Gå till innehåll

Leoo | Nidroon tha Story sid 285 + Dagboks stängning 5e Jan

Leooo

Recommended Posts

• Svars 4,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nebbis, edison och ett par till verkar ju uppenbarligen tycka att table-selection inte påverkar ens EV så värst mycket och att tålamodet för att klara av det inte är en skicklighet som absolut inte har något att göra med om man hör till kategorin En Bra Pokerspelare.

Jag vet ju att det är rätt lönlöst att diskutera saker här, det var inget nytt och jag trodde knappast det skulle vara någon förändring. Skönt att röra om i grytan lite bara, vissa behövde tydligen höra det här.

Undrar bara en sista sak här och den frågan går till Nebbis. Eftersom jag varit en vinnande spelare i tre år nu och har säkert dragit in mer pengar än de som är betydligt bättre än mig och kanske har spelat längre också trots att jag har som du sa "löjeväckande" begränsade och usla pokerkunskaper, det säger väl isåfall något om poker och inte om mig? Vissa älskar spelet, andra älskar pengarna. Jag tror du och jag har två helt olika mål när det gäller poker nebbis och det är därför du och jag aldrig komma kunna diskutera sånt här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nebbis, edison och ett par till verkar ju uppenbarligen tycka att table-selection inte påverkar ens EV så värst mycket och att tålamodet för att klara av det inte är en skicklighet som absolut inte har något att göra med om man hör till kategorin En Bra Pokerspelare.

Jag vet ju att det är rätt lönlöst att diskutera saker här, det var inget nytt och jag trodde knappast det skulle vara någon förändring. Skönt att röra om i grytan lite bara, vissa behövde tydligen höra det här.

Undrar bara en sista sak här och den frågan går till Nebbis. Eftersom jag varit en vinnande spelare i tre år nu och har säkert dragit in mer pengar än de som är betydligt bättre än mig och kanske har spelat längre också trots att jag har som du sa "löjeväckande" begränsade och usla pokerkunskaper, det säger väl isåfall något om poker och inte om mig? Vissa älskar spelet, andra älskar pengarna. Jag tror du och jag har två helt olika mål när det gäller poker nebbis och det är därför du och jag aldrig komma kunna diskutera sånt här.

en bra post, och jag håller med, men det är också sånt här tänkande som fött avskum som shortstackare, hit&runnare o.s.v.

Länk till kommentar

en bra post, och jag håller med, men det är också sånt här tänkande som fött avskum som shortstackare, hit&runnare o.s.v.

Tack så mycket, jo jag vet att det säkert lett fram till många såna men det hade varit oundvikligt ändå men att det säkert tagit nåt år senare för dom att växa fram.

Länk till kommentar

Tack så mycket, jo jag vet att det säkert lett fram till många såna men det hade varit oundvikligt ändå men att det säkert tagit nåt år senare för dom att växa fram.

Å andra sidan....man kan knappast beskylla nån för att spela short, köpa in för min, hit'n run etc. Det är ju på inget sätt brott mot nån regel som SPELSAJTEN satt upp.

Brott mott "etikett" sker på så många sätt. De som nämnts är inget speciellt.

Skulle en spelsajt promota "riktig" pokerspel, skulle tex man tvingas köpa in sig för mer (tillåts enbart deepstacks etc) och sessionerna / spelade händer skulle regleras.

Vilken sån sajt skulle överleva? Ingen.

Länk till kommentar

Å andra sidan....man kan knappast beskylla nån för att spela short, köpa in för min, hit'n run etc. Det är ju på inget sätt brott mot nån regel som SPELSAJTEN satt upp.

Brott mott "etikett" sker på så många sätt. De som nämnts är inget speciellt.

Skulle en spelsajt promota "riktig" pokerspel, skulle tex man tvingas köpa in sig för mer (tillåts enbart deepstacks etc) och sessionerna / spelade händer skulle regleras.

Vilken sån sajt skulle överleva? Ingen.

Jag säger något som sägs alldeles för sällan härinne.

Jag håller med;-)

Länk till kommentar

Nej, jag lägger aldrig 2 par på turn. 2 par is the nutz!!!!111 :roll:

Eller inte.

Hahahahahahahahahahahaha

are u 4 real?

Så du menar att du är oförmögen att lägga 2 par i det läget? :shock:

Såvida din motståndare inte är helt körd i huvudet så slår du typ ingenting på den brädan. Vilket du också upptäckte.

Länk till kommentar

Vad gör msn hemma nu på dagarna när man inte ska grinda?

Inledde dagen med att sova till 15.59, har nu tankat spelet Deer Hunter Season05, nötspel imo! Jaga bock hela dagen varje dag!

Om man är bra för att man vinner pengar eller har bra koll på spelteori i all ära, i grund och botten mynnar allting ut i karma och viktiga jinxgrejer som klockslag.

WP

Länk till kommentar

Så du menar att du är oförmögen att lägga 2 par i det läget? :shock:

Såvida din motståndare inte är helt körd i huvudet så slår du typ ingenting på den brädan. Vilket du också upptäckte.

Haha, ingen tror att du menar allvar så sluta upp med teatern...eller? :-?

Givetvis menar jag allvar. Har ni rökt på hela bunten eller? Tror du seriöst att han har den bästa handen där?

Jag har sett bättre spel på play-money borden.

Länk till kommentar

Snälla, säg att ni driver med mig!?

Tror fn att han slowspelade top setet. Han visste väl antagligen att så fort du får minsta lilla "bra" träff så åker degen in. :roll:

Insta-callade du hans all in också?

Å andra sidan så hade han väl lika gärna kunnat stoppa in direkt på floppen. Du hade ju

TP + "drag" till 2 paret så du hade säkert synat det också - eller?

Länk till kommentar

• Skapa nytt...