Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Det finns ju program där du kan se hur uppkopplingen "mår", och prova det med och utan router. Så slipper du köpa en i onödan.

Annars kan jag starkt rekommendera denna: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=331590

Bästa routern jag haft både i stabilitet och smidighet i inställningarna.

Mm tableratings är riktigt kul att kolla runt på! Man märker verkligen hur mycket folk som är ordentligt minus.

Jag förstår inte många grinders som spelat 500k händer, ligger -18k dollar på sin nivå, fått 4k i rakeback, och ändå nöter på med 13 bord...

Tycker ändå det känns väldigt nära fusk, eller iaf lågt mot motståndarna, att köpa HHs.

Och dom kan väl vara rätt missvisande. Skulle nån få HHs från mina sessioner några månader bakåt tar dom mig nog för en aggro halvfisk, men den stilen har ändrats rejält nu.

• Svars 783
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Hmm ja det första jag ska göra imorgon är att köpa en ny router. Spelade nyss började riktigt bra vann 4 inköp direkt typ sen tappade jag allt pga korttorka och några dåligt spelade händer.

Denna är jag ganska missnöjd över fi spelade 12/9/0 över ca 500 händer:

Party Poker $100.00 No Limit Hold'em - 5 players

The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com

BB: $123.80

UTG: $182.60

CO: $173.50

BTN: $38.10

Hero (SB): $215.15

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with Q:heart: Q:club:

1 fold, CO raises to $3.50, 1 fold, Hero raises to $13, 1 fold, CO calls $9.50

Flop: ($27.00) 5:heart: 6:diamond: 9:spade: (2 players)

Hero bets $20.00, CO raises to $53.50, Hero calls $33.50

Turn: ($134.00) 9:diamond: (2 players)

Hero checks, CO bets $100.50, Hero raises to $148.65, CO calls $6.50 all in

River: ($348.00) T:diamond: (2 players - 1 is all in)

Final Pot: $348.00

CO shows 6:club: 6:spade:

Hero shows Q:heart: Q:club:

CO wins $345.00

Hero wins $41.65

(Rake: $-38.65)

En sån passiv sopa hade slagit om KK/AA pre därför satte jag inte honom på det men tänkte inte ens tanken på att han kan ha floppat set utan jag hoppades verkligen att se TT/JJ. Sen i efterhand kan han nog mycket väl även ha KK/AA för har sett många passiva sopor göra samma spel med dem händerna... dessutom var vi så djupa borde vikt flop och defenitivt foldat turn... yeye.

En dålig pokerdag idag helt enkelt, första sessionen var dåligt spel som gjorde backet andra sessionen spelade jag mycket bättre eftersom jag sov lite men hade mycket oflyt låg 2-3 inköp under EV och blev dessutom setupad rätt hårt. Slutar den ungefär breakeven trots allt men internet hoppade och därför la jag av. Nu blir det väl sova och imorn mycket spel, lite misslyckat idag tyvärr men var så seg. Lär va piggare imorgon ;).

Postad

Köpt en ny router nu för ca 1000 SEK, en d-link DIR-655 och den verkar ha fått bra betyg. Pappa hade tappat bort papprena för internet och statiska ip adressen osv och hittar inte all info på gamla routern så får vänta tills imorn med att installera den...

Springer riktigt kasst nu, slutar minplus denna session över ca 1500 händer där jag plussade återigen ca 4 inköp i början för att sen tappa. Men ska vara nöjd för sprang riktigt kasst helt enkelt och massa tomtar som fick dra ut.

Vad gör jag här? fi spelade 21/14 och 0% 3bet över 100 händer.

CO: $115.70

BTN: $152.30

SB: $96.25

BB: $210.95

Hero (UTG): $136.80

Pre Flop: ($1.50) Hero is UTG with K:heart: K:spade:

Hero raises to $4, 3 folds, BB raises to $13, Hero calls $9

Flop: ($26.50) Q:heart: 6:club: Q:diamond: (2 players)

BB bets $17.00, Hero calls $17

Turn: ($60.50) 9:spade: (2 players)

BB bets $43.00, Hero ??

Ska väl vila lite sen spela igen, har inte fått in många händer på sistonde men hoppas verkligen den nya routern gör susen så jag kan storgrinda sista veckan av racet, för jag har tappat placeringar nu.

Postad

Hoppas routern fixar nätproblemet. Den är iaf riktigt bra, och jag är grymt nöjd.

I handen med KK känns det verkligen som att du är slagen. Antingen av AA eller AQ.

Jäkligt skumt om han skulle lägga om spelet så tvärt med dom statsen på en sån flopp.

Är han inte en reg-grinder kanske han har JJ, men annars vette sjutton :roll:

Postad

mm mina KK kändes inte så bra längre, standard är ju att 4beta pre men hade pos och ville se hur han agerar på floppen. Gillade floppen faktiskt, borde ju få AA att sakta ner lite men om han hade AA så hade han nog checkat river.

Slutade lite plus idag, men svängde en hel del många setups både för mig och för dem. Känns som att jag fortfarande springer halvdant men gjorde något misstag och har fått en ny HATREG.

Pankracy tror jag han heter köper in sig för 50bb och leker shortstack och han shovear alla pps+AK och ibland AQ. Det sorliga är att han flippar som en gud, torskat 3 flips mot honom och har vunnit 0. Avslutade sessionen precis med AK vs 88 flip flop Kx8... så fort jag såg kungen så typ YES, sen lol... river A som tröst.

Jaja, fick inte in så många händer idag har spelat totalt 81116 händer och har 12 dagar kvar på mig så 100k känns som att jag klarar av :). Får se hur det går i racet dock, lir imorgon men första jag gör blir att ringa universal telecom och fixa in routerinställningarna. Nu sova, gonatt.

Postad

Hmm somnade senare än vad jag trodde, en kompis var kvar i 150K GTD så började raila och han slutade på en tredjeplats för 13.5K$! grattis

Helt sjukt vad han som va chiplead hade tur, inte sett nått liknande på riktigt länge. Han var nere på 13k när avg var 600000 sen vann han 4 flips i rad + att han fick suga ut 2-3 potter.

Sjukaste var nog 55 vs AT var visserligen flip pre men flop 5AA turn K river K. Kan inte varit en kul syn och allt hände på FT. Chatten spammades sönder av folk som skrev "sickest ive seen" osv. Det roliga var att han alltid skrev i chatten "Give me some luck plz" och det verkade ju funka... Har installerat router nu och so far so good! ;). Får ge den några timmar så får vi se men det känns bra nu, ska väl duscha och få lite sol sen äta sen monstergrinda. Har MYCKET att ta igen, hörs sen.

Postad

Spelade nyss, började som vanligt bra men tappade mycket och lite till. Backade rätt mkt, var inte värd det och fanns en massa whine men failade också med några större bluffar. Kollade igenom HH:s nyss och var favorit i nästan alla större potter så var faktiskt värd att plussa.

Här är en hand som var lite fundersam:

Party Poker $100.00 No Limit Hold'em - 4 players

Hero (CO): $91.10

BTN: $128.30

SB: $112.60

BB: $100.00

Pre Flop: ($1.50) Hero is CO with K:heart: J:diamond:

Hero raises to $4, 2 folds, BB calls $3

Flop: ($8.50) 6:diamond: 5:club: Q:club: (2 players)

BB checks, Hero bets $6.50, BB raises to $17.50, Hero calls $11

Turn: ($43.50) 6:heart: (2 players)

BB checks, Hero bets $22.50, BB calls $22.50

River: ($88.50) 4:heart: (2 players)

BB checks, Hero bets $47.10, BB calls $47.10

Final Pot: $182.70

Hero shows K:heart: J:diamond:

BB shows Q:diamond: K:club:

BB wins $180.70

(Rake: $2.00)

Sätter honom på antingen ett färgdrag eller just den handen han har och synar flop för ifall att han är tom. När han synar turn så gör han det antingen för potodds eller för att skydda sin KQ/QJ och hade han haft set/tvåpar eller dyl hade han slagit om vid det här laget.

River, min enda chans att vinna potten så måste shovea och hoppas han viker handen men är brädan/djupet helt fel att göra det här movet på? hade okända stats på fi dessutom så ångrar jag rätt hårt i efterhand att jag gjorde movet. Han visade sig vara 25/7/1 typ dvs passiv synstation, men generellt är det stort spew av mig?

Ska väl lira nu igen, hoppas det flyter bättre... förra sessionen var inte alls rättvis.

Det positiva är dock att routern funkar UTMÄRKT! och internet har inte krånglat något alls so far :). Mycket nöjd.

Postad

Tycker du misshandlar den handen riktigt bra faktiskt. Optimalt är ju obv att släppa på flopp med facit i hand men om du verkligen måste bluffa får du nog sizea större på turn och ge upp om ni kommer till river eller checka bakom turn och shovea river typ imo.

Som spelat nu så ger du han odds att syna på turn och på river har du nästan bara ett halvt pottbet kvar vilket gör att du bara foldar ut alla missade drag.

Kan ha fel dock. Hur vill du spela handen med facit i hand?

Postad

Med facit i hand hade jag gett upp river fast spelet kan vara bra om vi är djupare, men som du säger har jag inte mycket kvar på river och han måste typ syna. Hoppades dock han hade nått drag som missade men det borde han logiskt sett gett upp på turn...

Spelade mycket idag, har routern att tacka då internet är prickfritt. Helt sjuk session var back 900$ tog igen allt och låg plus ett tag men åkte på två jobbiga beats i slutet på två megapotter.

Floppar set mot fd allin för 300bb idioten träffar turn, sen en till jobbig hand. Men kan inte vara annat än nöjd med min insats.

Dagens lol i två former:

Party Poker $100.00 No Limit Hold'em - 4 players

BB: $182.55

CO: $183.15

BTN: $100.60

Hero (SB): $291.85

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with Q:heart: A:club:

2 folds, Hero raises to $4, BB raises to $13.50, Hero calls $9.50

Flop: ($27.00) J:club: J:diamond: 7:heart: (2 players)

Hero checks, BB bets $10.00, Hero calls $10

Turn: ($47.00) 6:club: (2 players)

Hero checks, BB checks

River: ($47.00) K:spade: (2 players)

Hero bets $35.00, BB calls $35

Final Pot: $117.00

BB shows 6:spade: T:club:

Hero shows Q:heart: A:club:

BB wins $115.00

(Rake: $2.00)

Missclickar i raisen, men spelar nog inte så stor roll...

BTN: $78.95

Hero (SB): $108.55

BB: $100.00

UTG: $102.15

CO: $118.50

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with Q:spade: A:spade:

3 folds, Hero raises to $4, BB raises to $13.50, Hero calls $9.50

Flop: ($27.00) 4:spade: 2:spade: Q:diamond: (2 players)

Hero checks, BB bets $13.50, Hero raises to $35, BB raises to $56.50, Hero raises to $78, BB raises to $86.50, Hero calls $8.50

Turn: ($200.00) 2:club: (2 players)

River: ($200.00) 5:heart: (2 players)

Final Pot: $200.00

Hero shows Q:spade: A:spade:

BB shows Q:heart: 4:heart:

BB wins $197.00

(Rake: $3.00)

Fyrbetar inte honom (samma fi i båda, vinnande reg pinsamt nog) för värde men borde nog börja göra det, är egentligen inte så missnöjd även fast jag lika gärna kunde monsterplussat idag. Men efter att ha varit back 9 inköp och varit så galet setupad/riggad att jag höll på att ge upp så måste jag vara riktigt nöjd med ett litet back. Blir mycket spel imorgon också, måste nog sova snart.

Postad

Lol, sjukt vad det kan variera... inte är jag på rätt sida heller.

Min EV graf senaste två dagarna:

EV.jpg

Kanske rätt standard, men ändå rätt sjukt drygt att spela när man ligger 5-6 inköp under EV SAMTIDIGT som man åker på standard setups som QQ vs KK pre, JJ vs QQ pre mot en 10% 3betare osv. Dock har jag utvecklats i nonsd spelet och lite annat, spelade väldigt bra valuebettade bra och skänkte inte bort pengar utan blev våldtagen.

Så känns bra, får dessutom avsluta med ett plus efter att en superfisk donerade bort 150bb i AA vs AJ på 3A4xx. Ska spela ikväll också for sure, känns bra och stabilt nu men snälla hoppas variansen hamnar på min sida.

Postad

Sådär, fick in 6k händer idag nästan vilket är bra... men gick sådär tappa 3 inköp i slutet borde ha lagt av i rätt läge men men. Äcklig fisk på mitt bord får KJ flop 52K med fd stackar såklart av för 300bb (han var superfisk) just då har han K2 såklart som håller...

Men men, slutar plus iallafall så får vara nöjd. 8k händer kvar ungefär :), 100k here i come.

Postad

Ang KJ en bit tillbaka; bluffa bara aldrig helt utan outs var väl bland det första man lärde sig när man började spela poker? Här gör du någon sorts bluffsyn på flopp? Förstår inte. Jättekallt rakt igenom. Går aldrig att rättfärdiga spelet i den handen

Postad
Ang KJ en bit tillbaka; bluffa bara aldrig helt utan outs var väl bland det första man lärde sig när man började spela poker? Här gör du någon sorts bluffsyn på flopp? Förstår inte. Jättekallt rakt igenom. Går aldrig att rättfärdiga spelet i den handen

Ajo sant men 9/10 regs contbetar på NL100 så därför har det blivit mer vanligt att folk bluffraisar på floppen, sen låg det drag också och många spelar drag likadant men egentligen borde jag väntat på ett bättre läge att göra movet på när jag har outs... eller åtminstonde gett upp på river.

Hade dessutom inge stats på fi så han kunde lika gärna varit fisk och synat ner mig med en T. Ägde mig själv lite i handen :).

Rätt tråkigt väder ute och har börjat sova längre på dagarna men ska väl ta lite luft innan jag kör igång, har vilat från träningen några dagar nu men va rätt slutkörd i kroppen och det är ju under vilan som musklerna byggs... satsar väl på 6k händer idag också.

Postad

Lång session nyss, börja katastrof med QQ vs JJ river J och lite annat men hämtade igen det hårt. Sprang bra i mitten av sessionen och för första gången på länge låg jag 2 buyins ÖVER EV.

Slutar sessionen nästan 1k$ upp! vilket är rekord på en och samma session tror jag.

Avslutar med en misslyckad bluff men men:

CO: $173.95

BTN: $260.95

SB: $114.15

Hero (BB): $175.95

UTG: $83.00

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with K:heart: Q:diamond:

2 folds, BTN raises to $3, 1 fold, Hero calls $2

Flop: ($6.50) 9:heart: J:club: 6:club: (2 players)

Hero checks, BTN bets $4.00, Hero calls $4

Turn: ($14.50) 4:spade: (2 players)

Hero checks, BTN bets $11.00, Hero raises to $35, BTN calls $24

River: ($84.50) T:club: (2 players)

Hero bets $45.00, BTN raises to $218.95, Hero folds

Final Pot: $174.50

BTN wins $171.50

(Rake: $3.00)

Sätter honom på drag på turn, frågan är om jag inte borde betat starkare har sett honom göra samma move flera gånger och han är hyfsat lös av sig. En av dem sämre regsen men ska jag checksyna om jag ändå viker river? vill ju ha value av eventuella tvåpar osv osv. Klonkar ju river obv men är rätt säker på att han har satt färgen när han shovear river, känns dumt att han ska bluffa sådär även om mitt riverbet är ganska vekt. Nån kommentar?

Annars paus nu och spel ikväll, hoppas det fortsätter gå bra.

Btw, kollade graf över dagens session:

utveckling1.jpg

Ser en utveckling i den röda kurvan :), tappade i slutet på KQ bluffen men den hade nog lyckats i vanliga fall om inte sopan superklonkade river. Jaja, nu break.

Postad

Slutar session två på minback, oundvikligt. Översettad tre gånger, utdragen med KK vs AK fyrbet pre flop 6TJ vi var 150 bb djupa han shovear random synar såklart turn Q... och massa annat. Spewa bort lite men spelade bra överlag var värd ett plus.

Lägger av lite tidigare än planerat, ska vakna tidigare imorgon och dra till gymet. Torsdag-Söndag blir det nattgrind dessutom så ska försöka vara vaken lite till så jag får in dygnsrytmen. Racet är snart slut men väntar med att uppdatera resultat osv förns 22dra maj, vill inte bli för fixerad på det men det ser bra ut :). Angående antalet händer har jag lirat 97315 st! så imorgon kommer bli 100k dagen.

Men det är bara nöta i guess, laters :D.

Postad

Tror inte jag hade kunnat lägga stegen med KQ där när potten är så stor. Iofs förlorar jag rätt mycket på att syna river i marginella lägen :roll:

Men checksyn kanske vore säkrast, och set/2 par kanske betar ändå.

Najs jobbat med 100k händer iaf! Hur många dagar tog det? Skulle som sagt vara intressant med en graf när du nått 100 :-)

Postad

Hehe vet inte med KQ potten, blev rätt osäker där faktiskt då fi är NL200 reg och kan se honom shovea river där helt tom men har svårt att se honom göra det mot mig om jag ska vara ärlig. Fold kändes bäst vid tillfället iallafall kan ofta se honom där med en hand som 87c eller nått sånt. Känns som att set bara synar river men han kan ju ha gjort om sin hand till en bluff isåfall blev jag ägd.

Väntar gärna med att grafa alla 100k händer tills månaden är slut (22 maj), eller visserligen är ju 100k the limit så lägger väl upp en graf när jag har nått lite mer än 100k (dvs efter idag) :D. Sen tar vi en graf den 22 maj också så kan man jämföra. Rätt seg nu var uppe till 03 igår och vaknade runt 12 så egentligen borde jag inte vara seg... men nu ska jag väl gå ut lite sen game.

Postad

SÅDÄR! har lirat 100k händer ;), och jag kommer nog fortsätta lira fram tills 22dra maj sen blir det break några dagar.

Sista sessionen innan var lol, låg back 8 inköp pga dåligt spel inledningsvis då jag spelade för aggresivt och på gränsen till spew men tog sen igen det via bra spel och slutade på 4 inköp back. Vann dock inte en enda flip, enligt EV skulle jag ligga plus... dessutom räknar ju inte EV med när idioter setminar för 20bb pre och träffar vilket samma fisk gjorde två gånger :o. Jaja ska inte whina så mycket utan postar istället graf över 100k händer:

100k.jpg

Har ett bb/100 mellan 6-7 över 100k händer vilket är bra, kunde såklart varit mycket bättre om jag inte multitablade så hårt och fokuserade mer då jag har kastat bort flera inköp i onödan men det är sånt som händer när man spelar så mycket :D. Har dessutom hittat ett bra spel nu i slutet och det känns som att jag dominerar, förutom den senaste sessionen där det kanske blev lite för mycket...

Sen får man ju inte glömma rakebacken och racepengarna som kommer in så som det ser ut nu går jag mot en rekordmånad med längder, är dock en vecka kvar så ska inte ta nått för givet :). Är väl bara grinda på i guess...

Postad
nice resultat, hur mkt rejkade du totalt under dessa 100k händerna ? var de bara nl100 ongame ?

Niiiice, grattis till det avklarade målet och fina resultatet!:-D

Grattis till ett mkt bra resultat! Imponerande!

Hur många bord har du lirat mestadels?

GL i fortsättningen!

Tack allihopa :).

Spelat 6 bord på Ongame NL100, har under dessa 100k händer spelat ungefär 180 timmar på 24 dagar vilket är rätt mkt :roll: . Men om jag ska komma nånstans i pokern måste jag lägga ner mycket tid för talang och potential vet jag att jag har.

Kommer som sagt fortsätta grinda nu en vecka till i samma tempo och se hur det slutar, om det fortsätter bra så kommer jag chilla i slutet av månaden och i början på sommaren köra NL200. Till en början 4 bord men sen blir det 6 table grind där också, många regs/fiskar på NL100 spelar NL200 också så motståndet är nog inte så olika. Några enstaka fler duktiga spelare får jag nog räkna med. Nu blir det att satsa på 130k händer fram tills 22dra? :).

Postad

Skönt att höra, var ett tag sen man såg dig vid borden urban :).

Håller på att mixtra en del med mitt spel, gjorde två allin bluffar och failade båda men den ena skulle ha lyckats om inte fi var retarded men den andra var ett test om fi "orkar folda". Kan lägga upp båda sen, slutar sessionen minplus och det efter att flippat sämst i början av sessionen men tog igen i slutet då jag blev goodrun.

Har en del läckor i spelet nu men om jag kan kombinera mitt aggresiva spel med mitt nitspel så kommer jag spela bra :). Ska ta det lite lugnare nu efter racet är slut börjar bli rätt sliten om man säger så... men blir väl grind ikväll iallafall.