Gå till innehåll

AQ Bubbla, Turbo, Ongame $33 FR


Recommended Posts

Efterom jag är ganska kass kanske du kan visa mig din uträkning varför kasta KK är så dåligt.. Vill gärna förstå.

 

Observera att jag väljer att se detta som en push från hans sida. Inte en raise. Och att vi skall syna eller folda utan valet att själv pusha

 

Om vi antar att fi istället hade ställt in, att vi vet att han har AK och att vi själva har KK, så är det syn vid aktuella stackstorlekar. ICM säger att vi behöver 64,7% equity för att kunna syna, och vi har mellan 66% och 70% beroende på färgerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi antar att fi istället hade ställt in, att vi vet att han har AK och att vi själva har KK, så är det syn vid aktuella stackstorlekar. ICM säger att vi behöver 64,7% equity för att kunna syna, och vi har mellan 66% och 70% beroende på färgerna.

 

Tack för uträkningen.. Då har vi det överläge vi behöver med KK vs AK i den här sitsen då.. Hur förändras läget om vi sänker blindsen och ökar fi stack med 1000 och minskar vår?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1

 

Gå å bygg sandslott istället

 

Vill inte gå ner till din nivå. Men det finns en anledning till att "riggen" är emot dig och att dina dagböcker räcker i 2 sidor.

 

Det är mycket mer konstruktivt att tillföra information som doclame eller euro kommer med.

 

Vill inte diskutera sandslott med dig, jag är här för att förbättra mitt eget dåliga kunnande.

 

Så i fortsättningen vet du nu att jag skulle lära mig mer av att du gav en vettig förklaring till varför jag borde göra på ett sätt ist för ett annat.

 

Mvh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte gå ner till din nivå. Men det finns en anledning till att "riggen" är emot dig och att dina dagböcker räcker i 2 sidor.

 

Det är mycket mer konstruktivt att tillföra information som doclame eller euro kommer med.

 

Vill inte diskutera sandslott med dig, jag är här för att förbättra mitt eget dåliga kunnande.

 

Så i fortsättningen vet du nu att jag skulle lära mig mer av att du gav en vettig förklaring till varför jag borde göra på ett sätt ist för ett annat.

 

Mvh.

 

 

 

Med AQ som han i detta fall sitter med är jag väldigt tveksam till vad jag skulle göra i detta fall då vi har jämnstora stackar.

Men du diskuterar att folda KK i detta läge och det är ju kanske inte så bra spel med tanke på att du vinner bra mycket oftare än du förlorar med den handen. Möjligen syn då och pusha om flop inte visar ett A?

Och apropå min rigg du tog upp kan det kanske bero på att jag spelar ganska aggro på bubblan just för att vissa sitter å funderar på att folda KK för att komma i pengarna :-D

Då får man ta dom gångerna man åker på en smäll så gnäller man lite här som alla andra istället

 

Edit: sorry för mitt otrevliga inlägg tidigare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...