börjar plugga i ume... jävligt skön stad, förutom lite väl kallt ibland men det är det väl överallt. Staden är studentanpassad deluxe.. kan varmt reka umeå uni

har hört en del gott om ume men om jag nu bestämmer mig för att flytta så blir det lund. kanske kanske kanske kanske uppsala. men även det ligger långt ifrån :-(

Huruvida du ska byta stad eller inte beror ju på vad du tänkt plugga och vilken livssituation du befinner dig i. Såg ngra sidor bak att du funderade på juridik. Isåfall skulle jag rekommendera lund/uppsala före sthlm/gbg exempelvis. Olika universitet har ju olika program som utmärker dem så att säga. När det gäller livssituation så kan jag bara tala från min erfarenhet. Byter man stad så blir man ju i princip tvungen att knyta nya kontakter och jag tror hela studentlivskonceptet (:-D ) blir betydligt mer påtagligt om man kommer som ny till ett ställe, vilket kan vara sjukt kul. Fortsätter man plugga på samma ställe där man har alla gamla polare, kan det bli svårt att bryta livsmönster (om det nu är det man vill) och knyta alla de kontakter man gjort annars. Även om man är socialt lagd som person så är det lätt att bli lat om man redan har ett brett kontaktnät där man befinner sig.

en polare som pluggade i linköping sa samma sak till mig när han flyttade till stockholm. han sa att man blir tvungen att bli mer social och träffa nya person då man inte har andra val. i sthlm däremot så har man ju alla sina gamla polare.

det jag inte vill göra är att bara välja sthlm och gå miste om en rolig period i livet. en polare som plugger utomlands nu sa att det bästa han gjort var att lämna sthlm och uppleva en annan stad. för om jag ändå ska bo i sthlm hela mitt liv så känns det bra att uppleva ett riktigt studentliv och leva livet medan jag är ung. för sen börjar jobbet och då är det slut på det roliga.

men samtidigt blir inte mina föräldrar yngre... men det är väl idiotiska tankar som jag inte ska oroa mig över i guess :-(

Hejar på dig shahin!

Bra att du funderar över din framtid, tror en paus kan vara bra och se om du hittar någon annan passion som i längden kommer ge så mycket mer. Vet inte hur mycket du har vunnit på poker, men om du är osäker på om du kommer lyckas få det värt att lägga ner den energi som krävs så gör nog en paus gott. Det har det gjort för mig! Jag ska absolut bara tala för mig själv, men jag klängde mig fast vid drömmen allt för länge, men jag var turneringsåsna å andra sidan.

Kämpa på, du kommer lyckas i livet

jag känner faktiskt tvärtom att en paus vore det sämsta. anledningen till varför jag inte vill ge upp med pokern riktigt än är för att jag vet att det finns en utväg och pokern kommer hjälpa mig ekonomiskt genom studierna och livet överhuvudtaget. sedan har jag 12h coachning kvar, så om jag mot all förmodan gått och blivit förlorande så är det inte svårt att hitta tillbaka. förstår dock dig som spelade donkaments. fifan variansen där :evil:

anledningen till varför jag ville sluta var för att jag kände att jag inte ville det längre. men jag vill inte bara ge upp mitt i en "downswing". för någon gång senare i livet kommer det dyka upp en till "downswing" och då vill jag ha självförtroendet som krävs för att mig ur den. på samma sätt som jag kan se tillbaka på pokern och tänka att jag hade många med- och motgångar som jag tog mig igenom.

jag har tagit tag i skrivandet igen och snart kommer min reserapport upp där folk får en inblick i hur en shahin89 tänker om livet. inte för att det är så värst intressant men i värsta fall har ni något att läsa om över morgonkaffet innan jobbet. men jag tror jag vill börja skriva mer seriöst igen. har ett stort projekt på gång som mina gamla chefredaktörer älskade... så får se hur det blir med det :). måste dock förbättra på språket och skriva mer så att allt blir bättre.

ty m8

@shahin; Tror du kan må bra av lite miljöombyte, men du kommer snabbt, inom 6 månader och inse att du saknar alla valmöjligheter du hade i Sthlm dygnet runt.

Har man inte bott i en liten ort fattar man inte hur begränsat allt är, t ex en vardag kl 23 så är allt stängt.

Men men... omväxling förnöjer heter det ju.

(Håller för övrigt inte med om att Lund har bättre juristutbildning än Gbg).

mjo ibland försöker jag läsa av geewhiz ansikte för att se om han skojar eller inte när han drar berättelser om kalix. men det borde väl finnas slevens som är öppet dygnet runt i lund? uppsala da?

vore sjukt annars. tycker fan att allt stänger tidigt i sthlm om man jämför med större städer.

Postad

Det är begränsat som ST säger, men att säga inget är öppet efter 23 är överdrivet. Bor i jämförbar stad med Lund och här finns iaf 3st 24h-ställen och Friscon kan fås till minst 03.00 varje dag =)

Postad
Stockholm är en huvudstad, inte en studentstad.

Lund är mitt råd.

+1

Jag har pluggat i båda. Studentlivet i Stockholm är kasst. Jag blev portad på livstid från ekonompuben tror jag. Risken med Lund är nog att det kan bli lite för mycket av det goda. Du planerar att spela en del poker och studentlivet ovanpå det. Jag hade nog valt Uppsala (närmare till Råsunda) om jag fått välja om. Testa Lund!

Edit: Kvalitén och anseende gällande utbildningen är densamma i de flesta av städerna som har juristprogrammet. Skulle kunna tänka mig att Örebro ligger lite lägre i anseende.

Postad
Uppsala da?.

finns inte ens 7/11 i uppsala =/

vet inte hur det står till men tror jag är en av världens största Shahin-fans särskilt så du gett mig sjukt mkt gratislektioner och alltid haft bra svar på min donkiga frågor och hjälpt mig med mkt inom poker. Hoppas på att du fortsätter spela och önskar dig verkligen all min lycka =) att ha dig i uppsalas studentliv vore lite för sjukt så hoppas att du börjar plugga i Lund så att man kan åka ner och få några sjuka helger där per år

Postad
Om du åker tillbaka till Phuket rekommenderar jag att du prövar Bamboo House. Riktigt bra mat (Thai/Västerländsk) men framförallt är servicen outstanding :-)

http://www.bamboohousephuket.com/

Ty för tips. Blir dock flyg med Bangkok Air till Koh Samui. Spenderar 2 nätter där med Spassio och co. Tydligen nån spelning med maskinen hela helgen osv. Därefter flyg tillbaka till Phuket och boende på Phuket Airport Hotel innan jag drar hem till Sverige...

oskar och martin drog ju hem till hotelt lite tidigare an oss andra sa dom fick inte upplevelsen att traffa tva perfekta finskor. tror bara jag och niklas fattar hur sjuk den natten var.....

Ungefär 6 timmar tidigare. Hör av er vilket flyg ni tar till Koh Samui, och även vart ni hade tänkt att bo. Tror jag landar runt 8-9 på fredag kväll...

Nu ska jag till Wat Pho för att se den liggande buddhan, som jag missat trots att jag varit i Bangkok 4 ggr tidigare, samt för att köpa nya thaibrallor...

Mvh,

Chao Praya

Postad

bra fråga! har seriöst ingen aning. står mellan lund och sthlm u... men kliver ett steg närmare lund för varje dag. svårt att få opartiska åsikter av folk... familj och vänner säger sthlm u. dom som pluggar i lund säger att lund är nuts. dom som pluggar i sthlm säger att sthlms u är en bättre skola och att jag kommer tröttna på lund efter något år.

får helt enkelt ta ett beslut själv :).. tror dock att jag kommer ha det bra i lund så lutar åt det.

edit: btw brate.. hur går det själv med plugget? spelar du någon poker?

Låter bra ! Tycker absolut du ska hoppa på tåget och dra ner till Lund. Din familj , dina vänner och allt annat i Sthlm kommer att finnas kvar även om du drar iväg och studerar. Tror det enbart kan vara positivt att flytta till en ny stad , känna nytt folk och få ett miljöombyte. Att det sedan inte finns någon 7-eleven som är öppet dygnet runt är inget man kan ha som motargument hah. Jo, studierna rullar på så det är nice. Spelar ingen pokerz iprincip , någon gång ibland men finns ingen glöd eller ork för mer.

GL hur du än gör m8!

Postad
:h: Du verkar vara en hyvens snubbe, Shahin. GL med allt!

haha ty m8 :D!

+1

Jag har pluggat i båda. Studentlivet i Stockholm är kasst. Jag blev portad på livstid från ekonompuben tror jag. Risken med Lund är nog att det kan bli lite för mycket av det goda. Du planerar att spela en del poker och studentlivet ovanpå det. Jag hade nog valt Uppsala (närmare till Råsunda) om jag fått välja om. Testa Lund!

Edit: Kvalitén och anseende gällande utbildningen är densamma i de flesta av städerna som har juristprogrammet. Skulle kunna tänka mig att Örebro ligger lite lägre i anseende.

ganska sjukt för jag var helt inställd på antigen lund eller sthlm. men uppsala vore perfekt nu när jag tänker på det. jag bor i en studentstad men har det nära sthlm.

ska iaf steka på beslutet ett tag till. känner två personer som pluggar juridik i sthlm och uppsala. så kan gå loss med frågor där.

ska iaf kolla upp uppsala mer nu :)!

finns inte ens 7/11 i uppsala =/

vet inte hur det står till men tror jag är en av världens största Shahin-fans särskilt så du gett mig sjukt mkt gratislektioner och alltid haft bra svar på min donkiga frågor och hjälpt mig med mkt inom poker. Hoppas på att du fortsätter spela och önskar dig verkligen all min lycka =) att ha dig i uppsalas studentliv vore lite för sjukt så hoppas att du börjar plugga i Lund så att man kan åka ner och få några sjuka helger där per år

stort grattis på födelsdagen och haha ty m8 :)

ja vore sjukt att dra till en nation och helt random stöta på snusarn. det vore bara för sjukt :shock:.

Låter bra ! Tycker absolut du ska hoppa på tåget och dra ner till Lund. Din familj , dina vänner och allt annat i Sthlm kommer att finnas kvar även om du drar iväg och studerar. Tror det enbart kan vara positivt att flytta till en ny stad , känna nytt folk och få ett miljöombyte. Att det sedan inte finns någon 7-eleven som är öppet dygnet runt är inget man kan ha som motargument hah. Jo, studierna rullar på så det är nice. Spelar ingen pokerz iprincip , någon gång ibland men finns ingen glöd eller ork för mer.

GL hur du än gör m8!

jo vet men problemet är bara att det mycket väl kan bli så att jag tröttnar på lund efter ett par år. har svårt att se hur det ska hända med så många legender i stan.. speciellt när rykten går att maxwells war room är galen.

uppsala låter bara bättre och bättre ju mer jag tänker på det

ty m8 :)!

Postad

har gösta ekman som kund atm

ballt

Edit: Katarina Ewerlöf, hon från tomten e far till alla barnen kom in. Dom va obv polare

Blev innan det här hotad. Nån som bröt ringde på jobbtelefonen och sa att det saknades cigaretter i hans paket typ. Förklarade att det va klädmärket marlboro classics och inte cigaretter. Då började han fråga om jag får mycket fitta osv osv, så jag sa att jag hade kunder och inte kunde prata mer. Då sa han typ, - Jag ska ha 8 lax imorgon, annars är du död.

Skumt sätt att jobba utpressning på en jobbtelefon

Postad
posta texten! fattar noll

finns ingen ...sjöng bara något spontant men ska lyssna och se om jag hör å skriva ner...

edit:

kontoret har allt, ni är total

som tagna ur en reklam

Skeppar pengar på nån klubb

i madrid eller redbergslid

????? bets

å ni är på. kontoret är så total

ni har cashen i er hand

drar en lina i härnösand

som tagna ur en reklam