Gå till innehåll

Leoo | Nidroon tha Story sid 285 + Dagboks stängning 5e Jan


Leooo

Recommended Posts

  • Svars 4,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

glöm inte game flow och metagame. Det borde ju kunna motivera en syn tycker jag.

Som t.ex. att motståndaren vet att han alltid får syn när han överbetar nötterna mot Leo?

Förutom att Leos rakeback blir högre så låter det som en halvtaskig idé.

 

Nu låter det kanske som att jag har nåt emot Leo, men det är inget personligt. Jag tycker bara att han spelade turn som ett r*vhål.

 

No offense.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som t.ex. att motståndaren vet att han alltid får syn när han överbetar nötterna mot Leo?

Förutom att Leos rakeback blir högre så låter det som en halvtaskig idé.

 

Nu låter det kanske som att jag har nåt emot Leo, men det är inget personligt. Jag tycker bara att han spelade turn som ett r*vhål.

 

No offense.

 

ja rakebacken på svs är inte att leka med. Framförallt när maxraken är uppnåd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte satt mig in i "chocolate-handen", cliffnotes vore snällt.

 

Däremot kan jag kanske tillföra något i "CDS vs edison"-diskussionen:

 

Enkla definitioner:

En "bra pokerspelare" - söker situationer där personen genom att satsa pengar på lång sikt kommer generera mer pengar än den ursprungliga satsningen.

 

En "vinnande spelare" - är en spelare som söker situationer där den möter spelare som är sämre än sig själv och därmed genererar pengar.

 

En spelare som har intentionen att bli en "bra pokerspelare" kan välja att spela mot en fi som är bättre med motivationen att ur ett långsiktigt perspektiv kommer avkastningen bli större än om spelaren väljer att "table selecta".

 

En "vinnande spelare" tenderar däremot att tänka på kortare sikt och därför "table selecta" för att på så vis maximera sina vinster idag.

 

Målet för en "bra pokerspelare" är att bli bäst och därmed vinna pengar. Målet för en "vinnande pokerspelare" är att vinna så mycket pengar som möjligt mot så dåligt motstånd som möjligt.

 

En "bra pokerspelare" kommer även vinna pengar under resans gång då den kommer spela en nivå tills den bemästrar den, därefter gå upp i nivå för att även bemästra den osv. En "vinnande pokerspelare" går upp i nivå om den bedömer att motståndaren är (mycket) sämre.

 

Problemet för en spelare med intentionen att bli en "bra pokerspelare" är att den måste möta sämre motstånd för att generera pengar och på så vis gå upp i nivå.

Problemet för en spelare med intentionen att bli en "vinnande pokerspelare" är att den genom att bara möta sämre motstånd inte kommer utveckla sitt eget spel och därmed stagnera.

 

Personligen tror jag de flesta framgångsrika pokerspelare är hybrider av dessa båda.

 

BR-management, tilt, varians, etc. etc. är lika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åter till bildiskussionen!

 

Oavsett om man tycker det är bra eller ej att ha en 400+ hästars motor i mellanklassbil när man är tonåring med nybakat körkort så torde ju en RS4 vara ett rätt dåligt val i Norrland om man ska utanför byarna.

 

Hårt dämpad på tjälskottsvägar lär ju skumpa rejält och dessutom breda däck på en ganska smal bil på spåriga vägar lär bli rätt sladdrigt. Ingen bil jag skulle villa damma in i en ren eller älg med heller med tanke på att du sitter ganska nära vindrutan.

 

Utrymmesmässigt är A4 dessutom inget vidare ens i avant utförande. Att den skulle vara diskret kan ju med lite fantasi stämma tills du vrider om startnyckeln.

 

Bästa skulle vara en fet SUV som tar både väggupp/spår och knuffar ner älgen i diket igen, fast är ju förstås inte direkt kul att köra.

 

Skulle jag vara som du skulle jag nog ta mig en titt på en större cupé, ska du ändå lägga närmre en halvmille på en bil så finns det bl.a feta BMW:ar att utforska. Kanske inte riktigt lika ettriga och kuliga att köra, men hur jävla kul är det att skaka sönder mil efter mil i skogslänen?

 

Ett exempel på hur jag tänker:

 

http://www.blocket.se/stockholm/Bmw_650_I_fullt_utrustad_i_toppskick_23921660.htm?ca=14&w=3

 

Mvh Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska du ändå lägga närmre en halvmille på en bil så finns det bl.a feta BMW:ar att utforska. Ett exempel på hur jag tänker:

 

http://www.blocket.se/stockholm/Bmw_650_I_fullt_utrustad_i_toppskick_23921660.htm?ca=14&w=3

 

Personligen vägrar jag kategoriskt att köpa bilar från folk som inleder annonser med "Hej" av den anledningen att det verkar alldeles för inställsamt. Som att raisa pf och sen checka floppen i position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad exakt ger det mig för info, att han 3betar sjukt stort alltså?

 

Ja få se, motståndaren floppar nötterna och checkar. Sen på turn så slänger han in degen med en fet överbet, för att få det att se ut som en bluff - vilket det btw sällan är.

 

Och Leo synar som en åsna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...