Gå till innehåll

John_teh_Donk NL$100 Tar gärna synpunkter på HH


John_teh_Donk

Recommended Posts

Det har blivit mycket bättre, men uppenbarligen inte bra. Måste kunna låta bli detta!

Lite lol på att man plussat riktigt bra på 4 veckor, men tappat 3/4 av plusset på lördags- och fredagsnätter (utan att diverse drycker är inblandade )

 

Lätt hänt att man har för stora förväntningar på fredag och lördagar eller löneperioder och då börjar spela dåligt och otåligt om man inte ganska snabbt gör så snabba och enkla pengar som man förväntat sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 546
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

QQ handen är katastrof, speciellt om det är 4way och du inte trebettat pre så sitter det oftast ngn med tian och även om han skulle ha drag är det oftare att han sitter med tian så ingen ide att slå om utan hellre viker man och spelar vidare.

 

Du har ju dessutom inte övertygande odds mot ett Ax drag + att han som sagt oftast har T eller möjligtvis J9s kanske även 88. Däremot om du hade fiskstats eller nått sånt på fi så är spelet okej men generellt mot grinders så om du väljer att flatta pre så ska du vika post på en sån flop efter raise+syn+omslag.

 

Nice med 56o handen, lite flyt dock ;). Tur han checka bakom turn... AT handen är fin, hans check på turn visar ju enorm svaghet och hade han AK eller nått sånt så stackar han ju ALLTID av på turn, ser inte vad han checkar turnen med förutom QQ/JJ/tom som söker info på flop. Även ett drag hade nog kunnat shovea turn för fe, eller så valde han checka draget och missade river där du snodde potten. Helt klart en riskabel syn på flop men förstår hur det är när man är "in the flow" :D. Inget man ska göra allt för ofta, men så länge det funkar så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lätt hänt att man har för stora förväntningar på fredag och lördagar eller löneperioder och då börjar spela dåligt och otåligt om man inte ganska snabbt gör så snabba och enkla pengar som man förväntat sig.

Ja precis. Jag brukar även ha lite samma känsla dagarna efter jag plussat bra, så det blir lätt dubbel effekt. Nåt jag jobbar hårt för att sluta med.

Ingen idé att spela bra 6 dagar, för att sen ge tillbaka pengarna till grinders och fiskar på lördagarna månad efter månad :rolleyes:

 

QQ handen är katastrof, speciellt om det är 4way och du inte trebettat pre så sitter det oftast ngn med tian och även om han skulle ha drag är det oftare att han sitter med tian så ingen ide att slå om utan hellre viker man och spelar vidare.

 

Du har ju dessutom inte övertygande odds mot ett Ax drag + att han som sagt oftast har T eller möjligtvis J9s kanske även 88. Däremot om du hade fiskstats eller nått sånt på fi så är spelet okej men generellt mot grinders så om du väljer att flatta pre så ska du vika post på en sån flop efter raise+syn+omslag.

Tackar för en bra post, det uppskattas!

Det är verkligen sant ang QQ-handen. 3-betar man inte där får man ju acceptera att lägga den i såna här lägen, och inte försöka vinna med önsketänkande.

 

Det var tidigt i sessionen, dagen efter att jag plussat fint. Det är just i såna lägen jag måste få in några händer vid bordet och ta det lugnt, och inte tänka "jag vinner nog, och om jag förlorar ligger jag mycket plus ändå". Sjukt dåligt tänk...

 

Nice med 56o handen, lite flyt dock ;). Tur han checka bakom turn... AT handen är fin, hans check på turn visar ju enorm svaghet och hade han AK eller nått sånt så stackar han ju ALLTID av på turn, ser inte vad han checkar turnen med förutom QQ/JJ/tom som söker info på flop. Även ett drag hade nog kunnat shovea turn för fe, eller så valde han checka draget och missade river där du snodde potten. Helt klart en riskabel syn på flop men förstår hur det är när man är "in the flow" :D. Inget man ska göra allt för ofta, men så länge det funkar så.

Ja den var svettig :) Som du säger fick jag känslan av att han satt på fd/lägre par/stegdrag när han min-raisar flop. När dragen sen missade och han checkade turn kändes det som jag kunde få honom tro att jag hade en K.

 

I motsats till QQ-handen var jag ju iaf aggressor, och magkänslan sa kör på! Konstigt det där... men man känner oftast när man ska köra på och när man är slagen, gäller bara att kunna lita på den känslan både när man ska ösa på och folda.

Jag blev över-setad igår med 44 mot 66 på floppen 46Q. Och på turn kände jag att det här är f*n kört, men "kunde inte lägga ett set" och fortsatte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ang QQ handen så tycker jag inte det är speciellt fel att inte alltid 3beta den. Vi måste ju ha lite stål i vår synrange och att ha det mot utg känns t.o.m ännu bättre. Sen vad gällande floppspelet så känns det lite småkallt, jag vill ju aldrig vika här iom fd och oesd och att fi har en ganska nice bluffspott samt att han reppar väldigt få händer med SD = jag vill nog flatta och craia väldigt många turnkort som inte gör att dragen går in hellre än att få in det direkt på flopp. På flopp har du ju inte ens jättebra eq mot FIs dragrange.

imoimo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28/6: +90$

Skönt med ett plus idag, efter gårdagens donkspel.

Hann bara med 260 händer... men är så jäkla trött, så nu är det bara att släpa sig till sängen inför eventuellt jobb imonn.

 

__________________

 

Starfitter: Ja den linjen känns också som ett bra altenativ, och definitivt bättre än min...

Jag hade nog 3-betat om jag misstänkt att så många skulle syna, men bordet verkade tight i början, så jag valde att syna. Känns som du säger helt ok i många lägen.

 

CRAI på turn är ju ofta väldigt effektivt om man gör det i rätt läge.

 

Sjukt svårt val om det är bäst att syna hans flop-raise och utvärdera turn, syna flop-raise och bestämma sig för att CRAI, eller folda på flop.

 

Det spelar ju inte så stor roll om fi är tight eller lösare heller, eftersom han bara synat på BTN och kan både ha ett medel/starkt drag eller T'an.

 

Aja... det är lätt att göra enkla händer svåra, och sen göra dom ännu svårare :mrgreen:

 

Läste att du inte multitablar så hårt, hur många bord har du uppe? =)

Det är lite olika, men oftast 2-3. Ibland 1, mer sällan 4. Antar att alla inte har Starcraft-skills ;)

Plus att jag tycker den psykologiska delen av pokern är roligare och mer intresant än standard grind-spel.

Både för och nackdelar med det antar jag... får ju inte in lika många händer, och sätter mig i svåra situationer ibland som är svåra att hitta ursäkter till :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29/6: +316$

 

Det blev inget jobb idag, men tur var väl det; tjänade mer på att vara hemma! Lyckades plussa fint och spela bra största delen av grinden. Det var väl 4 mellanstora potter där jag tappade fokus, och spewade lite väl mycket i onödan.

 

Största potten jag vann var faktiskt bara på 62 bb.

Så är nöjd att man lyckades nöta på bra i dom mindre/mellanpotterna. Dom är nog sjukt viktiga för resultaten, plus att man minskar variansen antar jag.

 

Hittade rätt mindset innan jag började grinda idag; "Nu ska jag spela bra i 2 timmar. Försöka plussa 30 bb, och inte gå minus."

 

Det låter nog sjukt att ha 30 bb som mål inför 2 timmar, men det skapade rätt inställing innan man började spela.

 

_______________

 

Fi spelar 28/27/1.2, 0% 3bet. 50 händer.

 

Vad tror ni är bäst att göra i detta läge? Känns som jag gjorde nåt mellanting som både visar styrka, inte mycket bluff, och som får bättre händer att pusha, och svaga att bli tillräckligt misstänksamma för att lägga sig, och draghänder får rätt ok odds... inte bra känns det som :rolleyes:

 

Känns som det är bättre att beta 30 på turn och hoppas att han inte har KJ. Set tror jag han oftast skulle pusha på den dragiga brädan.

 

CO: $98.00

BTN: $159.55

Hero (SB): $104.50

BB: $155.00

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with 2diamond.gif 2club.gif

1 fold, BTN raises to $3, Hero calls $2.50, 1 fold

 

Flop: ($7.00) Tclub.gif 2spade.gif Qspade.gif(2 players)

Hero checks, BTN bets $6, Hero raises to $15, BTN calls $9

 

Turn: ($37.00) 9diamond.gif(2 players)

Hero bets $18, BTN folds

 

Final Pot: $37.00

Hero wins $35.15

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30/6: -166$

 

1/7: +196$

 

Gårdagens spelande var nog det segaste på länge. Fick knappt en spelbar hand på 3 timmar. När jag bluffade synade alla, och när jag betade med nötterna lade dom sig på en gång :mrgreen:

 

Låg back 3 inköp som mest, jobbade tillbaka mig till -30 bb. Funderade om man skulle lägga ner för dagen... var småirriterad och tiltfaktorn var hög. Men körde dumt nog på ett tag till, som resulterade i en misslyckad bluff.

 

Nåt man ska komma ihåg såna gånger är; dom bra händerna kommer... det är bara att ta det lugnt och inte stressa, inte försöka bluffa till sig potter i desperation.

Det syns ju lång väg vid pokerbordet om man börjar bli desperat och ofokuserad, och då blir man bordets byte. Alla försöker få spela potter mot en, börjar sätta mer press än vanligt. Och det läget är rätt svårt att komma ur.

Lägligt dock om man får en monsterhand och folk tror man är i desperat tilt-mode. Annars finns det väl inte några fördelar med dom situationerna...

 

Dagens spel gick bättre. Fick inte så många monsterhänder, men stötte istället på rätt mycket fiskar som man kunde spela ut.

Det satt en superfisk från Slovakien vid bordet, som gång på gång gick all-in med J8o och en massa andra skräphänder när nån 3-betade preflop. Tyvärr hittade jag ingen bra hand mot honom, mer än några småpotter.

Synd att man inte spelade i början av poker-boomen, kan ju bara drömma om hur det var för en bra spelare :-P

 

_______________

 

Fi var TAG-grinder, 20/15/1, 0% 3bet.

Detta spelet kändes ok. Jag trodde han satt på ett överpar, och var rätt säker på att han skulle c-beta, men kanske bara syna om jag donkbetade.

Hade det varit en mer aggro fi kanske det vore bättre att donkbeta flop, och pusha då han förmodligen 3-betar?

 

Rätt uppenbart att jag har färg eller set på turn antar jag, men ville inte beta mindre och sen få se ett ruter på river. Hade stegen suttit på turn kanske det hade gått att beta lite mindre?

 

 

Hero (BB): $269.75

UTG: $134.50

MP: $85.00

CO: $24.05

BTN: $130.95

SB: $98.50

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with 4diamond.gif 5diamond.gif

UTG raises to $3.50, 1 fold, CO calls $3.50, 2 folds, Hero calls $2.50

 

Flop: ($11.00) Theart.gif 6diamond.gif 3diamond.gif(3 players)

Hero checks, UTG bets $8.50, CO folds, Hero raises to $28.50, UTG requests TIME, UTG calls $20

 

Turn: ($68.00) Qdiamond.gif(2 players)

Hero bets $50, UTG requests TIME, UTG folds

 

Final Pot: $68.00

Hero wins $65.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser bra ut, men tycker inte om att du vill donkbeta rakt ut här. Han kommer aldrig höja dig tom då även om det är en aggro FI.

Om det är en väldigt aggressiv TAG fi (som spelar hårt när han väl ger sig in i en pott) som höjt UTG, tror jag nästan det skulle kunna fungera att donkbeta på denna flop om man har rätt image.

 

Tror han oftast skulle sätta oss på ett FD eller en tia på den floppen, och verkligen skulle kunna höja oss ordentligt med överpar, och sen fortsätta spela hårt på turn, kanske t o m pusha. Och ofta göra samma sak med AK som bluff med fold eq.

Känns iaf som om man får mycket action om han väl bestämmer sig för att lägga in nåt mer i potten, annars får man nog inte mer genom att spela lugnare.

Alltså om det är en väldigt aggro fi. I andra fall kan man ju inte räkna med det.

 

Har inte du fått den känslan av nivån? Har hänt mig många gånger, tyvärr oftast när man själv bluffar :-P

 

Som du säger en lite mindre bet om du träffat stegen. Tror jag också gillar det med färgen också.

Alltså även ett mindre bet med den hand jag hade på turn? I så fall är det väl lika bra att beta runt 35 kanske... 40 känns nästan mer som värdebet än 50 från motståndarens håll :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är trött så fattar inte riktigt vad ni pratar om men det ända som jag kan gilla i färghanden är att du betar mindre på turn. Som spelat betar du halva FIs stack och han vet att om han shovar har du ingen FE. Betta 41 imo eller för den delen kan du ju shova men gillar nog inte det.

Saken är den att vi vill inte hamna i lägen där vi gör olika betsize på samma bräda beroende på hand eller att vi betar som nu att du commitar dig totalt med hela din range (du kan inte ha en bluff alltså). Isåfall får vi istället shova hela vår range eller beta mindre. Hade ni varit 100BB djupa pre hade du ju shovar hela din värderange + att du skulle kunna ha en del bluffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starfitter: Skriver du så bra inlägg när du är trött måste dina bra inlägg vara jäkligt bra :-P

 

Nej men jäkligt vettigt inlägg, håller helt klart med nu när man läst det. Det där med att FI inte hade nån fold EQ brukar jag inte ens tänka på.

 

Frågan är vad han synar för 40 bb som han inte synar för 50 där... och 30-35 känns lite väl lågt då man inte har nåt monster längre?

 

____________

 

2/7: -397$

 

Ja inte f*n hjälpte det med att skriva kloka ord i db'n igår, om man gör precis tvärt om idag :o

 

Innan grinden började försökte jag tänka på att inte stressa, att spela lugnt, och göra rätt beslut i varje enskild hand... men det tog inte många minuter innan man bluffat bort 50 bb. Sen ner på break even igen.

Tyvärr åkte man på en bad beat av en jobbig fisk kort efter, så tillbaka på -70 bb.

 

Försökte spela bra efter det, men hade inget tålamod, utan började gå långt i potter där man inte hade nåt att göra... bluffa i lägen där fi antagligen inte kommer lägga sig.

 

Efter att jag floppat nötstege mot en grinders set, och han sätter kåk på turn så ett till inköp rök blev jag less och stängde ner.

 

Jag borde inte spela efter kl 23... tror jag förlorat stort 3/4 gånger sista månaderna.

 

Men jag ligger rätt ok plus ändå över senaste 10 dagarna, så bara att ta sig i kragen och börja spela bra igen! Jag ska f*n lära mig att låta bli detta.

 

För att låta bli tilten i fortsättningen tänker jag förnedra mig själv genom att lägga upp dom värsta fiskhänderna här nedanför.

Jag spelade som en total donk, men bryr mig inte om förnedringen, så varsågod.

 

SB: $100.50

BB: $129.35

UTG: $107.75

MP: $33.05

Hero (CO): $174.45

BTN: $142.80

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is CO with 5spade.gif 5heart.gif

2 folds, Hero raises to $3.50, 2 folds, BB requests TIME, BB raises to $11, Hero calls $7.50

 

Flop: ($22.50) Tdiamond.gif 2diamond.gif 4spade.gif(2 players)

BB requests TIME, BB bets $15, Hero calls $15

 

Turn: ($52.50) 7diamond.gif(2 players)

BB requests TIME, BB checks, Hero bets $37, BB requests TIME, BB raises to $103.35 all in, Hero calls $66.35

 

River: ($259.20) Kclub.gif(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $259.20

BB shows Tclub.gif Theart.gif (three of a kind, Tens)

Hero shows 5spade.gif 5heart.gif (a pair of Fives)

BB wins $256.20

 

___________

 

CO: $100.00

BTN: $43.25

Hero (SB): $117.80

BB: $103.65

UTG: $89.05

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with Kclub.gif Adiamond.gif

UTG raises to $3, 1 fold, BTN calls $3, Hero calls $2.50, BB calls $2

 

Flop: ($12.00) Jheart.gif 9club.gif 5club.gif(4 players)

Hero checks, BB checks, UTG bets $7, BTN folds, Hero raises to $18.50, BB calls $18.50, UTG folds

 

Turn: ($56.00) Kheart.gif(2 players)

Hero bets $25, BB requests TIME, BB calls $25

 

River: ($106.00) 7diamond.gif(2 players)

Hero bets $71.30 all in, BB calls $57.15 all in

 

Final Pot: $220.30

Hero shows Kclub.gif Adiamond.gif (a pair of Kings)

BB shows 9diamond.gif 9spade.gif (three of a kind, Nines)

BB wins $217.30

 

_____________

 

CO: $123.45

BTN: $239.70

SB: $81.80

BB: $56.95

Hero (UTG): $100.00

MP: $139.70

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is UTG with Jclub.gif Tspade.gif

Hero raises to $3.50, 3 folds, SB calls $3, 1 fold

 

Flop: ($8.00) 4heart.gif 6diamond.gif Tclub.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $5, SB raises to $15, Hero calls $10

 

Turn: ($38.00) 7spade.gif(2 players)

SB bets $23, Hero raises to $81.50 all in, SB calls $40.30 all in

 

River: ($164.60) 8diamond.gif(2 players - 2 are all in)

 

Final Pot: $164.60

SB shows Qspade.gif Qdiamond.gif (a pair of Queens)

Hero shows Jclub.gif Tspade.gif (a pair of Tens)

SB wins $161.60

 

_____________

 

UTG: $100.00

CO: $104.80

BTN: $163.95

Hero (SB): $101.50

BB: $126.95

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with Aheart.gif Jdiamond.gif

1 fold, CO raises to $4, 1 fold, Hero calls $3.50, 1 fold

 

Flop: ($9.00) 7club.gif Kdiamond.gif 9spade.gif(2 players)

Hero bets $5.50, CO calls $5.50

 

Turn: ($20.00) Kclub.gif(2 players)

Hero bets $10, CO calls $10

 

River: ($40.00) Qdiamond.gif(2 players)

Hero bets $24, CO requests TIME, CO raises to $50, Hero folds

 

Final Pot: $88.00

CO wins $85.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starfitter: Tråkigt med back, lite inputs.

 

Frågan är vad han synar för 40 bb som han inte synar för 50 där... och 30-35 känns lite väl lågt då man inte har nåt monster längre? Som sagt är det viktiga att du ger fi lite rep, betar du 50 kan han aldrig pusha som en bluff, och endast syna/pusha för värde.

 

____________

 

2/7: -397$

 

Ja inte f*n hjälpte det med att skriva kloka ord i db'n igår, om man gör precis tvärt om idag :o

 

Innan grinden började försökte jag tänka på att inte stressa, att spela lugnt, och göra rätt beslut i varje enskild hand... men det tog inte många minuter innan man bluffat bort 50 bb. Sen ner på break even igen.

Tyvärr åkte man på en bad beat av en jobbig fisk kort efter, så tillbaka på -70 bb.

 

Försökte spela bra efter det, men hade inget tålamod, utan började gå långt i potter där man inte hade nåt att göra... bluffa i lägen där fi antagligen inte kommer lägga sig.

 

Efter att jag floppat nötstege mot en grinders set, och han sätter kåk på turn så ett till inköp rök blev jag less och stängde ner.

 

Jag borde inte spela efter kl 23... tror jag förlorat stort 3/4 gånger sista månaderna.

 

Men jag ligger rätt ok plus ändå över senaste 10 dagarna, så bara att ta sig i kragen och börja spela bra igen! Jag ska f*n lära mig att låta bli detta.

 

För att låta bli tilten i fortsättningen tänker jag förnedra mig själv genom att lägga upp dom värsta fiskhänderna här nedanför.

Jag spelade som en total donk, men bryr mig inte om förnedringen, så varsågod.

 

SB: $100.50

BB: $129.35

UTG: $107.75

MP: $33.05

Hero (CO): $174.45

BTN: $142.80

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is CO with 5spade.gif 5heart.gif

2 folds, Hero raises to $3.50, 2 folds, BB requests TIME, BB raises to $11, Hero calls $7.50

 

Flop: ($22.50) Tdiamond.gif 2diamond.gif 4spade.gif(2 players)

BB requests TIME, BB bets $15, Hero calls $15

 

Turn: ($52.50) 7diamond.gif(2 players)

BB requests TIME, BB checks, Hero bets $37, BB requests TIME, BB raises to $103.35 all in, Hero calls $66.35

 

River: ($259.20) Kclub.gif(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $259.20

BB shows Tclub.gif Theart.gif (three of a kind, Tens)

Hero shows 5spade.gif 5heart.gif (a pair of Fives)

BB wins $256.20

Du har egentligen inte eller ytterst marginellt odds att setmina här och det är precis vad du gör när du synar 3b med ett lågt pocket om du inte tror du kan spela ut fi post. Fold pre tror jag är bäst.

___________

 

CO: $100.00

BTN: $43.25

Hero (SB): $117.80

BB: $103.65

UTG: $89.05

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with Kclub.gif Adiamond.gif

UTG raises to $3, 1 fold, BTN calls $3, Hero calls $2.50, BB calls $2

 

Flop: ($12.00) Jheart.gif 9club.gif 5club.gif(4 players)

Hero checks, BB checks, UTG bets $7, BTN folds, Hero raises to $18.50, BB calls $18.50, UTG folds

 

Turn: ($56.00) Kheart.gif(2 players)

Hero bets $25, BB requests TIME, BB calls $25

 

River: ($106.00) 7diamond.gif(2 players)

Hero bets $71.30 all in, BB calls $57.15 all in

 

Final Pot: $220.30

Hero shows Kclub.gif Adiamond.gif (a pair of Kings)

BB shows 9diamond.gif 9spade.gif (three of a kind, Nines)

BB wins $217.30

En av de absolut kallaste flopparna att checkraisa. När du träffar K och spelar handen som du gjort är det svårt att komma undan, men du kommer ligga efter oerhört mång ggr.

_____________

 

CO: $123.45

BTN: $239.70

SB: $81.80

BB: $56.95

Hero (UTG): $100.00

MP: $139.70

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is UTG with Jclub.gif Tspade.gif

Hero raises to $3.50, 3 folds, SB calls $3, 1 fold

 

Flop: ($8.00) 4heart.gif 6diamond.gif Tclub.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $5, SB raises to $15, Hero calls $10

 

Turn: ($38.00) 7spade.gif(2 players)

SB bets $23, Hero raises to $81.50 all in, SB calls $40.30 all in

 

River: ($164.60) 8diamond.gif(2 players - 2 are all in)

 

Final Pot: $164.60

SB shows Qspade.gif Qdiamond.gif (a pair of Queens)

Hero shows Jclub.gif Tspade.gif (a pair of Tens)

SB wins $161.60

 

Fold flop utan särskilda reads.

_____________

 

UTG: $100.00

CO: $104.80

BTN: $163.95

Hero (SB): $101.50

BB: $126.95

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with Aheart.gif Jdiamond.gif

1 fold, CO raises to $4, 1 fold, Hero calls $3.50, 1 fold

 

Flop: ($9.00) 7club.gif Kdiamond.gif 9spade.gif(2 players)

Hero bets $5.50, CO calls $5.50

 

Turn: ($20.00) Kclub.gif(2 players)

Hero bets $10, CO calls $10

 

River: ($40.00) Qdiamond.gif(2 players)

Hero bets $24, CO requests TIME, CO raises to $50, Hero folds

 

Final Pot: $88.00

CO wins $85.00'

 

Du reppar bara air när du donkar en sådan flopp, turn är bara att ge upp. Jag föredrar ofta att 3b pre med AJ, kan bli jävligt jobbig att spela ur pos.

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Danka: Tackar för input! Man känner ju verkligen hur fel det är att t ex donkbeta sådär, och det skriker ju ett desperat "snälla lägg dig jag missade". Ändå gör man det ändå när b-spelet kommer smygande.

Aja jag ska läsa igenom den där posten när det dåliga spelet börjar komma, så kanske man kan lägga av i tid...

 

synd på tilten. de var inte många händer som var okej spelade =(

Vet hur det är när man bara sitter och skriker vid datorn men de är bara att lära sig av sina misstag antar jag.

Nej det är verkligen inte vackert när man börjar spela sådär... det sjuka är ju att man innerst inne känner att man är slagen, men på nåt jäkla sätt försöker vinna potten ändå.

Men det är väl bara att jobba på problemet som sagt :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första sessionen slutar 80$ plus. Hade kunnat varit +360$, men hade "otur i turen" om man säger så. Förlorade en pott där jag ledde med 70% när 170 bb åkte in på flop. Man ska alltid förlora dessa potter i lägen då man verkligen behöver vinna dom...

 

Fi (18% 3-bet i blindsen, och 7.5 i agg factor / 200 händer) hade 3-betat varje raise jag gjort på BTN i en halvtimma, så såg en flop.

Lite gamble att syna hans all-in antar jag. Men jag har ju i stort sett en coin flip om han har KQ, och känns som han kan ha en hel del drag som spelat.

Tror knappt mina ögon när han har ett lägre FD än mig :shock: Sen kommer en *** 9'a på river, woho...

 

Hero (BTN): $175.35

SB: $186.95

BB: $87.00

UTG: $100.00

CO: $120.30

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with Aheart.gif 3heart.gif

2 folds, Hero raises to $3.50, SB raises to $11, 1 fold, Hero calls $7.50

 

Flop: ($23.00) Theart.gif 7diamond.gif Kheart.gif(2 players)

SB bets $14, Hero raises to $34, SB raises to $175.95 all in, Hero calls $130.35 all in

 

Turn: ($351.70) Tspade.gif(2 players - 2 are all in)

 

River: ($351.70) 9spade.gif(2 players - 2 are all in)

 

Final Pot: $351.70

Hero shows Aheart.gif 3heart.gif (a pair of Tens)

SB shows 9heart.gif Qheart.gif (two pair, Tens and Nines)

SB wins $348.70

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte en bra syn imo.. Vet att jag också kan göra den när jag är trött på någon men den är inte speciellt bra faktiskt. Du får helt enkelt inte odds att syna, att själv shova har jag inga problem med men att syna en så stor shove och få så dåliga pottodds och du borde nästan bara dra till färgen.

 

 

ul btw

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte en bra syn imo.. Vet att jag också kan göra den när jag är trött på någon men den är inte speciellt bra faktiskt. Du får helt enkelt inte odds att syna, att själv shova har jag inga problem med men att syna en så stor shove och få så dåliga pottodds och du borde nästan bara dra till färgen.

 

 

ul btw

Nej det är sant. Synen var en blandning av "Det känns som han kan bluffa med ett sämre drag / Nu får det f*n vara nog / Ok, ligger jag efter, låt oss gambla :ola: "

Dock hade han spelat så sjukt innan, att det var en av dom bättre dåliga syner jag gjort :-P

 

Jag gillar inte att försvara med den typen av händer, hellre broadways eller dylikt alternativt 4b bluffa pre. Han lär vika mkt när ni sitter så djupt.

Ja 4-beta skulle faktiskt vara ett bra alternativ där. Jag tänkte att syna var ok för 7.5 bb till när vi var så djupa, plus att man kan floppa många bra händer med så bra implicita odds, och att min hand nog ofta var bäst före flopp i detta läget.

 

Om vi skulle 4-betat och han synar, vad gör vi om:

 

Vi träffar TP på en A46 flop och han donkbetar 40 bb i en 57 bb pot?

 

Träffar färgdrag på en KQ8 flop och han check-raisar oss?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går verkligen inte bra nu... tappar jag några inköp till tar jag en rejäl jäkla paus från min seriösa poker på NL100 :rolleyes:

 

Tänker inte hålla på och whine'a fler inlägg, men har varit så jäkla kortkall, och dom gånger jag sätter ett set eller liknande har jag blivit utdragen gång på gång.

 

Tog en paus på 2 dagar sedan backet. Tänkte dra igång lite försiktigt idag, och spela bra. Första handen KK; alla lägger sig mot min raise.

 

Fem händer senare; minus ett inköp med QQ mot KK.

 

Fyra händer efter det; -25$ där FI fick stege på river, där vi annars skulle splittat med A.

 

Nästa hand får jag par plus stegdrag, men vad hjälper det när man missar och fi blixsynar med AA som första hand vid bordet, minus ett inköp till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...