Gå till innehåll

FLT - A8o försöker sno blinds, möter motstånd


morberg

Recommended Posts

Party Poker 1/2 Hold'em (10 handed) converter

 

Jag håller på att försöka flytta upp till 1/2 på Party. Spelet är mycket tajtare än jag är van vid från 0.5/1.

 

Preflop: Hero is Button with Ad, 8s. CO posts a blind of $1.

6 folds, CO (poster) checks, Hero raises, SB 3-bets, 1 fold, CO folds, Hero calls.

 

Med A8o på knappen och ingen med i potten känns det som ett bra läge att gå in med en höjning. När SB 3-bettar kan det vara både en bra hand eller en försvarsreaktion. Vi tackar CO och BB för deras bidrag till potten i alla fall och går vidare.

 

Flop: (8 SB) Jh, Kc, 8d (2 players)

SB bets, Hero raises, SB 3-bets, Hero calls.

 

SB:s första bet kan betyda vad som helst och med bottenpar och bra kicker höjer jag. Hans 3-bet får mig däremot på defensiven.

 

Turn: (7 BB) 5d (2 players)

SB bets, Hero folds.

 

Turn var inte till någon hjälp och jag lägger ner handen när SB trycker på igen trots den relativt stora potten.

 

Final Pot: 8 BB

 

På 0.5/1 är det ganska ovanligt att hamna i situationer man-man, men jag misstänker att det kommer att hända relativt ofta på en tajtare nivå som 1/2 verkar vara.

 

Vad finns att säga om denna handen, borde jag cappat någon gata? Är det för vekt att lägga ner på turn eller skulle jag kanske gjort det redan efter hans 3-bet på floppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hm, rent spontant. preflop är ju standard, en marginell sitation pga. rake om det inte varit för att co postat och checkat. På floppen förstår jag inte vad du försöker åstadkomma med att trebetta riktigt; leder du får du honom att sakta ner, leder han tar han betalt. När du får 9-1 och kan räkna med att få in ett eller två stora bet(~4sb)till om du träffar skulle jag inte hittat vik utan synat. Skulle också vikt på fjärdegatan, inte ens i ditt fall när ni pumpade in 6sb på floppen skulle jag hitta syn där, hela handen tyder på att han har topp, mellan, överpar eller bättre och synar du fjärde måste du ju syna ett stort till på femte dessutom även om du missar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det för vekt att lägga ner på turn eller skulle jag kanske gjort det redan efter hans 3-bet på floppen?

för 15-1 efter hans trebett är det för vekt att vika, att trebetta honom från början tror jag inte är profitabelt mot en okänd spelare, att vika för hans trebet tror jag inte heller är profitabelt. Att vika turn tycker jag inte var vekt dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På floppen förstår jag inte vad du försöker åstadkomma med att trebetta riktigt; leder du får du honom att sakta ner, leder han tar han betalt.

morberg tvåbetar ju i position och kan få händer som JT att sakta ned betänkligt. Alltså möjlighet att köra raise, bet, check mot en hel del bättre (och sämre) händer. Men då är det ju förstås bra om motståndaren har en hyffsat vid HD till att börja med och har långt till trebeten. Känns lite tveksamt till om det är fallet här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På floppen förstår jag inte vad du försöker åstadkomma med att trebetta riktigt; leder du får du honom att sakta ner, leder han tar han betalt.

 

Som Hjort påpekade så kommer 3-betten från fi, jag nöjer mig med en höjning på floppen.

 

Tack för övriga kommentarer, det verkar som om du tyckte jag spelade handen ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...