cordonblue Postad 28 Maj , 2008 Rapport Postad 28 Maj , 2008 Hej här var en klurig hand på ett väldigt löst spelande bord. Jag sitter på knappen och höjer upp med par i damer på hand. 1. Hur känns min preflop bet, ska man trycka i lite mer på ett såpass löst bord? 2. Syn eller raise på floppen? Hero $94.86 i marker Fi1 $189.53 i marker Fi2 $240.66 i marker Fi3 $111.93 i marker Fi4 $39.10 i marker Fi 1 Post_blind $0.50 Fi 2 Post_blind $1.00 Hålkort Fi 3 Fold $0.00 Fi 4 Call $1.00 Hero Raise $4.00 Fi 1 Call $3.50 Fi 2 Call $3.00 Fi 4 Call $3.00 Flop Fi 1 Check $0.00 Fi 2 Check $0.00 Fi 4 Bet $15.00 Hero Call $15.00 Vad tycker ni om att bara ta syn på floppen? Fi 1 Call $15.00 Fi 2 Call $15.00 Turn Fi 1 Bet $20.00 Fi 2 Call $20.00 Fi 4 Raise $20.10 Hero ??? Efter den beten har jag kvar 55 dollar i min stack och samtliga Fi bakom mig har mig täckt. In med degen och bära eller brista? Hur det slutar postar jag efter era kommentarer. Citera
Lixifer Postad 28 Maj , 2008 Rapport Postad 28 Maj , 2008 Preflop: Om du brukar öppna med tex 4bb så lägg till en bb per limper imo. Alltså 5bb i detta fall. Flop: Reraise 3bet till 45. (För att inte ge draghänder odds att syna) Turn: (Som spelat) Solklar push. (Och lyssna på denna video medan du gör det! ) Massa drag som du vill ha bort.. Du skrev-"In med degen och bära eller brista". Är du medveten om att de enda händerna som slår dig på turn är exakt 57 och 25? Osannolikt att FI har det och om någon har det så gråt en skvätt och spela vidare. Du är favorit mot drag osv och du har en massa outs till kåk. Detta är Drömhand/Drömscenario imo. Som motståndarna spelat hittills så synar antagligen någon av dem en push vilket du bör vara tacksam för. Citera
cordonblue Postad 28 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 28 Maj , 2008 Preflop: Om standardöppning tex är 4bb så lägg till en bb per limper imo. Alltså 5bb här.Flop: Reraise 3bet till 45. (För att inte ge draghänder odds att syna) Turn: (Som spelat) Solklar push. Du skrev-"In med degen och bära eller brista". De enda händerna som slår dig på turn är exakt 57 och 25. Du är favorit mot drag osv och du har en massa outs till kåk. Som motståndarna spelat hittills så synar antagligen någon av dem en push vilket du bör vara tacksam för. Min tanke med synen på floppen var att jag helst inte ville ställa in hela degen innan turn kom, ingen spader men väl ett kort som hjälper för stege/stegdrag, någon av Fi skulle mycket möjligt kunna ha 57 även om jag inte satte någon av dem på det. Om någon av de två spelarna bakom skulle raisa skulle jag ha en lätt all in. Men håller med dig, en raise för att försvara handen hade nog varit bäst. Någon som tycker annorlunda? Citera
Sourzie Postad 28 Maj , 2008 Rapport Postad 28 Maj , 2008 Med din logik så kan du ju vänta tills rivern kommer också. Du förlorar en massa värde från drag iom syn, mycket troligt att drag hade synat en push från floppen, minst med tanke på att bordet är så löst. Slowspela inte set på farliga brädor, spela ABC. Cordonblue, vilka händer tror du att någon hade pushat med som inte synat din push? Du har tre motståndare i handen, inte troligt att någon bluffar här. Dessutom kanske någon annan får för sig att slowspela, du missar helt enkelt sjukt mycket värde här. Samtidigt om du pushar/reraisar floppen och inte får syn så tjänar du ca 25$ och får du syn så leder du alltid stort. Citera
Whiskerer Postad 29 Maj , 2008 Rapport Postad 29 Maj , 2008 Som sagt en allt för dragig bräda för slow play på flopen där. Precis som du säger så ser jag inte hur någon kan ha gått in på den potten med 25 eller 57 för den delen, trotts ett löst bord så skulle jag gissa på att det jagar färg med AJ-KJ eller något liknande. Och du har ju helt klart odds mot det så jag skulle göra precis som tidigare nämnt en push på turnen för att sedan trycka in stacken och räkna med klirr i kassan om jag får motstånd. Om någon nu verkligen skulle sitta på stegen är det ju bara att köpa in och plocka pott efter pott av dem om de spelar så pass löst, både vad gäller pre-flop och flop spelet. Edit: Antagligen sitter han som pushade på turnen sitter på något, möjligen ess högt färgdrag och ett försök på semi bluff, men skulle gissa på två paret eller överpar, men vet ju iförsig inte hur han spelar, har sett folk spela ett halvdant färgdrag sådär, men antagligen inte på den nivån . Citera
cluelessrookie Postad 29 Maj , 2008 Rapport Postad 29 Maj , 2008 Han som pushade på turn (Fi4) var ju en shortie som bettade flop och sedan ställde på turn med resterande. Orka bry sig om honom med toppset. Vad talar för en linje med syn? Och synar vi inte så är det väl bara att välta in resterande pengar. Clueless Edit: Antagligen sitter han som pushade på turnen sitter på något, möjligen ess högt stegdrag och ett försök på semi bluff, men skulle gissa på två paret eller överpar, men vet ju iförsig hur han spelar, har sett folk spela ett halvdant stegdrag sådär, men antagligen inte på den nivån . Citera
strater Postad 29 Maj , 2008 Rapport Postad 29 Maj , 2008 kan mycket väl vara ev+ att endast syna flopp (och högre varians), att säga något annat är att ha fel... sen så är ju turn den mest obviousa push i historien av rätt enkla anledningar... Citera
cordonblue Postad 29 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 29 Maj , 2008 Hero $94.86 i marker Fi1 $189.53 i marker Fi2 $240.66 i marker Fi3 $111.93 i marker Fi4 $39.10 i marker Fi 1 Post_blind $0.50 Fi 2 Post_blind $1.00 Hålkort Fi 3 Fold $0.00 Fi 4 Call $1.00 Hero Raise $4.00 Fi 1 Call $3.50 Fi 2 Call $3.00 Fi 4 Call $3.00 Flop Fi 1 Check $0.00 Fi 2 Check $0.00 Fi 4 Bet $15.00 Hero Call $15.00 Fi 1 Call $15.00 Fi 2 Call $15.00 Turn Fi 1 Bet $20.00 Fi 2 Call $20.00 Fi 4 Raise $20.10 Hero Raise $75.86 Fi 1 Fold $0.00 Fi 2 Call $55.86 Fi 4 shortstacken visar Färgdrag + öppet stegdrag, drömturn för honom. Han får helt plötsligt 15 outs. Fi 2 visar Hmm träffade par på turn med öppet stegdrag, vet inte hur fiskig hans syn på floppen är, var ju billigt att få träffa sin hålstege på turn för att vinna monster pott. River Fi 2 win side pot $111.72 Fi 4 win main pot $156.1 Slutsats: En höjning på floppen hade antagligen fått både Fi 2 och Fi 4 att slänga sina händer, kanske att man fått spel mot Fi 1 istället som jag inte kan sätta på annat än spaderdraget. Tyvärr kom ju rivern så att jag förlorade både sidopotten och huvudpotten mot shortstacken. Tycker fortfarande det inte är 100 procent fel att bara ta synen floppen men i detta läge hade det varit bättre att höja upp. Tack för era tankar. Citera
Whiskerer Postad 29 Maj , 2008 Rapport Postad 29 Maj , 2008 Clueless Vet inte varför jag skrev stegdrag, två gånget till och med, jag menade så klart färgdrag, samta tt jag inte visste hur han spelade, av någon anledningen lyckas jag uttrycka mig väldigt dåligt här. Citera
jeneqvist Postad 30 Maj , 2008 Rapport Postad 30 Maj , 2008 Du menar att i detta läge hade en flopraise varit bättre eftersom rivern sög ut dig? snacka om resultatorientering. Visst är det ofta läge att slå om i såna här potter due to size vilket gör att inte alla tre borde vika för flopres. Som clueless sa ökar synen variansen men vad fan du får in deg på turn som favorit och framförallt som duktig favorit mot den fullstora stacken. wp ul Citera
folder Postad 30 Maj , 2008 Rapport Postad 30 Maj , 2008 Herregud höj floppen! Genom att bara syna så ber du om att bli utdragen och det finns drösvis med scarecard i leken som dels riskerar att döda action från sämre händer och dels gör att du inte vet var du står i handen. Citera
bananuz Postad 30 Maj , 2008 Rapport Postad 30 Maj , 2008 Höj floppen, men för värde, mot drag och sämre pockets. Citera
Recommended Posts