Crappy Postad 5 Juni , 2008 Rapport Postad 5 Juni , 2008 Vi ska ha ett litet "homegame" , något större än vi brukar, och då dök frågan upp. Struktur och antal chips? Vi tänkte oss att spela ca 5 timmar. Efter vad jag minns, vilket desvärre ofta är fel, skrev Glimne något åt det här hållet. "När blindsen är ca 20% av totala marker antalet brukar turneringen ta slut" Hur är det? Stämmer detta, eller finns det någon som har en bra struktur, eller ide om hur man lägger upp det. Crappy Citera
gdaily Postad 5 Juni , 2008 Rapport Postad 5 Juni , 2008 http://pokerforum.nu/forum/faq-vanliga-fragor/2461-hur-strukturerar-man-en-bra-taevling.html Citera
lolzor Postad 5 Juni , 2008 Rapport Postad 5 Juni , 2008 Vad är det exakt du undrar över? Vilken struktur du än kör med så finns alltid risken att spelarna kommer till ett stadie där blindsen är 20% av det totala antalet marker. Citera
KingCosmoKramer Postad 5 Juni , 2008 Rapport Postad 5 Juni , 2008 Dan Glimne är som Chuck Norris. Han har ALLTID rätt. Citera
Crappy Postad 5 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 5 Juni , 2008 Vad är det exakt du undrar över? Vilken struktur du än kör med så finns alltid risken att spelarna kommer till ett stadie där blindsen är 20% av det totala antalet marker. Hmm kanske uttryckte mig oklart? Eller fattar jag trögt Om det totalt finns 150000 marker i spel. Är det då över när sb + bb + ante ligger runt 30000? Eller är det som jag spelar onlinen poker? åt-h-vete? Kan vara ölen oxå, förstås Citera
owster Postad 6 Juni , 2008 Rapport Postad 6 Juni , 2008 Hmm kanske uttryckte mig oklart? Eller fattar jag trögt Om det totalt finns 150000 marker i spel. Är det då över när sb + bb + ante ligger runt 30000? Eller är det som jag spelar onlinen poker? åt-h-vete? Kan vara ölen oxå, förstås Vadå över? Verkar ju sjukt om ni bara ska avsluta turneringen? För att undvika för mycket lotto och kunna spela poker även i slutet av turneringen kan man ju helt enkelt sluta höja blindsen när stackarna blir för små i förhållande till blindsen. I vårt homegame höjer vi aldrig blindsen mer än att snittstackarna ska vara 30bb vid HU eller 20bb vid 3 spelare. Det är klart, vi är max 5 spelare och alkoholnivån brukar se till att det blir action iaf. Med 8+ spelare som börjar turneringen kanske det blir för segt om man slutar höja blindsen allt för tidigt. Eller kanske inte, vid samma scenario som ovan och 5 spelare kvar istället kommer snittstackarna vara 12bb vilket ju kommer främja action. EDIT: Sen kan ju jag lära mig läsa innan jag ska försöka låtsas veta något... För ett "större homegame" är detta antagligen inte möjligt. Citera
Crappy Postad 6 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 6 Juni , 2008 Vadå över? Verkar ju sjukt om ni bara ska avsluta turneringen?. Ja det är det senaste, när big är tillräckligt stor får alla som har marker kvar räkna dom och så fördelas prispengarna. Nä med "över" menar jag att ungeför då är det sannolikt att det bara kvarstår ett fåtal, eventuellt är det hu. Men när jag läser lite olika trådar får jag intrycket att detta sker redan när BB är 10% ? Vi vill ju inte att det ska ta slut för fort. Den struktur vi använder i dag, är med 3000 marker 13min intervaller och ser ut så här 5-10 10-20 15-30 20-40 30-60 Den brukar då på 7-8 man ta slut efter ca 2 timmar. Nu är det iofs lite löst eftersom vi kör med återköp tom. nivå 4, och spelar två rundor. Men hur förändrar jag strukturen till att gälla ca 20 -25 st (i bästa fall 30), ska vara utan återköp och hålla på i ca 5 timmar? Jag har även fått för mig att det påverkar om det spelas fullring eller inte. Alternativa förslag motages tacksamt Citera
Octocrab Postad 6 Juni , 2008 Rapport Postad 6 Juni , 2008 Dan Glimne är som Chuck Norris.Han har ALLTID rätt. Jag var bara tvungen att utveckla det här och ta några famous Chuck Norris sayings och ersätta dem med Dan Glimne. Till min förvåning handlade vissa om poker. Enjoy: (Jag började avvåldifiera dem och pokeranpassa dem först, men orkade inte fullfölja, de var rätt roliga ändå) -Dan Glimne recently had the idea to sell his urine as a canned beverage. We know this beverage as Red Bull. -If you can see Dan Glimne, he can see you. If you can't see Dan Glimne you may be only seconds away from death. -The chief export of Dan Glimne is pain. -Dan Glimne' tears cure cancer. Too bad he has never cried. -Dan Glimne does not sleep. He waits. -If you spell Dan Glimne in Scrabble, you win. Forever. -The following is a short list of things Dan Glimne cannot do: . -If you make a list of 10 things Dan Glimne cannot do, he will appear at your house and perform them all. Your life may be forfeit. -Dan Glimne once taught a class called "Ass Kicking 101". There were no survivors. -Dan Glimne does not hunt because the word hunting implies the possibility of failure. Dan Glimne goes killing. -When the Boogeyman goes to sleep every night he checks his closet for Dan Glimne. -Dan Glimne can slam revolving doors. -Dan Glimne Isn't funny, stop laughing. -Dan Glimne has an unbeatable poker face, concealed beneath an even more unbeatable poker beard. -While a normal poker face conceals the emotion of its wearer, Dan Glimne’s poker face skips all that and just drives other players insane. As a result, the only way to survive a game of poker against Dan Glimne is to play online, and even then you still might go insane. -When Dan Glimne sends in his taxes, he sends blank forms and includes only a picture of himself, crouched and ready to attack. Dan Glimne has not had to pay taxes ever. -Dan Glimne was once on Celebrity Wheel of Fortune and was the first to spin. The next 29 minutes of the show consisted of everyone standing around awkwardly, waiting for the wheel to stop. -Q: What’s 30 times Dan Glimne? A: Oblivion. -Dan Glimne doesn't read books. He stares them down until he gets the information he wants. -In conversation, Dan Glimne often quotes himself, and then laughs about it. -Dan Glimne has counted to infinity. Twice. -February 29th only occurs once every four years because Dan Glimne wills it to be so. -There is no theory of evolution, just a list of creatures Dan Glimne allows to live. -Dan Glimne really likes the movie 101 Dalmatians. No one knows why. -Dan Glimne once ate three 72 oz. steaks in one hour. He spent the first 45 minutes having sex with his waitress. -In an average living room there are 1,242 objects Dan Glimne could use to kill you, including the room itself. -There’s an old Dan Glimne saying: “He who has the Dan Glimne makes the rules.” It’s one of those nonsensical old sayings, since it implies that someone can “have” Dan Glimne. -When Dan Glimne falls in water, Dan Glimne doesn't get wet. Water gets Dan Glimne. -Dan Glimne CAN believe it's not butter. -A man stopped Dan Glimne on the street and asked him to list 100 Dan Glimne facts. Unamused, Dan Glimne raised one eyebrow with such force that the man disintegrated. -Dan Glimne is the reason why Waldo is hiding. -Dan Glimne once picked a fight with a duck. The duck turned out to have -Dan Glimne can tilt you so hard that he can actually alter your DNA. Decades from now your descendants will occasionally clutch their heads and yell "What The Hell was That?" -There are no steroids in baseball, just players Dan Glimne has breathed on. -If at first you don't succeed, you're not Dan Glimne. Citera
bodybuilder120 Postad 6 Juni , 2008 Rapport Postad 6 Juni , 2008 -When Dan Glimne falls in water, Dan Glimne doesn't get wet. Water gets Dan Glimne. Citera
KingCosmoKramer Postad 6 Juni , 2008 Rapport Postad 6 Juni , 2008 -Dan Glimne's watch doesn't have hands or numbers on it. It just says "Time To Kick Ass. -Dan Glimne's dog picks up it's own mess because Dan Glimne doesn't take crap from anybody. -Being sexually attracted to Dan Glimne does not make you gay. -Dan Glimne sleeps with a night light on. Not because Glimne is afraid of the dark but because the dark is afraid of Glimne. -Superman wears a Dan Glimne pyjamas to bed. - Dan Glimne was originally cast to be Jack Bauer in the hit TV series "24". They had to cancel him because he killed all the terrorists and saved everyone in 15 minutes. -Dan Glimne doesn't teabag chics; he potato sacks them -Dan Glimne once got in a pissing contest outside of a bar. His opponent drowned. -Many of the fish that swim upstream each spring to be caught by sport fisherman are not salmon but are, in fact, Dan Glimne's sperm Citera
Crappy Postad 6 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 6 Juni , 2008 Tack för dom senaste tippsen!! Iofs lite underhållande. Men sannslöst OT Citera
54321 Postad 7 Juni , 2008 Rapport Postad 7 Juni , 2008 Tack för dom senaste tippsen!!Iofs sannslöst underhållande. Men lite OT FYP Citera
bananuz Postad 7 Juni , 2008 Rapport Postad 7 Juni , 2008 Dan Glimne owns the greatest Poker Face of all-time. It helped him win the 1983 World Series of Poker despite him holding just a Joker, a Get out of Jail Free Monopoly card, a , and a green #4 card from the game Uno. Citera
Recommended Posts