Gå till innehåll

Trion!; Chillarn7, green, telefon.


Chillarn7

Recommended Posts

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Herowas dealt: :5c: - :5s:

 

el_bluffo Fold

betonline Call (0,20)

MacOS Fold

uReasy2rid Raise (0,70)

taikuri2 Call (0,60)

Hero Call (0,50)

betonline Call (0,50)

 

Flop :6d: - :3h: - :5h:

 

taikuri2 Check

Hero Check

betonline Bet (1,40)

uReasy2rid Raise (3,75)

taikuri2 Fold

Hero Call (3,75)

betonline All-In (11,11)

uReasy2rid Call (8,76)

Hero All-In (27,38)

uReasy2rid All-In (9,29)

Hero Payback (9,33)

 

Turn :6d: - :3h: - :5h: - :7s:

River :6d: - :3h: - :5h: - :7s: - :2c:

 

Heroshows: :5c: - :5s: (three of a kind, fives)

uReasy2rid shows: :7c: - :7d: (three of a kind, sevens)

 

 

uReasy2rid wins: EUR 17,68 side pot (with three of a kind, sevens)

betonline shows: :6s: - :3d: (two pairs, sixes and threes)

 

uReasy2rid wins: EUR 38,33 main pot (with three of a kind, sevens)

Rake: EUR 2,90

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte mkt att göra åt robin, du får in degen där iaf, inte mkt annat att göra när b2b är på fittriggshumör :/

 

 

 

621kr upp för dagen atm, ska käka lite nu, sen försöka klämma in en session till innan det är dags för en livsviktig och ytterst prestigefylld fifa09-turre på xboxet ;)

 

 

FI är en av de mer kompetenta på nivån och har notes på honom att han gillar att göra en del moves. Tycker hans raise känns konstig och kändes verkligen som luft.

 

$1/$2 NL Texas Hold'em - Tuesday, November 11, 14:37:54 ET 2008

Table Britta 25 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 2: Dahlberg86 ( $405.63 )

Seat 5: pilatus1 ( $397 )

Seat 1: WMarsW ( $417.36 )

Seat 3: jimbow ( $383.9 )

Seat 4: bd/smpoker ( $93.52 )

pilatus1 posts small blind [$1].

WMarsW posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to pilatus1 [ :Kc: 8:d:]

Dahlberg86 folds.

jimbow calls [$2].

bd/smpoker folds.

pilatus1 raises [$9].

WMarsW calls [$8].

jimbow folds.

** Dealing Flop ** [ :Td:, :3s:, :Tc: ]

pilatus1 bets [$16].

WMarsW raises [$36].

pilatus1 raises [$94].

WMarsW folds.

pilatus1 does not show cards.

pilatus1 wins $165.66

 

 

 

Ett annat, liknande läge där jag har blir miniraisad i en 3-vägspott. Och fick här gå på min read på FI, då han ofta kan göra såhär med t.ex A 8 och dessutom stacka av med det, eller händer som 99 eller 7 7. Dock väldigt marginell raise och jag committar ju mig helt och hållet här, men måste gå på magkänslan ;)

 

 

$1/$2 NL Texas Hold'em - Tuesday, November 11, 15:06:14 ET 2008

Table Britta 31 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 4

Seat 3: mmartina ( $600.76 )

Seat 5: pilatus1 ( $409.56 )

Seat 1: rascktask ( $166.03 )

Seat 4: Gwanon ( $294.11 )

mmartina posts small blind [$1].

Gwanon posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to pilatus1 [ :Ts::Tc: ]

pilatus1 raises [$8].

rascktask calls [$8].

mmartina folds.

Gwanon calls [$6].

** Dealing Flop ** [ :6d:, :8s:, :5h: ]

Gwanon checks.

pilatus1 bets [$22].

rascktask calls [$22].

Gwanon raises [$44].

pilatus1 raises [$166].

rascktask folds.

Gwanon folds.

pilatus1 does not show cards.

pilatus1 wins $275.63

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagen slutar på plus 960 kr och fortsätter springa bra i november. Är nu plus ca 10k totalt på pokern hittills i månaden, varav runt 8k kommer från 1/2-lir på svs. Känns mycket lovande med andra ord, men har börjat andra månader på liknande sätt för att sen rasa så man ska inte dra för stora växlar!

Var inga precis intressanta händer ikväll utan träffade mest bra och fick fint betalt som alltid på 1/2 ;)

 

Fifa-turrarna med polarna gav också storklonk då jag vann 2/2 med valencia när vi körde klubblag och USA när vi körde landslag. Säger bara Clint Dempsey. Vilken målmaskin!

 

Avslutar kvällen med ett klipp från kultfilmen Sökarna med en Thorsten Flinck i högform.

 

Enjoy :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag Hatar Poker! Jag Hatar Poker! Jag Hatar Poker! Jag Hatar Poker! Jag Hatar Poker! Jag Hatar Poker! Jag Hatar Poker! Jag Hatar Poker! Jag Hatar Poker! Jag Hatar Poker! Jag Hatar Poker! Jag Hatar Poker! Jag Hatar Poker! Jag Hatar Poker! Jag Hatar Poker! Jag Hatar Poker! Jag Hatar Poker! Jag Hatar Poker! Jag Hatar Poker! Jag Hatar Poker! Jag Hatar Poker! Jag Hatar Poker! Jag Hatar Poker! Jag Hatar Poker!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yo boys, tänke bara höra om någon av er har spelat något mot Moweke, en Italienare som spelar 8 bord NL100, känns verkligen inte som han är som alla de andra italienarna ?!.

 

Vad jag kan komma ihåg så var han rätt spewig, var dock en månad sen jag slutade lira där nu så möjligt att han tighat till sig nu när han 8-tablar. Dock jävligt osannolikt att han skulle vara italienare, åtminstone om man jäfmör med random italienare åp b2b ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag nog ställt till det rejält med pokertracker, skulle flytta den från en hårddisk till C:/program. Och nu funkar det inte öht, blir väl att köpa pokertracker 3, för visst ska det funka till svenska spel nu ifall man gör likadant som nu med HHconverter osv?

 

mvh, Tekniska Nämnden ;)

 

Dagen slutar btw på +607kr, låg länge ca 600 back men rättade till det nu ikväll så känns fint som snusen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan du har det så jävla lätt just nu Calle.

 

Jag har blivit rövknullad totalt och orkar fan inte mer snart. Jag är hela $760 under mit all in ev idag!!! (7½ inköp), på cirka 2.5k händer. Då går det inte att vinna hur man än spelar och dagen slutar på -$400..

 

Först tänkte jag bara, nu tar jag min bonus och drar från iPoker till Svenska Spel men jag vill verkligen inte det för värdet är helt sick på NL100 atm.

 

Har därför bestämt mig för att ta en paus från pokern imorgon, skall till gbg och handla lite tänkte jag osv...

 

Jobbigt att pokern skall påverka resten av livet så jävla mkt ibland. Förstörde f.ö mina hörlurar idag när jag drog dem i väggen någonstans runt dagens 5-6 3outare, nu brusar de bara :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu har snart hela trion halkat in på SvS... 1/2 kr är en guldgruva imo.

 

Mina 300 kr insatta har nu förvandlats till 2828kr och en semirulle e skapad. :)

 

Får bli ett litet sidoprojekt där tills vidare, ska sikta på iaf 1-2h spel där om dagen. Kör med 100BB upptag atm, verkar funka bra. Ska ha som mål att nå 15k kr tills den sista denna månaden iaf.

 

SVS rulle start: 300kr

 

12/11-08 +2528kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idsg har jag lirat en italiens/rumänsk-inspirerad poker, vilket självklart har lett till ett back på 700kr. Donerat hejvilt och inte varit motiverad för fem, men men :)

 

Detta ska dock inte bli novembers första back utan jag har nu förberett mig inför ännu en operation upphämtning (börjar nästan bli värre än andra avenyn avsnittsmässigt).

 

Har inför detta laddat upp med Glocken Gold, 3 burn energidrycker (ingen sömn mao) och snus ofc. Let the feking game begin!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fantastiskt slut på sessionen, set vs stege på river. Set vs färg på river. floppad nötstege vs kåk på river. Inte mkt att göra åt händerna, och kan tyvärr inte posta de då pt självklart inte vill fungera. 1.2k back slutar dagens kalas på och månadens första back är ett faktum, nya tag imorgon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick inte å rädda denna dagen för mig, vet inte hur många 1000kr potter jag förlorade. Egentligen halvnöjd med lillbacket hur de nu låter. Imorrn blir det nog inte mkt spel, hoppas på datorn kommer sen blir det fest i Lund :)

 

 

edit: 14/11 också avklarad, hittade lillplusset men borde blivit mkt mer. Fråga chillarn!

 

SVS totalt: 3133kr

SVS mål: 15.000kr

 

12/11-08 +2528kr

13/11-08 -255kr

14/11-08 +560kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagen slutade på 1k plus, tyvärr gjorde inte utgången det. Det som började med en god bit mat med några polare slutade som vanligt i rena fylleslaget!

 

Vaknade nyss och när jag ska resa mig ur sängen sätter jag fötterna rakt på en blandning av glasskärvor och smörgåståra(Hur i helvete det har kommit in på mitt rum har jag ingen aning om!). Det ska bli en lugn kväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kampen på SvS har börjat, satte in 300 kr, +730kr ganska snabbt. Funderar på om man ska kvala till låtsasSM eller ej.

 

Köttade du direkt på 1/2 med dina monstruösa 300 kr?

 

EDIT: Det låter som om jag vill vara en moralpappa och förespråka überpro money management men jag är bara nyfiken på riktigt :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köttade du direkt på 1/2 med dina monstruösa 300 kr?

 

EDIT: Det låter som om jag vill vara en moralpappa och förespråka überpro money management men jag är bara nyfiken på riktigt :).

 

haha har ganska bra koll på money manegement, inte så att jag gråtit blod om jag torskat 300kr. Men jo 150 kr på 2 1/2kr bord direkt å spelade lågvarianspoker. 10 dubblat det nu iaf å stannar självklart kvar på 1/2! Har rulle på en annan sida som jag tar seriöst. Satte in på svs med mål att spela ihop SM inköpet bara :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha har ganska bra koll på money manegement, inte så att jag gråtit blod om jag torskat 300kr. Men jo 150 kr på 2 1/2kr bord direkt å spelade lågvarianspoker. 10 dubblat det nu iaf å stannar självklart kvar på 1/2! Har rulle på en annan sida som jag tar seriöst. Satte in på svs med mål att spela ihop SM inköpet bara :)

 

Haha ok. Tänkte försöka köra en liknande variant, kanske får testa din väg då :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...