Gå till innehåll

The Office SE - bump

sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

1. 1. Gammal omröstning rensad

• 1
      1
    • 2
      1

Recommended Posts

• Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

• NikLasVegas

4201

• sexyterran

2591

• pastan

2237

• FriSoren

1535

Top Posters In This Topic

Blev också sugen på att posta lite eyecandy....

Kontorets omtalade "anti-poker"resa till Egypten bjöd på många glada ögonblick. Tyvärr filmatiserades få, här kommer dock ett par....

Izy röker i hissen...

IRL på en säng...

Izy deltar i en ormshow, alldeles för full....

IRL dricker och tappar en flaska...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker Stars $5/$10 No Limit Hold'em - 2 players

The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com

Hero (BB): $2032.00

BTN/SB: $1857.00

Pre Flop: ($15.00) Hero is BB with A:club: 8:club:

BTN/SB raises to $30, Hero raises to $110, BTN/SB calls $80

Flop: ($220.00) Q:club: 8:spade: 7:club: (2 players)

Hero bets $150, BTN/SB calls $150

Turn: ($520.00) 6:heart: (2 players)

Hero checks, BTN/SB bets $400, Hero raises to $1772 all in, BTN/SB calls $1197 all in

River: ($3714.00) T:heart: (2 players - 2 are all in)

Final Pot: $3714.00

Hero shows A:club: 8:club: (a pair of Eights)

BTN/SB shows J:spade: 9:spade: (a straight, Eight to Queen)

BTN/SB wins $3713.50

(Rake: $0.50)

Helt ok, gjorde mej fittigt tiltad dock, eftersom jag redan e på edge eftersom jag lyckats paja min postgres databas på kontorets dator så gjorde den här mej JÄVLIGT tiltad...

HORA ALDRIG NÅT S OM FUNKAR

edit: glömde försvara mitt spel. den här killen synade 100bb riverbet med AKo på 3479T rb mot min JJ 300bbpot... han floatade 3betade potter lika nobodys business, han hade slagit om en Q alla dar i veckan på flop i denna handen, så jag kunde inte sätta honom på Q, enda möjliga var stege med T9 och om han hade det så GG imo.

men han hade sämre... mycket sämre. horunge....

han stack sen

Länk till kommentar

Med Snusarns godkännande har jag postat en del av hans arbete om internetpoker. Denna del handlar om oss här på kontoret. Tyvärr fick jag itne med bilderna men texten får duga. Tyckte det var bra och rolig läsning som säkert kan förgylla er här på pf också.

"Arbetsplats: internet

Fem tjugoåriga killar, sju stora skärmar, en hög läskkonsumption och lite gnäll. I oktober resulterade det i över en miljon svenska kronor. Många svenskar har idag internetpoker som hobby. För de här fem är det ett jobb.

Strax öster om Stockholm ligger det vita hus som förutom en snart skivdebuterande musikers studio och ett mindre företag som tillverkar luftfilter rymmer fem pokerspelares kontor. Niklas, Mårten, Sören, Johan och Emil flyttade sin verksamhet hit för drygt ett halvår sedan, tidigare hade de spelat mycket hemma hos varandra. Alla känner alla på ett eller annat sätt, har de inte gått i samma klass, antingen i grundskola eller gymnasium, så har de spelat hockey eller fotboll tillsammans.

Tjugo över fyra kliver jag av bussen från Stockholm och strax därefter hämtar Niklas och Sören upp mig. På kontoret har Mårten stämplat in för ett par timmar sedan. För Niklas är det första gången på ett par veckor han är på kontoret. Efter att ha spelat över 180 000 händer i oktober tog han en två veckors semester i Sydafrika. 180 000 pokerhänder säger kanske inte mycket för den som inte spelat poker på internet. Per bord och timme är genomsnittet ungefär 100 händer. Även om man, som Niklas, spelar flera bord åt gången tar det mycket tid och kräver en oerhörd koncentration för att hålla spelet på topp.

– Under en period lämnade jag inte kontoret på tre dygn, säger Niklas när vi precis kommit in.

Jag var helt utbränd efter det, men nu är jag sjukt sugen på att sätta igång igen.

Motivationen får sig dock en törn när han slår sig ned på sin sedvanliga plats och möts av en

förpackning som innehåller tunna skivor av vad som en gång var tysk korv - nu någonting grått med en vit luddig hinna på ytan. Efter sanering av den mögliga korven och klagomål hos kollegorna kan arbetsdagen ta sin början. Till en början går det bra och Niklas vinner ett par tusen kronor, men efter ytterligare ett tag är resultatet negativt istället. Det är antagligen den mest kännbara skillnaden

jämfört med ett vanligt arbete, oavsett hur mycket man arbetar kan man vid slutet av dagen ha

förlorat pengar.

– Så är det att spela poker, säger Niklas. Det är oundvikligt att inte förlora ibland. Klarar man

det inte bör man inte spela över huvud taget.

Kontoret, uppskattningsvis tolv kvadratmeter stort, är kanske inte vad man skulle kalla ett klassiskt kontor. Snarare ett potpurri av datorer, kläder, läskburkar och sånt som förpassats från skrivborden.

Skräp med andra ord. Mitt i allt mäktar en djup soffa som även får duga som säng till och från. Två fönster finns på ena långsidan, men de är förtäckta för att undvika reflektioner på datorskärmarna.

Klockan sex ringer vi och beställer mat från en thailändsk restaurang. Pad Thai och kyckling med chashewnötter. Vi hämtar maten och åker på tillbakavägen förbi Hemköp för att skaffa

förnödenheter inför kvällen. 24 x 33cl Coca cola, 4 x 2l julmust, två påsar ostbågar och en del godis beräknas räcka. I kontorsbyggnaden finns ett gemensamt kök som delas av hyresgästerna. Det är ett komplett kök med spis, ugn och allt man kan tänkas behöva. Det enda som används av killarna är dock bord och stolar.

– Jag tror Emil lagade mat här en gång, säger Mårten. Men det var både första och sista. Vi

brukar åka och käka lunch på restaurangerna här omkring istället, vi har nog varit på alla nu.

Det var en Gorbys pirog som tillagades.

En av punkterna på kvällens schema är en SM-tävling på Svenska spel. Under veckan anordnar Svenska spel ett antal svenska mästerskap i totalt sex discipliner. Ikväll är det heads up, det vill säga en mot en. Inköpet i turneringen är 500 kronor och både Sören och Mårten har tänkt spela.

Förstapriset slutar på lite drygt 30 000 kronor. Det blir en snabb sorti för Sören som åker ut snabbast av alla i den första omgången. Niklas påpekar att Sören med andra ord är sämst i Sverige. Mårten ligger länge under i sin match men vänder till slut och går vidare till omgång två. Där tar det dock stopp och det blir ingen svensk mästare på kontoret ikväll.

Strax efter klockan åtta anländer Johan till kontoret. Han är den enda av de fem som har ett vanligt jobb vid sidan av pokern. Efter en dålig period för ett tag sedan bestämde han sig för att ta en paus och arbeta i en klädaffär istället.

– Det är en av nackdelarna med att spela på heltid, säger han. Man tappar alla rutiner i livet

helt. Det kan vara riktigt jobbigt och då kan det vara skönt att ha ett jobb att gå till istället.

Det finns flera negativa sidor med att spela poker på heltid. Förutom att de kan förlora pengar kan ingen av killarna få ett lån eftersom de på papperet inte har någon inkomst. De upplever också att människor inte tar deras arbete riktigt på allvar och de kommer ha ett ganska stort hål i sina cv, vilket oroar dem.

– Men friheten med att kunna jobba när man vill och dessutom tjäna mycket pengar överväger

de negativa aspekterna, flikar Mårten in.

För pengar har de tjänat. I oktober gjorde de tillsammans ett resultat på över en miljon kronor. Nog för att inte alla månader ser ut så men det säger ändå någonting om lönsamheten för deras spelande.

Vid niotiden sitter alla fyra och stirrar koncentrerat in i datorskärmarna. Emil är den enda som saknas, han är för tillfället i London och spelar en större liveturnering. Mellan det högfrekventa ljudet av möss som klickar och siffror som knappas in på tangentbord varvas svordomar och förbannelser med lyckorop och diskussioner om

olika händer. Sören har inte riktigt flytet ikväll och klagar förutom på sina motståndare även ofta på hur otroligt kallt det är på kontoret. Det är antagligen omkring 28 grader men han sitter närmast dörren och har på något vis hittat en oerhört kylig oas i hettan.

– När det går så förbannat kallt på pokern måste jag väl i alla fall få behålla den lilla värme jag har kvar i kroppen, muttrar han och stänger dörren för femte gången ikväll.

Under kvällen och natten fortsätter spelandet. Det avbryts stundtals för en film, cigarett eller annan förströelse. När klockan börjar närma sig halv fyra och sex avsnitt South park har sänts på den stora plasma-tv som står vid soffan bestämmer sig Mårten för att spela ett sista pass och loggar in på en av de större pokersiterna. Mårten är den som spelar på högst nivå förutom Emil, när november nästan är slut ligger månadsresultatet en bra bit över 200 000 kronor plus.

– Runt tre och senare börjar de riktigt dåliga amerikanerna titta in, förklarar han.

En kvart senare är dock en av de dåliga amerikanerna 25 000 kronor rikare, och Mårten samma summa fattigare.

– Nä, nu åker vi hem, säger Sören som tröttnat på att spela men i alla fall hämtat tillbaka lite

av de tidigare förlusterna.

– Kunde du inte sagt det för en kvart sedan? Du kostade mig precis 25 000, det skriver jag upp som en skuld, svarar Mårten och stänger av sin dator."

Lycka till med betyget, kom och grinda med oss så du kan berätta hur det gick....

Länk till kommentar

Poker Stars $5/$10 No Limit Hold'em - 2 players

The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com

Hero (BB): $2032.00

BTN/SB: $1857.00

Pre Flop: ($15.00) Hero is BB with A:club: 8:club:

BTN/SB raises to $30, Hero raises to $110, BTN/SB calls $80

Flop: ($220.00) Q:club: 8:spade: 7:club: (2 players)

Hero bets $150, BTN/SB calls $150

Turn: ($520.00) 6:heart: (2 players)

Hero checks, BTN/SB bets $400, Hero raises to $1772 all in, BTN/SB calls $1197 all in

River: ($3714.00) T:heart: (2 players - 2 are all in)

Final Pot: $3714.00

Hero shows A:club: 8:club: (a pair of Eights)

BTN/SB shows J:spade: 9:spade: (a straight, Eight to Queen)

BTN/SB wins $3713.50

(Rake: $0.50)

Helt ok, gjorde mej fittigt tiltad dock, eftersom jag redan e på edge eftersom jag lyckats paja min postgres databas på kontorets dator så gjorde den här mej JÄVLIGT tiltad...

HORA ALDRIG NÅT S OM FUNKAR

edit: glömde försvara mitt spel. den här killen synade 100bb riverbet med AKo på 3479T rb mot min JJ 300bbpot... han floatade 3betade potter lika nobodys business, han hade slagit om en Q alla dar i veckan på flop i denna handen, så jag kunde inte sätta honom på Q, enda möjliga var stege med T9 och om han hade det så GG imo.

men han hade sämre... mycket sämre. horunge....

han stack sen

December månads Wajnare är hittils inte shahin.....

Länk till kommentar

Back 89$ idag, lirat på carlos för att shahin lurade mig och sa att RedBets banköverföring var riktigt smutt. Typ 9h har gått och pengarna har inte kommit in, ...

FriSoren som jag och mårten lyckats hålla kvar på kontoret i timmar nu, trots att han är hur trött som helst, är på väg till statoil för nattkrubb. Jag och mårten har beställt julmust och dillchips. mmmmmmmmm

nu ska jag ta igen backet och bli rik....

Länk till kommentar

Intressant hand detta. Jag vet jag vet, HHs är inte populärt i denna dagboken. Varför ska det skrivas om poker?

Lägger upp denna iaf. Ger lite kommentarer på varje gata. kom gärna på förslag på hur den här handen bör spelas.

Båda motståndarna i den här handen är okända. Han som jag tillslut spelar potten mot har jag 17 händer mot, han har spelat aggresivt so far.

IPoker, $5/$10 NL Hold'em Cash Game, 4 Players

UTG: $162

BTN: $1,728

IRLsucks (SB): $985

BB: $1,700

Pre-Flop: T:spade: T:club: dealt to IRLsucks (SB)

UTG raises to $23, BTN raises to $80, IRLsucks calls $75, 2 folds

Jag vill inte 4beta honom preflop med TT här. Anledninge till det är att vi inte har någon historik och jag tror inte att han försöker sig på ett move direkt.

Flop: ($193) 7:spade: 6:diamond: 9:diamond: (2 Players)

IRLsucks bets $120, BTN calls $120

Helt ok flopp. Anledningen till att jag donkar ut här är att jag kommer behöva stacka av mot högre pockets och sets ändå. Har ju minst 6 outs mot alla händer förutom floppad stege. Det jag vill är att få maximalt betalt de gånger han har luft. Tror betta ut här är ett bästa spelet. Tror inte att han Cbetar luft på den bräda speciellt ofta.

Turn: ($433) Q:heart: (2 Players)

IRLsucks bets $216.50, BTN calls $216.50

Här vet jag absolut inte vad bästa spelet är. Förslag?

Eftersom att jag har inte har timebank här så blir det donk igen för att få han att chippa in med luft. Jag gillar inte spelet.

River: ($866) 6:spade: (2 Players)

IRLsucks checks, BTN checks

Vet inte hur jag ska spela river. Hade föredragit att beta.

Länk till kommentar

Har ni någon gång funderat kring det där med kost och sånt? :-)

vägde mig för en månad sen typ, ca 10kg fett på ett år har man gått upp... hmm men har börjat tagit tag i det, snar e man i tipptoppform igen.

och han som sa lol noob,,, sa så sent som idag att han e uppe på all time high i vikt... fetto.

Länk till kommentar

– När det går så förbannat kallt på pokern måste jag väl i alla fall få behålla den lilla värme jag har kvar i kroppen, muttrar han och stänger dörren för femte gången ikväll.

i loled

:lol: :lol:

Edit: NOTE TO MYSELF

Aldrig mer äta ett paket fishermans friend inom loppet av 15 minuter. Min mage gjorde ljud jag aldrig tidigare hört.. varken IRL eller på film.

Länk till kommentar

2.33 på Depor bort mot Lech Poznan är enligt mig ett mycket bra odds. Tror även City, Spartak, Valencia gör sitt jobb på hemmaplan. Fan, spelbar omgång ju. Får jag in mina pengar på RedBet så tänker jag sätta en slant. Riktigt bra matcer i UEFA idag. Länge sen jag så så bra bettingvärde. Mina gamla bettingfavoriter Udine borde spöa Dinamo Zagreb också. Nu fick jag upp bettinghjärtat igen. GG money....

Drog iväg några kuponger, mest singelmatcher, på redbet. Får se hur det går:-)

Länk till kommentar

Ok, hus i thailand.

Det svåra är att man måste hyra i 6 månader framåt, och då om vi skulle hyra något från Februari-sex månader framåt så är inte kontraktet slut förrän Juli, då har vi bara rövmånaden kvar av sommaren i sverige att leka på. jag vill typ komma hem i mitten av juni då det e soligt och sånt i sverige...

http://www.houseinphuket.com/houses/LTR/a0681/

Sen, det är svårt att hitta ett hus med 6 sovrum... Det kan vara skönt att ha ett eget sovrum känns det som, hyra en fet villa och sen sova skavfötters med sören? NO TY. Nu ser jag iofs att detta huset hade 6 sängar: 2 kingsize bedroom1 & 2 sen bedroom 3 & 4 e två singelbäddar... Vem som sover vart e ju bara att spela kort om :)

Aja, återkommer med fler hus, om nån i gänget pallar, kolla houseinphuket.com (vi behöver itne bo i phuket, för mej spelar det faktiskt ingen roll)

edit: njae, det ahuset låg inte tillröckligt nära vattnet

Länk till kommentar

Detta huset tror jag som FAN på:

http://www.houseinphuket.com/houses/LTR/a0617/

4 sovrum, 3 stora sängar 2 små... 5 sängar på 6 pers, men ju mer jag tänker på det: det e inte så farligt att slagga med nån annan + vi spelar ju om vilka två som delar säng, och då är ju oddsen EMOT att det skulle bli jag :) 3/5 klarar sej ju :) haha.

det där huset låg fett nära vattnet, och kostar 120k baht per månad..

120k baht = 28k SEK delat på 6 = 4666 kr i månaden... e 1k mer än vad jag betalar hemma, Lal

Länk till kommentar

• Skapa nytt...