Gå till innehåll

Trion!; Chillarn7, green, telefon.


Chillarn7

Recommended Posts

600 upp idag hittills, började med att jag tappade 600 men hade nyss en nice session där jag vände det till plus 600 istället :)

 

 

Otroligt drygt med pt dock som inte funkar nu igen, vet inte om felet beror på pt eller på hhconverter..men det går inte som jag vill iaf, och mitt tålamod är inte det bästa ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Okej ! Lipz har jag hört ska vara bra, kanske dags att man drar dit snart. :) Ligger Buddys nära stan? hittar fan ingenstans i denna staden! Buddys låter som nöten iaf :) bowling och pub är alltid en trevlig kombination:-)

 

Flyttade hit för att plugga till fritidspedagog, precis gått ur gymnasiet så 19 år och då ska jag nog undvika stålverket och Swania ;)

 

Ja buddys är riktigt jävla nöt om man e några gubbar som går ut. Det ligger på samma gata som Lipz gör, precis vid högskolan nästan, på hörnan där pressbyrån ligger. Är själv också 19 och det kan suga ibland då de är rätt hårda med åldern på Lipz. Kommer man ett gäng och det bara är någon som är under 20 brukar det inte vara några problem eller så kan man ju ringa och höra med dom innan. Lipz har 18år på torsdagar btw.

 

O'learys har också nattklubb på lördagar och dit går många som är under 20 år. Finns ett ställe som heter vokalen också som fyller jävligt mkt folk nån gång i månaden när de har elektroklubben, där e d rätt najs faktiskt.

Alla ställen jag har nämnt ligger på samma gata som Lipz så d e nära å bra iaf :-)

 

Var i stan bor du?

 

 

Edit: skulle ju berätta att jag hittade månadens första plussession på NL200 också. Låg $600 back efter 250 händer och då såg det mörkt ut som det brukar på NL200 men nu slutade jag faktiskt på +$190 efter 1100 händer vilket var ruggigt skönt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter riktigt gött med det jag hör iaf, bodde innan i Lidköping, mycket mindre och det enda diskoteket var Stadt..inte min favorit alls. Så tack för alla tipsen, ett plus att allt ligger nära varandra, så jag inte går vilse på fyllan :roll:

 

Elektroklubben är det bara några enstaka gånger i månaden eller? Namnet låter lockande

 

Hittade en mycket billig 2a, dock i vad jag kan säga är Lidköpings drömstan, många utläningar och massa pensionärer. I sylte ligger detta, kallas "Humlan" om jag förstått rätt...Hum, hum från humlegård:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1/2-griden har gått fortsatt uppåt och plussade 1217 kronor idag. Backade dock inköpet i 100-krsturren där jag åkte ganska snabbt då jag re-raisar pre med AA. FI donkbetar pott rakt in i mig på q-högflopp och jag ställer, han synar med AJ. Turn K river 10 för runner-runnerstege, inga andra drag. Well well, flyter på för övrigt så :)

 

 

Inga direkt intressanta HH's från kvällen, mest givmilda motståndare som alltid på svs som gör liret enkelt för en när man har nån form av liten insättningsrigg.

 

 

27/10: +3588 kr

28/10: +1107 kr

 

 

Svs-br: 6695kr, startrulle: 2000kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+652kr hittills idag, så det rullar på ganska fint, varit lite väl spewig vid ett par tillfällen och har svängt en hel del ( lirat typ 30/26/6)

 

Blir lite käk nu, sen hoppas jag kunna klämma in lite grind innan liverpool-portsmouth ikväll :)

 

 

Dagens komiska: FI har raisat ett par gånger för mkt preflop och hade fått för sig att han skulle vara aggressorn vid bordet. Det fick ett abrupt slut ;)

 

 

***** Hand History for Game 841871165 *****

$1/$2 NL Texas Hold'em - Wednesday, October 29, 15:07:24 ET 2008

Table Britta 30 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: pilatus1 ( $400.43 )

Seat 2: ILDUCE444 ( $474.12 )

Seat 3: aint ( $103.66 )

Seat 4: benghuve ( $186.86 )

Seat 5: Birger07 ( $417.19 )

aint posts small blind [$1].

benghuve posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to pilatus1 [ :5c::7c: ]

Birger07 raises [$4].

pilatus1 raises [$19].

ILDUCE444 folds.

aint folds.

benghuve folds.

Birger07 calls [$15].

** Dealing Flop ** [ :Qc:, :3h:, :3c: ]

Birger07 checks.

pilatus1 bets [$36].

Birger07 raises [$72].

pilatus1 is all-In.

Birger07 calls [$309.43].

** Dealing Turn ** [ :6c: ]

** Dealing River ** [ :8h: ]

pilatus1 shows [ :5c::7c: ] a flush, queen high.

pilatus1 wins $788.86 from the main pot with a flush, queen high.

 

 

 

En hand som jag funderat lite över, samma bord och jag har en väldigt lösaggro image och har 3-betat var o varannan hand. Benghuve spelar 25/10 och känns som att hans 4-betrange här oftast är AA/KK och AKs. Svårt att se honom göra detta med en hand som AQs, jj eller 10 10, även om jag har en lös image. Så vad gör vi pre? Synar vi? Vad gör vi då på en låg flop? Orkar vi hitta fold pre eller ställer vi in allt pre?

 

 

***** Hand History for Game 841873506 *****

$1/$2 NL Texas Hold'em - Wednesday, October 29, 15:10:33 ET 2008

Table Britta 30 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: pilatus1 ( $830.09 )

Seat 2: ILDUCE444 ( $468.12 )

Seat 3: aint ( $99.66 )

Seat 4: benghuve ( $189.47 )

Seat 5: svarvarn ( $37.81 )

pilatus1 posts small blind [$1].

ILDUCE444 posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to pilatus1 [ :Qc::Qs: ]

aint folds.

benghuve raises [$8].

svarvarn calls [$8].

pilatus1 raises [$29].

ILDUCE444 folds.

benghuve raises [$77].

svarvarn is all-In.

pilatus1 ????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anmälde mig till en €10 rebuy på b2b som inte kunde slutat mkt bättre. 177 startande och ett par timmar senare stod man som segrare (efter deal). Hade en enorm flyt när vi var 4 personer kvar när jag ställde på SB med 73off sjukt short, och BB synar direkt med JJ. Men pokergudarna fyllde i min hålstege på rivern och jag var med i matchen igen! När vi var heads up hade jag ca 320K marker och fi 300K, dålig turneringsspelare och dålig HU spelare tog jag dealen å fick väl en €40 mer än 2an.

 

Congratulations to the tournament winner Zl@tan. Zl@tan receives €936.46 (deal).

 

 

Nu hoppas jag bara på Inter i slutminuterna för att få in dagens trippel, hejja hejja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, nu har slasket inletts på svs tack vare att insättningsriggen har stendött eller har flytt i exil, och då börjar jag med mitt sedvanliga slask på svs, precis som det alltid slutar :)

 

Well well, 4.8k kvar iaf som jag nu ska lira diverse turrar för, samt ett par på b2b.

 

Grattis btw till vinsten robin, finfint tillskott ju :)

 

 

Edit: Nötlåten i bilen på väg till jobbet, man blir sååå peppad och ser verkligen framemot ännu en ny arbetsdag!:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gl gl gl gl

 

Magiska lyckönskningar där!

 

Tog mig till HU och FI hade dubbelt så mkt ungefär. Första handen A 5 vs j 10 A direkt på flop för uppdubbling.

 

Bara ett par händer senare; Höjer upp med q 10, får syn. Flop A K J, jag bet, han degar in med K Q. Turn Q men river blank för en gång i livet!

 

 

6900 kr för vinsten och nu är svs-kontot stabilt igen, började rinna iväg lite mynt för bara ett par timmar sen annars, men nu är det seriöst lir som gäller :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magiska lyckönskningar där!

 

Tog mig till HU och FI hade dubbelt så mkt ungefär. Första handen A 5 vs j 10 A direkt på flop för uppdubbling.

 

Bara ett par händer senare; Höjer upp med q 10, får syn. Flop A K J, jag bet, han degar in med K Q. Turn Q men river blank för en gång i livet!

 

 

6900 kr för vinsten och nu är svs-kontot stabilt igen, började rinna iväg lite mynt för bara ett par timmar sen annars, men nu är det seriöst lir som gäller :)

 

haha precis, 4 gl e viktigt. Sj ligger jag just nu 8 av 107 i ännu en €10 rebuy med €2k till vinnaren :) Hade ju inte bangat ännu en klonk precis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bust :)

 

haha som fan, åkte som 33a tror jag! fick väl €53 för besväret. Du som slog ut mig Laser? :twisted:

 

 

Helgens sportsbet är klar, någon som vill ta rygg? :-)

 

Event name: Stoke - Arsenal 2

Event name: Tottenham - Liverpool 2

Event name: Bolton - Manchester C 2

Event name: Chelsea - Sunderland 1

Event name: Juventus - Roma X

Event name: Reggina - Inter 2

Event name: AC Milan - Napoli: X2

Event name: Siena - Fiorentina 2

Event name: Udinese - Genoa 1

 

Total Odds: 266.53

Amount: 6.15 EUR

Possible payout: 1639.16 EUR

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha som fan, åkte som 33a tror jag! fick väl €53 för besväret. Du som slog ut mig Laser? :twisted:

 

 

Helgens sportsbet är klar, någon som vill ta rygg? :-)

 

Event name: Stoke - Arsenal 2

Event name: Tottenham - Liverpool 2

Event name: Bolton - Manchester C 2

Event name: Chelsea - Sunderland 1

Event name: Juventus - Roma X

Event name: Reggina - Inter 2

Event name: AC Milan - Napoli: X2

Event name: Siena - Fiorentina 2

Event name: Udinese - Genoa 1

 

Total Odds: 266.53

Amount: 6.15 EUR

Possible payout: 1639.16 EUR

Hehe kung om den sitter.

 

Men Milan, dom förlorar alltså? Vet du något som jag inte vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävligt långsökt nioling(?) Robin men man kan ju hoppas. Milan tror jag kan kryssa dock, Napoli e bra, riktigt jävla bra på hemmaplan...

 

Jag har lirat röven av mig idag och slutade på topp med ett resultat på +$190.

Jävla gött känns det, verkligen kämpat på bra sista 2 veckorna av månaden efter NL200 visiten.

 

Vet inte vad det är med mig, har sovit 12h två nätter i rad nu men är fortfarande inte pigg under dagarna :rolleyes: Måste vara för att jag inte tränar något nu när jag är sjuk och fotbollen är slut. Får ta tag i detta i helgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3/8 i en €10 rebuy just nu. Tror det e 3e raka €10r jag cashar i. Fast bara 55 startande i denna så blir inte så mkt deg om man inte vinner. Borde verkligen sova nu, men får väl klara mig en halvtimme till. 5 min paus i turren TILT!

 

EDIT: Spelade en sjuk hand nyss när vi var några kvar på FT, lyckades inte hitta HH men jag har AK all in pre mot 88 flop A8x... turn A, river A :) Skön flyt för nu läget och tog delaen när vi var HU för tyckte finnen klonkade lite väl bra :)

 

godnatt

 

1. Oona-Anna Finland (€333.41 deal)

2. Zl@tan Sweden (€308.59 deal)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha som fan, åkte som 33a tror jag! fick väl €53 för besväret. Du som slog ut mig Laser? :twisted:

 

 

 

Nej, var bara inne i klienten en snabbis och se hur det gick för dig :). Såg sista handen bara och tyckte nog eventuellt att din syn var tveksam?

____

 

 

Fungerar vip fliken för er i klienten? (Entraction) För min har varit borta hela månaden och det enda jag fått är ett mail angående detta och ingen mer information.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, var bara inne i klienten en snabbis och se hur det gick för dig :). Såg sista handen bara och tyckte nog eventuellt att din syn var tveksam?

____

 

 

Fungerar vip fliken för er i klienten? (Entraction) För min har varit borta hela månaden och det enda jag fått är ett mail angående detta och ingen mer information.

 

haha det enda jag gör i turrar är tveksamma syner :D Jo vip fliken funkar för mig iaf om du menar den jag tror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...