valterego Postad 23 Maj , 2008 Rapport Share Postad 23 Maj , 2008 Okej. Fredag eftermiddag, och jag är gravt uttråkad. Jag sätter mig här, så får vi se om jag iaf får något att svara på. Eftersom jag är en noob kanske jag kan berätta kort om vem jag är. Som signaturen säger bloggar jag på poker.se, har bloggat högfrekvent på Prosharks tidigare, och även varit moderator där en kort period. Vidare arbetar jag med en intervjuserie med svenska pokerprofiler. That's about it... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elvis77 Postad 23 Maj , 2008 Rapport Share Postad 23 Maj , 2008 Bäst, Prosharks eller pokerforum ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 23 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 23 Maj , 2008 Bäst, Prosharks eller pokerforum ? Beror ju på vad du är ute efter. Prosharks är ett community. PF ett forum. Men jämför vi bara forum mot forum så är PF hästlängder bättre IMO. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Playboy Postad 23 Maj , 2008 Rapport Share Postad 23 Maj , 2008 Ålder? Vilken nivå spelar du på? Hur länge har du spelat poker? Vad är ditt mål med pokerspelandet? Favoritresmål? Bästa restaurangbesök? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 23 Maj , 2008 Rapport Share Postad 23 Maj , 2008 Spelar du poker själv? Om så är fallet, var/när/hur, etc? Om så inte är fallet, varför inte? Vad gör du annars, både privat och i yrkeslivet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 23 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 23 Maj , 2008 Spelar du poker själv? Om så är fallet, var/när/hur, etc? Om så inte är fallet, varför inte? Vad gör du annars, både privat och i yrkeslivet? Jo, jag försöker hinna med att spela en del också. 1-2 kvällar i veckan på nätet. Tröttnar dock efter nån timme, så det blir inga långa sejourer. Just nu på Stars och Betway. Live med vänner någon gång varannan månad. Annars umgås jag väl mest med familjen. tittar på film / tv, och läser kopiöst mycket. Yrkesmässigt arbetar jag som kundanalytiker på ett mediehus. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 23 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 23 Maj , 2008 Ålder?Vilken nivå spelar du på? Hur länge har du spelat poker? Vad är ditt mål med pokerspelandet? Favoritresmål? Bästa restaurangbesök? 34 i augusti. Spelar SnG 1-5 dollar. Någon enstaka 10 när jag känner mig stöddig. CG så lågt som möjligt. MTTs någon gång ibland 5-30 dollar. Har spelat online i tre år. Live sporadiskt i 20 år (knektöppning primärt, texas och andra spel de senaste tre åren). Målet är att inte behöva betala för att spela poker, d v s inte gå back. Favoritresmålet hittills är tveklöst Rom. Fantastisk stad. Jag åt en underbar Biff Rydberg till lunch på restaurang Varda i Västerås för ett par år sedan, som jag fortfarande kommer på mig med att tänka tillbaka på... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mr-flow Postad 23 Maj , 2008 Rapport Share Postad 23 Maj , 2008 34 i augusti. Spelar SnG 1-5 dollar. Någon enstaka 10 när jag känner mig stöddig. CG så lågt som möjligt. MTTs någon gång ibland 5-30 dollar. Har spelat online i tre år. Live sporadiskt i 20 år (knektöppning primärt, texas och andra spel de senaste tre åren). Målet är att inte behöva betala för att spela poker, d v s inte gå back. Favoritresmålet hittills är tveklöst Rom. Fantastisk stad. Jag åt en underbar Biff Rydberg till lunch på restaurang Varda i Västerås för ett par år sedan, som jag fortfarande kommer på mig med att tänka tillbaka på... Hur kommer det sig att du bloggar på pokersidor? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 23 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 23 Maj , 2008 Hur kommer det sig att du bloggar på pokersidor? Det är en lång historia. Men det började väl med att jag började spela poker, för att sedan fascineras av hela branschen och kulturen. I och med att jag gillar att skriva fann det sig väl naturligt att börja blogga om saker jag funderade på. Sen upptäckte jag rätt fort när jag började på Prosharks att det fanns folk som uppskattade det jag skrev, och gillar man att skriva så är det ju nästan oundvikligen så att man gillar att bli läst också. Jag bloggar egentligen mer om själva industrin och företeelsen än om spelet. När det gäller hur man spelar händer eller spelteoriska koncept, vet jag mina begränsningar. EDIT: Som tex att det heter spelteoretiska och inte spelteoriska.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 23 Maj , 2008 Rapport Share Postad 23 Maj , 2008 Har du ett alterego vid namn Valter? Om inte, vad är storyn bakom ditt nick? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lisa87 Postad 23 Maj , 2008 Rapport Share Postad 23 Maj , 2008 Får du pengar för att blogga? Om ja, hur mycket? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 23 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 23 Maj , 2008 Får du pengar för att blogga? Om ja, hur mycket? Nej, jag får inga pengar för att blogga. Det gör jag för mitt eget höga nöjes skull. EDIT: Däremot händer det att jag säljer delar av mina alster till olika parter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 23 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 23 Maj , 2008 Har du ett alterego vid namn Valter? Om inte, vad är storyn bakom ditt nick? Jag och en kollega hade en gång en spalt i en personaltidning där vi skrev ledare under pseudonymen Valterego. När han sedan slutade adopterade jag namnet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
honest99 Postad 23 Maj , 2008 Rapport Share Postad 23 Maj , 2008 Lyckas du alltid hålla god ton när du bloggar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 23 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 23 Maj , 2008 Lyckas du alltid hålla god ton när du bloggar? Numera tycker jag nog att jag håller en skaplig ton, men jag har gjort ett och annat övertramp. Har även lyft ett par bloggar som skrivits i affekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hakflem Postad 23 Maj , 2008 Rapport Share Postad 23 Maj , 2008 Hur ska startelvan i EM se ut? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 23 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 23 Maj , 2008 Hur ska startelvan i EM se ut? Bra fråga, jag vet inte vem som är vänster respektive höger och så, men kanske nåt sånt här? Isaksson Nilsson - Mellberg - Hansson - Majstorovic Alexandersson - Linderoth - Svensson - Ljungberg Elmander - Ibrahimovic Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mr-flow Postad 23 Maj , 2008 Rapport Share Postad 23 Maj , 2008 Bra fråga, jag vet inte vem som är vänster respektive höger och så, men kanske nåt sånt här? Isaksson Nilsson - Mellberg - Hansson - Majstorovic Alexandersson - Linderoth - Svensson - Ljungberg Elmander - Ibrahimovic Är mitt "hat" mot ljungberg helt obefogat? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 23 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 23 Maj , 2008 Är mitt "hat" mot ljungberg helt obefogat? Nej. Han är bra, men insatserna i landslaget motsvarar inte över lag den tyngd man lägger på honom. Han varvar världsklass med mediokra prestationer. Jämför med Tobias Linderoth, som har en lika hög högstanivå (även om han kanske inte når dit lika ofta), men en klart högre lägstanivå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Black_Jim Postad 23 Maj , 2008 Rapport Share Postad 23 Maj , 2008 Hur motiverar du att du har Alexandersson på den platsen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 23 Maj , 2008 Rapport Share Postad 23 Maj , 2008 Nämn fem TV-program/serier som du följer. Nämn fem favoritfilmer. Och nämn fem favoritförfattare. Och just det, musik. Vad lyssnar du på? AK eller QQ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 23 Maj , 2008 Rapport Share Postad 23 Maj , 2008 Jämför med Tobias Linderoth, som har en lika hög högstanivå (även om han kanske inte når dit lika ofta), men en klart högre lägstanivå. Ok, så vem av torsknacken och grisen håller du med? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frank_Connection Postad 23 Maj , 2008 Rapport Share Postad 23 Maj , 2008 Bra fråga, jag vet inte vem som är vänster respektive höger och så, men kanske nåt sånt här? Isaksson Nilsson - Mellberg - Hansson - Majstorovic Alexandersson - Linderoth - Svensson - Ljungberg Elmander - Ibrahimovic Är mitt "hat" mot Ibrahimovic helt obefogat? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LappRoffe Postad 24 Maj , 2008 Rapport Share Postad 24 Maj , 2008 Har du någonsin känt att du försöker vara alla till lags? Har du någonsin kännt en veritabel konflikträdsla? Har du någonsin sett över dina texter med ett kritiskt öga? Har du ett obekräftat "bror duktig-komplex" ? Har du någonsin vägt över 50 kilo? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokerfejset Postad 24 Maj , 2008 Rapport Share Postad 24 Maj , 2008 Bra fråga, jag vet inte vem som är vänster respektive höger och så, men kanske nåt sånt här? Isaksson Nilsson - Mellberg - Hansson - Majstorovic Alexandersson - Linderoth - Svensson - Ljungberg Elmander - Ibrahimovic wtf. källström och 2xlarsson saknas här tror jag. Aja en fråga. eller några. sitter du eller står du när du pissar? bad eller dusch? favoritfärg? hur ser familjen ut? är du plus på poker totalt? victoria silverstedt eller prinsessan madeleine? vilka rösta du på i förra valet? läser du min dagbok här på pf? snö och kallt eller varmt och soligt? största framgång inom poker? (tolka som du vill) hur ser en vanlig dag ut för dig? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts