Gå till innehåll

Spela på amerikanska presidentvalet


Recommended Posts

  • Svars 71
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tror McCain vinner. Obama är svart och Clinton är "tjej"

 

lol det är USA vi snackar om.

Lyssna bara på Morrissey

 

America, your head's too big

Because America

Your belly's too big

And I love you

I just wish you'd stay where you is

 

Oh.. in America

The land of the free, they said

And of opportunity

In a just and a truthful way

But where the president

Is never black, female or gay

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajdå, hade inte tagit med Morrisseys profetia i beräkningen. Vore ju otroligt skönt ifall den inte slår in dock.

 

EDIT: nöten vore ju ifall det visade sig att McCain vore gay. LOL

 

Hänger på andra forum som ej är pokerrelaterade med massor av amerikaner. Där så skönjer jag definitivt att det svänger lite grand.

 

Allt detta förutsatt att ingen tokig good ole boy skjuter ner Obama. :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det valet var avgjort för flera månader sen.

 

Tror inte ens homosex, bedrägeri, skattesmitning, vapenvägran, pedofili kan hindra McCain.

 

Varför skulle ett inskränkt, konservativt u-land som USA få för sej att välja en skäligt kompetent färgad man eller kvinna när det finns en gammal Vietnam veteran att välja på? :rolleyes:

 

Men för världens skull kan man ju alltid hoppas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man förstår ju varför de flesta demokrater i USA är för vapenkontroll, de skjuter sig ju ideligen i foten.

 

Men demokraterna kan ju förstås ha en baktanke med det. Genom att ha både en svart och en kvinna som presidentkandidater så kan de ju plocka billiga PK-poäng (det är ju historiskt gubevars!) fast de förlorar valet. Och eftersom förloraren knappast ställer upp i fler val så behöver de sen inte ha någon svart eller kvinna som kandidat på överskådlig tid framöver.

 

2,4 på McCain tar jag vilken dag som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får 2.37 på ladbrokes, kollade lite snabbt bara, kan säkert hitta bättre på andra siter, bara betta på

 

Grymt bra betalt, känns det som.

 

Någon vet var man får bäst betalt på McCain?

 

1.72 på Obama känns som totalt vansinne. Han är ju inte ens klar som demokraternas presidentkandidat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I praktiken, ja, men lite betalt ska man ändå för att han inte är helt klar.

 

Vad säger du om ~2,4 på McCain då, du som är politiskt intresserad? Det stora minuset på hans sida är att jänkarna inte gillar Bush. På plussidan noteras att han är vit, gammal och man.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får 2.37 på ladbrokes, kollade lite snabbt bara, kan säkert hitta bättre på andra siter, bara betta på

Mycket lockande.

 

 

Du får 2,5 av mig när som helst om du är seriös. Bara PMa.

 

Frågan är iof hur seriös DU är oxå? ;-)

 

När som helst innebär alltså att jag kan beta i oktober till 2,5 om jag vill?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

McCain finns till 2.94 på Betfairjust nu...

 

Inte längre, för det knep jag. Får tacka dlinder för tipset. Fick dock bara in 1522 spänn till 2,94, men 2,92 är inte fy skam det heller.

 

Känns nästan som jag har missat något stort här. Har det kommit fram att han är, transvestit eller bästa kompis med Usama bin Ladin eller något? Eller är det bara hypen runt Obama och Clinton som ger så fina odds?

 

Nästan tre gånger pengarna känns osannolikt bra. Killen är vit och man. En kandidat som är svart eller kvinna ska ha RUSKIGT mycket att komma med för att kunna konkurrera med det (därmed inget ont sagt om amerikaner, så är det i väldigt många länder). Och tre gånger pengarna är bra på nästan vilken kandidat som helst i vilket val som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns nästan som jag har missat något stort här. Har det kommit fram att han är, transvestit eller bästa kompis med Usama bin Ladin eller något? Eller är det bara hypen runt Obama och Clinton som ger så fina odds?
Det är nog delvis relaterat till att republikanerna med Bush i spetsen uppfattats som att ha knullat landet i backen senaste 8 åren.

 

Nästan tre gånger pengarna känns osannolikt bra. Killen är vit och man. En kandidat som är svart eller kvinna ska ha RUSKIGT mycket att komma med för att kunna konkurrera med det
Vad får dig att tro att någondera är särskilt stor negativ faktor? Det finns gott om länder med kvinnliga presidenter, även mer konservativa och dårpippiga än USA, och mer än ett par stycken med president från en minoritetsgrupp.

 

Det är inte direkt så att folk som säger "omfg, jänkarna kan aldrig välja en kvinna eller svart man till president" egentligen har särskilt mycket på fötterna för en sån slutsats. Och nej, att kvinnor och svarta typ aldrig blir nominerade är inte bevis för att de skulle gå skitdåligt i ett val. De behöver inte ett stort handikapp för att konsistent bli utrensade tidigt i processen. Särskilt som det till att börja med troligen finns åtminstone 100 gånger fler vita män med rimliga kvalfikationer, dvs kontakter för att få in pengar, maktgalenhet och politiska kontakter.

 

Däremot är det jättebevis att Hillary och Obama har en bra chans att vinna eftersom just demokraterna verkar nominera en av dem. Dvs, de som faktiskt vet något och har mycket att förlora och vinna på valet tror att de har god möjlighet att vinna. Däremot så verkar Svenne Svensk, som egentligen inte vet något utanför tv och inte har något att vinna eller förlora, tro sig kunna göra en mycket bättre bedömning än dessa.

 

Btw, om ni seriöst tror att det är sådana massiva överodds, dvs McCain är inte bara bättre än 1:2.4 utan i själva verket favorit, så borde ni nog kellybeta mer än hälften av rullen på det hela. Och om ni är villiga att beta på 1:1.5 för McCain kommer det inte direkt vara ett problem att få in halva rullen.

 

Jag kan förstå att folk har rätt vag uppfattning om kandidaternas chanser under valet, det är rätt naturligt. Men att man när man ser åsikter från personer som har typ en miljard gånger bättre förståelse än en själv börjar ifrågasätta istället för att direkt säga "ah, jag har inte en jävla aning om det här så det är nog bäst att helt bortse från min tidigare åsikt" så är det rätt märkligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi hör ofta amerikanarna som ogillar Bush och republikanerna, men jag kan lova att det finns en enorm massa sydstatare och lantisar som fullkomligt älskar honom. Jag var i North Carolina för ett tag sedan och där fanns inte en enda välutbildad akademiker (det var i jobbet) som inte älskade Bush. Det skrämde mig att höra dessa tämligen intelligenta människor förklara sin odelade lojalitet till republikanerna. Kriget i Irak berörde inte dem, de var så glada så.

 

Jag tror McCain är minst 53/47 att vinna.

 

Nästan så att jag vill stoppa in mer pengar. Var finns det bra odds just nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.electoral-vote.com/

 

Jag har gjort till vana att gå in här 1 gång om dagen. Man får en kortfattad sammanställning över vad som hänt under gårdagen plus sammanställningar av polls etc. Man blir riktigt biten efter ett tag.

 

Det man kan se hittills är att demokraterna har dominerat totalt i fyllnadsvalen till House även i starkt republikanska områden.

Lyckas man inte vinna Presidentskapet i år när allt har gått deras väg(kriget ekonomin etc) så lär man inte vinna på länge.

Men man vet ju aldrig, när det kommer till kritan så kanske många röstar för tryggheten i Mccain.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...