Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Hur hade du spelat din hand från samma pos om det ex varit 3betat preflop och potten ligger på 1200-1400dolls. Hade du gått för checkraise då oxå, eller hade du betat rakt in i dom andra två?

Postad

Som du säger, att bara ta syn där preflop är ju ett av de bästa spelen i hela handen.

Finns inget sämre än fiskar som slår pott med AA pre och fullkomligt skriker ut att dom har äggen. Beror ju givetvis på stackdjup m.m.

Men han hade nog tänkt sig checkraise på flop också. På turn avtar ju hans hand i värde så en syn är nog lämpligt.

River synen är ju riktigt kass. Även om jag förstår hans tänk, att det är ganska troligt att han hade nötflushdrag+adds på turn och att den ENDA handen han får syn av är eventuellt QXh och ja då str-flushen såklart.

Beror ju givetvis på hur han spelat tidigare, men antar att en sånn spelare knappast haft allt för hög agression factor post flop tidigare så då tror han väl knappast att han får syn av något han slår. Är ju just det som gör det riktigt dåligt att spela så mainstream som han förmodligen gör. Gör man aldrig några bluffar i omaha får man inte heller betalt med nötterna.

Oavsett.

Preflop: Jättebra

Flop: Bra

Turn: Bra

River: Mindre bra ^^

Postad

Möjligt att detta är över min nivå nu iofs, men 3-bettar man inte annat än AA pre är man för tajt enligt mig. Därför tycker jag att han spelar AA fiskigt.

Finns ju massvis med combohänder man gillar att 3-betta med djupa stackar.

Postad
[Det är ju limp-3beten som ser så misstänksam ut.

det missade jag totalt, men tycker fortfarande det är tråkigt att limpa AAJ3ds pre och rivern var katastrof, antog att han var en idiot iom riverspelet..

Postad

Låt oss säga att UTG bettar ut pot, och knappen slår om pot, du synar och UTG synar.

Ex2) Ett vanligare scenario som inte är så fiskigt som exemplet ovan är att man själv betar ut från UTG, en annan spelare synar, knappen slår om pot, sb och bb foldar, du och spelaren efter synar.

Båda exemplen är snarlika då du är först att agera på flop och bägge potterna är 3betade.

Väljer du att gå för checkraise då oxå eller beta rakt ut?

Postad
Omahan har räddat ekonomin på senare tid. MTTsen har jag varit helt död i men har lyckats hitta ett plus på mellan $25k och $30k den här veckan ändå.

Eftersom det är sista söndagen den här månaden går det grymt många bra turneringar på söndag. Det firas med att Thorn och kanske någon till kommer till Åland. Det blir grindhelg för hela slanten!

$1k Ongame, €100k B2B, €1k Stars och $1m FPP är alla turneringar som bara går sista helgen varje månad. Jag hoppas på grym klonk!

Jag har börjat fundera på att spela professionellt också. Pokern tar allt mer tid och pengarna rullar in. Att testa på pokern ett år tror jag att skulle kunna passa mig. En sak som är livsviktig om jag satsar på pokern är att jag måste ta upp träningen. Det kan vara väldigt farligt och lätt att bara sitta inne och spela hela dagarna.

Du menar nätterna!?

Lycka till i helgen.

Postad

"det missade jag totalt, men tycker fortfarande det är tråkigt att limpa AAJ3ds pre och rivern var katastrof, antog att han var en idiot iom riverspelet.."

rebonius det var inte dig jag svarade åt, det var någon annan.. dock så borde jag ha använt "citera"-funktionen på ett bättre sätt! :)

Postad
Går ju inte att säga om man inte vet preflopaction. Om jag inte hade varit aggressorn preflop så hade jag nog gått för check-raise iallafall. Stackarna är ju rätt bra för det.

Jag är halvt osäker på om han går för check-raise på flopp. Det är fullt möjligt att han vill översyna, dvs att han vill att button bettar och jag synar.

Om han går för check-raise så kommer alla luft händer vika och dom händerna som han ligger under mot kommer att 3beta. Jag tror att han går för check-syn.

Tror att du missuppfattade mig nu. Jag gillar inte första preflopactionen. Jag tycker att openraise är bättre där, till $125-$150 typ, lite beroende på vilka belopp man brukar höja från UTG. Däremot preflopaction nummer två, när han fick en höjning och syn efter sig, då är det rätt att bara syna!

Alltså bara för att man openraisar från UTG så betyder det inte att man har AAxx, inte heller när man 3betar. När någon 4betar kan man börja misstänka att en betydande del av rangen är AAxx/KKxx.

Observera även att UTG och button har 140bb effektiva.

Ja alltså, såklart han måste openraisa med AA :) Men menade synen sen på omslaget. Blir så uppenbart om han 4 bettar där. Tycker iaf jag att det skriker AAxx. Tar man ju lätt syn bakom med en wrappis och hoppas på nötflopp!

Äh jag vet inte, spelar bara heads up av alla dess slag.

Postad
Tuff värld

PokerStars Game #18430114852: Omaha Pot Limit ($25/$50) - 2008/06/27 - 23:35:14 (ET)

Table 'Doris' 6-max Seat #5 is the button

Seat 3: theASHMAN103 ($3610.50 in chips)

Seat 4: tomgus456 ($3596 in chips)

Seat 5: Booster-Luck ($2363 in chips)

Seat 6: JohnSmiley1 ($4911.50 in chips)

JohnSmiley1: posts small blind $25

theASHMAN103: posts big blind $50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to tomgus456 9 of ClubsKing of ClubsKing of Diamonds4 of Diamonds

tomgus456: raises $100 to $150

Booster-Luck: folds

JohnSmiley1: raises $350 to $500

theASHMAN103: raises $1150 to $1650

tomgus456: raises $1946 to $3596 and is all-in

JohnSmiley1: calls $3096

theASHMAN103: raises $14.50 to $3610.50 and is all-in

JohnSmiley1: calls $14.50

*** FLOP *** 6 of Spades5 of HeartsAce of Diamonds

*** TURN *** 6 of Spades5 of HeartsAce of Diamonds9 of Diamonds

*** RIVER *** 6 of Spades5 of HeartsAce of Diamonds9 of Diamonds4 of Spades

*** SHOW DOWN ***

JohnSmiley1: shows 4 of Hearts8 of Hearts7 of Spades5 of Diamonds (a straight, Five to Nine)

theASHMAN103: mucks hand

JohnSmiley1 collected $29 from side pot

tomgus456: mucks hand

JohnSmiley1 collected $10786 from main pot

*** SUMMARY ***

Total pot $10817 Main pot $10786. Side pot $29. | Rake $2

Board 6 of Spades5 of HeartsAce of Diamonds9 of Diamonds4 of Spades

Seat 3: theASHMAN103 (big blind) mucked 10 of HeartsQueen of HeartsQueen of ClubsAce of Spades

Seat 4: tomgus456 mucked 9 of ClubsKing of ClubsKing of Diamonds4 of Diamonds

Seat 5: Booster-Luck (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: JohnSmiley1 (small blind) showed 4 of Hearts8 of Hearts7 of Spades5 of Diamonds and won ($10815) with a straight, Five to Nine

PokerStars Game #18430291917: Omaha Pot Limit ($25/$50) - 2008/06/27 - 23:45:32 (ET)

Table 'Doris' 6-max Seat #4 is the button

Seat 3: theASHMAN103 ($4824 in chips)

Seat 4: tomgus456 ($2447 in chips)

Seat 5: Booster-Luck ($2080 in chips)

Booster-Luck: posts small blind $25

theASHMAN103: posts big blind $50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to tomgus456 Ace of Spades4 of ClubsQueen of Spades9 of Hearts

tomgus456: raises $75 to $125

Booster-Luck: folds

theASHMAN103: calls $75

*** FLOP *** 4 of Diamonds2 of Clubs9 of Spades

theASHMAN103: bets $200

tomgus456: raises $600 to $800

theASHMAN103: raises $1700 to $2500

tomgus456: calls $1522 and is all-in

Uncalled bet ($178) returned to theASHMAN103

*** TURN *** 4 of Diamonds2 of Clubs9 of Spades10 of Spades

*** RIVER *** 4 of Diamonds2 of Clubs9 of Spades10 of Spades10 of Diamonds

*** SHOW DOWN ***

theASHMAN103: shows 10 of Clubs7 of Clubs9 of Clubs6 of Hearts (a full house, Tens full of Nines)

tomgus456: mucks hand

theASHMAN103 collected $4918 from pot

Lite lustigt :)

Första killen får faktiskt potodds med sin hand. Jäävligt marginellt dock =) Samt har han otur kan ju någon ha en lite högre rappis och då är det uppförsbacke.

Men om han inte anser att han kan få in såsen i bättre lägen är det väl bara att skicka in med +ev.

Den andra handen är fan weird också. Samma sak känns det som, "semibluff" med 9 outarn om han nu sätter dig på 2 par. Kan ju dock dra jävligt slim om han är dominerad eller om du är settad och klar :P

Postad

MIKE: All the luck in the world isn't gonna change things for these guys. Theyr'e simply overmatched. We're not playing together, but we're not playing against each other, either. It's like the Nature Channel. You don't see piranhas eating each other, do you?

Postad

Full Tilt Poker Game #7009274568: Table Pantheon (6 max) - $200/$400 - Pot Limit Omaha Hi - 19:30:10 ET - 2008/06/28

Plats 1: David Benyamine ($62,575)

Plats 2: trex313 ($37,198)

Plats 3: David Singer ($14,198)

Plats 4: Tomgus456 ($7,400)

Plats 5: John Juanda ($46,692)

Plats 6: Robert Mizrachi ($23,784)

John Juanda lägger den lilla mörken på $200

Robert Mizrachi lägger den stora mörken på $400

Knappen är på plats #4

*** HÅLKORT ***

David Benyamine lägger sig

trex313 har 15 sekunder på sig att göra något