Gå till innehåll

John_teh_Donk NL$100 Tar gärna synpunkter på HH


John_teh_Donk

Recommended Posts

  • Svars 546
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hand2: Pusha emot hans 4bet, syna OOP med 1/3 av stacken är väldigt dåligt.

Tackar för feedback! Ja det låter vettigt på alla sätt nu när du säger det och man tänkt efter lite.

 

Jag tycker det var konstigt att en förmodligen bra reg 4-betar AK så svagt i det läget. Satte mer honom på väldigt lågt PP eller Axs i det läget.

 

Skit samma :-P jag bordet foldat eller pushat som du säger. Kan du/ni tänka er att folda mot den typen av fi i det läget, eller är push given?

 

Hand3: Synar bara flop och pushar blank turn, finns ingen mening med att höja i pos här.

Jag tycker det känns som det är typ 19 turnkort som gör en push på turn mer riskabel. Plus att han då antagligen inte synar med en sämre hand.

 

Men det känns som han synar en minraise på flop och sen en push på turn med många händer där vi leder med runt 65-70%. QJ,T9 osv?

 

____________________________

 

Funderar på varför du kör FullTilt bara, det nätverket är ju överfullt med regs vad jag har förstått det som, eller? Nästan lika illa som B2B. Plus skatterisken (som kanske är obefintlig iofs, inte riktigt insatt). Dessutom får man väl bara ~30% RB? Tableselectar du mycket, eller sitter du även på bord med mindre bra regs, typ? Jag kliver bordet i fråga så fort jag inte har åtminstonde skaplig position på någon spelare med grönfärgad VPIP (40+ på min hud) som regel. Men detta är väl en privilegie som kommer att försvinna mer och mer desto högre upp man kommer i nivå, dessutom går det ju för egen del oftast bara att 8-tabla med dessa krav på kvällar och helger (men det är ju som tur är oftast då jag vill och kan grinda).

 

Har även planer på att regga mig på Ongame på senare nivåer för att kunna hitta mer games, eftersom jag misstänker att det kommer bli mindre fisk för varje steg.

Dom största anledningarna till att jag kör på FT är att det är helt fritt från pro-shortstacks, och att klienten är grymt skön och stabil.

 

Sen har jag väl gett mig *** på att kunna slå dom där regsen också :-P

Jag är ganska säker på att jag är plussande på NL100 där. Det som ställer till stora backsessioner ibland är väl dålig disciplin, men det följer ju med överallt så länge man inte jobbat bort det.

 

Jag har faktiskt inte spelat på annat än FT och SVS.

Men många grinders på FTP kan man ju lugnt säga att det är. "Alltid" minst 3 bra regs, 1-2 mindre bra regs, kanske en fisk om man har tur.

 

30 eller 60 procent rakeback spelar inte så jättestor roll för mig, då jag inte spelar så väldigt många händer.

Men har faktiskt tänkt lite på att testa nån annan site ändå, och få lite extra RB på köpet. Ska fundera på det!

 

MUSEN HAR RÄTT! OMG OMG OMG HIS GONNA TAKE US ALL :evil:

Risken finns, om inte FTPdonkarna tar mig först :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom största anledningarna till att jag kör på FT är att det är helt fritt från pro-shortstacks, och att klienten är grymt skön och stabil.

 

Där håller jag med dig iofs, hoppas de inför 35bb min (eller vad det nu är) på fler nätverk.

 

Sen har man ju bevittnat skämtnätverk typ Ongame som helt plötsligt stänger av sig eller går i maintainance under rush hour, plus att man behöver en top-of-the-line dator för att ens kunna multi-tabla där, så det är väl skönt att slippa den skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fortsätter gå tungt med pokern, som det gjort senaste två veckorna.

 

Ligger 1000 dollar under EV på 4.5k händer. Men fiskarna har också visat upp sjuka utdragningar med osannolika händer som blivit backdoor (hål)stegar och färg på river... och antar att inte EV-grafen räknar med det om dom sista pengarna åker in på rivern när fisken satt sitt drag?

 

Hamnade all-in preflop för fulla inköp med AA mot QQ och KK. Q på flop såklart. Inget spektakulärt, men så har det sett ut i stort sett varje gång HU och i flervägspotter med dominerande händer sista två veckorna.

 

Men jag spelar inte riktigt bra poker heller. Självförtroendet är lågt och vågar inte vara aggro i rätt lägen, men spewar ändå bort pengarna i sämre lägen genom att syna/vara aggro mot 3-betare osv.

_________

 

 

Nu blir det jobb resten av veckan. Tror jag ska ta det lugnt med grinden på NL100 någon vecka också, låta dom negativa känslorna lägga sig och få tillbaka rätt fokus, förhoppningsvis bättre än tidigare...

 

Bra att ha ett jobb man tycker om på så sätt; lättsamt att återhämta en NL$100-rulle när man får 16k över varje månad efter utgifterna.

Men det kanske också gör att man har lättare att spewa iväg pengar om man är på dåligt pokerhumör... men man vill ju gå plus, så det är ju inte bra även om man inte går back.

 

Kommer spela NL10 tills dess 8-) (tycker ju fortfarande själva pokern är kul). Och samtidigt träna på att spela fler bord. Tror det skulle hjälpa mig att inte spela onödiga händer som blir dyra i längden.

_________

 

Bjuder på ett najs wallpaper http://fc02.deviantart.net/fs71/f/2010/077/8/d/Hot_Rod_Honey_paper_by_treshaus.jpg

 

Och ett skönt album på spotify

 

...för att lätta upp den deppiga stämningen här :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vette sjutton om man känner för att spela högre än NL10 så som pokern misshandlar en vecka ut och vecka in... varför betala 10 gånger så mycket för samma spel liksom :rolleyes:

Men man ska vara positiv javisst; hade jag spelat NL100 hade jag förlorat $500 nu var det bara $50, jiiiipiiii...

 

Spelade 500 händer på NL10 för nöjes skull... misär:

 

Fi är superfisk därav synen. Hittade 1-outarn såklart.

 

UTG: $3.65

MP: $11.70

CO: $4.27

BTN: $17.74

Hero (SB): $13.83

BB: $10.00

 

Pre Flop: ($0.15) Hero is SB with Kclub.gif Qdiamond.gif

2 folds, CO raises to $0.35, 1 fold, Hero raises to $1.10, 1 fold, CO raises to $4.27 all in, Hero calls $3.17

 

Flop: ($8.64) Tdiamond.gif Kspade.gif 7diamond.gif

 

Turn: ($8.64) Jdiamond.gif

 

River: ($8.64) 3heart.gif

 

Final Pot: $8.64

CO shows 3spade.gif 3club.gif (three of a kind, Threes)

Hero shows Kclub.gif Qdiamond.gif (a pair of Kings)

CO wins $8.07

 

_____________

 

Hoppades på en flip mot tight reg i CO. Vet inte varför jag hoppades på det dock... jag vinner ju dom aldrig ändå.

 

BB: $7.96

UTG: $10.00

CO: $4.50

BTN: $10.00

Hero (SB): $11.80

 

Pre Flop: ($0.15) Hero is SB with Jdiamond.gif Adiamond.gif

1 fold, CO raises to $0.25, BTN calls $0.25, Hero calls $0.20, BB calls $0.15

 

Flop: ($1.00) 2diamond.gif Qheart.gif Kdiamond.gif(4 players)

Hero checks, BB checks, CO bets $0.55, BTN folds, Hero raises to $11.55 all in, BB calls $7.71 all in, CO folds

 

Turn: ($16.97) 8spade.gif(2 players - 2 are all in)

 

River: ($16.97) Kspade.gif(2 players - 2 are all in)

 

Final Pot: $16.97

BB shows Qdiamond.gif 2club.gif (two pair, Kings and Queens)

Hero shows Jdiamond.gif Adiamond.gif (a pair of Kings)

BB wins $15.84

 

______________

 

Ingen överaskning, jag visste att han skulle vinna. Men nån sa att man vinner i längden på detta... har inte märkt nåt än iaf, och hållit på jävligt länge nu :mrgreen:

 

CO: $15.79

BTN: $10.00

SB: $4.50

Hero (BB): $11.32

UTG: $7.15

 

Pre Flop: ($0.15) Hero is BB with Aspade.gif Aheart.gif

1 fold, CO raises to $0.30, 2 folds, Hero raises to $1.20, CO calls $0.90

 

Flop: ($2.45) 2heart.gif Jspade.gif 7spade.gif(2 players)

Hero bets $1.66, CO raises to $14.59 all in, Hero calls $8.46 all in

 

Turn: ($22.69) Jdiamond.gif(2 players - 2 are all in)

 

River: ($22.69) 3heart.gif(2 players - 2 are all in)

 

Final Pot: $22.69

CO shows Jclub.gif 9heart.gif (three of a kind, Jacks)

Hero shows Aspade.gif Aheart.gif (two pair, Aces and Jacks)

CO wins $21.18

 

______________

 

Självklart...

 

UTG: $9.07

CO: $10.00

BTN: $10.00

Hero (SB): $10.73

BB: $12.32

 

Pre Flop: ($0.15) Hero is SB with Adiamond.gif Aspade.gif

3 folds, Hero raises to $0.30, BB calls $0.20

 

Flop: ($0.60) Qdiamond.gif 2heart.gif Aheart.gif(2 players)

Hero checks, BB bets $0.50, Hero raises to $1.70, BB calls $1.20

 

Turn: ($4.00) 6diamond.gif(2 players)

Hero bets $1.88, BB calls $1.88

 

River: ($7.76) Kdiamond.gif(2 players)

Hero bets $6.85 all in, BB calls $6.85

 

Final Pot: $21.46

Hero shows Adiamond.gif Aspade.gif (three of a kind, Aces)

BB shows Theart.gif Jheart.gif (a straight, Ace high)

BB wins $20.03

 

______________

 

Varför sitter dom bara på AhTc eller KsJh när andra hamnar i denna situation?

 

BTN: $8.92

SB: $10.00

BB: $10.00

Hero (UTG): $10.55

CO: $23.31

 

Pre Flop: ($0.15) Hero is UTG with Kclub.gif Qdiamond.gif

Hero raises to $0.35, CO calls $0.35, BTN calls $0.35, 2 folds

 

Flop: ($1.20) 2heart.gif 8heart.gif Kheart.gif(3 players)

Hero bets $0.75, CO folds, BTN raises to $2.20, Hero raises to $10.20 all in, BTN calls $6.37 all in

 

Turn: ($18.34) 6heart.gif(2 players - 2 are all in)

 

River: ($18.34) 3spade.gif(2 players - 2 are all in)

 

Final Pot: $18.34

BTN shows Theart.gif Qheart.gif (a flush, King high)

Hero shows Kclub.gif Qdiamond.gif (a pair of Kings)

BTN wins $17.12

 

_____________

 

Full Tilt Poker $0.05/$0.10 No Limit Hold'em - 6 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

Hero (CO): $10.00

BTN: $10.45

SB: $3.56

BB: $10.00

UTG: $12.22

MP: $3.46

 

Pre Flop: ($0.15) Hero is CO with Kclub.gif Kdiamond.gif

UTG calls $0.10, 1 fold, Hero raises to $0.45, 1 fold, SB raises to $3.56 all in, 2 folds, Hero calls $3.11

 

Flop: ($7.32) Aclub.gif Jdiamond.gif 4club.gif

 

Turn: ($7.32) Jclub.gif

 

River: ($7.32) 2diamond.gif

 

Final Pot: $7.32

Hero shows Kclub.gif Kdiamond.gif (two pair, Kings and Jacks)

SB shows Aheart.gif 9club.gif (two pair, Aces and Jacks)

SB wins $6.84

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Trist å läsa att det har gått kallt för dig.

 

Hoppas du kommer igen.

Thx! Har tagit det lugnt med poker ett tag; jobbat mycket och även passat på att njuta av våren.

 

Spelar lite micro för kul skull när poker-suget kommer. Men har funderar på att börja grinda lite igen snart :-)

 

Dags att stressa iväg till jobbet igen, ha det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slänger in en quote på Nirwanda's inlägg i Musen's db...

Hur går det för dig med grinden John? Skrev nåt i din DB för ett tag sen tror jag.

 

Som sagt har jag pausat lite med grinden och spelat micro när man blir sugen.

Anledningen är mest att jag i slutet av -09/början av 2010 hade plussat runt 35k kr på två månader, sen hamnade 15-20 BI under EV på ca 5k händer, vilket kändes ganska vidrigt eftersom jag samtidigt håller på att jobba upp bankkontot till 150k (bara en random summa jag vill nå för tillfället :-P).

Är i alla fall väldigt snart där, och orkar inte tappa flera tusen för att nån nitig grinder eller lördags-fisk ska dra ut en med 2-outarn på river för tredje gången på 2 timmar, sen måste man jobba "gratis" hela veckan medan kontot står på samma summa när helgen kommer.

Blev lite snurrigt kanske, men antar att ni som läser förstår ändå :-)

 

Jag har ju lugnt råd att grinda vidare, och kommer börja igen väldigt snart.

Men det har känts som att det sitter en oturs-djävul på min axel när jag spelat sista månaderna, och då spelar man inte bra.

Har iaf spelat lite NL500 på SvS idag, och det kändes rätt bra. Börjar bli sugen att komma igång igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt rätt att chilla med pokern när man känner så. Jag tog en knapp veckas paus efter mitt ras, och det räckte för mig. Men alla är ju olika. Pokern är ju ett lustigt jobb, man kan jobba när man vill, men ändå inte. När man är trött/risig/på dåligt humör ska man ju aldrig spela, men ett vanligt jobb kan man ju gå till ändå.

 

Självförtroende är så jävla mycket i poker. Busenkelt att spela i medvind och vice versa.

 

Jag har också lite bankkontomål, ganska lika dina. Man vill ju gärna ha en fin buffert. Därför försöker jag alltid att räkna min "förmögenhet" (om man nu vill kalla den så) exklusive rullen, försöker se den som extrapengar som förhoppningsvis ska växa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Oj såg inte att du postat Nirwanda, här kommer iaf ett sent svar/uppdatering!

 

Som du säger var det riktigt bra att ta det lite lugnt med pokern för mig, särskilt efter en så kall period.

 

Förut var jag så taggad/tyckte det var så kul att spela, och hade för stora förhoppningar på pokern att jag ofta spelade halva dagen även om man var trött/halvtiltad eller liknande.

Nu känns det som att jag spelar när jag känner att det är +EV, och kan ta lite klokare beslut angående när det är dags att lägga ner och göra nåt annat. Kanske är bra att man inte är 200% taggad på att spela längre, men ändå lägger jag fortfarande väldigt mycket tid på pokern.

 

Cirka: 60% Tittar på poker-tv eller lyssnar på poker podcasts när man jobbar/åker bil.

20% läser forum. 20% spelar.

 

Det kommer väl bli mer spelade snart när semestern kommer och poker pausen är över.

 

Jag har också lite bankkontomål, ganska lika dina. Man vill ju gärna ha en fin buffert. Därför försöker jag alltid att räkna min "förmögenhet" (om man nu vill kalla den så) exklusive rullen, försöker se den som extrapengar som förhoppningsvis ska växa.

Ja det känns bra att ha lite "delmål" med privatekonomin, lättare att hålla den hälsosam osv då :-)

 

Dock vette f*n om jag sköter mig bäst om jag räknar med poker-rullen i hela min ekonomi, eller om jag ha den separat.

Ofta känns det som jag spelar bättre om jag ser rullen som en del av hela kapitalet, och att ett bortslarvat inköp är ett minus i den totala ekonomin.

När jag räknar rullen som en enskild del har jag lättare för att donka bort mycket med drag/bluffar.

 

Men ju större del inköpet är av sin totala ekonomi, ju viktigare är det kanske att se rullen som en separat del av ekonomin, så man inte hamnar i farozonen att gula totalt? Om man t ex spelar NL$100 och bara har 35k kronor totalt.

 

Och ju mindre del av inköpet är av sin totala ekonomi, desto bättre kanske det är att se poker-rullen som en del i sin totala ekonomi?

 

Eller hur gör ni, vad tycker ni?

 

Nu börjar 12 dagar med jäkligt mycket jobb, sen är det semester 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag räknar inte rullen till min totala ekonomi.

Tycker det känns onödigt då dessa pengar endast är till för pokern, och jag ändå inte "kan" göra ngt annat med dom.

Det är sant. Men ska man dra det lite extremt långt slutar man antagligen inte att spela om man skulle gula rullen, och om man inte kan betala hyran tar man nog av rullen. Så frågan är hur skild den är när det kommer till sin spets.

Och många kanske spelar bättre utan en enskild poker-rulle, spelmässigt sett (så länge man inte räknar totalekonomin som 20-30 inköp när man sätter sig vid bordet :-P).

 

Men nån form av rulle bör man nog ha som du säger, frågan är vad som är optimalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sant. Men ska man dra det lite extremt långt slutar man antagligen inte att spela om man skulle gula rullen, och om man inte kan betala hyran tar man nog av rullen. Så frågan är hur skild den är när det kommer till sin spets.

Och många kanske spelar bättre utan en enskild poker-rulle, spelmässigt sett (så länge man inte räknar totalekonomin som 20-30 inköp när man sätter sig vid bordet :-P).

 

Men nån form av rulle bör man nog ha som du säger, frågan är vad som är optimalt.

 

Är väl väldigt invidviduellt. Jag är dock övertygad om att jag skulle lägga pokern på hyllan om jag torskar min rulle. Då är jag tillräckligt förnuftig att se att jag kanske bör syssla med annat. Men men, har samtidigt inte varit i den sitsen, så det är möjligt att man inte tänker klart om det väl skulle inträffa.

Mjo, det stämmer väl det du säger, ang att ta till hyra från rullen. Men samtidigt är det väl därför man gör regelbunda utbetalningar från rullen till ens privata ekonomi, just för hyra osv.

 

Innan jag tog beslutet att spela poker på heltid, så la jag undan för 1 års utgifter för hyra och mat. Så att man klarar sig rimligt iaf, om ngt skulle skita sig.

 

Så jag gör ju som sagt regelbunda uttag som man använder till annat, men då är ju dessa pengar självklart inte längre en del av rullen.

Sen är det ju självklart en stor skillnad att pokra heltid, gentemot att deltid plus jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett om man lirar heltid eller som extraknäck så tror jag att den mest sunda grundinställningen är att se rullen som ett investeringsverktyg skiljt från resten av ekonomin. Då faller man inte i fällan att - om man nu är lagd åt det hållet - tänka på vad t ex en allin i ett marginellt läge "egentligen" representerar i form av t ex köpkraft. Men man behåller ändå fokus på att det är något som används för att investera. Och vi vill ju inte göra medvetet dåliga investeringar bara för att vi är trötta, arga eller bara så enormt frustrerat nyfikna på vad fisken eller den bålgetingsaktige LAG-spelaren egentligen sitter med, eller hur? Inte heller vill vi göra investeringar när vi inte känner oss i bra form egentligen för att satsa pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*text*

Ja det är iofs sant att om man spelar på heltid och har pokern som enda inkomst, blir det ju ännu mer som ett "företag" som man inte vill blanda ihop med privatekonomin.

Jag spelar mest för att det är kul och för utmaningen, så är ju inte beroende av rullen och plusset på det sättet. Kul o få höra lite andra synsätt på det hela, alltid nyttigt!

 

En parantes... lite kul att höra rykten/historier om diverse gamblers (särskilt runt las vegas) som gular ekonomin titt som tätt, och ändå håller sig kvar high stakes med lånade pengar och staking. http://en.wikipedia.org/wiki/Jean-Robert_Bellande verkar ju vara en av dom modernare sorterna.

 

Undrar hur noga majoriteten av dom proffesionella pokerspelarna var med rullen längre bak i tiden/fram till boomen i början av -00.

 

Oavsett om man lirar heltid eller som extraknäck så tror jag att den mest sunda grundinställningen är att se rullen som ett investeringsverktyg skiljt från resten av ekonomin. Då faller man inte i fällan att - om man nu är lagd åt det hållet - tänka på vad t ex en allin i ett marginellt läge "egentligen" representerar i form av t ex köpkraft. Men man behåller ändå fokus på att det är något som används för att investera. Och vi vill ju inte göra medvetet dåliga investeringar bara för att vi är trötta, arga eller bara så enormt frustrerat nyfikna på vad fisken eller den bålgetingsaktige LAG-spelaren egentligen sitter med, eller hur? Inte heller vill vi göra investeringar när vi inte känner oss i bra form egentligen för att satsa pengar.

Jäkligt bra post. Känner mig lite träffad :-P Kan ofta inte låta bli att tänka på hur många timmar/dagar jag måste jobba "gratis" efter att ha förlorat några inköp i marginella lägen under en session, vilket varken är vettigt eller leder till nåt positivt lol.

 

Tackar för bra poster! Tror jag ska försöka tänka om lite ang detta och kanske skilja på rullen och ekonomin ändå.

 

Att tänka den som ett investeringsverktyg är nog den där optimala lösningen jag sökte. Då behöver man inte se det som att man kastat bort två arbetsdagar, men ändå inte får en ursäkt att slarva bort inköp "eftersom det inte hör till ekonomin, och kan plussas tillbaka sen".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nu har man börjat värma upp grinden lite inför semestern som börjar på lördag!

 

________________

 

Fi är normal hobbyfisk (kan tänka mig 37-årig hobbyspelare som kollar lite poker på TV, och nöter 1 bord om kvällarna medan han kommenterar och för liv i chatten :-D ).

 

Han spelar 58/17, och c-betar/spelar rätt aggro på rätt sätt för att vara fisk. Men synar också väldigt mycket.

 

Hur tycker ni man borde spelat? Känns inte som att man kan släppa handen när man får en miljon outs på turn.

 

Men skulle jag check-raisat turn? Check-syn? Pushat när han höjer min bet? Motivera gärna varför ni gör som ni gör.

 

Nu synade jag hans raise på turn, och anledningen var väl att jag fick så många outs så ville inte släppa som spelat, och trodde inte han skulle folda om jag semibluffar turn eller bluffar en missad river, dvs var också rätt säker på att få betalt om jag sätter handen på river, men kan spara 50 bb när jag missar.

Rätt eller fel tänkt? :-)

 

 

CO: $71.75

Hero (BTN): $98.50

SB: $103.15

BB: $100.00

UTG: $188.25

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with Adiamond.gif 8diamond.gif

2 folds, Hero raises to $3, SB calls $2.50, BB calls $2

 

Flop: ($9.00) 3spade.gif Tdiamond.gif Jspade.gif(3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets $6.20, SB folds, BB calls $6.20

 

Turn: ($21.40) Qdiamond.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $14.00, BB raises to $38.50, Hero calls $24.50

 

River: ($98.40) 6diamond.gif(2 players)

BB bets $52.30, Hero calls $50.80 all in

 

Final Pot: $200.00

Hero shows Adiamond.gif 8diamond.gif

BB shows Kclub.gif 9diamond.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

checka turn :)

 

edit: som spelat så degar turn imo

Ok, men är det inte väldigt stor chans att en fisk också checkar där med en T'a eller vad som helst, och synar en bluff på any river. (mot en bra spelare skulle jag förhoppningsvis checkat turn, iaf håller jag med om det)

 

Men när vi väl sätter handen (som vi ofta gör här) får vi inte värdet handen förtjänar när vi checkar turn och betar river.

Och det är ju egentligen väldigt sällan en sån här spelare höjer ett starkt turn bet.

 

Eller hur resonerar du/ni? Kul och höra lite varför :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cbetar nog inte floppen, trevägs och det mesta connectar med den brädan. Någon hade förmodligen betat turn så då synar jag nog och river jammar jag in med nöten... 8-) .

 

Som spelat betar jag nog oftast vidare på turn, vi får i princip bara omslag där av top2+ och med OESD och FD så har vi ju typ odds att bara syna en så liten raise. Med lite FE mot vissa fis kan man ju pusha också...

 

Mina tankar, kul att du är igång igen :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cbetar nog inte floppen, trevägs och det mesta connectar med den brädan. Någon hade förmodligen betat turn så då synar jag nog och river jammar jag in med nöten... 8-) .

 

Som spelat betar jag nog oftast vidare på turn, vi får i princip bara omslag där av top2+ och med OESD och FD så har vi ju typ odds att bara syna en så liten raise. Med lite FE mot vissa fis kan man ju pusha också...

Det låter vettigt. Sant att det är lite väl farlig flop att beta in i. Och om man sätter handen på rivern har man väl iofs tillräckligt lite stack kvar för en fisk att syna en push med en hand han betar river med.

Mina tankar, kul att du är igång igen :).

Tackar, ja nu jäklar är det dags att få igång grinden igen :-D

 

Tycker dega turn verkar dumt, jag skulle aldrig tänka mig att jag har FE i det läget så varför ställa in rubbet och se river blanka?

 

men ja, check turn föreförsta.

Ok, ni verkar vara överens om att man borde lugna ner sig lite i handen tills draget sitter, så jag får ta det ta det med mig till nästa gång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, men är det inte väldigt stor chans att en fisk också checkar där med en T'a eller vad som helst, och synar en bluff på any river. (mot en bra spelare skulle jag förhoppningsvis checkat turn, iaf håller jag med om det)

 

Men när vi väl sätter handen (som vi ofta gör här) får vi inte värdet handen förtjänar när vi checkar turn och betar river.

Och det är ju egentligen väldigt sällan en sån här spelare höjer ett starkt turn bet.

 

Eller hur resonerar du/ni? Kul och höra lite varför :-)

 

Du sitter ju i position???? Om du inte hade gjort det så är en CRAI riktig fin..

Saken om han skulle checka bakom är att du har ett drag om än ett stark så vill du gärna se ett kort till, bara väga upp det med att bluffa en hel del missade drag på river :) ez gamez

Om vi sätter den som kommer han ju fortfarande stacka sina färget samt syna ner dig bredare än om du pangade 3 gator och draget satt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du sitter ju i position????

Vette f*n hur jag tänkte, får skylla på att det var mitt i natten.

 

Om du inte hade gjort det så är en CRAI riktig fin..

Saken om han skulle checka bakom är att du har ett drag om än ett stark så vill du gärna se ett kort till, bara väga upp det med att bluffa en hel del missade drag på river :) ez gamez

Om vi sätter den som kommer han ju fortfarande stacka sina färget samt syna ner dig bredare än om du pangade 3 gator och draget satt

Så sant, bra post :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grindar på i värmen. Trist nog ligger man 2.5 inköp under EV på 1k händer, men är fortfarande lite plus iaf.

____________

 

Synpunkter på handen?

Antar att det inte är nån idé att beta river mot random semi-lös reg, eller bet/fold (känns inget vidare)? Check/syn? C/F?

 

SB: $63.60

BB: $101.50

Hero (UTG): $99.70

CO: $100.00

BTN: $208.70

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is UTG with 9spade.gif 9diamond.gif

Hero raises to $3.50, 1 fold, BTN calls $3.50, 2 folds

 

Flop: ($8.50) Aheart.gif 4heart.gif 5club.gif(2 players)

Hero checks, BTN bets $3.50, Hero calls $3.50

 

Turn: ($15.50) 9heart.gif(2 players)

Hero bets $11.00, BTN raises to $22, Hero calls $11

 

River: ($59.50) 7club.gif(2 players)

Hero checks, BTN checks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...