Gå till innehåll

Fotbolls EM - Sportbettingtråden!


Recommended Posts

Nu missade jag större delen av både Tjeckien och Turkiets andramatcher, men av spelet från lagens öppningsmatcher, såg ju turkarna bättre ut. Jag tror på X. Är det lika en bit i andra halvlek, tror jag bägge lagen kommer bli defensivare och defensivare, och bara vänta in straffläggningen...

 

EDIT: Den andra matchen ja. Läste att Scolari planerar vila fem startelvespelare. Nog för att Portugals bänk är stark, men så stark att den kan vinna mot Schweiz som ändå vart bättre (iaf öppningsmatchen) än vad resultaten visar, tror jag inte den är. Schweiz lär dessutom vara mer motiverade då de har äran att spela för i deras sista match i hemma-EM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 300
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lagen är uppe nu, Portugal har bara kvar 3 spelare från startelvan senast om jag inte ser fel. Tror ändå killarna som kommer in vill visa upp sig och dänger Schweiz. Jag slänger en slant på det, och en slant på Tjeckien. Game on!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Straffläggning? Schweiz bättre än Portugal med 5 ordinare spelare borta? Wtf :ola:

 

edit: såg nu att det kunde bli straffar, trodde lottning och allt gick före.

Hehe, trist man inte fick se en straffläggning idag... Sjuk vändning. Firade att man satt X:et vid kvitteringen, sen boom, ytterliggare ett mål kort efter...

 

Men :ola: på dig själv. ; ) Schweiz-matchen satt ju som en smack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rumänien vs Holland känns spelvärd till 2.20. Motivation slår ju klass & Holland lär ju även ställa över en massa lirare. Dessutom tror jag inte att Holland är särskilt sugna på att bjuda Italien & Frankrike tillbaka in i hetluften. Kan nog nästan bli litet av en semiläggmatch här. Vad Van Basten än säger till Donadoni om att oranje kommer att spela för fullt. Jag menar, han kan ju inte säga annat. Spelarna kommer ändå ha dessa tankar i bakhuvudet & inte vara motiverade till 100%. Vilket man måste vara för att slå ett Rumänien som har allt i egna händer & som man dessutom fick däng av i EM-kvalet. Rumänien toppade ju faktiskt Hollands grupp. Har ni några tankar om detta imo intressanta överodds?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rumänien vs Holland känns spelvärd till 2.20. Motivation slår ju klass & Holland lär ju även ställa över en massa lirare. Dessutom tror jag inte att Holland är särskilt sugna på att bjuda Italien & Frankrike tillbaka in i hetluften. Kan nog nästan bli litet av en semiläggmatch här. Vad Van Basten än säger till Donadoni om att oranje kommer att spela för fullt. Jag menar, han kan ju inte säga annat. Spelarna kommer ändå ha dessa tankar i bakhuvudet & inte vara motiverade till 100%. Vilket man måste vara för att slå ett Rumänien som har allt i egna händer & som man dessutom fick däng av i EM-kvalet. Rumänien toppade ju faktiskt Hollands grupp. Har ni några tankar om detta imo intressanta överodds?

 

Tänk på att Holland är ett lag fullt av klasspelare, som inte faller när ett par av dem vilar. Jämfört med t.ex Sverige som inte har ett dyft att säga till om om t.ex Zlatan, Henke och Ljungberg skulle stå över en match.

 

Hade nog spelat på 2.5+ på Rumänien.

 

Polen - Kroatien. Man kan spela 2or till 3.1+. Borde inte det vara spelvärt? Visst, man kan föra samma resonemang som mot Holland ovan. Men 3.1!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några tankar om Italien-Frankrike? Är spelet under 2.5 mål, som många talat sig varma över, fortfarande aktuellt då båda lagen går för vinst? Jag tycker nog ialf inte det. Finns det något värde i den här matchen?

 

Ser nu att Sverige är underdogs mot Ryssland. 2.85 känns spelvärt. Visserligen räcker det med kryss för Sverige. Men nog vill man hänga en balja innan man börjar gå mer på defensiven. Eller ska man vänta och höra om Zlatan ska starta? X på 3.46 känns oxå hyffsat spelbart...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på att Holland är ett lag fullt av klasspelare, som inte faller när ett par av dem vilar. Jämfört med t.ex Sverige som inte har ett dyft att säga till om om t.ex Zlatan, Henke och Ljungberg skulle stå över en match.

 

Hade nog spelat på 2.5+ på Rumänien.

 

Intressanta tankar. Jag litar dock på min tro till Rumänerna & satte $100 på dem ialf. Var rädd att oddset skulle sjunka ytterliggare till imorgon. Men jag kommer nog inte lägga in mer än så på den matchen, även om jag ett tag var riktigt sugen på att skotta till det med 1/4 av EM-rullen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Polen - Kroatien. Man kan spela 2or till 3.1+. Borde inte det vara spelvärt? Visst, man kan föra samma resonemang som mot Holland ovan. Men 3.1!?

 

Jag svalde Léons resonemang med hull & hår. Satsade en slant på Polen. Visst är Kroaterna säkra gruppsegrare oavsett resultat i Österrike-Tyskland? Pga. inbördesmöte mot Tyskarna. De vill ju vinna gruppen & mycket hellre möta Turkiet än portugal i kvarten. Om nu så är fallet att de är helt klara gruppsegrare ser jag inget som helst värde i att spela kroaterna till 3.1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick 1,74 för en halvgardering Holland-Rumänien 1X. Spontant är detta det bästa odds jag någonsin sett alla kategorier. Även om Holland ställer över ett gäng stjärnor och Rumänien har allt att spela för, så är risken för holländsk kollaps inte alls så stor att den motiverar detta vansinnesodds. Lär sjunka nedåt 1,50 före matchstart..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gällande pratet om Holland och Portugal utan sina stjärnspelare är ju en rätt viktig faktor hur många spelare de faktiskt vilar. Om Holland som ni antyder vilar 'ett par' av stjärnorna är de ju fortfarande jävligt bra, men om de gör som Portugal igår och vilar 8 man från senaste startelvan är det ju en annan fråga.

 

Tror det är svårt för oss att uppskatta hur bra eller dåliga de mindre namnkunniga killarna i deras trupp är, även om det är rimligt att anta att de är ganska bra.

 

Skulle helst vilja se laguppställningen innan jag la ett bet där, även om det lär innebära sämre odds.

 

Igår missade jag båda mina bets, så får hoppas på lite mer tur idag. Funderar på över 3 mål i Österrike-Tysklad till 2,5. Altenativt något hcp-spel eftersom jag inte tror tyskarna kommer spara på krutet ikväll. Avstår nog Polen-Kroatien helt om jag inte får någon mysig känsla precis innan avspark ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick 1,74 för en halvgardering Holland-Rumänien 1X. Spontant är detta det bästa odds jag någonsin sett alla kategorier. Även om Holland ställer över ett gäng stjärnor och Rumänien har allt att spela för, så är risken för holländsk kollaps inte alls så stor att den motiverar detta vansinnesodds. Lär sjunka nedåt 1,50 före matchstart..

 

Du tänker jättefel här! Man ska ALDRIG spela på lag som inte har nåt att spela för. ALDRIG! Därför är inte heller det här det bästa odds du någonsin sett. Det är möjligt att det sitter, men det är jättedåligt odds imo. Glöm inte att Holland hade jättesvårt med Rumänien i kvalspelet, och blev nollade i båda mötena.

 

F ö är det bästa oddset jag någonsin sett DIF-Juventus i returen på Råsunda, där man fick 1,55 på Juve efter att första matchen slutat oavgjort på Delle Alpi. Snacka om motivationsvinnare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några tankar om Italien-Frankrike? Är spelet under 2.5 mål, som många talat sig varma över, fortfarande aktuellt då båda lagen går för vinst? Jag tycker nog ialf inte det. Finns det något värde i den här matchen?

 

Ser nu att Sverige är underdogs mot Ryssland. 2.85 känns spelvärt. Visserligen räcker det med kryss för Sverige. Men nog vill man hänga en balja innan man börjar gå mer på defensiven. Eller ska man vänta och höra om Zlatan ska starta? X på 3.46 känns oxå hyffsat spelbart...

 

Det viktigaste är ju fortfarande att inte släppa in första målet... Tror fortfarande det är ett bra spel! Annars är nog flest mål i andra halvlek bra som back-up spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tänker jättefel här! Man ska ALDRIG spela på lag som inte har nåt att spela för. ALDRIG! Därför är inte heller det här det bästa odds du någonsin sätt. Det är möjligt att det sitter, men det är jättedåligt odds imo. Glöm inte att Holland hade jättesvårt med Rumänien i kvalspelet, och blev nollade i båda mötena.

 

F ö är det bästa oddset jag någonsin sätt DIF-Juventus i returen på Råsunda, där man fick 1,55 på Juve efter att första matchen slutat oavgjort på Delle Alpi. Snacka om motivationsvinnare!

 

Du har rätt i att man aldrig skall satsa på lag som inte har något att spela för. Dock menar jag att Holland faktiskt har det i denna matchen. Det lag man får med sig vidare får man eventuellt senare möta i semifinalen (om båda vinner kvartsfinalen). Dit vill Holland inte ha med sig Rumänien efter att ha förlorat i gruppspelet och som du påpekar haft svårt för i kvalspelet. Man vill hellre möta Italien eller Frankrike som man har stort psykologiskt plus på just nu. Dessutom står hedern på spel på ett helt annat sätt än vad som var fallet i Portugals match. Nu tror ju iofs jag att Holland vinner med max 2 mål och Italien-Frankrike blir oavgjord och att Rumänien ändå går till kvarten, men det är en annan sak.. inga bet på den kombinationen, men det vore kul..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har rätt i att man aldrig skall satsa på lag som inte har något att spela för. Dock menar jag att Holland faktiskt har det i denna matchen. Det lag man får med sig vidare får man eventuellt senare möta i semifinalen (om båda vinner kvartsfinalen). Dit vill Holland inte ha med sig Rumänien efter att ha förlorat i gruppspelet och som du påpekar haft svårt för i kvalspelet. Man vill hellre möta Italien eller Frankrike som man har stort psykologiskt plus på just nu. Dessutom står hedern på spel på ett helt annat sätt än vad som var fallet i Portugals match. Nu tror ju iofs jag att Holland vinner med max 2 mål och Italien-Frankrike blir oavgjord och att Rumänien ändå går till kvarten, men det är en annan sak.. inga bet på den kombinationen, men det vore kul..

 

Det där förutsätter 0-0 mellan Frankrike och Italien, 1-1 så går Italien om Rumänien på fler gjorda mål i inbördes möten... Oavsett om Rumänien förlorar med 0-1 eller 0-22.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...