Gå till innehåll

Trion!; Chillarn7, green, telefon.


Chillarn7

Recommended Posts

En lite försenad summering av November.

 

Månaden började sjukt nice på svs 1/2 och allt gick spikrakt uppåt. Cashade även i sm på Unibet, 4.5k om jag inte missminner mig :)

 

Fortsatte grinda 1/2 och låg ca 10k upp efter halva månadens gång, sen vände allt och åkte på en badstreak samtidigt som jag började prova på 2.5/5, ner och slicka sår på 1/2 igen tänkte jag, men där fortsatte allt rasa samtidigt som jag inte spelade min bästa poker. Räddningen kom sista dagen på november månad när jag klonkade en 97e plats i skandal-SM samt vann en 300-krsturre för 7k.

 

Detta resulterade i ett månadsresultat på +14950kr vilket faktiskt är en av de bästa månaderna för mig på lääänge, så det satt fint.

 

Vad har vi då att förvänta oss av december?

 

Har bara lirat lite igår då jag bubblade 300-krsturren, men idag drog jag igång grinden lite smått och hittade 1k-plusset på 1/2. Alltid fint med en bra start!

 

Har nu 24k i rullen och kommer lira vidare på 1/2 och diverse turrar tills jag har 30 inköp på 2.5/5 så att jag sen kan grinda det bekvämt.

 

Åker sen utomlands den 27e och en vecka framåt för en rejäl fylleresa med ett par polare, kommer säkerligen bli nice, men visst ska jag redan vara reg på 2.5/5 då? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

14.5k är inte fy skam ändå Calle! Är övertygad om att du är kapabel till att plussa bra mkt mer än det dock. Imponerande disciplin att du orkar grinda 1/2 när du faktiskt har 5000bb för 2.5/5 i rullen, det är väl det med 200bb inköp på SvS som gör det antar jag? Vart skall du resa? Vi snackade idag om att dra någon restresa ungefär de datumet faktiskt.

 

Själv har man lirat 2.5k händer idag och är upp 8bb eller något liknande så det har gått ganska trögt. Rakeat en del iaf. Nya tag imorgon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde man ge upp grinden och gå och lägga sig när man kollar på walker texas ranger på Rai Uno? Sjukt tiltande när han nyss stannade en motorsåg med handen. :shock:

 

- Chuck Norris sleeps with a night light. Not because Chuck Norris is afraid of the dark, but the dark is afraid of Chuck Norris.

 

- When Chuck Norris does push ups, he dosen´t push him self up, he pushes the earth down

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde man ge upp grinden och gå och lägga sig när man kollar på walker texas ranger på Rai Uno? Sjukt tiltande när han nyss stannade en motorsåg med handen. :shock:

 

- Chuck Norris sleeps with a night light. Not because Chuck Norris is afraid of the dark, but the dark is afraid of Chuck Norris.

 

- When Chuck Norris does push ups, he dosen´t push him self up, he pushes the earth down

 

lol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Players(max 6):

Chudno (EUR 50.50 in seat 1)

wp1demon (EUR 50.00 in seat 2)

robiepsy (EUR 50.00 in seat 3)

arskah (EUR 89.37 in seat 4)

Vickevire* (EUR 51.85 in seat 6)

 

Dealer: wp1demon

Small Blind: robiepsy (0.25)

Big Blind: arskah (0.50)

 

Vickevire* was dealt: :Ks: - :Kc:

 

Vickevire* Raise (1.50)

Chudno Raise (6.50)

wp1demon Fold

robiepsy Fold

arskah Raise (11.00)

Vickevire* Fold

Chudno All-In (44.00)

arskah All-In (77.87)

arskah Payback (38.87)

 

Flop :7s: - :2s: - :Ts:

Turn :7s: - :2s: - :Ts: - :7c:

River :7s: - :2s: - :Ts: - :7c: - :5h:

 

arskah shows: :As: - :Ac: (two pairs, aces and sevens)

Chudno shows: :Ad: - :Ah: (two pairs, aces and sevens)

 

arskah wins: EUR 49.88 split pot (with two pairs, aces and sevens)

Chudno wins: EUR 49.87 split pot (with two pairs, aces and sevens)

Rake: EUR 3.00

 

Players(max 6):

Kurko78 (EUR 122.12 in seat 1)

robiepsy (EUR 50.00 in seat 2)

willzzon (EUR 50.00 in seat 3)

Vickevire* (EUR 139.52 in seat 4)

EQUITY (EUR 20.90 in seat 5)

adir7777 (EUR 80.17 in seat 6)

 

Dealer: adir7777

Small Blind: Kurko78 (0.25)

Big Blind: robiepsy (0.50)

 

Vickevire* was dealt: :8d: - :8s:

 

willzzon Raise (2.00)

Vickevire* Call (2.00)

EQUITY Fold

adir7777 Call (2.00)

Kurko78 Fold

robiepsy Fold

 

Flop :Td: - :2c: - :7h:

 

willzzon Check

Vickevire* Bet (4.00)

adir7777 Call (4.00)

willzzon Fold

 

Turn :Td: - :2c: - :7h: - :Jh:

 

Vickevire* Check

adir7777 Bet (14.00)

Vickevire* Call (14.00)

 

River :Td: - :2c: - :7h: - :Jh: - :3c:

 

Vickevire* Check

adir7777 All-In (60.17)

Vickevire* Call (60.17)

 

adir7777 shows: :Kc: - :7c: (a pair of sevens)

Vickevire* shows: :8d: - :8s: (a pair of eights)

 

Vickevire* wins: EUR 160.09 (with a pair of eights)

 

Här var jag säker på turn att han hade setat så valde att syna hans 3bet på turn för att se så att inte borde parade sig på river.

Players(max 6):

Kurko78 (EUR 90.92 in seat 1)

robiepsy (EUR 50.00 in seat 2)

willzzon (EUR 50.00 in seat 3)

Vickevire* (EUR 91.73 in seat 4)

EQUITY (EUR 29.40 in seat 5)

adir7777 (EUR 99.81 in seat 6)

 

Dealer: adir7777

Small Blind: Kurko78 (0.25)

Big Blind: robiepsy (0.50)

 

Vickevire* was dealt: :Kh: - :Jc:

 

willzzon Fold

Vickevire* Raise (1.50)

EQUITY Fold

adir7777 Raise (4.50)

Kurko78 Fold

robiepsy Fold

Vickevire* Call (3.00)

 

Flop :7d: - :Th: - :Qh:

 

Vickevire* Check

adir7777 Check

 

Turn :7d: - :Th: - :Qh: - :Ac:

 

Vickevire* Bet (5.50)

adir7777 Raise (11.00)

Vickevire* Raise (11.00)

adir7777 Raise (22.00)

Vickevire* Call (16.50)

 

River :7d: - :Th: - :Qh: - :Ac: - :8h:

 

Vickevire* All-In (54.23)

adir7777 Call (54.23)

 

Vickevire* shows: :Kh: - :Jc: (a straight, ace high)

adir7777 shows: :Qc: - :Qd: (three of a kind, queens)

 

Vickevire* wins: EUR 181.21 (with a straight, ace high)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14.5k är inte fy skam ändå Calle! Är övertygad om att du är kapabel till att plussa bra mkt mer än det dock. Imponerande disciplin att du orkar grinda 1/2 när du faktiskt har 5000bb för 2.5/5 i rullen, det är väl det med 200bb inköp på SvS som gör det antar jag? Vart skall du resa? Vi snackade idag om att dra någon restresa ungefär de datumet faktiskt.

 

Själv har man lirat 2.5k händer idag och är upp 8bb eller något liknande så det har gått ganska trögt. Rakeat en del iaf. Nya tag imorgon!

 

 

Mjo, kommer dock köra på tills jag har 30k nu, är inte sååå långt kvar atm då jag nyss plussade 1.6k, riktigt skön session då allt funkade, varför kan det inte vara så alltid? ;D

 

 

Och bra värde ska vi väl inte snacka om.. :)

 

 

 

#Game No : 875814408

***** Hand History for Game 875814408 *****

$1/$2 NL Texas Hold'em - Thursday, December 4, 18:31:36 ET 2008

Table Britta 40 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 2: pilatus1 ( $400 )

Seat 5: Crypticle ( $205.78 )

Seat 4: fegefolke ( $275.67 )

Seat 1: Balazs ( $30.64 )

Seat 3: E_Junger ( $398.88 )

fegefolke posts small blind [$1].

Crypticle posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to pilatus1 [ :Kh::Ks: ]

Balazs calls [$2].

pilatus1 raises [$10].

E_Junger folds.

fegefolke folds.

Crypticle calls [$8].

Balazs folds.

** Dealing Flop ** [ :Tc:, :Jc:, :5h: ]

Crypticle bets [$11.5].

pilatus1 raises [$39].

Crypticle calls [$27.5].

** Dealing Turn ** [ :6c: ]

Crypticle checks.

pilatus1 bets [$88].

Crypticle is all-In [$156.78]

pilatus1 calls [$68.78].

** Dealing River ** [ :Kd: ]

pilatus1 shows [ :Kh:, :Ks: ] three of a kind, kings.

Crypticle shows [ :Th:, :9c: ] a pair of tens.

pilatus1 wins $404.2 from the main pot with three of a kind, kings.

 

 

 

 

Standard :roll:

 

Game#875810430 starts.

 

#Game No : 875810430

***** Hand History for Game 875810430 *****

$1/$2 NL Texas Hold'em - Thursday, December 4, 18:27:39 ET 2008

Table Britta 4 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: a01 ( $529.87 )

Seat 2: zumo72 ( $159.63 )

Seat 5: pilatus1 ( $402 )

Seat 3: CobbV ( $361.14 )

Seat 4: Megrim ( $558.78 )

zumo72 posts small blind [$1].

CobbV posts big blind [$2].

Megrim posts big blind [$4].

** Dealing down cards **

Dealt to pilatus1 [ :9d::Ts: ]

pilatus1 raises [$16].

a01 folds.

zumo72 raises [$27].

CobbV folds.

Megrim folds.

pilatus1 calls [$12].

** Dealing Flop ** [ :5c:, :Jc:, :8c: ]

zumo72 bets [$40].

pilatus1 raises [$182].

zumo72 is all-In [$91.63]

** Dealing Turn ** [ :8s: ]

** Dealing River ** [ :Qs: ]

pilatus1 shows [ :9d:, :Ts: ] a straight, eight to queen.

pilatus1 wins $50.37 from side pot#1 with a straight, eight to queen.

pilatus1 wins $317.13 from the main pot with a straight, eight to queen.

 

 

Och så dagens största, har haft ett par duster med FI händerna innan och det har 3-betats ofta från bägge håll: instacall ofc!

 

 

 

Game#875796411 starts.

 

#Game No : 875796411

***** Hand History for Game 875796411 *****

$1/$2 NL Texas Hold'em - Thursday, December 4, 18:13:20 ET 2008

Table Britta 67 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 3: Miaa ( $216.51 )

Seat 4: pilatus1 ( $448.24 )

Seat 5: a01 ( $785.87 )

Seat 1: kalle84 ( $443.49 )

Seat 2: tatagi ( $121.27 )

tatagi posts small blind [$1].

Miaa posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to pilatus1 [ :Kc::Kh: ]

pilatus1 raises [$8].

a01 raises [$27].

kalle84 folds.

tatagi folds.

Miaa folds.

pilatus1 raises [$80].

a01 is all-In [$758.87]

pilatus1 is all-In [$360.24]

** Dealing Flop ** [ :Th:, :9c:, :5s: ]

** Dealing Turn ** [ :2c: ]

** Dealing River ** [ :Ts: ]

pilatus1 shows [ :Kc:, :Kh: ] two pairs, kings and tens.

a01 shows [ :Qh:, :Qd: ] two pairs, queens and tens.

a01 wins $337.63 from side pot#1 with two pairs, queens and tens.

pilatus1 wins $884.48 from the main pot with two pairs, kings and tens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KK är en snygg fold, inte ofta man foldar den pre i 100bb cg.

 

Sista handen förstår jag inte dina tankar riktigt, om du vet att han har settat vill du väl få in så mkt deg som möjligt på turn när du har nöt? Nu ger du ju han chansen att dra ut billigt ist?

 

 

Jag kanske inte var tillräckligt tydlig där. Jag är säker på att han har set och glömde också tillägga att jag är säker på att han inte kan släppa sitt set oavsett vilket kort som kommer på river. Det är därför som jag väntar med att gå AI tills river för att vara 100% säker på att jag leder. Hade bordet parat sig på river hade jag inte betalat av de sista 100bb som jag pushar med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker def du ska få in det på turn där, om du är säker på att han inte foldar sitt set. Känns inte helt rätt att resonera som så att du inte pushar bäst hand i rädsla för att bli utdragen. Eller, det var iaf så jag uppfattade din tanke. Om du kan få in det på turn, få in det:)

 

Edit;

Om bordet parar sig på rivern, så kanske du fortf leder. Låt säga att han har två par och inte drar nytta av att bordet parar sig på rivern. Chansen att få in det då minskar ju markant, samt att du måste gissa dig till om han har set eller inte. Men nu var du ju som sagt väldigt säker på att han hade set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om jag är säker på att han har set och är säker på att han synar min shove på river oavsett vilket kort som kommer så är det väl lika bra att vänta med att gå all in. Går jag all in på turn har han 10 outs att dra ut mig på, väntar jag med att gå all in kan jag se om han träffar någon av sina 10 outs och hålla nere potten på river isåfall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om jag är säker på att han har set och är säker på att han synar min shove på river oavsett vilket kort som kommer så är det väl lika bra att vänta med att gå all in. Går jag all in på turn har han 10 outs att dra ut mig på, väntar jag med att gå all in kan jag se om han träffar någon av sina 10 outs och hålla nere potten på river isåfall.

 

Hm, tycker inte om resonemanget att inte gå in med nuts för att avvakta och se så att man är helt säker på att man inte blir utdragen. Om du floppar nötfärgen, och du tror den andre har set. Vill du hellre se alla kort innan du ploppar in degen? Inte samma situation, men själva resonemanget tycker jag inte är helt olikt.

 

Jag vill få in degen med nuts, om jag har möjligheten till det, så enkelt ser jag det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, tycker inte om resonemanget att inte gå in med nuts för att avvakta och se så att man är helt säker på att man inte blir utdragen. Om du floppar nötfärgen, och du tror den andre har set. Vill du hellre se alla kort innan du ploppar in degen? Inte samma situation, men själva resonemanget tycker jag inte är helt olikt.

 

Jag vill få in degen med nuts, om jag har möjligheten till det, så enkelt ser jag det.

 

Nej din situation är verkligen inte likadan. Det klartt jag vill stoppa in det med nöten men eftersom jag vet att fi kommer stoppa in sina sista 100bb på river oavsett vilket kort som kommer på river så blir det ju ev+ att endast syna hans 3bet på turn och pusha river om inte bordet parar sig. Parar sig bordet på river kan jag checkfolda eller checksyna och vipps så har jag sparat ungefär 100bb...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej din situation är verkligen inte likadan. Det klartt jag vill stoppa in det med nöten men eftersom jag vet att fi kommer stoppa in sina sista 100bb på river oavsett vilket kort som kommer på river så blir det ju ev+ att endast syna hans 3bet på turn och pusha river om inte bordet parar sig. Parar sig bordet på river kan jag checkfolda eller checksyna och vipps så har jag sparat ungefär 100bb...

 

Han kan inte göra följande spel med QT AQ och olika färgdrag? Du är helt 110% säker på att han alltid har set här? Och varje gång river paras så foldar du?

 

Är det inte "lättare", att få in det på turn, och slippa "gissa" FIs hand vid showdown?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske inte var tillräckligt tydlig där. Jag är säker på att han har set och glömde också tillägga att jag är säker på att han inte kan släppa sitt set oavsett vilket kort som kommer på river. Det är därför som jag väntar med att gå AI tills river för att vara 100% säker på att jag leder. Hade bordet parat sig på river hade jag inte betalat av de sista 100bb som jag pushar med.

 

Yeaj, äntligen en kille som har löst poker:D

Nejdå men en sak förstår jag inte, hur han han skicka en printscreen på sitt set så att du Vet att han har det??

Tänk om han har AT AQ eller combodrag?

Du tappar hur mkt värde som helst på att inte få in degen nu mot dessa händer imo.

Om du inte håller med så vill jag gärna höra resonemanget över hur du kan se att något har set och inte tvåpar, skulle ge mej asmkt deg:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt med lite diskussion i DBn!

Om brädan parar hade jag checkat och hade han då ställt med sina 100bb han har kvar hade jag foldat, jag kan inte se han ställa med något annat än kåk där. Jag hade inte checkfodlat mot alla bets men mot hans AI hade jag det.

Hans range är i stort sett polariserad till endast set ja. Vet inte ens om han hade 3betat AQ pre och hade han gjort det hade han definitivt betat den på flopp. När han checkar flopp och sedan visar sådan styrka på turn har han set.

 

Antar att jag inte kan försvara mig mer än så Pokermannen_, det är inte ofta det händer men ibland så känner man sig bara helt säker på vad fi har, detta var ett sånt fall. Självklart vill jag alltid få in degen med nöten på vilken gata som helst men när jag i detta fallet visste att jag lika gärna kunde få in det på river valde jag att vänta. Såga på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt med lite diskussion i DBn!

Om brädan parar hade jag checkat och hade han då ställt med sina 100bb han har kvar hade jag foldat, jag kan inte se han ställa med något annat än kåk där. Jag hade inte checkfodlat mot alla bets men mot hans AI hade jag det.

Hans range är i stort sett polariserad till endast set ja. Vet inte ens om han hade 3betat AQ pre och hade han gjort det hade han definitivt betat den på flopp. När han checkar flopp och sedan visar sådan styrka på turn har han set.

 

Antar att jag inte kan försvara mig mer än så Pokermannen_, det är inte ofta det händer men ibland så känner man sig bara helt säker på vad fi har, detta var ett sånt fall. Självklart vill jag alltid få in degen med nöten på vilken gata som helst men när jag i detta fallet visste att jag lika gärna kunde få in det på river valde jag att vänta. Såga på.

 

:)

du får ursäkta om jag lät otrevlig:)

Personligen tycker jag att det är ett ställ på turn 100% av ggrna eftersom det trots allt kan komma något kort som kan få honom att backa på river om vår read är fel, dessutom, fan jag kommer inte iåhg handen exakt men jag tror, att om färgkortet + en K tex kommer, så det ligger AQTK på brädan får honom att tveka mkt mkt i att sleva in. och han Kommer ha nått random färgdrag ibland, och han kommmer ha AQ emellanåt, osv. imo :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det håller jag med dig om är det rätta spelet oftast här. Grejen var bara att jag ansåg mig ha så starka tells på fi vid just den här handen att jag var säker på att han hade set plus att jag visste att han skulle syna min AI på river oavsett vilket kort som landade. Det är verkligen sällan jag lyckas hitta sånna starka tells och det kanske finns någon % chans då att han skulle kunna göra något jävla mongospel men inte tillräckligt för att mitt spel skall bli ev- iaf. Hans range beror ju på vilka reads man har på fi, random färgdrag hade han aldrig spelat såhär, det är väl AQ det skulle vara isf då som han troligtvis också hade betalat av med.

 

Fy fan vad surt det är att inte kunna somna btw. Skall upp om 5h men kan inte somna för jag har gått upp 14.00 varje dag denna veckan typ. Så jävla orutinerat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va najs, keep it up!

 

Thx. Ha det gött på semestern nu en vecka, glömde säga det :lol:

 

Är också jävligt sugen på att dra till värmen snart, har funderingar på att dra med några polare i mellandagarna och fira nyår utomland. Kan nog bli rätt bra.

 

8 December blev månadens första backdag. Ungefär 4 inköp har jag tappat idag men men, visste att det skulle komma till slut. Nu är det bara att hitta tillbaka så fort som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kött på g chillarn? :)

 

Längesen jag uppdaterade nu men det blev inget lir alls i helgen, bortsett fårn en tiltsession förra natten då jag inte kunde sova och fick för mig att grinda, slutade på typ 1.5k back.

 

Gått lite bättre idag iaf, även om det inte riktigt vill stämma, inga multidrag sitter, när jag väl sätter mina färgdrag sitter FI på högre och man betalar av. Blev iaf en 600 plus idag så alltid ngt!

 

Annars var det en nice helg med julbord i fredags och en gammal hederlig utgång i lördags, söndagen var man väl i det närmsta i koma, och sov bort heeela dagen typ, men det var väl värt det :)

 

 

Ett par händer; Som spelad, bara att pusha turn här va med färg- och stegdrag? Samt att reppa A även om FI har lagt in så mkt i potten att jag har svårt att se honom folda turn, samtidigt så känns det som att han också sitter på drag då han inte får in all deg på floppen utan sparar en del. Har inga speciella notes på FI och har inte fått igång pt så inga stats, men har fått bilden av att det är en kompetent FI som spelar relativt tight.

 

 

#Game No : 879629287

***** Hand History for Game 879629287 *****

$1/$2 NL Texas Hold'em - Monday, December 8, 17:40:12 ET 2008

Table Britta 30 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: tcmmy ( $299.74 )

Seat 4: pilatus1 ( $459.42 )

Seat 2: Tuuben ( $293.29 )

Seat 3: Twofinger ( $397 )

Seat 5: Connoisseu ( $528.02 )

tcmmy posts small blind [$1].

Tuuben posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to pilatus1 [ :9c::Tc: ]

Twofinger folds.

pilatus1 raises [$8].

Connoisseu calls [$8].

tcmmy folds.

Tuuben calls [$6].

** Dealing Flop ** [ :Kc:, :Jd:, :5c: ]

Tuuben checks.

pilatus1 bets [$20].

Connoisseu raises [$50].

Tuuben folds.

pilatus1 raises [$179].

Connoisseu calls [$149].

** Dealing Turn ** [ :Ad: ]

pilatus1?

 

 

Kan väl bjuda på en liten hjältesyn från kvällssessionen också, sätter FI på drag hela vägen och känns inte som att han skulle ha spelat en nia såhär, hans bettingmönster på turn och river kändes väldigt konstigt och kunde inte sätta honom på någon ordentlig hand, särskilt inte på rivern då det verkligen inte känns som att han bettar för värde.

 

 

#Game No : 880091650

***** Hand History for Game 880091650 *****

$1/$2 NL Texas Hold'em - Monday, December 8, 23:28:42 ET 2008

Table Britta 93 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: Quick_call ( $413.17 )

Seat 4: hasse43 ( $487.06 )

Seat 5: pilatus1 ( $475.45 )

Seat 2: WjagisM ( $226.65 )

Quick_call posts small blind [$1].

WjagisM posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to pilatus1 [ :7c::8d: ]

hasse43 folds.

pilatus1 raises [$8].

Quick_call calls [$7].

WjagisM folds.

** Dealing Flop ** [ :8s:, :6h:, :9s: ]

Quick_call checks.

pilatus1 bets [$16].

Quick_call calls [$16].

** Dealing Turn ** [ :2d: ]

Quick_call checks.

pilatus1 bets [$40].

Quick_call raises [$105].

pilatus1 calls [$65].

** Dealing River ** [ :9h: ]

Quick_call bets [$195].

pilatus1 calls [$195].

Quick_call shows [ :Th:, :Jh: ] a pair of nines.

pilatus1 shows [ :7c:, :8d: ] two pairs, nines and eights.

pilatus1 wins $635 from the main pot with two pairs, nines and eights.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Startade dagens spel 00.20 och blev våldtagen direkt.

Skräll att jag skall börja tilta bara för att en fisk plocka 3 inköp av mig första 300 händerna! :evil: Slutade med 5 inköp back och nu tar jag en paus till imorrn kväll, ska till gbg och handla kläder + träffa brorsan. Skönt att slippa dagens elände lite. Jag är så jävla arg på mig själv just nu! Spelade så jävla värdelöst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en riktigt nice gårdag med ett plus på 1550 kr, och en ordentlig grinddag för första gånger på länge, blev grind och CL hos en polare och lyckades t.o.m hålla mig ifrån sportsbettingen som gått uruselt på sistone!

 

 

Tror nästan jag har fått rätt med pt3 nu till svs och bjuder därför på ett par händer från gårdagen:

 

 

Checkar vi ner denna på river eller hittar vi värdebet? Haft en del duster mot FI då han sällan foldade mot 3-bets och synade många draghänder pre. Var ganska jobbig postflop också då han oftade synade ens contbets.

 

På turn känner jag mig bekväm med handen, men brädan parar sig på river och han skulle mkt väl kunna ha en hand som A 8 här, det är ju trots allt 1/2;) men känns väl ofta som FI sitter med en hand som 77-jj, färgdrag eller stegdraget.

 

Värdebetar vi här och vad sätter vi FI på?

 

 

BossMedia Game #880701165: Table Britta 11 - kr1.00/kr2.00 - No Limit Hold'em - 19:30:05 - 2008/12/09

Seat 1: SweenyTodd (kr537.20)

Seat 2: pilatus1 (kr524.24)

Seat 4: Yasmine (kr531.87)

SweenyTodd posts the small blind of kr1.00

pilatus1 posts the big blind of kr2.00

Yasmine is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to pilatus1 [:Qc::Kc:]

Yasmine raises kr7.00

SweenyTodd folds

pilatus1 raises kr22.00

Yasmine calls kr22.00

*** FLOP *** [:4s::6d::8h:]

pilatus1 bets kr38.00

Yasmine calls kr38.00

*** TURN *** [:4s::6d::8h:] [:Qh:]

pilatus1 bets kr100.00

Yasmine calls kr100.00

*** RIVER *** [:4s::6d::8h::Qh:] [:8c:]

pilatus1 värdebetar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för fel på entracted nätverket ibland... Ena stunden har man excellent connection och andra stunden är den very bad. Såg precis hur jag timade ut med AA och KK pre flop trots att jag hade betat, blev så osugen efter det så stängde ner skiten.

 

Annars har det gått bra idag. +€230 på Entracted och så har jag omvandlat mina 1.3k som jag hade i turneringspolletter på SvS till 2.5k SEK genom deras SnG's.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...