Gå till innehåll

Min kompis har fått $10k extra på kontot, vad göra?


WeeM

Recommended Posts

detta är helt sjukt, min polare spelar på thegaminglubpoker och har haft ca $2k nu har han inte spelat 2 dagar, när han loggar in nu så hittar $12k på sitt konto!!

 

vad ska man göra?

 

Polarn valde iaf att prova casha ut, nån som varit med om nått liknande eller hört nått om detta vad kan hända när han försöker casha ut?

 

vad kan ha hänt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 78
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

detta är helt sjukt, min polare spelar på thegaminglubpoker och har haft ca $2k nu har han inte spelat 2 dagar, när han loggar in nu så hittar $12k på sitt konto!!

 

vad ska man göra?

 

Polarn valde iaf att prova casha ut, nån som varit med om nått liknande eller hört nått om detta vad kan hända när han försöker casha ut?

 

vad kan ha hänt?

 

Tippar på att han hade en fet fest i helgen och att det hela slutade med vilt fyllespel på nivån 50/100, fyra bord... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

detta är helt sjukt, min polare spelar på thegaminglubpoker och har haft ca $2k nu har han inte spelat 2 dagar, när han loggar in nu så hittar $12k på sitt konto!!

 

vad ska man göra?

 

Polarn valde iaf att prova casha ut, nån som varit med om nått liknande eller hört nått om detta vad kan hända när han försöker casha ut?

 

vad kan ha hänt?

 

 

Det var inte så att han åkte på en rejäl bad beat, kastade skärmen i golvet för att han blev så jävla förbannad.. När han sedan loggade in hade han fått enn bbj på 10k...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allvarligt talat, om det nu är så att prima eller tgc klantat sig så tycker jag att det enda alternativet är att sno allt och inte svara om de mailar eller ringer. Även om det kanske finns nån liten risk nånstans så mäste det ju bara vara rejält +EV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket sammanträffande, det saknas nämligen $10k på mitt konto. Det är väl smidigast om din kompis för över summan till mitt bankkonto, så slipper vi blanda in TGC.

 

Himla konstigt, jag saknar nämligen 20K$, vore bra om in bara gav tillbaks mine pengar :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tippar på att det är nån cashout från nån tour eller nått som hamnat ltie fel, men med en sån där stor utcashning borde dom ju kolla upp ganska rejält varifrån man fått pengarna.

 

Helt sjukt flyt om han får pengarna =)

vore dock njut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

detta är helt sjukt, min polare spelar på thegaminglubpoker och har haft ca $2k nu har han inte spelat 2 dagar, när han loggar in nu så hittar $12k på sitt konto!!

 

vad ska man göra?

 

Polarn valde iaf att prova casha ut, nån som varit med om nått liknande eller hört nått om detta vad kan hända när han försöker casha ut?

 

vad kan ha hänt?

 

Om han tänker behålla pengarna, säg åt honom att spärra kortet som han använde vid insättning. Dom lär försöka sno tillbaka den vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De bör ju veta vem din "kompis" ;) är då jag antar att de har hans riktiga personuppgifter, frågan är bara ifall de kan få fatt i honom om de skulle komma ärendet på spåret. Oddsen att någon saknar 10k$ nu är väldigt stora och jag har mycket svårt att se att siten inte skulle veta var de är. När liknande saker inträffar då banker klantar till det är det alltid återbetalning straight off som gäller - helt utan pardon. Där hjälper inga "men jag trodde de var mina"

 

Rent personligen skulle jag inte casha ut dem, ev. vara passiv och se ifall de hörde av sig på någon vecka, tror helt enkelt att riskerna är för stora + att jag är så pass ängslig av mig att jag skulle nojja tillräckligt mycket för att 10k$ inte skulle kunna väga upp det.

 

Tror inte att de har så stora möjligheter att koppla in svenska rättsystemet/skicka över agenter men din polare bör nog inse att det är rätt seriösa grejer och mycket pengar det handlar om ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hampus har ratt.

 

Spendera INTE pengarna eftersom det ar straffbart.

 

Minns en svensk kille som var i tyskland och festa, skulle ta ut pengar fran bankomat med sitt VISA kort, och det visade sig at han kunde ta ut oandligt med pengar (i alla fall tills pengarna i automaten var slut). Han spenderade en ENORM del av pengarna pa festandet den natten.

 

Fick fangelse eftersom pengarna inte var hans, och det finns ingen ursakt ur rattsvasendets synpunkt.

 

Ligg lagt, kontakta inte sajten, men gor INTE av med pengarna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

satt polaren på "high stake" bord... varför?

 

1 skulle han vinna... så kan dom ju inte ta alla hans pengar.

plusar han 5K$ och dom inser att 10$ inte är hans så tar dom 10K och han är iaf 5K plus

 

2 skulle han lossa få minus på konto... and?... byt till 24 eller dyligt

han lossar 2K$ ( kanske ) om han inte klagar etc etc. man vet ju aldrig

 

mvh freeman

EDIT: skulle han lossa.. spärra kontokort om dom skulle försöka sno pengar där ifrån

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL!, bjuda laget runt vetjag ;)

 

Nä men jag kan berätta att killen kommer att få mail/telefonkontakt från dom så snart saken upptäcks, om killen inte svarar i telefon eller på mail så kommer han ganska snart att få ett brev från en advokatbyrå som dom på GC anlitar.

 

Sen har GC inte nån laglig rätt att ta ut något från hans VISA-kort, det går absolut inte utan killens medgivande, så man ska inte behöva göra något med kortet.

 

Men om pengarna finns kvar på pokerkontot så kommer dom att korrigera detta utan att ens informera killen i fråga. Och ingenting händer då.

 

mitt tips: låt pengarna ligga och avvakta o se vad som händer :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta ut pengarn lemna 5k till företaget!!

 

Va ska han säga då?

"Jag har väääärsta deeeealen till er. De va såhärva att jag helt plötsligt fick in 10k extra på mitt konto men eftersom jag är så jävla schyyyyyst å talar om de för er så kan vi väll splitta på degen, låter väll som en bra deal? Va, inte de nä. Förresten sitter jag i bilen å nu kommer en tunnel så om samtalet bryts så....schhhshhshdhshshhssyyysshshhsc"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för alla tips jag vidarebefodrar dem, grejen är ju att han redan har försökt casha ut den är "proceeding" nu, tror pengarna med största möjlighet kommet fastna där, vi funderade ett tag på om han inte skulle ta och sätta sig på 25/50 eller 50/100 och bara tokaega alla highstakes lirare, problemet som jag ser det är ju att han har ju ändå 2k på kontot redan som han helst inte vill bli av med.

Återkommer med info så fort jag får veta nått mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hampus har ratt.

 

Ligg lagt, kontakta inte sajten, men gor INTE av med pengarna

 

Du kan nog casha ut pengar, men låt dom för fasen stanna på ditt konto ett par månader INNAN du överhuvudtaget RÖR pengarna .

 

Det är inte kul att göra slut på 20k som man inte har sen om man blir skyldig pokersiten detta.

 

Så mitt tips: Cash out, men rör inte pengarna, sätt in dom i fonder eller nåt :)

 

/Perrra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...