Gå till innehåll

Leoo | Nidroon tha Story sid 285 + Dagboks stängning 5e Jan


Leooo

Recommended Posts

Ska jag va helt ärlig så tycker jag det suger att bluffa preeflopp, man binder sig bara tom till massa dyra potter utan kort och när man väl vinner potten handlar det om 10bb liksom, wohoo..

 

 

 

Inte mitt sorts spel helt enkelt, kanske om jag var ner på 2.50/5och lägre där man bara latjar runt.

 

 

Ska jag vara helt ärlig så kanske det är därför du suger?!?!?

 

Lär dig citera, blir otroligt drygt att läsa och samtidigt försöka förstå vad i texten du själv har skrivit...

 

Ska jag va helt ärlig så tycker jag det suger att bluffa preeflopp, man binder sig bara tom till massa dyra potter utan kort och när man väl vinner potten handlar det om 10bb liksom, wohoo..

 

Inte mitt sorts spel helt enkelt, kanske om jag var ner på 2.50/5och lägre där man bara latjar runt.

 

Hur menar du nu, bluffa pre? Det finns ju något som kallas positions höjningar och preflopp spel som är otroligt viktigt, och det handlar ju inte om vilka kort du har utan motståndare/position..

 

Det som jag kommer och tänka på när du säger bluff pre är i turneringar när man shovar med skräp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lär dig citera, blir otroligt drygt att läsa och samtidigt försöka förstå vad i texten du själv har skrivit...

 

 

 

Hur menar du nu, bluffa pre? Det finns ju något som kallas positions höjningar och preflopp spel som är otroligt viktigt, och det handlar ju inte om vilka kort du har utan motståndare/position..

 

Det som jag kommer och tänka på när du säger bluff pre är i turneringar när man shovar med skräp

 

 

I turninger lirar jag mkt agressivare, medans jag är rätt passiv i cashgame ialf när det börjar bli högt spel.

 

Det sägs ju att man ska lira tight på ett löst bord och löst på ett tight bord. I regel så är dom höga borden toklösa eftersom alla grinders suktar BB/H och höjjer topp 50 så är det rätt enkelt att shortstacka och vänta in fina händer, man blir faktiskt förvånad hur hänsynslösa många av dom är mot 40-90bb spelare som ni säkert ser i flera HH's ovan.

 

Sen i turrarna så spelar jag löst och agressivt upp till typ 150/300 nivån sen brukar jag tighta till det och göra allt som finns för att inte behöva ta flipps med hela stacken!

 

 

 

 

 

Hur som helst så verkarju min strategi funka än så länge, dock så får man väl mindre och mindre action efter ett tag när folk börjar känna igen en.

 

Nu ere turre dock! förvånad av hur dåliga prispengar det var, 150man och bara 40k till vinnarn ärju totalt värdelöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle lira rauken sateliten ikväll så passade samtidigt på att spela lite 25/50, var rätt kortdöd och trots att man höjjer 1/15 händer så blir man trebettad av random grinder på knappen varje gång.

 

 

Rätt så snart får jag in hela degen pree med J,J vs 3,3. Floppen kommer A,A,3 så var den saken över.

 

Så fruktansvärt kallt nu, kan inte vinna dom mest givna händerna. HELT SJUKT:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är inte din fyrbet extremt liten?

 

 

 

 

Jo helt korrekt.

 

Ska förklara min tanke i det spelet. 7 av 10spelare vid bordet känner igen mej och vet att jag är relativt tight preeflopp. Med en liten raise upp så kommer jag med största sanolikhhet få ur alla spelarna ur potten, utom just gold6 som jag alldrig sett innan förutom i potterna innan som han spelat miserabelt. jag vet att han kommer syna och jag kan bara hoppas att han prickar sin a,k lr inte kan folda sitt par på en låg bräda.

 

Om jag slår upp till 1200 - 1600 riskerar jag bara att han foldar. Vad jag märkt har dåliga spelare extremt svårt att släpa sina händer på en bra flopp som igentligen inte förbättrat deras handvärde - därav det spelet.

 

 

 

 

Sen hur jag spelar q,t är inte speciellt bra spel, snarare jävligt kasst vilel bara visa vad jag förlorade mot!

 

Månades plusset är nu nere på 97.000 +

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara 97k :shock:

 

 

 

 

Ras från 117k :roll: ...

 

 

 

Funderar på vad jag ska göra nu! Är ialf färdig skottat, kommer skita i både VP och rauken nu på söndag, känns segt att kasta 7-8k när man är kall som en jävla isbjörn.......

 

 

Funderar starkt på att börja nöta 7.5/15 SH som fan, hur mkt rulle behöver man igentligen funkar 5000bb?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suttit och lirat lite 7.5/15 SH under kvällen.

 

SJUKT vad kul det är att spela fullt inköps spel och hacka lite på reggsen! Poker har inte varit såhär roligt på jag vet inte hur länge, ska ge fan i skotta och istället försöka bli en plussande regg på 7.5/15!

 

Landar kvällen på ca 420BB + nu blire nightgrind och midnattsmöte!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att vara en idiot eller nått men det där e ingen badbeat.

 

 

 

Haha, ne inget jag skulle posta här lr bry mig enormt mycket om i vanliga fall. Men om du läser i tråden ser du serien av händer som gått fruktansvärt fel, det som gör det hela till en badbeat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävla hård kritik du har Leo! 8-)

 

 

 

wooooormsss.....

 

 

Ska försöka grinda lite turbo sng's ikväll även om viljan bland folk att lira sng's för mer än 300kr på svs är otroligt låg. Får vänta tålmodigt på att spelen ska komma igång helt enkelt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltsåååååååå..

 

Nu lirade jag 5st sng'er.

 

4a stycken 500+50sh, vart tre vinst och en 3e plats = 3000kr+

 

Sen lirade jag en 800+80 som jag vart trea i, smått nöjd så tog jag en paus. Kikad in för att se om det var några höga FR spel igång, ofc ser jag ett 25/50 sh bord med 4st blockmongon på och bestämmer för att göra sylta av dom

Potterna kommer i tidföljd, allt var över på ca 30händer.

 

 

 

 

 

 

Det här är bara för seeeeeeeeeegt shock: :shock: :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...