Gå till innehåll

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

1. 1. Gammal omröstning rensad

• 1
      1
    • 2
      1

Recommended Posts

Postad
Löjligt jävla enkelt...

Samt Krukans pokerklubb, Krukans sportbar och allt annat man behöver...

Har varit på 10 visningar vid totalt 3 olika tillfällen. Var endast 2 lägenheter som inte alls föll mig i smaken. Var inne och vevade i 5 bugivningar, och den på Krukmakargatan var min favorit. Hade lite ångest när jag inte budade på min dåvarande favorit som låg på Erstagatan, men är nu riktigt nöjd övber mitt beslut. Byggde det på att jag trodde något bättre skulle dyka upp, och ville inte ruscha in i första bästa. Ett ganska stort beslut i livet trots allt...

Den är postad några sidor tillbaka. Vet inte om länken är borttagen då lägenheten är såld...

Det var totalt 4 budgivare på denna lägenhet. Den höga avgiften 2885kr/mån, samt utgångspriset 1.8m, skrämde nog bort en del microstakes. Efter att ha budat fram och tillbaka kom igår kväll en ny budgivare från ingenstans in och la sitt första bud på 2.2m. Jag fick en förfrågan om jag ville buda över, men bestämde mig för att steka över natten, och lägga ett bud på morgondagen. Kändes onödigt att trissa upp priset dagen innan, när affären ändå inte skulle bli klar under den dagen. Mäklaren ringde och jag la 2.25m kl10. Mäklaren sa att det rörde sig om HU för tillfället, men hon fick inte tag på den andra budgivaren. Timmarna gick och tillslut ringde mäklaren och sa att jag vunnit budgivningen, då FI var okontaktbar.

Vi bestämde tid för kontraktsskrivning kl 16.00 på Husman Hagbergs kontor på Götgatan. Kl 15 ringer mäklaren igen och säger att det kommit in ytterligare ett bud. En tjej har dryga timmen innan mötet kommit in och höjt mitt slutgiltiga bud med 25tkr, och det är mäklarens skyldighet att framföra det till säljaren. Mäklaren sa att vi kan göra en deal, att om jag höjer mitt bud till samma pris(2.275), så gäller fortfarande den tidigare planen med kontraktsskrivning kl16.00. Inte mycket annat att göra än att acceptera löjligheterna. Jag sa att jag går med på det, om det nu är slut på tramset. Var ju så nära liksom. Hon sa med skämtsam röst: "Det här är den tråkiga delen med mitt jobb, och vi får hoppas att det inte blir nån mer hustling..."

Blev ingen mer hustling och jag tillsammans med mäklare och säljare skrev på kontraktet till punkt och prickar. Löjligt lycklig atm. Riktigt skönt att jag hade tålamodet att vänta på en bättre lägenhet än de första jag hittade. Fick min favorit, för ett i mina ögon reapris. Hade nog jävligt tur att Mäklaren inte fick tag i budgivaren när det i princip bara var jag och han kvar. Då hade nog priset gått upp, och jag hade fått investera hela vägen till mit tak på 2.5m...

Tillträde: 25e Feb

Storlek: 46kvm

Sittplats i hissen: Ja

Gratulerar till nya lägenheten!

• Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

• NikLasVegas

4201

• sexyterran

2591

• pastan

2237

• FriSoren

1535

Top Posters In This Topic

Postad
Gratulerar till nya lägenheten!

Gn GG Wp ses på GC! :-)

ty

Innebandy ikväll. Vilka kommer?

NikLasVegas

FriSoren

AnteSvante (tvek)

Ulaf

Xception

Ragnar

Starvin

M1978

VP

Izy?

Sexy?

Shahin 89/86?'

För övrigt har jag precis irlgarvat någon minut åt ordet snuskhummer. Tycker det är ett jävligt roligt ord. Får det inte att gå ihop. hahaaha

Postad
46 kvm, 2.25m :shock:

Grattis!

Mitt första favoritobjekt på Erstagatan var 36 kvm, och gick för 2.3m. Hade ångest när jag inte budade på den, men med facit i hand är jag nöjd då jag hittade en bättre lägenhet för ett billigare pris. Riktigt kap...

Postad

Jag och FriSoren har en plan på natten mellan sön-mån. Iom att planet går 07.00, och man bör vara på Arlanda relativt tidigt på morgonen så finns det ju ingen anledning att sova. Därför tar vi med oss vårt pick o pack till CC, lirar tills 4-5-snåret och tar sedan taxi till Arlanda därifrån. Återstår att se vilka som joinar oss...

Postad

Vet att det har varit ont förrut men kommer inte ihåg hur det blev.. Var det Mårten och Sören som slog vad om att kött är muskler eller hur det nu var? Hamnade i en liknande diskussion precis och kände mig tvungen att kolla med er :)

Postad
När den diskussionen utspeglade sig satt man ju och käkade maltesiska sniglar och kanin. Nötcombo obv...

Själv satt man och åt terrans laxtallrik i tron om att han var klar, vart lite pinsamt när han ville ha tillbaks den efter att man mumsat i sig 75% typ.

Postad
Själv satt man och åt terrans laxtallrik i tron om att han var klar, vart lite pinsamt när han ville ha tillbaks den efter att man mumsat i sig 75% typ.

hahaha:mrgreen:

Good times

Postad
Innebandyn inställd. Dåligt intresse. Blir utgång för min del istället...

Nej vad trist =( Var det inte ganska många klara?

Fan jag som var sugen å göra nåt ikväll :-(

• Skapa nytt...