kraclob Postad 5 Juni , 2008 Rapport Postad 5 Juni , 2008 Jättestandard säkert men var lite lost eftersom jag inte är bekväm på denna nivå. Vad gör vi för det första pre? Limp? Limppush? Betfold? Limpfold? Push? Om ni vill beta upp det vilken betsize har ni då? password_is2 är en stabil reg. Seat 2: fcukyourluck (1 575 in chips) Seat 5: coolmembers (1 150 in chips) Seat 6: HERO (1 380 in chips) (on the button) Seat 8: password_is2 (1 875 in chips) Seat 9: Rokko 95 (1 520 in chips) *** Blind Bet Round *** : password_is2 : Post Blind (50) Rokko 95 : Post Blind (100) Dealt to HERO: 6c Dealt to HERO: 6d *** Pre-Flop *** : fcukyourluck : Fold coolmembers : Fold HERO ??? Citera
Rebonius Postad 5 Juni , 2008 Rapport Postad 5 Juni , 2008 Openshove --- raise 250/call ---- openfold ---- limp/shove - raise-fold Citera
Olyckan_77 Postad 5 Juni , 2008 Rapport Postad 5 Juni , 2008 Openshove --- raise 250/call ---- openfold ---- limp/shove - raise-fold Vilka händer pushar du resp openraisar med här? Citera
kraclob Postad 5 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 5 Juni , 2008 Vilka händer pushar du resp openraisar med här? Lite så jag tänkte också om jag väljer att openshova här så vet han sågott som att jag har mid pairs. Då det är det enda jag kan tänka mig openpusha i denna situation. Så om vi säger att vi raisar 250 och synar alla pushar. Vad gör vi då om vi får en flatcall? Citera
eurythmech Postad 5 Juni , 2008 Rapport Postad 5 Juni , 2008 Tycker det är en ganska skaplig läcka att inte openpusha stora ess här, så det balanserar rätt bra. Tycker man inte det räcker får man väl börja pusha JJ+ också. Citera
Rebonius Postad 5 Juni , 2008 Rapport Postad 5 Juni , 2008 Tycker faktiskt att det är jätteberoende på ifall du ska spela mot de här spelarna flera gånger/har spelat mot dom ofta. Om du bara spelar den här SNGn och sedan cashar ut kan jag säkert raise-syna JJ+ och AK, händer som jag oftast openshovar annars. AA och eventuellt KK kan jag tänka mig att raise-syna med ifall motståndarna är halvkassa. Samtidigt kan du börja openshova fler händer ifall du blandar in de starkaste händerna i openshove rangen. Om du har tänkt bli regular/är regular här så tror jag att jag antingen viker eller openshovar alla händer, dvs jag har inte limp- eller openraiserange. Citera
Wiznakh Postad 1 Juli , 2008 Rapport Postad 1 Juli , 2008 Jag gillar inte openshoven eftersom du vinner bara 150 chips när alla foldar (vilket de oftast gör), men du ligger antingen under huge mot ett överpar eller leder smått mot två överkort de gånger du får syn. Så jävla lustigt är det inte att få syn när du har 66 på hand. Du ligger i snitt under här med 66 om du får syn. Raisecall är ännu sämre, eftersom du minskar din chans att vinna de 150 markerna, men fortfarande ligger exakt lika illa till om han reraisar. Betfold är ok antar jag. Du stjäler blindsen om de foldar, du riskerar inte hela stacken om de reraisar och du har en ok hand om de flatcallar. Men du kan likagärna göra detta spelet med typ J7s eller 72o om du har lust med det. Limp är bättre än alla ovanstående, men detta spel kan du endast göra om bordet är passivt. Höjer de ofta så har du inga odds för det. Fold. Det finns många saker som talar för en fold här. --------------------------------------- Du är i ett exakt mellanläge med 50/100 blinds här där du har 15bb och low/midpair. 66 har här tappat sina implied odds för setvärde och se en billig flop, men eftersom du fortfarande är halvdjup i stacken har du inte ännu börjat få odds för att ställa in stacken med den eftersom du får taskiga pottodds med bara 150 i blinds i potten före du ställer in, samt att du bara får syn av bättre/coinflips. Jag försöker nog ta en limp här om jag kan, är det ett jätteagg bord så kastar jag. Du kan även raisa, men var beredd att kasta vid mothugg. Jag vill inte ha coinflippen i detta läget i alla fall. Citera
Max Cady Postad 2 Juli , 2008 Rapport Postad 2 Juli , 2008 Nu spelar jag inte turbos iofs men är inte raise till 250 hyffsat standard? Kanske inte är det när det är turbo iofs... Citera
smiskos Postad 2 Juli , 2008 Rapport Postad 2 Juli , 2008 Vid vilket stackdjup ungefär väljer ni att höja 250 istället för push i detta läge? Citera
Rebonius Postad 2 Juli , 2008 Rapport Postad 2 Juli , 2008 Det handlar inte bara om stackdjupt. Förresten är det rätt irrelevant ifall vi spelar turbo eller inte. Däremot kan man väl anta att de restealar mer frekvent på $200 jämfört med $5 nivån. Nu spelar jag inte turbos iofs men är inte raise till 250 hyffsat standard? Kanske inte är det när det är turbo iofs... Vid vilket stackdjup ungefär väljer ni att höja 250 istället för push i detta läge? Tycker faktiskt att det är jätteberoende på ifall du ska spela mot de här spelarna flera gånger/har spelat mot dom ofta.Om du bara spelar den här SNGn och sedan cashar ut kan jag säkert raise-syna JJ+ och AK, händer som jag oftast openshovar annars. AA och eventuellt KK kan jag tänka mig att raise-syna med ifall motståndarna är halvkassa. Samtidigt kan du börja openshova fler händer ifall du blandar in de starkaste händerna i openshove rangen. Om du har tänkt bli regular/är regular här så tror jag att jag antingen viker eller openshovar alla händer, dvs jag har inte limp- eller openraiserange. Citera
sulla Postad 2 Juli , 2008 Rapport Postad 2 Juli , 2008 Det handlar inte bara om stackdjupt.. Klart det gör, med 100BB antar jag att du inte openpushar? Jag är nämligen också nyfiken på var BBgränsen går för showe/raise med händer som AK, AQ, mid/lowpair. Anta att vi i övrigt är i samma sits, hur låga ska blindsen vara för att vi inte ska trycka här ? Citera
Rebonius Postad 2 Juli , 2008 Rapport Postad 2 Juli , 2008 Det handlar inte bara om stackdjupt. Klart det gör, med 100BB antar jag att du inte openpushar? Jag är nämligen också nyfiken på var BBgränsen går för showe/raise med händer som AK, AQ, mid/lowpair. Anta att vi i övrigt är i samma sits, hur låga ska blindsen vara för att vi inte ska trycka här ? Läs igen Alltså det är oexploterbart att shove 66+ här, frågan är bara om vi kan få mer värde ur handen eller om vi orkar balansera det, och även om vi måste balansera det (som beror på en annan sak än stackdjup, nämligen om vi ska spela mot dom igen eller inte) Citera
padrinosftw Postad 27 Juli , 2008 Rapport Postad 27 Juli , 2008 Förstår inte hur man ska kunna hitta openfold här? Om jag inte är helt virrig så sitter du på co med 66 med fem man och du har 13bb. Vill du ta en försiktig approach så 200-250 open raise sen fold mot rr. Annars 250-300 och syn mot någon som kan resteala här. Openfold finns väl inte? Limp känns svagt men funkar väl iaf bättre än fold liksom. Shovea in 13bb känns väldigt fegt och oattraktivt, ett spel jag själv kan göra när jag börjar känna mig osäker dock. Tycker helt klart att det är ett mycket sämre spel än raise/syn. Citera
Recommended Posts